Аутор Тема: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)  (Прочитано 657170 пута)

Ван мреже Balder

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 173
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2840 послато: Мај 05, 2019, 02:08:57 поподне »
Салчић, муслиман, R1a-M417 је из Сарајева.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9388
  • I2a S17250 A1328
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2841 послато: Мај 05, 2019, 02:49:49 поподне »

Продановић, Аранђеловдан, Прањани, Горњи Милановац, I2-S17250

Продановићи, славе Аранђеловдан* и Ђурђевдан. Око 1890. године Милош Продановић из Богданице дошао је у Прањане – у Варошицу. Они су пореклом из села Комарнице у Дробњацима, одакле су кренули око 1720. године...


Лепо. Још један динарик род старином из Дробњака. Или, барем, са таквим предањем.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6728
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2842 послато: Мај 05, 2019, 03:20:08 поподне »
Незгодно. Тешко да има више Форетића Q, који нису ближи ДНК сродници. Могуће да ови с 23андме имају проблем с тим ређим хаплогрупама (пример N-P189.2/N-L665).

Можда се исти проблем јавља и са I1-L22>L205, који се у скорије време појавио међу тестиранима са наших простора. Он се налази испод L22 а паралелан је са P109, па је могуће да је у питању само лоше прочитани P109. Ако би се испоставило да су изгрешили и за Форетића и за те који су наводно L205, онда би 23andme резултате требало узимати са извесном дозом сумње.
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2843 послато: Мај 05, 2019, 03:23:09 поподне »
Можда се исти проблем јавља и са I1-L22>L205, који се у скорије време појавио међу тестиранима са наших простора. Он се налази испод L22 а паралелан је са P109, па је могуће да је у питању само лоше прочитани P109. Ако би се испоставило да су изгрешили и за Форетића и за те који су наводно L205, онда би 23andme резултате требало узимати са извесном дозом сумње.

Ако је и са L205 то случај, онда дефинитивно треба неке СНП-ове узимати с резервом. Мада, добили смо велики број потврда на 23андМе (резултате, или сроднике оних које већ имамо у табели), па сматрам да код највећег дела нема грешке.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2844 послато: Мај 05, 2019, 03:46:25 поподне »
Још један Карановић I1-P109

Карановић, Ђурђевдан, Баштра, Босанска Крупа, I1-P109

Милан Карановић је почетком 20. века у Баштри забележио једну кућу Карана. Досељени су, "пре окупације", из Бобољусака. Имамо већ тестиране Карановиће из околине Крупе, Петровца, Дрвара, као и Каране из Бенковца. Сви I1-P109.

Било је више пута речи о овом великом крајишком роду, али није лоше поновити неке ствари. Наиме, Карановићима, оном огранку који слави Ђурђевдан, требали би бити блиски још и Љубичићи, док су огранку који слави Никољдан сордни Дамјанићи. Матица за Поуње била је Уначка жупа и управо село Бобољусци, где их је било преко 100 кућа.

Карановић је забележио следећу причу о њиховом пореклу:

"Po pricanju Trive Karana iz Baštre poreklo je Karana iz Crne Gore i da su se ustavili u Dalmaciji. I Jovan Karan iz Velike Rujiške veli da su se zvali Grubiše i da su bili na Zmijanju. Sa Zmijanja su prešli u Dalmaciju kod Manastira Krupa, odatle su iselili za gladnih godina u BoboLjusku"

Дакле миграциони пут крајишких Карановића могао је ићи: Стара Херцеговина (Дробњаци) > Змијање > Северна Далмација > Унац > Поуње

није потребно нагласити да је од ових Карановића и чувени етнолог, Милан карановић
(заслужан што данас знамо толико о неким крајишким породицама)

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2845 послато: Мај 05, 2019, 04:03:46 поподне »
Калајџић, Фоча, Република Српска, I2-S17250

Калајџићи из тог краја би могли бити огранак Комленовића. Коментар са нашег сајта:

"По усменом предању Калајџићи са Заваита код Фоче потичу од Комљеновића. Бавили су се некад калајисањем па се због тога прозваше тако. На сајту http://www.malesevci.rs Калајџићи су од војводе Малеша, који даде фамилији у аманет крсну славу св. Игњатија Богоносца 2. Јануар."

