Аутор Тема: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578  (Прочитано 63581 пута)

Ван мреже Grg

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 109
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #160 послато: Мај 26, 2021, 09:11:10 пре подне »
Доста тих породица је завршило у Пријепољу, врло је могуће да ту спадају Мекићи, Ровчани, Гојаковићи...
Што се Гојаковића тиче видех да их у српском днк пројекту ставише у y51673, док на бошњачком да су негативни на овај маркер. Гојаковићи немају заједничка предања, то сам сазнао, ови у Гробницама верују да су из Горњег Полимља(околина Плава) прешли у средње Полимље, а ови који су и данас у селу Гојаковићи чувају да су од Дрекаловића и да би им Конатари у Бијелом Пољу требали бити род.
« Последња измена: Мај 26, 2021, 09:13:26 пре подне Grg »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 616
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #161 послато: Мај 26, 2021, 10:01:31 пре подне »
Нисам мислио конкретно на њих, већ на муслиманске породице које су до краја 19. вијека биле прилично бројне у насељима која су некад припадала Тарским Никшићима на подручју данашњег Мојковца. Данашње православно становништво на том подручју је махом досељеничко.

Не треба да нас чуди и узнапредовала исламизација међу Тарским Никшићима, као првој влашкој групацији која је на нашим просторима сарађивала са Турцима,
Кургаши из Бијелог Поља, што због области коју насељавају а која се налази у близини Потарја, што због неутврђеног порекла, што због бројности би могли бити једни од потомака правих Тарских Никшића. Са друге стране, један документ којем сам на трагу ће доказати где су Тарски Никшићи пописани, управо под тим именом у 17. веку, а то је Сјеничка нахија. Овај документ до сада није био познат научној јавности и налази се у поседу једног нашег познатог османолога.

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 616
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #162 послато: Мај 26, 2021, 11:12:28 пре подне »
Кургаши из Бијелог Поља, што због области коју насељавају а која се налази у близини Потарја, што због неутврђеног порекла, што због бројности... би могли бити једни од потомака правих Тарских Никшића.
.. што због WGS тестова који ово муслиманско братство не повезују ни са Ровчанима и њиховим заједничким, новооткривеним SNP-овима испод Y189944, нити са Требјешанима и резултатом Вујачића.

На мрежи Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1256
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #163 послато: Мај 26, 2021, 02:02:47 поподне »
Што се Гојаковића тиче видех да их у српском днк пројекту ставише у y51673, док на бошњачком да су негативни на овај маркер. Гојаковићи немају заједничка предања, то сам сазнао, ови у Гробницама верују да су из Горњег Полимља(околина Плава) прешли у средње Полимље, а ови који су и данас у селу Гојаковићи чувају да су од Дрекаловића и да би им Конатари у Бијелом Пољу требали бити род.
То је бар лако утврдити,поготово тамо ђе си сад.Уђи у кафане ђе се скупљају  заврти свима по брис и имаш резултате за хефту дана🙂 мистерија решена.Нит царине,нит поштара...

На мрежи Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1256
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #164 послато: Мај 29, 2021, 03:05:16 поподне »
Како сам покушо да мало помогнем пријатељу да мало више сазна о својим коренима тако сам га и тестиро на 52603. Ради се о Обрадовићу из Тепаца који је негативан на 52621 тако ми је сад стиго извештај да је негативан и на 52603. Како су ово два кровна никшићка снипа тако и Тепчани овим резултатом дефинитивно испадају из те приче иако се предањски везују за Никшиће...Можда су на други начин везани са Никшићима али генетски нису...

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5038
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #165 послато: Мај 31, 2021, 06:23:41 поподне »
Што се тиче Тарских Никшића, слажемо се да је најлогичније да је постајала једна група, породица, Никшића, која је као кнежевски род, владала околним местима, где је као таква наметнула назив и околном, бројнијем стариничком становништву и крсну славу. То се могло догодити током 14. века. Гледајући број СНП-ова Глишовића са Милетићима, наш заједнички предак је рођен средином 14. века. Мислим да Радовићев резултат и поред необичног хаплотипа, неће ништа значајније променити.

