Аутор Тема: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци  (Прочитано 21454 пута)

Ван мреже Кајевић СЦГ

  • Гост
  • *
  • Поруке: 12
  • E-V13
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #40 послато: Август 07, 2019, 10:34:52 поподне »
Из личних искуства са беломорским исељеника(у Македонији звани " егејци") могу доњети закључак да 95% од них су веома лоше настројени према Србима, чак много више воле Грце него Србе иако од Грце су имале велике муке и страдања.
         Што се тиче исељавање из беломорске Македоније по балканске војне, нешто преко 100 000 хиљада су насељени у Бугарској, претежно приморски део( највише у Варни). 300 000 хиљада муслимана у Туркој, а досељено је 600 000 иљада Грка из Турске у беломорској Македонији и тако је промењена етнографска карта у односу на словенско насеље.

Ван мреже Јосиф из Трбушнице

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 225
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #41 послато: Август 08, 2019, 07:24:13 пре подне »
Добра прича, Јосифе. Него, мени се, ипак, чини да је у питању трговачка довитљивост.

У овом случају сигурно није. Грци трговци науче нешто терминологије потребне за бизнис и то је све, док се ова баба била озбиљно распричала о својим невољама са старошћу. Било ми је одмах сумњиво и то што се ти апартмани где свратисмо по уље зову "Лена". Пре ће бити да је то наше Ленче, него неко грчко.

Ван мреже Делија

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1354
  • I2-PH908-Z16983>A493>A8741* (Никољдан, Панчево)
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #42 послато: Август 11, 2019, 09:26:19 поподне »
Занима ме какво је стање било пре 1945 а какво после 1945.године што се тиче прпслављања крсних слава на простору данашње Македоније? Сигуран сам да за ово не постоји званичн податак али ме занима је ли осим презимена промењен и обичај прослављања крсне славе или?
Такође ме занима имендан као један од обичаја за који сам чуо да га обележавају Грци..занима ме да ли се и на којим нашим просторима овај обичај обележавао?
Рацко Панчево 1764- Опово (1765-1790)- Црепаја (1790-1912)-Панчево

BigY DNK: Максим Животин Панчевац (1735-1784), Живота Поповић 1710-? : I2 PH908>Z16983>A493>A8741*

Мтднк : Јовановић-Бећаров Софија, Војка, Никољдан (1896): U5b1b1-b*

Ван мреже Кајевић СЦГ

  • Гост
  • *
  • Поруке: 12
  • E-V13
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #43 послато: Август 12, 2019, 12:28:15 пре подне »
Занима ме какво је стање било пре 1945 а какво после 1945.године што се тиче прпслављања крсних слава на простору данашње Македоније?
Прослављавање крсних слава пре 1945 и после 1945 није имало неке разлике. До опадања прослављавања крсних слава(кућна слава-у Македонији) је дошло при миграциске процесе за пренасиљивања Скопља, и то население које је мигрирало из села у граду у великом проценту је престало да славе крсних слава.
      Шта се тиче прослављавања имендана данас је то неко помодарство, пре тога било је својствено за јужни и источни део Македоније(и беломорске Македоније)

Ван мреже Кајевић СЦГ

  • Гост
  • *
  • Поруке: 12
  • E-V13
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #44 послато: Август 12, 2019, 01:06:29 пре подне »
где свратисмо по уље зову "Лена". Пре ће бити да је то наше Ленче, него неко грчко.
Песма из беломорске Македоније.

