Ево да поделим моја досадашња искуства. Мало подсећање: 28.02.2024. године сам наручио и платио тестирање, 18.03. сам од УПС-овог подизвођљача у Србији добио обавештење да је комплет код њих у цариснком магацину, да га као физичко лице не могу увести и да нађем шпедитера који ће извршити привремени увоз. Прихватио сам Ојлеров савет и 24.03. сам се и-меилом обратио Данте лабсу са објашњењем у чему је проблем и молбом да прихвате букални брис или да ми предложе друго решење. У Међувремену је Милош предложио да тражим да ми пошаљу нови комплет на адресу ван Србије, па сам и тај предлог прихватио. Како до 09.04. нисам добио одговор на моју прву поруку, послао сам им другу поруку где сам сада предложио могућа решења: да прихвате букални брис, да ми комплет пошаљу на неку адресу у земљи ЕУ или да ми врате уплаћени новац. Овога пута одговор сам добио већ сутра дан, али са тврдњом да на сајту УПС-а стоји да сам је прибор испоручен. Истога дана им одоварам да је то пракса УПС-овог подизвођача у Србији да када пакет стигне у царински магацин пошиљку означе као испоручену (у прилогу им доставим поруку курирске службе где то они признају сами). И опет нема одговора недељу дана тако да ја 17.04. шаљем поновљену поруку и понављам моја три предлога. И овај пут након ургенције сутра дан тј. данас стиже ми њихова порука која донекле буди наду да ћу успети макар са доставом узорка (а онда да чекам са свима вама осталим годину или две док не стигну резултати). Њихов одговор дајем у оригиналу како не бих ја у преводу забрљао:
We sincerely apologize for the delay in getting back to you. I am sorry for the confusion, I see what you mean about the package not reaching you. The best option is to send a new kit to the address in EU, then you would need to arrange for the kit to be sent from that EU address to you and back to the EU address.
Alternatively, you can let me know what type of kit you can use and I'll check with our lab if they can work with it. Shipping back DNA material from Serbia may be still complicated, so you have to declare the package in a certain way. This is often the real challenge. Most customers are successful in shipping back using the postal services rather than private couriers.
If you have a picture of the saliva buccal swab kit you have, please send it to me. Otherwise, we can arrange for a new kit ourselves, in that case, please let us know the shipping address. Thanks. Best regards
Намера ми је да им пошаљем фотографије прибора за брис који сам управо купио у апотеци (4 комада), па ако их прихвате, да им шаљем. Ако им ови прибори не буду одговарали, највероватније им шаљем адресу колегиницине другарице која живи у Бечу и релативно често долази за Београд па би на тај начин могао и да вратим крвни прибор.
Надам се да ће некоме користити овај део мог искуства.