Проверих мало ову славу "Вјетрени Дан" која се спомиње као стара слава Селаковића, предака Пековића. У питању је Пренос моштију Св. Стефана, празник који се обележава 15. августа по новом календару. Дакле по свему судећи су Селаковићи само прешли на слављење "зимског" Св. Стефана у односу на "летњи".
https://www.mikroknjiga.rs/pravoslavlje/index.php?q=kalendar&danceo=08-15
Сматрам да Селаковићи нису славили већ прислуживали "Ветровитог Стефана" (овде наведеног како "Вјетрени дан"), а слава им је била и остала дан данас првомученик и архиђакон Свети Стефан, 27. децембра по старом (9. јануара по новом) календару, трећи дан Божића.
Покушаћу да представим аргументе у наставку. Иако је пар књига и интернет објава направило пометњу око славе Селаковића (Дуловића, Пековића, Пајовића, Мандића и др.), ствар је прилично јасна, рекао бих. Пошто им је Свети Стефан (Стевањдан, Стевандан) крсно име, они су сигурно раније обележавали и "летњег Стефана", тј. празник преноса моштију, 2. августа (15. августа по новом календару) као преславу (прислугу, прислужбу).
Да се празник преноса моштију Светог Стефана назива "Ветровити Стеван" има много доказа, в. нпр. Гласник Етнографског музеја у Београду књ. 52-53
https://tinyurl.com/glasnikEM52-53:
Да ветар не би однео летину, нису радили на св. Стевана (15. август), кога називају "Ветровити Стеван" или "Ватрени војвода"
или Лубурићев цитат у наставку где се јасно каже да је "Вјетрени дан - св. Стеван". Мени лично је довољан доказ то што и дан данас моја мајка тако зове тај празник

Пошто је дошло до погибије братственика на "Вјетрени дан" (Ветровитог Стевана), Селаковићи су променили "прислужбу", наставили су да и даље славе Светог Стефана, али су за преславу узели први већи празник (прво "црвено слово") који пада пре преноса моштију Светог Стефана:
Илиндан.
У Лубурићевој збирци има бар три записа о овој промени славе/преславе, највероватније је забуни кумовало предање које је он овако записао:
... Јаков, Крњо и још један и врате се на Јаворје. Турци их увече притаје и Јакова и Крња посијеку. Ово је било уочи Вјетреног дана, те га оставе и узму 27 децембар. Ово је било врло давно.
и на другом месту:
Раније су славили Вјетрени дан (у 20 - 30 јула) св. Стеван; али? им кириџије посјеку Турци у Јаворје. Крња на Крњи (Крњов?) мрамор, а Јакова на Јакову Главицу; због тога узму Шћепандан
То, по мени погрешно тумачење, наведено је и у књизи Стојан Караџић, Вук Шибалић: „Дробњак и породице у ДРОБЊАКУ и њихово поријекло“ и наведено и на Пореклу
код презимена Пековић.
Међутим, у истој "Грађи за Горњу Морачу" на листу бр. 28 код Андрије Лубурића пише ово:
Крњо и Јаков погину у Јаворје и промијене прислугу [прислужбу? обде је реч "славу" ПРЕЦРТАНА, види слику испод - прим. СБК] у Вјетрени дан у јесен, па онда узму Св. Илију. Овај Крњо сјекао се на Јаворје с Иваном Чупићем око границе и Иван му осјече ухо.

Рајко Раосављевић ("Морача, Ровца, Колашин") такође наводи да је то била
преслава, тј, да су прислуживали Вјетрени дан:
У прилог стварне сродности Дуловића и Пековића је њихова заједничка крсна слава Шћепањдан и прислуга Илиндан. Раније су и једни и други прислуживали Вјетрени дан, па су је оба братства једновремено промијенила када је на тој слави дошло до погибије.