Аутор Тема: Регионални идентитети  (Прочитано 18124 пута)

Саша

  • Гост
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #20 послато: Октобар 29, 2020, 07:40:54 поподне »
Људи, мислим да смо довољно рекли на тему Босанаца, шта мислите? Ако овако наставимо, престаћу ускоро да будем Почетник! :)

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5267
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #21 послато: Октобар 29, 2020, 07:46:51 поподне »
Овај цитат је фалсификат који се у последње доста проширио друштвеним мрежама. У суштини није много погрешан гледајући данашње време, али он пре скоро 200 година то није изјавио нити написао. Све док се користе у разумној мери и доброј намери српски обласни термини су по мом виђењу добродошли.

Не само да је цитат фалсификат већ је таква регионална именовања на која се тобож-аутор жали немогуће избећи. Па зар у Србији не говоримо Бачванин, Сремац, Шумадинац, и слично, а шта је то него регионални назив. И није тачно да то раде само Срби, већ и сви други. И Хрвати ће рећи Далматинац, Славонац, Загорац...
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1601
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #22 послато: Октобар 29, 2020, 08:03:28 поподне »
Наравно да пара уши када се чује ''Босанци и Срби'' у реченици у којој се говори о припадницима истог народа, док са друге стране Босанци и Србијанци мени лично уопште не звучи тако, чак штавише симпатично и разумно, као што се некад користило. Мило Ломпар јесте у праву када говори да су у току процеси који све српско своде на србијанско, али то нема никакве везе са термином Босанац који прекодрински Срби у највећој мери (са ''разлогом'') данас одбацују, а о томе је и сам Ломпар говорио. То је свакако много присутније код Крајишника него код осталих.

Као што је промена назива неких градова и места током ратних дешавања 90-их била последица националног буђења након пар деценија ''братства и јединства'', исто тако је то доказ колико такви ''неедуковани'' видови националног исповаљавања могу донети више штете него користи. Најбољи пример је Фоча, која је током рата носила назив Србиње. Управо њен средњовековни назив Хоча доказује српски карактер тих крајева. А што се тиче термина Босанац, довољно је поменути некадашњи часопис Босанска вила да би се схватило да тај термин није имао негативну конотацију код прекодринских и Срба уопште, напротив, био је на понос.

Колико је погрешно свођење свега на србијанског толико је погрешно и одбацивање оригинално српских обласних термина, јер су те две ствари итекако повезане и управо оне на крају воде у ''србијанштину''.

Наравно, ово не пишем да бих ''поповао'' Србима са друге стране Дрине како би регионално требало да се осећају јер они то најбоље знају, већ износим свој став.

Употреба речи Србијанци за Србе из Србије мени није симпатична.

Шта више ту поделу на Србе (Срби изван Србије) и Србијанце (Срби из централне Србије) сматрам  врло штетном по српски народ.

То нема ни код једног другог народа на свету. Мени се чини да ми и не умемо да осетимо и препознамо те замке које нам праве, ни уларе које нам стављају око врата.

Има она изрека "да се Власи не досете", али Срби мисле да се то односи на Влахе - баш Влахе (за које они мисле да нису Срби), а у ствари зависно из угла оног ко то говори односи се ( мисли се) заправо на Србе - баш Србе (за које и Срби мисле да јесу Срби).

Јербо помињањем Влаха место Срба дотични мисле да ће Срби заборавити да су Срби или да су некад били Срби, па ће "ишчилити"  и нестати у влашком окружењу.

Замислите да Руси називају Русцијанцима све  Русе из Русије, а Русима  оне Русе који живе изван Русије?

Или да Хрвати себе деле на Хрвате и Хрватијанце...?

Или да Црногорци деле себе на Црногорце (Црногорци изван Црне Горе) и Црногоријанце (Црногорци из Црне Горе)?

Тако да када "неко" назива Србе из Србије "Србијанцима" ја њега одмах у мојој глави "етикетирам" као  "онај човечијанац".

Што се тиче Срба из Босне (ја их више не зовем Босанци јер видим да им "то не паше", али превиђају да тако и Босну лагано препуштају тзв.Бошњацима), нек извине,  они би сада да буду већи Срби од Срба из Србије. А сви смо ми Срби са неким особеностима географског подручја на коме смо се укоренили. Ништа више или мање кад се упоредимо.

Само још фали и да се епархие СПЦ деле на српске и србијанске. Све је то дневно-политичког карактера. Али, ни мало наивног. За мене бар.