Недавно смо овде имали и резултат Комленовића из Горажда

Комленовић, Горажде, Горње Подриње, I2-S17250

Komlenovići su iz Glamoča kod Goražda, slave Ignjatijevdan.

Дакле Комленовићи и Калајџићи се и по слави и по предању, али и по хаплогрупи, лепо уклапају у Малешевце.

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 743
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2846 послато: Мај 05, 2019, 04:29:16 поподне »
Калајџић, Фоча, Република Српска, I2-S17250

Калајџићи из тог краја би могли бити огранак Комленовића. Коментар са нашег сајта:

"По усменом предању Калајџићи са Заваита код Фоче потичу од Комљеновића. Бавили су се некад калајисањем па се због тога прозваше тако. На сајту http://www.malesevci.rs Калајџићи су од војводе Малеша, који даде фамилији у аманет крсну славу св. Игњатија Богоносца 2. Јануар."

Недавно смо овде имали и резултат Комленовића из Горажда

Дакле Комленовићи и Калајџићи се и по слави и по предању, али и по хаплогрупи, лепо уклапају у Малешевце.

Потврда за један резултат из необјављених истраживања.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2847 послато: Мај 05, 2019, 06:31:57 поподне »
Филиповић, Петковдан, Сретња, Даниловград, E-V13


Секулић, Бања Лука, Република Српска, N-P189.2

Веома често презиме код Срба из Босанске Крајине. Могуће да је тестирани из крајева западно.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9388
  • I2a S17250 A1328
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2848 послато: Мај 05, 2019, 08:00:34 поподне »
Незгодно. Тешко да има више Форетића Q, који нису ближи ДНК сродници. Могуће да ови с 23андме имају проблем с тим ређим хаплогрупама (пример N-P189.2/N-L665).

Било би заиста невероватно да двојица припадника истог рода са изузетно ретким презименом, са истог малог острва буду припадници две различите гране исте, на овом простору изузетно ретке хаплогрупе.

Да је један РН908, а други E-V13, то би већ био материјал за озбиљну анализу. Овако, просто је немогуће да нису иста грана Q.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Romanijski

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 685
  • Ја ратујем сам...
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2849 послато: Мај 05, 2019, 09:45:58 поподне »
Било би заиста невероватно да двојица припадника истог рода са изузетно ретким презименом, са истог малог острва буду припадници две различите гране исте, на овом простору изузетно ретке хаплогрупе.

Да је један РН908, а други E-V13, то би већ био материјал за озбиљну анализу. Овако, просто је немогуће да нису иста грана Q.
Неко посијао ...

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2850 послато: Мај 06, 2019, 09:27:03 пре подне »
Ђурић, Лађевићи, Илијаш, E-V13

Ђурићи славе Ђурђевдан и досељени су у околину Илијаша из Дробњака, 1892. године.

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6728
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2851 послато: Мај 06, 2019, 10:12:39 пре подне »
Ђурићи славе Ђурђевдан и досељени су у околину Илијаша из Дробњака, 1892. године.

Предање и хаплогрупа се баш и не слажу.  :)
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2852 послато: Мај 06, 2019, 10:42:00 пре подне »
Предање и хаплогрупа се баш и не слажу.  :)

Досељени су из тих крајева свакако, то су релативно скорије миграције. Племенски Дробњаци нису, могуће да су Шаранци, будући да славе Ђурђевдан и помињу Жабљак.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2853 послато: Мај 06, 2019, 12:13:41 поподне »
Глигоревић, Јовањдан, Брадина, Коњица, N-P189.2