<a href="https://www.youtube.com/v/T03dEOVScMU" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/T03dEOVScMU</a>
« Последња измена: Август 12, 2019, 10:17:20 пре подне Amicus »

Ван мреже Алексеј

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 63
  • Г2а Л497
    • Волим Сурдулицу
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #45 послато: Август 13, 2019, 06:36:38 пре подне »
Мој деда је, путујући северном Грчком, негде наспрам Битоља набасао на неке људе који су били власници кафане "АВ". Деда је начуо да знају македонски језик, али да неће причати пред свима. На крају су прозборили. Питали су деду на шта га "АВ" асоцира, на шта је он одговорио - на псећи лавеж. Рекли су му да је погодио и дали му објашњење - када пси у селу лају, не виде се, али их сви чују, знају да су ту. Тако и Македонци у том месту, невидљиви су, али постоје.
« Последња измена: Август 13, 2019, 06:38:14 пре подне Алексеј »
https://волим-сурдулицу.срб

Ван мреже Stefan802

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #46 послато: Март 15, 2020, 03:22:52 поподне »
Грубо гледано, ситуација у Македонији пред балканске ратове би могла да се упореди (мада не потпуно, наравно) са данашњом ситуацијом у Црној Гори (што се тиче односа Срба и Монтенегрина) - постојале су области у којима је становништво више нагињало на српску страну, као и оне у којима су више нагињали Бугарима, међутим у свакој од тих области је могло да буде "уљеза" који су одударали од (релативне) већине. Нпр. Мијаци су већином били просрпски оријентисани, у народним песмама су опевавали Косовски бој, Српско Царство, цара Душана, цара Лазара итд, један од најзнаменитијих српских четника из времена Четничке акције је био Доксим Михаиловић, Мијак из Галичника, међутим ја сам разговарао са једним Македонцем који је пореклом Мијак а чији је прадеда био у бугарашком ВМРО, чак и за време Првог светског рата и бугарске окупације. С друге стране, у најисточнијем делу Македоније, Малешу (околина Берова), који је био велика база ВМРО, је у току читаве Четничке акције био активан и један одред српских четника, састављен од локалних становника. Гледајући на тај начин, Цвијићева карта је углавном тачна али је ситуација била далеко измешанија и компликованија него што се може судити према тој карти.
Мијачки села 1911 година (извор Дебарски глас).
Галичник - 560 егзархиски куќи (''бугарски''), 20 патријаршиски (''србски'').
Лазарополе - 427 егзархиски куќи, 3 патријаршиски.
Гари - 203 егзархиски, 0 патријаршиски.
Тресонче - 140 егзархиски, 44 патријаршиски.
Росоки - 46 егзархиски, 0 патријаршиски.
Селце - 61 егзархиски, 2 патријаршиски.
Сушица - 25 егзархиски, 0 патријаршиски.
Битуше - 80 егзархиски, 0 патријаршиски.
Осој - 79 егзархиски, 1 патријаршиски.

На Тома Смиланиќ роднина бил деец на ВМОРО (https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%BE_%D0%A1%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B6%D0%BE%D0%B2).

Во Бугарија и Скопје е иселен најголемиот дел од мијачкото население.



На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #47 послато: Март 15, 2020, 04:43:08 поподне »
Мијачки села 1911 година (извор Дебарски глас).
Галичник - 560 егзархиски куќи (''бугарски''), 20 патријаршиски (''србски'').
Лазарополе - 427 егзархиски куќи, 3 патријаршиски.
Гари - 203 егзархиски, 0 патријаршиски.
Тресонче - 140 егзархиски, 44 патријаршиски.
Росоки - 46 егзархиски, 0 патријаршиски.
Селце - 61 егзархиски, 2 патријаршиски.
Сушица - 25 егзархиски, 0 патријаршиски.
Битуше - 80 егзархиски, 0 патријаршиски.
Осој - 79 егзархиски, 1 патријаршиски.

На Тома Смиланиќ роднина бил деец на ВМОРО (https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%BE_%D0%A1%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B6%D0%BE%D0%B2).

Во Бугарија и Скопје е иселен најголемиот дел од мијачкото население.