Ово АС рођаче није било ништа лично!

Али јесте из мог угла.
« Последња измена: Октобар 29, 2020, 08:13:56 поподне на Црвeњском путу »

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #23 послато: Октобар 29, 2020, 08:32:27 поподне »

Употреба речи Србијанци за Србе из Србије мени није симпатична.

Шта више ту поделу на Србе (Срби изван Србије) и Србијанце (Срби из централне Србије) сматрам  врло штетном по српски народ.

То нема ни код једног другог народа на свету. Мени се чини да ми и не умемо да осетимо и препознамо те замке које нам праве, ни уларе које нам стављају око врата.

Има она изрека "да се Власи не досете", али Срби мисле да се то односи на Влахе - баш Влахе (за које они мисле да нису Срби), а у ствари зависно из угла оног ко то говори односи се ( мисли се) заправо на Србе - баш Србе (за које и Срби мисле да јесу Срби).

Јербо помињањем Влаха место Срба дотични мисле да ће Срби заборавити да су Срби или да су некад били Срби, па ће "ишчилити"  и нестати у влашком окружењу.

Замислите да Руси називају Русцијанцима све  Русе из Русије, а Русима  оне Русе који живе изван Русије?

Или да Хрвати себе деле на Хрвате и Хрватијанце...?

Или да Црногорци деле себе на Црногорце (Црногорци изван Црне Горе) и Црногоријанце (Црногорци из Црне Горе)?

Тако да када "неко" назива Србе из Србије "Србијанцима" ја њега одмах у мојој глави "етикетирам" као  "онај човечијанац".

Што се тиче Срба из Босне (ја их више не зовем Босанци јер видим да им "то не паше", али превиђају да тако и Босну лагано препуштају тзв.Бошњацима), нек извине,  они би сада да буду већи Срби од Срба из Србије. А сви смо ми Срби са неким особеностима географског подручја на коме смо се укоренили. Ништа више или мање кад се упоредимо.

Само још фали и да се епархие СПЦ деле на српске и србијанске. Све је то дневно-политичког карактера. Али, ни мало наивног. За мене бар.

Ово АС рођаче није било ништа лично!

Али јесте из мог угла.

Израз "да се Власи не досете" је настао приликом посете делегације српских устаника Цариграду 1805. године:

Ovaj frazeologizam potiče iz vremena Turaka kada se srpska delegacija 1805. spremala u Carigrad da od tuskog sultana zatraži veću samoupravu. Međutim, znalo se da će biti mnogo onih koji bi tu molbu rado osujetili. Od srpske samostalnosti najviše je strahovala Austrija, verujući da bi se tako Rusiji otvorila balkanska vrata, a i smatralo se da bi sremski i banatski graničari mogli da se ohrabre, pa i oni zatraže samoupravu u Habsburškoj carevini. Zato su srpske vođe u proleće te godine poslale, pored pravih, i lažne delegate u Bukurešt, koji su se pretvarali da će svoje zahteve prosleđivali preko posrednika, vlaških bojara. O tome je Božidar Grujović, sekretar srpske vlade, Praviteljstvujuščeg sovjeta, tajno obavestio Petra Čardakliju, poslanika u Bukureštu.

- Naša prava molba nalazi se u prote Šopićanina i u gospodina Stevana Živkovića koje smo izabrali i poslali da dođu u Carigrad s vama, a koji će predati ovo pismo - piše Grujović. Ova dvojnost u istupanju na Porti (turskoj vladi) pisana je da bi se sakrio trag pravim zahtevima srpskog naroda od radoznalih nedobroželatelja ovog naroda; o tim namerama je bio obavešten i ruski konzul u Bukureštu, koji je, da ne bude tragične zabune, uputio svog kolegu u Carigradu u plan Srba. Izvestio ga je da su srpski deputati stigli u Bukurešt sa lažnom molbom, i svedočio da je vlaškom knezu Aleksandru Ipsilantiju preneo to pismo, te da je knez, čitajući lažnu molbu, "progutao udicu". Tu, naravno, nije bilo ni reči o autonomiji Srbije. Da bi bolje uverio vlaškog kneza, ruski konzul mu je poverio da za pismo niko ne zna osim njega, kneza Ipsilantija, ruskog agenta i sultana. Bio je to pravi potez srpskih ustaničkih vođa, koji su strahovali da vlaški bojari ne počnu da tragaju za njihovim pravim namerama, otkriju ih i prodaju austrijskim agentima i drugim zlonamernim stranama, budući da su se Vlasi već ranije pokazali kao pohlepni i potkupljivi. Tako su lažnim pismima uspavani i bojari i špijuni iz Beča, kako bi se omogućio što povoljniji ishod razgovora koje je srpska deputacija vodila u Carigradu.