Дакле поставља се питање ко су били ти први Никшићи. Кургаш је свакако добар кандидат. Као што сам на теми о Никшићима писао, Y189944 обједињује све три гране Никшића: Жупљане, Требјешане и Ровчане. Кургашев BigY покрива "ровачке" СНП-ове и он је негативан на њих. Дакле Кургаш преставља четврту групу Никшића у оквиру Y189944. Други добар кандидат је Војиновић. Они имају забележено предање о изградњи Мораче, док његов хаплотип највише личи на хаплотип мало пре објављеног Симеуновића из околине Ариља, који би могао бити исељени Тарски Никшић у Сјеничко поље. Ту имамо још једног из околине Сјенице са сличним хаплотипом. Када кажем сличним, мислим пре свега на комбинацију вредности 391=10, 439=12. Друга ствар која ми је запала за око је и султанов берат кнезу Војину, сину кнеза Добрице у Тарском Никшићу, из 1565. године. Иако мислим да су у оквиру Тарских Никшића доминирали бројчано Y134578, Никшићи су вероватно још од средине 14. века задржали кнежевски положај. Можда не би било лоше Војиновића тестирати на Кургашеве приватне СНП-ове.

Може се закључити да је једна група или породица Никшића досељена као владајући слој средином 14. века између Бијелог Поља и Мојковца (у вилајету Никшићи из 1455. се у селу Бистрици спомиње кнез Шћепан син Никшића). Да су њихов назив и славу преузели становници тога краја доминантно Y134578, да се у другој половини 15. века по свима њима назвала "нахија Никшићи, који су власи", а да су се коначно формирали током 16. века у оно што се назива племе. Након обнове манастира Добриловине њихов центар се помера ка западу, тако да их током 17. века у Добриловинском катастиху налазимо на ширем подручју од Бијелог Поља до Добриловине, са обе стране реке Таре.
« Последња измена: Мај 31, 2021, 06:31:46 поподне Милош »

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 296
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #166 послато: Јун 19, 2021, 10:38:42 поподне »


Јел овде пише НИКШИЋИ?

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5038
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #167 послато: Јун 19, 2021, 11:15:36 поподне »


Јел овде пише НИКШИЋИ?

Чини се и мени...

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 296
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #168 послато: Јун 19, 2021, 11:24:30 поподне »
Ово је из Сопоћанског поменика. Ту где пише НИКШИЋИ се пише место одакле је приложник. Јел постоји место са тим именом?

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6098
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #169 послато: Јун 19, 2021, 11:53:05 поподне »
Ово је из Сопоћанског поменика. Ту где пише НИКШИЋИ се пише место одакле је приложник. Јел постоји место са тим именом?
Из ког је то периода? Можда је било Никшића и у Рашкој области тада (Влада ми је помињао да су Никшићи били и у Сјеничком пољу у 16. веку чини ми се, он ће боље рећи из ког извора је то видео...)
« Последња измена: Јун 19, 2021, 11:56:03 поподне ДушанВучко »

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5038
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #170 послато: Август 31, 2021, 03:56:13 поподне »
Стигао је WGS резултат Радовића из Прекопуца код Блаца.

Прелиминарно се може рећи да је негативан и на моје новеле (што смо и раније знали) и на Глишовићеве. На све узводне гране, које су на нивоу Y134578 је позитиван. Тако да он чини трећу грану на овом нивоу.

Данас и сутра ћу скидати БАМ и отпремити резултате Yfull-у.

Овај резултат може бити занимљив, јер је Радовић добар кандидат за Требаљевце из Поповца, Крушева и Доњег Крњина. Иако сам раније мислио да предање о Крњину нема смисла, сад бих то кориговао и рекао да веза можда ипак постоји. Уколико будемо имали WGS резултат Трбољевца, лако ћемо потврдити или одбацити ову везу.