Имате ли неки конкретан линк ка извору ових података?
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Stefan802

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #48 послато: Март 15, 2020, 05:28:05 поподне »
Имате ли неки конкретан линк ка извору ових података?
Дебърски глас, година 2, брой 38, 3 април 1911
Од бугарската википедија (сигурно не е измислица). Линк неможам да најдам. Вие кажавте дека биле просрпски, јас ви давам список со куќи, дека не е баш така.

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #49 послато: Март 15, 2020, 05:31:48 поподне »
Дебърски глас, година 2, брой 38, 3 април 1911
Од бугарската википедија (сигурно не е измислица). Линк неможам да најдам. Вие кажавте дека биле просрпски, јас ви давам список со куќи, дека не е баш така.

Бугарска Википедија је иначе позната по својој "неутралности" око тема везаних за Македонију.  ::) Замолићу вас да нађете конкретан часопис, односно линк ка њему, у коме су наведени ови подаци, па да онда видимо шта ту заиста пише.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Stefan802

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #50 послато: Март 15, 2020, 05:45:05 поподне »
Бугарска Википедија је иначе позната по својој "неутралности" око тема везаних за Македонију.  ::) Замолићу вас да нађете конкретан часопис, односно линк ка њему, у коме су наведени ови подаци, па да онда видимо шта ту заиста пише.
file:///C:/Users/User/Downloads/debarski_glas.pdf

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #51 послато: Март 15, 2020, 05:56:13 поподне »
file:///C:/Users/User/Downloads/debarski_glas.pdf

Успео сам да га пронађем на Скрибду и видим о чему се ради. Часопис је најобичније бугарско пропагандно гласило које је излазило у Софији (у једном заглављу се помиње "српска пропаганда у дебарској области"), самим тим није меродавно нити непристрасно да би давало ваљане податке о стварном броју припадника бугарске Егзархије и цариградске Патријаршије на простору данашње Северне Македоније.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Atlantische

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1938
  • G2a-FT221531
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #52 послато: Март 15, 2020, 06:02:27 поподне »
Дебърски глас, година 2, брой 38, 3 април 1911
Од бугарската википедија (сигурно не е измислица). Линк неможам да најдам. Вие кажавте дека биле просрпски, јас ви давам список со куќи, дека не е баш така.
Дебарски глас је био бугарашко пропагандно гласило, дакле као када би неки сличан просрпски лист узимали као релевантан научни извор. Друга ствар, међу православним славојезичним становништвом је (додуше у мањој мери него крајем 19. века) све до почетка Другог балканског рата важило то да припадност егзархијској односно патријаршијској страни није де факто значила и нечију народоносну и језичку припадност тој страни.

Када се конкретно говори о Мијацима и дебарском крају, могли сте поменути и податак да се у манастиру Светог Јована Бигорског око кога се они вековима окупљају налазе фреске следећих српских светаца: Јована Владимира, Стефана Дечанског и кнеза Лазара.

Колико су тамошњи егзархисти били фин свет говори и податак да су 1916. године на тим фрескама избрисали натписе, па је над главом кнеза Лазара стајало ''Борис болгарски'', а над Стефаном Дечанским ''Шишман болгарски''.

Могли сте и рећи да су око 1874. године код Мијака дошли егзархијски учитељи и свештеници који су уз помоћ Турака протерали српске учитеље, да би се касније након пропаганде ''ослободиоца'' тамошњи народ изјаснио за егзархију, која му се убрзо огадила колико и турска чизма.
''Заведени светским чудима, заборависмо на себе и на своје порекло." - М. Капор

Ван мреже Stefan802

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #53 послато: Март 15, 2020, 06:08:49 поподне »
Успео сам да га пронађем на Скрибду и видим о чему се ради. Часопис је најобичније бугарско пропагандно гласило које је излазило у Софији (у једном заглављу се помиње "српска пропаганда у дебарској области"), самим тим није меродавно нити непристрасно да би давало ваљане податке о стварном броју припадника бугарске Егзархије и цариградске Патријаршије на простору данашње Северне Македоније.
И србите и бугарите гледале од своја призма. Бугарите порано почнале со пропаганда и затоа добиле повеќе подршка. Србите закасниле, и помала подршка. Иначе мијаците биле и дел од ВМОРО, и неможете да кажете дека организацијата била бугарашка зошто таму имало и Власи, а имало и свесни Македонци (иако не биле многу).