https://www.telegraf.rs/vesti/1922984-ko-su-ti-vlasi-koji-su-se-dosetili-pola-srbije-ne-zna-a-vi

Иначе, колико се сећам, Руси осим свог етничког назива употребљавају и један посебан назив ("Росијци" или нешто слично) како би означили све становнике Руске Федерације, независно од тога да ли су у питању етнички Руси или не. То је у складу са грађанским концептом нације.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Vlax

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #24 послато: Октобар 29, 2020, 08:34:36 поподне »
Употреба речи Србијанци за Србе из Србије мени није симпатична.

Шта више ту поделу на Србе (Срби изван Србије) и Србијанце (Срби из централне Србије) сматрам  врло штетном по српски народ.

....

Не постоји подела на Србе и Србијанце, већ подела на Србијанце, Црногорце, Херцеговце, Босанце, Далматинце, Славонце...

Рећи "Ја нисам Србијанац/Босанац/Црногорац, ја сам Србин из Србије/Босне/ЦГ", је слично што и рећи "Ја нисам Београђанин, ја сам Србин из Београда"

Сваки народ има називе за становнике одређених региона, покрајина, градова, села... и не треба их мешати са етничком припадношћу

Као што рече Ојлер и Хрвати себе деле на: Славонце, Далматинце, Херцеговце, Загорце, Босанце, Сремце, Барањце итд.

Такви називи постоје и у Немачкој, Француској, Италији, Шпанији, Енглеској...

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #25 послато: Октобар 29, 2020, 08:41:51 поподне »
Убисте ми тему  :D
Али, нека, лепо је читати овакве расправе.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5267
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #26 послато: Октобар 29, 2020, 08:47:03 поподне »
Не постоји подела на Србе и Србијанце, већ подела на Србијанце, Црногорце, Херцеговце, Босанце, Далматинце, Славонце...

Рећи "Ја нисам Србијанац/Босанац/Црногорац, ја сам Србин из Србије/Босне/ЦГ", је слично што и рећи "Ја нисам Београђанин, ја сам Србин из Београда"

Сваки народ има називе за становнике одређених региона, покрајина, градова, села... и не треба их мешати са етничком припадношћу

Као што рече Ојлер и Хрвати себе деле на: Славонце, Далматинце, Херцеговце, Загорце, Босанце, Сремце, Барањце итд.

Такви називи постоје и у Немачкој, Француској, Италији, Шпанији, Енглеској...

Опет, у Војводини се појам Србијанац користи за становнике не-Војвођанског дела Србије. Многи и то доживљавају увредљивим. Са друге стране, тешко да се неки Војвођанин љути када га неко назове Лалом.

Него размишљам, ако би сутра и Косово, недај Боже, постало независна држава, да ли би било увредљиво и Србе са Косова називати Косовцима, као што је то сада случај са називом Босанац? Да ли би смо се онда одрекли и божура као што се сада одричемо љиљана? 
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1601
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #27 послато: Октобар 29, 2020, 08:48:53 поподне »
Израз "да се Власи не досете" је настао приликом посете делегације српских устаника Цариграду 1805. године:

Ovaj frazeologizam potiče iz vremena Turaka kada se srpska delegacija 1805. spremala u Carigrad da od tuskog sultana zatraži veću samoupravu. Međutim, znalo se da će biti mnogo onih koji bi tu molbu rado osujetili. Od srpske samostalnosti najviše je strahovala Austrija, verujući da bi se tako Rusiji otvorila balkanska vrata, a i smatralo se da bi sremski i banatski graničari mogli da se ohrabre, pa i oni zatraže samoupravu u Habsburškoj carevini. Zato su srpske vođe u proleće te godine poslale, pored pravih, i lažne delegate u Bukurešt, koji su se pretvarali da će svoje zahteve prosleđivali preko posrednika, vlaških bojara. O tome je Božidar Grujović, sekretar srpske vlade, Praviteljstvujuščeg sovjeta, tajno obavestio Petra Čardakliju, poslanika u Bukureštu.