Иако смо били скоро па 100% сигурни, ипак се Радовић тестирао код Yseq-а и потврђен је као Y134578+

Захваљујући Миловановим истраживањима Топлице, успели смо да сазнамо да је 1885. године у Прекопуцу пописано домаћинство Радовића под бр. 48. Пописана су два члана: Радовић Радоје (35 година) и Радовић Добросав (Радојев брат, 25 година). Још увек неожењени. Радоје ће се оженити следеће године, док  Добросав умире 1891.

У матичној књизи умрлих за 1879. годину спомиње се Ивановић Раде, по коме носе презиме, рођен 1819. године у Сеоцу (данас општина Лепосавић). Тако имамо и име Радетовог оца Ивана, који је вероватно рођен крајем 18. века и који је вероватно сахрањен у Сеоцу. Право име Радету било је Радован. Све се ово делимично слаже са предањем Радовића, али и показује како и тако младо предање може да одведе на погрешну страну.

Данас у Сеоцу нема оних који прослављају Лучиндан, а није их било ни када је тај крај обилазио Петар Ж. Петровић. Иако Сеоце гравитира ка Вучи, и осталим селима на левој обали Ибра, оно је као рогожданско село у вези и са селима око Бањске. У једном од њих, Ораовици, налазимо задругу Ђуровића, која слави Лучиндан. Радовићи су по свој прилици блиски њима, док су сами Ђуровићи вероватно блиски Катићима, јер имају предање да су дошли из Војмислића. Можда су блиски и Утвићима, јер у Калудри наилазимо на Ђуровиће.

У  сваком случају Радовић ће тестирати 5 СНП-а, која делимо искључиво ја и мој близак рођак. Почеће са Y134582.



На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5038
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #171 послато: Септембар 06, 2021, 01:40:49 поподне »
Стигао је WGS резултат Радовића из Прекопуца код Блаца.

Завршена је анализа Радовићу. Има свега два приватна СНП-а:

Y287712
Y288141


Вероватно ће његов резултат смањити укупан TMRCA.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5038
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Тарски Никшићи I2a-PH908>FT14506>Y56203>Y134578
« Одговор #172 послато: Септембар 15, 2021, 09:17:11 поподне »
Мене лично занимају тефтери, уколико постоје, за Новопазарски санџак (1790-1817), Босански пашалук (1817-1865), Новопазарски санџак (1865-1879), Косовски вилајет (1879-1912). Што се тиче тефтера, свакога ту занима свој крај и у ту сврху ће и издвојити новац. И то је реално, а и поштено. Дакле прва ствар би требала да буде шта од тефтера или сличних докумената за тај период постоји, знајући да је и то период погоршања здравственог стања болесника са Босфора.

Поделио бих са вама вест да сам преко БДНК пројекта, урадио превод једног сегмента пописа из периода 1831-1855.

Наиме ради се о попису мојих предака у нахији Митровица, Новопазарског кадилука, за 1851. годину. Не бих остале информације из пописа јавно делио још увек, јер га желим искористити у неком моменту као необјављени извор. Зато ћу овде само поставити ново измењено стабло, на основу података из пописа.

Попис је показао да је предање релативно сачувано, али има неких битних разлика. Такође је интересантно да су децу добијали у веома позним годинама, па је разлика међу браћом и 40 година. У сваком случају, задовољан сам добијеним подацима, које су довеле неке ствари на своје место. У плану су преводи из још три пописа: 1866, 1870. и 1875, чиме ће се прича за 19. век заокружити.

Овде се може видети разлика између стабла направљеног на основу предања и стабла на основу пописа из 1851.







* у једном другом документу за Анђелка стоји година рођења 1813.
« Последња измена: Септембар 15, 2021, 10:08:04 поподне Милош »