 Нпр. Мијаци су већином били просрпски оријентисани, у народним песмама су опевавали Косовски бој, Српско Царство, цара Душана, цара Лазара итд
Ова може да се поврзе со доселениците од Косово кои ги имало, а се измешале со затекнатото македонско-словенско население.

Ван мреже Atlantische

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1938
  • G2a-FT221531
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #54 послато: Март 15, 2020, 06:20:08 поподне »
И србите и бугарите гледале од своја призма. Бугарите порано почнале со пропаганда и затоа добиле повеќе подршка. Србите закасниле, и помала подршка. Иначе мијаците биле и дел од ВМОРО, и неможете да кажете дека организацијата била бугарашка зошто таму имало и Власи, а имало и свесни Македонци (иако не биле многу).
За прву реченицу се слажем. С друге стране, то што су у првим годинама ВМРО-у прилазили не само славојезични становници, већ и они који су по народности били несловенског порекла (Власи, Цинцари па и Грци) уопште не спори то да су циљеви оних који су створили, финансирали и руководили том организацијом били великобугарски, који су првобитно под маском борбе за слободу православног и славојезичног живља против Турака попримали симпатије међу народом (који је по Цвијићевој дефиницији у највећој мери био ''флотантна маса''). То што су постојали и читави локални одреди који нису били блиски идејама централе никако не мења карактер ВРМО-а. Па од 1901. до јула 1905. су и српски одреди били у некој врсти савезништва са њима противу Турака, али се од тада зна како су ''друговали''.

Није била реткост да ни каснији прваци српских четничких одреда у својим првобитним и младалачким фазама борбе против Турака приђу ВМРО-у, а ни обрнуто.

Цитат
Нпр. Мијаци су већином били просрпски оријентисани, у народним песмама су опевавали Косовски бој, Српско Царство, цара Душана, цара Лазара итд
Ова може да се поврзе со доселениците од Косово кои ги имало, а се измешале со затекнатото македонско-словенско население.
Управо су етнографске, језичке, етнолошке па и антрополошке карактеристике неког живља (не само на простору Маћедоније, већ уопштено) у које спадају предања, песме, игре, говор, обичаји итд, најбољи начин како се у Македонији на нивоу области може гледати на то ко је ближи Србима а ко Бугарима. Никакви пописи, нарочито не они где су Турци подупирали једну или другу страну не могу помоћи у разумевању прошлости.

У случају Мијака, у поређењу са другим крајевима све је скоро па кристално јасно.
« Последња измена: Март 15, 2020, 06:24:34 поподне Atlantische »
''Заведени светским чудима, заборависмо на себе и на своје порекло." - М. Капор

Ван мреже Stefan802

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #55 послато: Март 15, 2020, 07:01:36 поподне »
За прву реченицу се слажем. С друге стране, то што су у првим годинама ВМРО-у прилазили не само славојезични становници, већ и они који су по народности били несловенског порекла (Власи, Цинцари па и Грци) уопште не спори то да су циљеви оних који су створили, финансирали и руководили том организацијом били великобугарски, који су првобитно под маском борбе за слободу православног и славојезичног живља против Турака попримали симпатије међу народом (који је по Цвијићевој дефиницији у највећој мери био ''флотантна маса''). То што су постојали и читави локални одреди који нису били блиски идејама централе никако не мења карактер ВРМО-а. Па од 1901. до јула 1905. су и српски одреди били у некој врсти савезништва са њима противу Турака, али се од тада зна како су ''друговали''.

