Е Сале, то за место одржавања свадби се често извлачило на мишиће. Ако је младожења довољно сталожен да наметне такву ствар, онда је по његовом. Ретко сам наилазио на то у прошлости, углавном у последњих 100 година је почело да се дешава да буде код младе. Иако има цела церемонија, обичаји који морају да се испоштују и у младиној кући.
Ево ти пример из моје фамилије, пре око 180 година. Васа Илијин Радојичин је оженио јединицу и ушао у њену кућу. И то је сад све однос снага између њега и таста. Васа је успео да наметне нашу славу Томиндан, али није успео да задржи шпицнаме Радојичин. Већ је добио тастово шпицнаме Шепин. И дан данас они нису Илијин Радојичин, већ Илијин Шепин. Иако знамо да смо фамилија, што се каже у Панчеву ''поштујемо се''
Имам срећу да су ми све бабе од 6.колена па до прабабе из Црепаје па је свадба била у селу,барем кроз те 3 генерације.Прадеда је оженио Доловћанку и тамо је била свадба,с тим да немају забелешку о томе у матичним књигама Долова јер ни не постоје те матице у цркви(1905.године била свадба),тачније не знају где су те књиге.Ипак интересантно ми је ово што си рекао,о договору и о томе да све зависи од карактера човка,поготово је интересантно ово што си написао за шпицнаме.
Изгледа да ту није било никаквих правила..једдна од ствари коју не могу објанисти никако је присуство мог презимена као шпицнамета породици Милошев(ић) из Црепаје.Слава им је иста као и нама(Никољдан) а питање је шта је ко ту добио од оног другог.
Нека моја сумња у односу на неке доказе којима баратам ,а тичу се првог претка који је дошао у Црепају 1790.године-мог 7.колена Михаила јер је у Црепају дошао као ислужен војник после Кочине Крајине,из Опова у коме из наше породице није остао ниједан члан.Нажалост матице Црепаје почињу што се тиче крштења 1798.године, а што се тиче књига умрлих ии венчаних знатно касније(после 1820.године)..међутим од 1795.године па до 1805.године се мој предак помиње приликом крштења своје деце у матицама Опова,уз назнаку да је житељ Црепаје.
У Грунтовим Војним Катастрима војно способних мушкараца Црепаје 1799/1800.године наводи се на том попису и мој предак Михаило,са ознаком( Inwoghner )-што би значило да није имао још увек своју кућу већ је вероватно радио као надничар и ту је и становао.У истом попису је означено да је имао своју земљу у суседном селу Сефкерину.
Моја претпоставка је да је надничар био у кући Милошевих и да је због тога њима остао надимак тј. шпицнаме Панчевачки,чак му је један из те куће био кум на крштењу детета..е сад да ли је у исто време и оженио жену из исте куће и узео славу од њих то већ не знам..али ми делује да је то механизам настанка њиховог надимка јер моја породица касније није имала никакве нити родбинске нити било какве друге везе.
Први помени крсних слава се наводе тек у Домовим Протоколима из периода око 1850.године.