Ja tvrdim da na osnovi nekih slavenskih imena i oblika se ne može tvrditi da su Klimenti 1485. bili Srbi ili neko mješano pleme. Pogotovu da su bili pravoslavne vjere ni jedan pop nije zabilježen u nahiji. Sama pojava slavenskih imena i toponima ne može biti dokaz da su ti ljudi u to vrijeme govorili srpskim kao maternjim.
За 1485 немам подпору, али за љето 1610. опирем се на исказ архиепископа барскога исте године о том, да су Келменди сви католици и да говоре арбанашски и србски.
Што се тиче привезаности Климента к Србљем или Арбанасом, њен степен да се наслутити из њиховијех дијања и одлука. У ту сврху:
- образом живота принадлеже пастирским племеном с порезними олагшицами;
- 1538 устали против Турака
- 1580 престали платити порез Турком
- 1609 Вњетци споминају Келменде, Дукађине у спору с Турки. Остала северноарбанашска племена их не подпирају
- 1610 Архиеписком Бара тврди, да су католици и да говоре арбанашски и србски
- 1614 заједно с Кучи, Пипери и Белопавловићи шљу писмо краљу Испаније и Франције у којем пишу, да су слободни од Турака
- 1666 неки од њих починају служити Турком и преходе на ислам искључиво ради ослобађања од пореза
- 1651 на страни Али-Паше Ченгића нападају Котор рушећи многе манастире
- 1658 седам племена Кучи, Васојевићи, Братоножићи, Пипери, Клименти, Хоти и Груда свезују се с Вњетци против Турака
- 1685 Сулејман Скадарски на страни Отомана с помоћу Брђана уништава Бају Пивљанина поддржанога од стране Вњетака;
У ово доба Клименти су живели од пљаке и много оштетили православце Плава и Сусиња.
- 1688 Сулејман напада Куче. Кучи заједно с Клименти и Пипери уништавају Сулејмана освајајући много оружја
- 1692 Брђани помажу Сулејману побједити Цетињане. По договору с Вњетци Брђани напушћају Отомане и Сулејмана 1689 те помажу Црнојевићу у Косовском устанку
- 1700 Баша Пећски Махмут Беголи с помоћу брдских племена прогони Клименте у Пештер. Једино су житељи Села остали и потурчили се, а остале сели у косовскo Гњилане
- 1737 Клименти повраћају своју домовину и с Хоти, Васојевићи и Кучи боре се против Турака
- 1737 Арсениј Шакабента повлачи за собом многе Клименте и Србе у Хабсбурге - окол 1600 душа селе се у села Никинци и Хрткова и будући католицима постају делом хрватскога народа.
Кроз дијања прошлих времена тако-званога Средњега вијека за Клименте се да закључити, да нијесу имјели особито изражену приврженост осталим арбанашским племеном, но су пређе свега сарађивали са Кучима, Пиперима и Васојевићима, но исто не по љубви, што је типично за сва Брдска племена, а пређе свега по муци; касније по муци и прелазе на ислам. Видљива је оскудица привржености било којему народу, а насупрот тому силна им је племенска свијест. Ово је видљиво по том, да је у вријеме образовања савремених народности племе разточено и у Хрвате и у Бошњаке и у Арбанасе. Србски језик Климента је исти као у Брђана, староштокавски ијекавски, који с четирими падежи вуче на староштокавско екавске говоре Косова и Ресаве.