Поставља се само питање откуд та прича о вези Трипка Гуриша и братства Гурешич са Карадјордјем? Није спорно то да је предање о Трипку Гуришу и његовом боравку у Вељем Дубоком, убиству турака и сеоби ка Драговољичима, и Лијевој Ријеци, заиста присутан од давнина не само код Ровчана веч и код Морачана, што на крају крајева потврдјује и један запис на зиду манастира Морача. Тај запис их наводи под називом Саковичи. Није спорно ни то да је Трипко Гуриш предак ових Гурешича такодје био пореклом из Зете, да један део Гурешича и данас слави св. Климента. Али каква може бити веза измедју њих ако днк каже да нису сродни, остаје и даље енигма.
Драгутин Вукович је целу ту причу која је део народног предања "накитио" и тиме упропастио јер се данас много тога не може одвојити шта је заиста предање а шта његова бујна машта. Ми данас уз помоч днк можемо можда да утврдимо шта није тачно, а да би могли да донесемо закључак о пореклу Карадјордјевича и њима сродних братстава морало би се приступити обимнијем испитивању днк код вечег броја тих братстава и породица, као и код самих Карадјордјевича.
Стеван Поповић, најбољи познавала традиције у Ровцима, у књизи о Ровцима пише да се Трипко Гуриш у Веље Дубоко доселио из Зете, а да се након убиства харачлија запутио у Васојевиће. Мени се чини да онај запис у манастиру Морача: ''Знати се када Саковићи убише 12 ага Колашинских'', може да значи да су Саковићи они који су ловили рибу саком, односно они са Скадарског језера. Драгутин Вуковић када набраја синове Трипка Гуриша каже: ''а неки додају и Антонија''. Антоније је предак Гурешића. Интересантно је да се у родослову Гурешића никад није поновило име Трипко. Иначе Гурешићи о Трипку Гуришу до скоро нијесу знали ништа, па ме то наводи на помисао да је Антоније можда био чобанин Трипка Гуриша, на шта упућује ДНК тест Гурешића и Кузмића.
Трипко Гуриш као храбри соко
Срете Турке у Веље Дубоко
И двадесет Турака посјече,
Жив ни један кући не утече.
Од потомства храбрих Гуришића
Поста лоза Карађорђевића.