Малесија и Црногорска Брда су у средњем веку, па и за време турске превласти били једна целина (границе су повучене тек у 19. и 20. веку). С тим у вези, етнички процеси који су се тамо одвијали су били у знаку симбиозе словенског, албанског и романског становништва, па се у документима јављају мешовита имена, словенског, албанског и романског корена. Дакле поред Гојка, Ненада и Мрње, имао си и Тануша, Ђона, Дракула, итд. Не може се ту повући јасна граница јер су ти људи живели измешано, а не одвојено по језичким/етничким линијама. Сам назив Кучи је највероватније албанског порекла (од придева i kuq/e kuqe, црвено). Дрекале највероватније није словенски антропоним, већ албански или романски (вероватно у вези са drac, dracu(l), романска реч за змаја, а касније за ђавола, у албанском се јавља у облику dreq, са истим значењем). Треба имати у виду и албанско предање о пореклу Куча. Наиме, они их везују за албански фис Бериша (чија се матица налази близу Пуке у Малесији), који нема предање о доласку из неког другог краја, па их и други албански фисови проглашавају за најстарији фис у Малесији. По том предању, преци Куча су били Црвене Берише (i kuq), док су преци данашњих Бериша, Пипера и Мертурија Беле Берише (i bardhë). Можда је у том предању сачувана успомена на неку давну, средњовековну сеобу предака Куча из Малесије на простор где сада живе. Постоји још један карактеристичан случај - дренички арбанашки родови који су српског порекла се већином издају да су од фиса Бериша, али их други Албанци, њихове комшије које су пореклом из Малесије, сврставају у фис Кучи, што ови први негирају. Разлог тог негирања је што су у данашње време Кучи великом већином србофони и православне вере, па је то онда извор срамоте за данашње дреничке Албанце. Међутим, ти родови великом већином су заиста дошли "од Куча", преко Ибарског Колашина, насељавајући се у Дреници током 18. века, где су примили ислам и потом се албанизовали (најчувенији род са овим пореклом су Јашарији). Њихова околина је то запамтила и идентификује их као Куче (због места одакле су дошли, не мора значити да су они пореклом били прави Кучи), док се они издају за Берише управо због предања да Кучи потичу од Бериша, па је њима лакше да се идентификују са фисом који је "потврђено" албански, него са Кучима који су "компромитовани" у њиховим очима због свог српства и православља.