Није била реткост да ни каснији прваци српских четничких одреда у својим првобитним и младалачким фазама борбе против Турака приђу ВМРО-у, а ни обрнуто.
Управо су етнографске, језичке, етнолошке па и антрополошке карактеристике неког живља (не само на простору Маћедоније, већ уопштено) у које спадају предања, песме, игре, говор, обичаји итд, најбољи начин како се у Македонији на нивоу области може гледати на то ко је ближи Србима а ко Бугарима. Никакви пописи, нарочито не они где су Турци подупирали једну или другу страну не могу помоћи у разумевању прошлости.

У случају Мијака, у поређењу са другим крајевима све је скоро па кристално јасно.
Да имало и пробугарски настроени во ВМРО, но не биле сите такви. Можеби дел од најглавните во организацијата да, но обичните комити поголемиот дел, не. Моите биле дел од ВМРО, па дедото кога аплицирал за илинденска пензија напишал дека се борел за македонскиот народ. Потоа се тука револуционери како Смиле Војданов, Крсте Ѓермов Шаќир, кои во своите региони биле главни, а имале македонска свест. Во Бугарија, македонски револуционери напишале, Апел кон македонците во Бугарија. Таму ги повикуваат македонците да се обединат. Смиле Војданов кога мигрирал во УСА, направил македонски сојуз.
Битни за македонската самостојност се и илинденските пензии што се доделувале на преку 4000 поранешни комити од ВМРО, а кои имале македонска свест. Така што треба вие да прекинете да ја гледате ВМРО како чисто бугарска организација. И да сватите зошто се слави таа организација, а не четниците од Глигор Соколовиќ и другите, а кои уствари повеќето и биле дел од организацијата, како што и спомна ти.
Треба да се знае дека македонците не се измислени преку ноќ од Тито, туку он само ги признал, а македонизмот си се развива полека од средината на 19ти век (иако и претходно има некои документи, али се е тоа магловито), а денес е најсилен од било кога. Но никогаш нема да сопре негацијата на македонците, и ќе се нарекува Стара Србија, Илирида, западна Бугарија, Пајонија, и што ти знам уште што не ќе измислат.

А што се однесува на мијаците тие се интересни да се проучуваат, дефинитивно не се ''чисти Срби'' ако на тоа алудиравте. Мешани се како и сите други, но имаат некои и србско потекло, од некој предок кој дошол од Косово, или други краишта на север.

Ван мреже Atlantische

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1938
  • G2a-FT221531
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #56 послато: Март 15, 2020, 10:43:45 поподне »
Да имало и пробугарски настроени во ВМРО, но не биле сите такви. Можеби дел од најглавните во организацијата да, но обичните комити поголемиот дел, не. Моите биле дел од ВМРО, па дедото кога аплицирал за илинденска пензија напишал дека се борел за македонскиот народ. Потоа се тука револуционери како Смиле Војданов, Крсте Ѓермов Шаќир, кои во своите региони биле главни, а имале македонска свест. Во Бугарија, македонски револуционери напишале, Апел кон македонците во Бугарија. Таму ги повикуваат македонците да се обединат. Смиле Војданов кога мигрирал во УСА, направил македонски сојуз.
Битни за македонската самостојност се и илинденските пензии што се доделувале на преку 4000 поранешни комити од ВМРО, а кои имале македонска свест. Така што треба вие да прекинете да ја гледате ВМРО како чисто бугарска организација. И да сватите зошто се слави таа организација, а не четниците од Глигор Соколовиќ и другите, а кои уствари повеќето и биле дел од организацијата, како што и спомна ти.
Треба да се знае дека македонците не се измислени преку ноќ од Тито, туку он само ги признал, а македонизмот си се развива полека од средината на 19ти век (иако и претходно има некои документи, али се е тоа магловито), а денес е најсилен од било кога. Но никогаш нема да сопре негацијата на македонците, и ќе се нарекува Стара Србија, Илирида, западна Бугарија, Пајонија, и што ти знам уште што не ќе измислат.
Не може се рећи да је ''било пробугарашки настројених ВМРО-оваца'', када је чињеница да је та организација као што рекох настала са великобугарским циљевима, кроз пропагандни и војни рад на подручју Маћедоније и то да су њени припадници већински прилазили тој страни из тих разлога. То што историографија у Северној Маћедонији почевши од 1945. форсира причу по којој су се већински чланови ВМРО-а сматрали Маћедонцима и борили за независну Маћедонију нема никаква упоришта у било којој врсти грађе. Шта ћемо онда са онима који се се касније прославили као јунаци и великани у српској четничкој акцији, јесу ли и они прво били наивни Маћедонци који су пришли ВМРО-у да би потом исто тако наивни пришли српским четама?