Зотовић, Никољдан, Требиње, R1b-U152

ЗОТОВИЋ (п). Домашево (Љубомир, Требиње). Некада их је било и у Крајпољу (Љубиње). Поријеклом су „однекле од Подгорице у Црној Гори”. Тамо су неки Зотовићи примили ислам, а они који то нису хтјели доселили су у Љубомир. Из овог рода било је свештеника и владика. Дедијер каже да је на једном старом крсту у Домашеву прочитао да се неки њихов предак звао Петар Зот а не Зотовић, те да је у Мајеровом рјечнику пронашао да Зот „у арбанашком значи господин“. На тај начин етимологија овог презимена „појачава вјеродостојност да су они из неке области гдје има арбанашких елемената“. Породица Зотовић из Домашева имала је велика имања око Љубиња и Требиња, „која су постепено Турци одузели“. У Крајпољу су Зотовићи живјели прије насељавања данашњих становника. Њима је припадало Доње Крајпоље гдје су имали кулу, а имали су је и у Љубињу. Славе Никољдан. Зотовића из Домашева има у Требињу, Сарајеву. Београду и дмгим мјестима. (Ристо Милићевић, Херцеговачка презимена)


Пантић, Зворник, Република Српска, I2-S17250

Ван мреже ЛукаОБ

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 213
  • G2a-L42
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2854 послато: Мај 06, 2019, 12:18:57 поподне »
Која је хаплогрупа племена Хота, ово Зот ми мало вуче на њих, а и чуо сам предање о њиховом поријеклу од Хота
« Последња измена: Мај 06, 2019, 12:21:10 поподне Твртко »

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6728
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2855 послато: Мај 06, 2019, 12:27:20 поподне »
Која је хаплогрупа племена Хота, ово Зот ми мало вуче на њих, а и чуо сам предање о њиховом поријеклу од Хота

Хоти највећим делом припадају хаплогрупи J2b2-L283>Z597>CTS11100. Нешто мало их има који су R1b-BY611>Z2705, што је наравно потпуно удаљена грана од R1b-U152 којој припадају Зотовићи. Дакле предање о пореклу од Хота дефинитивно отпада. Постоји додуше могућност да су се преци Зотовића иселили из подручја где се касније формирала племенска територија Хота.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже crni

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2856 послато: Мај 06, 2019, 01:00:20 поподне »
...

Голијанин, N-P189.2

Овде је готово сигурно реч о Голијанима из Старе Херцеговине:
https://www.poreklo.rs/2012/02/15/poreklo-prezimena-golijanin/

Овај резулт Голијанина и детаљ из књиге Момчила Голијанина „Братство Голијани“ (Невесиње 2007.);

По неким казивањима презиме Голијанин потиче од Вишњића, а по другим изворима они су паралелна грана с Вишњићима, а и једни и други потичу од Бановића с Косова,

као и изнешене занимљиве подударности неких података са предањем братства Бановића из Бањана на које нам је указао НиколаВук на теми Српски N-P189.2;
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=216.msg91705#msg91705
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=216.msg91729#msg91729
готово ме наведоше на размишљање о поријеклу српског N-P189.2 "од племена опјеваног Бановић Страхиње"  :)

"Нетко бјеше Страхинићу бане"?, неке сличности са Ђурађом II Страцимировићем Балшићем можемо прочитати на енглеском https://en.wikipedia.org/wiki/Strahinja_Banović , као и поријеклу Балшића на https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Балшићи или (https://en.wikipedia.org/wiki/Bal%C5%A1i%C4%87_noble_family#Early_history) , гдје нам неће бити тешко замислити поетски призор пратње сватова будуће српске краљице Јелене Анжујске како јашу Долином јоргована и међу њима прадједу Бановић Страхиње? (Mata de Balsich de Antibaro)?

"Краљ Урош I се оженио прилично касно, 1250. године, када је већ увелико био владар и када је могао имати близу тридесет година. Његова супруга Јелена, познатија као Анжујска, насупрот популарном веровању није била пореклом из француског краљевског рода. Она је била угарска племкиња, ћерка господара Мачве Јована Анђела и Матилде од Пожеге и Ковина. У вези са браком краља Уроша и краљице Јелене испреплетене су многе легенде, а најпознатија је она о долини јоргована. .."

Цит. Милена Репајић, Краљ Милутин - бракови као средство дипломатије, књ. 4, Немањићи, стр. 18.