- Naša prava molba nalazi se u prote Šopićanina i u gospodina Stevana Živkovića koje smo izabrali i poslali da dođu u Carigrad s vama, a koji će predati ovo pismo - piše Grujović. Ova dvojnost u istupanju na Porti (turskoj vladi) pisana je da bi se sakrio trag pravim zahtevima srpskog naroda od radoznalih nedobroželatelja ovog naroda; o tim namerama je bio obavešten i ruski konzul u Bukureštu, koji je, da ne bude tragične zabune, uputio svog kolegu u Carigradu u plan Srba. Izvestio ga je da su srpski deputati stigli u Bukurešt sa lažnom molbom, i svedočio da je vlaškom knezu Aleksandru Ipsilantiju preneo to pismo, te da je knez, čitajući lažnu molbu, "progutao udicu". Tu, naravno, nije bilo ni reči o autonomiji Srbije. Da bi bolje uverio vlaškog kneza, ruski konzul mu je poverio da za pismo niko ne zna osim njega, kneza Ipsilantija, ruskog agenta i sultana. Bio je to pravi potez srpskih ustaničkih vođa, koji su strahovali da vlaški bojari ne počnu da tragaju za njihovim pravim namerama, otkriju ih i prodaju austrijskim agentima i drugim zlonamernim stranama, budući da su se Vlasi već ranije pokazali kao pohlepni i potkupljivi. Tako su lažnim pismima uspavani i bojari i špijuni iz Beča, kako bi se omogućio što povoljniji ishod razgovora koje je srpska deputacija vodila u Carigradu.


https://www.telegraf.rs/vesti/1922984-ko-su-ti-vlasi-koji-su-se-dosetili-pola-srbije-ne-zna-a-vi

Иначе, колико се сећам, Руси осим свог етничког назива употребљавају и један посебан назив ("Росијци" или нешто слично) како би означили све становнике Руске Федерације, независно од тога да ли су у питању етнички Руси или не. То је у складу са грађанским концептом нације.

Како год и кад год да је настала та изрека мени је одлично послужила за оно што сам хтела да кажем.


Не знам да се код Руса то "Росијци" укоренило. Иначе, ја вама верујем да постоји код њих такав неки термин за све становнике руске федерације.

Можда као паралела Украјина - Украјинци, Русија - Росијци.

Ми не морамо баш све преузети од Руса.

Мени се чини да сам ја код С. Пецињачког видела то коришћење израза Србијанске избеглице (у Аустро- угарску).


Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #28 послато: Октобар 29, 2020, 08:52:20 поподне »

Употреба речи Србијанци за Србе из Србије мени није симпатична.

Шта више ту поделу на Србе (Срби изван Србије) и Србијанце (Срби из централне Србије) сматрам  врло штетном по српски народ.

Србијанац је само покрајински назив. Као Црногорац, Херцеговац, Далматинац, Личанин...
Означава Србина из Србије, али може означавати уопште становника Србије. И неки Влах из Крепољина је Србијанац, као и муслиман из Пријепоља.
Као и што је Црногорац и Србин из Црне Горе, али и муслиман из Бијелог Поља. Чак се муслимани из Црне Горе прилично често казују да су Црногорци (додуше, више је то било раније, док нису открили појам "Бошњак").
Тако и - Босанац. Знам да Срби из Босне нису баш одушевљени ових називом, али Босанци су подједнако и Срби и Хрвати и муслимани из Босне. То је само обласни назив.
Заиста не видим ништа лоше нити штетно у том називу.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Лаф

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 80
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #29 послато: Октобар 29, 2020, 08:53:05 поподне »
Цитат
Замислите да Руси називају Русцијанцима све  Русе из Русије

Па називају их баш тако, не само Русе већ и остале националности које живе у РФ.

Цитат
Само још фали и да се епархие СПЦ деле на српске и србијанске.

Па деле се, барем неформално. Презир који јужнодинарски епископат гаји према србијанским верницима и свештенству је за не поверовати, а то важи и за оне прекодринске епископе који служе у србијанским епархијама. И онај ко није упознат са детаљима може посредно да изведе закључак пратећи унутарцрквене спорове у медијима.

