1. Село Требјеса. У Требјесу се населио Радован син Никше.
Код Цвијића населио се Дракул отац војводе Грдана, син Радула сина Крсте сина Никше
2. Село Ливеровићи.
Основао Оливер син Кирајимира син ?? син Милутина сина Никше
И старо је село јел тако, ту је убио Никша Угрена.
3. Васиљевићи и Бјелошевина, браћа Васиљ и Бјелош - Ерак - Шакоје - Гезимир - Никша
власи Никшићи су имали своја станишта, Заград најпознатије, још 1477. кад су још били номади, дакле нису тад Никшићи као ни други херцеговачки власи били седентизирани, тамо су зимовали између осталог, дакле Заград има своју битност сигурно.. При том између 1477. и 1533. долази до оснивања већег броја села Никшића..
1. Требјесе нема 1477. јавља се у идућем дефтеру 1533. као село. Узмимо да је Требјеса насељена 1500.
Радован рођен 1450, Никша рођен 1420.
Војвода Грдан р. вјероватно око 1550 ? - Дракул хајде да га помакнем на 1500 - Радул 1470 - Крсто 1440 - Никша 1410
2. Ливеровићи не постоје 1477. ,а не постоје ни 1533. Јављају се 1701. узмимо да се јављају 1560 иако је и то упитно
Оливер 1510 - Крајимир 1480 - ?? 1450 - Милутин 1420 - Никша 1390
3. сад прави бисер,
Бјелошевина не постоји 1477. јавља се 1533. међутим Васиљевићи не само да не постоје 1533. нема их ни 1701. Узмимо да се јавља 1730
Васиљ рођен 1680 и брат Бјелош р. 1450 - Ерак рођен 1420 али живио је до бар 1680 кад је са преко 250 г. добио другог сина Васиља - Шакоје 1390 - Гезимир 1360 - Никша 1330
Ако млађег угључимо само Васиљ 1680 - Ерак 1650 - Шакоје 1620 - Гезимир 1590 - Никша 1560
Гдје је Никша из 13 в.

Сама ова предања говоре да он није ни близу из 13 в. Само наравно нису рачунали они који су их креирали са релативно позним јављањем ових села.
Датуми у више наврата алудирају на неког Никшу из 15 в. Којег је било, и био је важан.
Никша је отац Владка који је отац кнеза Радоње из 1477., а исти Никша је и отац Паскаша једног од катунара. Могуће да је и отац војводе Батрића али се то не зна.
У сваком случају овај Никша је био важна особа, није био жив 1477., а обзиром да је тад његов унук Радоња кнез, реално је да је овај Никша рођен можда око 1390 г.
Род Батрићоглуа је континуирано од почетка водећи род Никшића. А у модерно доба се неки Батрићевићи помињу само као фуснота..

1477. војвода Батрић који има највише од свих катунара
1533. помиње се катунар Вук син Радосава Батрића, требало би да је унук Батрића
1701. кнез Вук Батрићоглу, држи дио Требјесе, Лазе, Дучиће, Гудељ (данашњи Губељ југоисточно од Никшића) нису Годијељи што су неки овдје сугерисали.
Истина видимо да је дошло до успона рода војводе Грдана. Историјска личност војвода Грдан имао је историјске потомке Јован, Гаврило, Петар и Вукашин. И у дефтеру из 1701. ту је:
Кнез Вукашин син Петра, који држи 2/3 кућа у Требјеси, Кличево, Багатић, Брашна.
за Батрићоглуа стоји да је други кнез, очито су потомци Грдана постали јаки, но ту су и потомци Батрића, Вук Батрићевић држи и неки манастир, да ли Острог или Жупа (кој исе помиње 1694.), прије потоњи.
Међутим војвода Грдан је очито неки скоројевић, јер нема његових предака међу катунарима 1533. или 1477., осим и ако имена његових предака по овим предањима нису тачна..

Има још кнезова, могуће да се и 1701. сви изводе из тих кнезова 1533. по мушкој линији. Одмах видим да је 1533. још један катун континуитет из 1477.
Никше из 15 в. има али Гезимира, Крсте, Радована, Милутина нема нигдје.. А тај битни Никша из 15 в. има своје синове Владко и Паскаш. Можда или могуће и Батрић.
Мени изгледа да су ове особе измишљене у неком моменту да би сви могли да потичу од тог "славног" Никше из 15 в.
О некаквој Морачи и Вукану заиста није потребно расправљати, у предањима Никшића један је Никша, но изгледа у новије вријеме обзиром да је Угрен тј. Угрин из 15 в. појавио се "други" Никша који има сукоб с Угреном.. наравно неко је чини ми се писао и као да је тај Угрен потомак бана Угрена из 1250. који се сукобио с Никшом. Јес како да није..
Видимо по резултатима из Требјесе да су ту родови јако генетски удаљени, а то је село поузано насељено тек од 1533. Дакле настало је у екпсанзији влаха Никшића из катуна а није само један човјек дошао. При томе долазе у село очито већ подавно раздвојени родови.
Шта настаје од јаког предања кад се сравна са чињеницама..
Ж. Шћепановић, један цитат
Но , у свим верзијама тих предања присутна је и тежња , заједничка у предањима свих Никшића и неких брдских племена , везивања за Немањиће и њихову задужбину манастир Морачу , па немањићка традиција постаје озбиљна сметња да се из ових предања извуче које зрнце историјске истине .
Обрнут редосљед се често примјењује овдје на форуму..

Има род Никшића FT190799 који славе Лучиндан, потичу од неког Никше који датира бар у прву половину 14 в., Ровци који су и засебна нахија имају неку компактност генетску мада и они су у вези да дијелом Никшића на начин на који не би идеално требали бити.