Као што рекох не поричем да је међу борцима и активистима ВМРО-а било не само несловенских већ и славојезичних који му нису прилазили због тога што су се сматрали Бугарима (нити су то били само Срби који су из наивности или најбољих намера прилазили ВМРО-у), али мизеран број њих је (искрено) веровао и уопште знао за неку идеју која је данас присутна код људи који себе сматрају Македонцима. То наравно нимало не спори да се неко тако може изјашњавати и гајити неки свој поглед на историју, али без да кривотвори јасне чињенице.

Цитат
А што се однесува на мијаците тие се интересни да се проучуваат, дефинитивно не се ''чисти Срби'' ако на тоа алудиравте. Мешани се како и сите други, но имаат некои и србско потекло, од некој предок кој дошол од Косово, или други краишта на север.
Нисам ни рекао да су Мијаци ''чисти Срби'' јер не постоје ''чисти'' Срби, као што не постоје ни ''чисти'' Руси, ни ''чисти'' Шпанци, ни ''чисти'' Грци. Нарочито ''чисти'' не могу бити они који се налазе у зонама које су вековима биле мешаног становништва (славојезичног, романизованог, јелинског, арбанашког). Алудирао сам на то да је за разлику од неких других крајева у Маћедонији око којих се може апсолутно дуго расправљати код њих ситуација поприлично јасна, али не и да је дефинитивна.

« Последња измена: Март 15, 2020, 10:58:06 поподне Atlantische »
''Заведени светским чудима, заборависмо на себе и на своје порекло." - М. Капор

Ван мреже Мића

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 524
  • R1b-PF7562
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #57 послато: Март 15, 2020, 11:24:26 поподне »
Не може се рећи да је ''било пробугарашки настројених ВМРО-оваца'', када је чињеница да је та организација као што рекох настала са великобугарским циљевима, кроз пропагандни и војни рад на подручју Маћедоније и то да су њени припадници већински прилазили тој страни из тих разлога. То што историографија у Северној Маћедонији почевши од 1945. форсира причу по којој су се већински чланови ВМРО-а сматрали Маћедонцима и борили за независну Маћедонију нема никаква упоришта у било којој врсти грађе. Шта ћемо онда са онима који се се касније прославили као јунаци и великани у српској четничкој акцији, јесу ли и они прво били наивни Маћедонци који су пришли ВМРО-у да би потом исто тако наивни пришли српским четама?

Као што рекох не поричем да је међу борцима и активистима ВМРО-а било не само несловенских већ и славојезичних који му нису прилазили због тога што су се сматрали Бугарима (нити су то били само Срби који су из наивности или најбољих намера прилазили ВМРО-у), али мизеран број њих је (искрено) веровао и уопште знао за неку идеју која је данас присутна код људи који себе сматрају Македонцима. То наравно нимало не спори да се неко тако може изјашњавати и гајити неки свој поглед на историју, али без да кривотвори јасне чињенице.
Нисам ни рекао да су Мијаци ''чисти Срби'' јер не постоје ''чисти'' Срби, као што не постоје ни ''чисти'' Руси, ни ''чисти'' Шпанци, ни ''чисти'' Грци. Нарочито ''чисти'' не могу бити они који се налазе у зонама које су вековима биле мешаног становништва (славојезичног, романизованог, јелинског, арбанашког). Алудирао сам на то да је за разлику од неких других крајева у Маћедонији око којих се може апсолутно дуго расправљати код њих ситуација поприлично јасна, али не и да је дефинитивна.
Јел можеш да појасниш зашто користиш израз Маћедонија (уместо Македонија)?
Жив био.
"Превише интересовања, премало времена" И. Анђелковић