Иако пореклом из Калајеве кухиње, србијанство као појам је прошло кроз неколико семантичких метаморфоза које су га не само ослободиле уског провинцалијализма изворног значења, већ су га профилисале у смислу неодвојивог атрибута српства као таквог - а то је осећај и историјски инстикт Србинов за државотворност, која је у уском и једином значењу била историјски оваплоћена само у Српској земљи = Србији (независно у којим границама). Без србијанства, свако локално српство, па макар било и "ужесрбијанско", нужно се претвара у своју супротност, фолклорно-обичајну ускогрудост и најчешће је тројански коњ српских непријатеља. Проблематика србијанства се можда најтрагичније, али најсликовитије одразила на Дрини 1914. када се лички повратници из Америке боре против својих земљака у аустријској униформи који на зов да се предају одговарају "да се Србин никад не предаје".

https://www.srbijadanas.net/manifest-srbijanstva/

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5267
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #30 послато: Октобар 29, 2020, 08:58:19 поподне »
...
Ми не морамо баш све преузети од Руса.
...

Не морамо, али малочас смо кренули од тезе "То нема ни код једног другог народа на свету". Кад оно ипак има. И то не код једног, већ вероватно код свих који живе у више држава. И Хрват за Хрвата из Херцеговине каже Херцеговац. И Бошњак из Сарајева оног из Пазара зове Санџаклијом. И Арапи су Египћани, Либијци, Јорданци...
Оканимо се тих паушалних оцена типа "то нема нигде, само код нас" и "сви нам раде о глави". Тиме само сами себе дисквалификујемо и стављамо у позицију некаквог народа другог реда, који је у сукобу са свима. Нису ни други спашени од мана.
« Последња измена: Октобар 29, 2020, 09:00:16 поподне Ojler »
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1601
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #31 послато: Октобар 29, 2020, 09:01:48 поподне »
Не постоји подела на Србе и Србијанце, већ подела на Србијанце, Црногорце, Херцеговце, Босанце, Далматинце, Славонце...

Рећи "Ја нисам Србијанац/Босанац/Црногорац, ја сам Србин из Србије/Босне/ЦГ", је слично што и рећи "Ја нисам Београђанин, ја сам Србин из Београда"

Сваки народ има називе за становнике одређених региона, покрајина, градова, села... и не треба их мешати са етничком припадношћу

Као што рече Ојлер и Хрвати себе деле на: Славонце, Далматинце, Херцеговце, Загорце, Босанце, Сремце, Барањце итд.

Такви називи постоје и у Немачкој, Француској, Италији, Шпанији, Енглеској...

Не гледамо кроз исте наочаре очигледно.

За мене је ово питање много дубље. За вас није. Као да причате о врстама цвећа на некој ливади.


Рашчлањавање једног назива за неки народ, додавање неких додатака , или одузимање, сужавање, проширивање је за мене , из мог личног угла, "скрнављење" имена тог народа. Није то "мокро платно" па да га "растежемо" по потреби.

Није одавно исто Индијац и Индијанац.

Али, ја не могу никоме наметати своје виђење ове друштвене појаве.

Нека вас у вашем виђењу, а мене у мом.







Ван мреже Грк

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1104
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #32 послато: Октобар 29, 2020, 09:08:29 поподне »
Опет, у Војводини се појам Србијанац користи за становнике не-Војвођанског дела Србије. Многи и то доживљавају увредљивим. Са друге стране, тешко да се неки Војвођанин љути када га неко назове Лалом.

Него размишљам, ако би сутра и Косово, недај Боже, постало независна држава, да ли би било увредљиво и Србе са Косова називати Косовцима, као што је то сада случај са називом Босанац? Да ли би смо се онда одрекли и божура као што се сада одричемо љиљана?
Косовци не би било увредљиво, али Косовари вјероватно би.

Заборављате да у БиХ живи већинско муслиманско-Бошњачко становништво које својом силом намеће малобројнијем од њих српском становништву свој идентитет. Како сила Бога не моли, тако и Срби морају, поготово у послијератном времену да сачувају свој Српски идентитет од удара како запада, тако и оних које они подржавају (Бошњаци).
Срби у Српској су толико малобројни и незаштићени да је Република Српска једино што их држи Србима. Кад би се држали Босанаца и Босне, Срби би били утопљени у грађанску државу и били би по националности Босанци и Херцеговци.

На крају, не можеш Херцеговца називати босанским Србином.