Ван мреже Витомир Радовић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 338
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2857 послато: Мај 06, 2019, 01:37:05 поподне »
Глигоревић, Јовањдан, Брадина, Коњица, N-P189.2


Зотовић, Никољдан, Требиње, R1b-U152

ЗОТОВИЋ (п). Домашево (Љубомир, Требиње). Некада их је било и у Крајпољу (Љубиње). Поријеклом су „однекле од Подгорице у Црној Гори”. Тамо су неки Зотовићи примили ислам, а они који то нису хтјели доселили су у Љубомир. Из овог рода било је свештеника и владика. Дедијер каже да је на једном старом крсту у Домашеву прочитао да се неки њихов предак звао Петар Зот а не Зотовић, те да је у Мајеровом рјечнику пронашао да Зот „у арбанашком значи господин“. На тај начин етимологија овог презимена „појачава вјеродостојност да су они из неке области гдје има арбанашких елемената“. Породица Зотовић из Домашева имала је велика имања око Љубиња и Требиња, „која су постепено Турци одузели“. У Крајпољу су Зотовићи живјели прије насељавања данашњих становника. Њима је припадало Доње Крајпоље гдје су имали кулу, а имали су је и у Љубињу. Славе Никољдан. Зотовића из Домашева има у Требињу, Сарајеву. Београду и дмгим мјестима. (Ристо Милићевић, Херцеговачка презимена)


Пантић, Зворник, Република Српска, I2-S17250


На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11018
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2858 послато: Мај 06, 2019, 02:17:57 поподне »
Тркуља, Јовањдан, Петриња, Банија, I2-PH908>Z16983


Димитријевић, Шабац, Србија, R1a-M512

Биђин, католик, Раковец, Загреб, R1a-M417

Бижић, Брњавац, Гвозд, Кордун, R1a-Z282

Кордунаши би могли помоћи око крсне славе.


Димитријевић, Тетово, Западна Македонија, E-V13

Алимпић, Никољдан, Коцељева, Мачва, E-L677


Петровић, Ловци, Јагодина, I1-M253

Према литератури, Петровићи славе Аранђеловдан и пореклом су из околине Ниша.


Мурковић, католик, Стајница, Бриње, Лика, R1b-L51


Милановић, Гостивар, Западна Македонија, J2b-M241>L283

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1249
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #2859 послато: Мај 06, 2019, 02:51:34 поподне »
Овај резулт Голијанина и детаљ из књиге Момчила Голијанина „Братство Голијани“ (Невесиње 2007.);

По неким казивањима презиме Голијанин потиче од Вишњића, а по другим изворима они су паралелна грана с Вишњићима, а и једни и други потичу од Бановића с Косова,

као и изнешене занимљиве подударности неких података са предањем братства Бановића из Бањана на које нам је указао НиколаВук на теми Српски N-P189.2;
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=216.msg91705#msg91705
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=216.msg91729#msg91729
готово ме наведоше на размишљање о поријеклу српског N-P189.2 "од племена опјеваног Бановић Страхиње"  :)

"Нетко бјеше Страхинићу бане"?, неке сличности са Ђурађом II Страцимировићем Балшићем можемо прочитати на енглеском https://en.wikipedia.org/wiki/Strahinja_Banović , као и поријеклу Балшића на https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Балшићи или (https://en.wikipedia.org/wiki/Bal%C5%A1i%C4%87_noble_family#Early_history) , гдје нам неће бити тешко замислити поетски призор пратње сватова будуће српске краљице Јелене Анжујске како јашу Долином јоргована и међу њима прадједу Бановић Страхиње? (Mata de Balsich de Antibaro)?

"Краљ Урош I се оженио прилично касно, 1250. године, када је већ увелико био владар и када је могао имати близу тридесет година. Његова супруга Јелена, познатија као Анжујска, насупрот популарном веровању није била пореклом из француског краљевског рода. Она је била угарска племкиња, ћерка господара Мачве Јована Анђела и Матилде од Пожеге и Ковина. У вези са браком краља Уроша и краљице Јелене испреплетене су многе легенде, а најпознатија је она о долини јоргована. .."

Цит. Милена Репајић, Краљ Милутин - бракови као средство дипломатије, књ. 4, Немањићи, стр. 18.

Некад постојаше которски племићки род de Golia /de Gollia са наводно пропетим медведом у грбу. Дали неко можда има приказ истог? Или пак неку информацију о овој фамељи?
« Последња измена: Мај 06, 2019, 02:53:49 поподне Сол »
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