Аутор Тема: I2-PH908>FT14506>Y56203  (Прочитано 14646 пута)

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #260 послато: Јун 09, 2019, 10:32:00 поподне »
Након доста времена, ажурирана је грана Y56203, где су урачунати и Фетаховићеви СНП-ови. Има 10 новела, што је, како смо и очекивали, подигао TMRCA на 1500 година.

Претпостављам да су у питању наведених 9, плус FT14506.

https://www.yfull.com/tree/I-Y56203/
« Последња измена: Јун 09, 2019, 11:13:10 поподне Милош »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #261 послато: Јул 23, 2019, 10:15:53 поподне »
Taчнo, Kaлудpa ce cпoмињe у нaxиjи Kлoпoтник у пoпиcу из 1455. Имa caмo двe кућe, oд кojиx je нocилaц дoмaћинcтвa у jeднoj oд њиx удoвицa. Cуceднo ceлo Jaбу(л)кa je зaбeлeжeнo кao пуcтo.


Данас сам гледао Збирни катастарски попис крајишта Иса-бега Исаковића из 1455. и наиђем на Калудру са два домаћинста у нахији Сенице (Сјеница). Занима ме да ли неко зна како је дошло до убицирања овог села у Клопотнику, који се те 1455. и не спомиње? Шабановић и екипа ово село убицирају код села Паресије, северозападно од Новог Пазара. Нахија Клопотник се спомиње као део Вучитрнског санџака 1487. Не знам да ли се Калудра у Клопотнику тада спомиње. Да ли неко зна?
« Последња измена: Јул 23, 2019, 10:42:11 поподне Милош »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #262 послато: Јул 24, 2019, 11:39:33 пре подне »
Данас сам гледао Збирни катастарски попис крајишта Иса-бега Исаковића из 1455. и наиђем на Калудру са два домаћинста у нахији Сенице (Сјеница). Занима ме да ли неко зна како је дошло до убицирања овог села у Клопотнику, који се те 1455. и не спомиње? Шабановић и екипа ово село убицирају код села Паресије, северозападно од Новог Пазара. Нахија Клопотник се спомиње као део Вучитрнског санџака 1487. Не знам да ли се Калудра у Клопотнику тада спомиње. Да ли неко зна?

Изгледа да се Калудра заиста спомиње у нахији Клопотник и то у попису Скадарског санџака из 1485. као једно од војнучких села. Постојало је већи број Калудри на малом географском подручју, што и показује попис из 1533.:

Kaludra k., Bihor kz., İskenderiye l.: TD 500/594
Kaludra k., Klopotnik n., Vulçıtrın kz., Vulçıtrın l.: TD 167/346
Kaludra k., Lefçe n., Zagırlata kz., Alacahisar l.: TD 1011/790
Kaludra k., Ras n., Yenibazar kz., Bosna l.: TD 164/13
Kaludra k., Şubin n., Srebreniçe kz., İzvornik l.: TD 173/129
Kaludra k., Ürgüb n., Ürgüb kz., Alacahisar l.: TD 167/424
Kaludra/Hirçik k., Yarçe n., Yenibazar kz., Bosna l.: TD 164/39

Такође је занимљиво да се и Ровца спомиње како у Клопотнику тако и у близини Калудре код Берана у истом периоду. Управо ови исти топоними: Калудра, Ровца, Ровачко брдо, као и црквина Св. Луке у беранској Калудри, што је и слава Утвћа из ибарске Калудре, су код мене изазвале сумњу. Много подударности да би било случајно. Али како то често бива, изгледа да је овде у питању случајност.

Ван мреже Voljen od Boga

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 947
  • I-Y4460*
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #263 послато: Јул 25, 2019, 04:33:20 поподне »
Ево гдје је Калудар, близу многих Калудри.
https://mapcarta.com/19021934/Map
То тога Калудра се дође преко Калачица:
https://mapcarta.com/19022392/Map
Ово су остале Калудре:
Калудра код Брзаве (Општина Беране):
https://www.google.com/maps/place/Kaludra,+Berane,+Crna+Gora/@42.9322877,19.7745107,9444m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x1352964b76fb1615:0x374a108992868621!8m2!3d42.9321263!4d19.8090241
Калудра између Петњика и Шекулара(општина Беране) у којој су Турци пописал човјек са именом Павел:
https://www.google.com/maps/place/Kaludra,+Crna+Gora/@42.7805131,19.863369,12z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x135293a80af8988b:0x9dfc18a1aad6ef59!2sPetnjik,+Crna+Gora!3b1!8m2!3d42.8379933!4d19.8990739!3m4!1s0x13528d5f59e3452b:0x91d95f1256020051!8m2!3d42.7799211!4d19.9347997?hl=hr
Калудра код Мојковца:
https://mapcarta.com/19023162/Map
Калудра код Сребренице:
https://www.geographic.org/geographic_names/name.php?uni=308989&fid=625
На овој мапи треба примијетити топниме Скендеровићи, Ратковићи и Познановићи. Сва три топонима се јавлјају у околини Берана. Скендеровићи и Ратковићи су један род из Бихора.
Калудра у Ибарском Колашину:
https://satellites.pro/#42.875713,20.479889,10
Калудра под Голијом:
http://www.map.in.rs/kaludra-834406
Има их још, али ово би требало бити довољно да се види да је топоним Калудра изведен од глагола калити (који је раније имао мало другачије значење него данас).