Ово би требало све пребацити у неку другу тему.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #33 послато: Октобар 29, 2020, 09:09:30 поподне »
Ја сам тек кад сам студирао први пут чуо за појам "Србијанац"...Другар из Новог Сада ми рече "ви Србијанци", и тад сам осетио неки грч у стомаку, као да је увреда у питању...инстиктивна реакција је била таква и онда сам имао расправу са њим (у смислу да сам ја само Србин, а не некакав Србијанац)...то ми је звучало као напр. кад кажемо за неког, уместо Мађар - Мађарон или Бугараш...то ми је прва импресија била за тај појам, а после сам видео да нас сви сем нас тако зову
« Последња измена: Октобар 29, 2020, 09:14:30 поподне ДушанВучко »

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1601
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #34 послато: Октобар 29, 2020, 09:11:00 поподне »
Не морамо, али малочас смо кренули од тезе "То нема ни код једног другог народа на свету". Кад оно ипак има. И то не код једног, већ вероватно код свих који живе у више држава. И Хрват за Хрвата из Херцеговине каже Херцеговац. И Бошњак из Сарајева оног из Пазара зове Санџаклијом. И Арапи су Египћани, Либијци, Јорданци...
Оканимо се тих паушалних оцена типа "то нема нигде, само код нас" и "сви нам раде о глави". Тиме само сами себе дисквалификујемо и стављамо у позицију некаквог народа другог реда, који је у сукобу са свима. Нису ни други спашени од мана.

Извините, мени то што сте изложили као примере за вашу тврдњу (ако је тврдња) која треба да побије моју тврдњу нису адекватни примери.

Како се оно каже (у мојој породици) : "ил" се крсти правилно, ил' се немој крстити".

Значо не ради нико нама ништа, ми сами себи радимо нешто што нам није на корист.




 


 
« Последња измена: Октобар 29, 2020, 09:16:30 поподне на Црвeњском путу »

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5267
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #35 послато: Октобар 29, 2020, 09:18:08 поподне »
Извините, мени то што сте изложили као примере за вашу тврдњу (ако је тврдња) која треба да побије моју тврдњу нису адекватни.

Како се оно каже (у мојој породици) : "ил" се крсти правилно, ил' се немој крстити".

Ја се крстим правилно, но ме ви слабо пратите изгледа :) Имам и ја пар прикладних за ову прилику, што се у мојој породице користе, али не бих сад о томе...
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1360
  • I2>PH908>Y52621>FT190799 Лимски (Тарски) Никшић
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #36 послато: Октобар 29, 2020, 09:21:44 поподне »
Ја сам тек кад сам студирао први пут чуо за појам "Србијанац"...Другар из Новог Сада ми рече "ви Србијанци", и тад сам осетио неки грч у стомаку, као да је увреда у питању...инстиктивна реакција је била таква и онда сам имао расправу са њим (у смислу да сам ја само Србин, а не некакав Србијанац)...то ми је звучало као напр. кад кажемо за неког, уместо Мађар - Мађарон или Бугараш...то ми је прва импресија била за тај појам, а после сам видео да нас сви сем нас тако зову
Потпуно исто искуство али прошле године у разговору са Булатовићима у Подгорици: "Ви, Србијанци..", скресао сам им у старту да нисам никакав Србијанац него Србин и да не признајем такву "дефиницију". Какве глупости, мајко Божија...

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1601
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #37 послато: Октобар 29, 2020, 09:23:18 поподне »
Ја сам тек кад сам студирао први пут чуо за појам "Србијанац"...Другар из Новог Сада ми рече "ви Србијанци", и тад сам осетио неки грч у стомаку, као да је увреда у питању...инстиктивна реакција је била таква и онда сам имао расправу са њим (у смислу да сам ја само Србин, а не некакав Србијанац)...то ми је звучало као напр. кад кажемо за неког, уместо Мађар - Мађарон или Бугараш...то ми је прва импресија била за тај појам, а после сам видео да нас сви сем нас тако зову

Мојима у Шумадији то кад им неко каже да су Србијанци погледају га  "бело". Као да им је рекао да су "марсоваци".

Моји су сви рођени и са'рањени као Срби, а сада ми њихови потомци сазнајемо  да они нису били Срби него Србијанци.

Тако се само делимо на оне и ове.

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1601
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #38 послато: Октобар 29, 2020, 09:24:45 поподне »
Ја се крстим правилно, но ме ви слабо пратите изгледа :) Имам и ја пар прикладних за ову прилику, што се у мојој породице користе, али не бих сад о томе...

Молим вас, није било ништа лично!

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #39 послато: Октобар 29, 2020, 09:27:10 поподне »
Моји су сви рођени и са'рањени као Срби, а сада ми њихови потомци сазнајемо  да они нису били Срби него Србијанци.

Ово је суштина.
Нико не каже да Србијанци (Срби из Србије) нису Срби.
Понављам, Србијанац није назив народа (нације), већ покрајински назив за становнике (превасходно - Србе) Србије.
"Наша мука ваља за причешћа"