Ван мреже Atlantische

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1938
  • G2a-FT221531
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #58 послато: Март 15, 2020, 11:27:42 поподне »
Јел можеш да појасниш зашто користиш израз Маћедонија (уместо Македонија)?
Жив био.
Прирастао ми је к срцу тај назив читајући радове наших етнографа о тамошњим областима. ;)
''Заведени светским чудима, заборависмо на себе и на своје порекло." - М. Капор

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Стара Србија и Срби,а данас БЈР Македонија и Македонци
« Одговор #59 послато: Март 15, 2020, 11:30:37 поподне »
Јел можеш да појасниш зашто користиш израз Маћедонија (уместо Македонија)?
Жив био.

Прирастао ми је к срцу тај назив читајући радове наших етнографа о тамошњим областима. ;)

Има о том називу и једна занимљива објава:

https://www.facebook.com/istorijasrba/photos/%D0%B4%D0%B0-%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%9B%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%98%D0%B0-%D1%98%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%B2-%D0%BA%D0%BE%D1%98%D0%B8-%D1%81%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BE-%D0%BC%D0%B5%D1%92-%D1%81%D1%80%D0%B1%D1%99%D0%B5%D0%BC-%D1%98%D0%BE%D1%88-%D0%BE%D0%B4-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%99%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3/10154954456621628/

"ДА ЛИ СТЕ ЗНАЛИ?

Маћедонија је назив који се користио међ Србљем још од краљевског средњег века до конца 19. и почетка 20. века, када се усталио хеленски назив Македонија, без српског слова Ћ. Наиме, Маћедонија се помиње још у списима Св. Саве, повељи цара Душана Силног, у Буквару Инока Саве. Вук Караџић помиње Маћедонце, као и читав дотадашњи српски научни свет, српску земљу Маћедонију. Ствар и није тако безазлена како се чини, будући да слова Ћ и Ђ (као потомци словенског Ђерв) не постоје у другим словен. језицима него у српском и маћедонском. Презимена на -ић, нпр. Петровић се тако изговара још само у Маћедонији док читав словенски свет изговара -ич, Петрович, укључујући и Бугаре. У македонској азбуци се јављају слова ѓ и ќ која су еквивалент српским словима /ђ/ и /ћ/ у српском језику (с тим што се мало мекше изговарају; пример: Ђурђевдан - Ѓурѓовден, кућа - куќа) и она су новијег датума. Занимљиво је да се слово Ђерв користило у старословенској азбуци, а да се сачувало управо само код Срба и Маћедонаца који овај глас имају. Бугари, који сами себе сматрају ствараоцима старословенске ћирилице (кирилица у њих), одрекли су се слова Ђерв јер глас за њега немају (што алудира на то да су ћирилицу примили, а не створили). Тако би по неком неписаном кодексу, свако ко уме да изговори овај глас био Србин јер се он јавља још од Кулина Бана - сав наш средњи век је исписан штокавицом где је садржано ово слово, док њега ето по правилу нема ни у хрватској чакавици нити у словеначкој кајкавици. Данас је остало свега неколико топонима који подсећају на изворни српски назив, па тако имамо место Маћедонце у јужној Србији. Ћирилица је наша уистину посебна и древна, попут земље Маћедоније."
Чињеницама против самоувереног незнања.