Evropa je jedna velika porodica.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #264 послато: Новембар 19, 2019, 04:06:34 поподне »
Фетаховић на yfullу ипак Y56203*. Дакле трећа грана испод Y56203.

https://www.yfull.com/tree/I-Y56203/

Фетаховић је на Yfull-у навео као најстаријег познатог претка Абдул Фетаха, који је живео у 18. веку. Случајно читајући о "Никшићима у Потарју" од Ж. Шћепановића, запазих спомињање једног документа, који потписује ни мање ни више, него кадија пљеваљског кадилука Абдул Фетах, а који је датиран на 22.01.1694. године. У документу се наводе кнежеви нахије Никшићке у Потарју, заједно са кнежевима Пљеваљског и Пријепољског кадилука, а који се упућују у Цариград, ради плаћања харача. (Елезовић, Турски споменици 1940, стр. 865-866). Име, као и временски период одговарају. А и Фетаховић је из Бистрице код Бијелог Поља, што опет није далеко од Пљеваљског краја.
« Последња измена: Новембар 19, 2019, 06:08:33 поподне Милош »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #265 послато: Новембар 27, 2019, 08:05:07 поподне »
Тренутно стабло изгледа овако:

Y56230*- Ћисофски, Галиција, Пољска

Y56203*- Фетаховић, Бистрица, Бијело Поље

Y56203> (Y134603, Y134611, Y134585, BY49469, BY8728)Y134578- Рабреновић, Бистрица, Мојковац
Y56203>(Y134603, Y134611, Y134585, BY49469, BY8728)Y134578- Милетић, Грабовац, Звечан

Надамо се скорашњем резултату Полића, који се тестирао преко Dante Labsa. Немам представе где би Полићу било место на стаблу.

Такође су битни и родови са Св. Симеоном Богопримцем из централне Босне. Ни за њих не могу да претпоставим да ли деле СНП-ове између Y56203 и Y134578, или неке новеле са Рабреновићем или Милетићем. Могуће да и ту буде неких корака напред.

Глишовић ће свакако са Милетићем делити неке од новела, па ћемо имати грану испод Y134578.

Највероватније ће бити наручен још један тест од Dante Labsa, предвиђен за још једног Т. Никшића, али о томе могу тек сутра.

Надам се да ћемо за пар месеци имати један генетски добро испрофилисан род, од PH908 до најмлађег СНП-а.
« Последња измена: Новембар 28, 2019, 12:11:24 поподне Милош »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #266 послато: Децембар 30, 2019, 08:28:47 поподне »
Ево и овде да објавим резултат Сретеновића:

Сретеновић, Лучиндан, Миоковци, Чачак

Припада хаплогрупи I2-PH908>Y56203, грани Y134578, роду Тарских Никшића. Географски, а и по хаплотипу му је најближи Глишовић из Мајдана, који су се из околине Сјенице, преко Јавора, доселили изгледа најпре око Гуче, где налазимо Чопиће, а затим један део је отишао ка Руднику, док други западно, од којих могу бити Сретеновићи.  Сви они могу бити у вези са Чопићима из Бијелог Поља, који су  даљим пореклом из Поља код Мојковца, где се као Чопићићи и спомињу у Добриловинском катастиху почетком XVII века. Сретеновићи имају једну разлика на упоредива 23 маркера са многим Тарским Никшићима. Имају нижу вредност 481=30 попут Башчаревића из И. Колашина, али немају њихову карактеристику 389II=30, па је могуће да је то приватна мутација код Сретеновића, иако су сви Тарски Никшићи са славом Лучиндан у генетским смислу веома блиски.

Сретеновићи су такође доселили у Миоковце из сјеничког краја, преко Јавора и ивањичког Старог Влаха, између 1770-1780. Надимак рода је Инђићи. Родоначелник Сретеновића је Сретен Савић, који се спомиње у чибучком тефтеру из 1823-1825. Он се 1825. спомиње као Сретен Инђић, док је Савић добио по оцу Сави. У пописима из 1831-1832 се спомиње као Савић (Милош Обрадовић, Миоковачки родописи, Чачак 2001, стр. 655). Управо надимак Инђићи ојачава ову везу са Глишовићима- Чопићима, јер се у Добриловинском катастиху у кући Чопићића, између осталих имена, спомиње и ретко женско име Инђија.

Како је Сретеновић сигурно Y134578 још увек му не бих препоручио даља тестирања, јер би у наредном периоду требало поред двојице Милетића имати и резултат Глишовића на Yfull- у, па ће ситуација за Тарске Никшиће који славе Лучиндан, бити знатно јаснија. Тек тада ћу Сретеновићу предложити шта треба тестирати.

Кад смо већ код Поља и Чопића, у Добриловинском катастиху се спомиње следеће:

Кућа Чопићића- Лука, Маша, Јагита, Аранит, Гвоја, Инђија, Стача, Симон, Сенија, Милош, Јован, Мара, Вујо,Мара, Никола, Мирјана, Данол(о), Комљен, Симона, Јоко, Јелена, Хрисимија, Иван, Радосав.

Једна од бројнијих задруга у катастиху. Осим уобичајених имена, виде се и нека прилично необична имена.
« Последња измена: Децембар 30, 2019, 11:06:05 поподне Милош »

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2637
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #267 послато: Фебруар 13, 2020, 01:32:38 поподне »
Позитивно тестирани на Y56203 са Бошњачког ДНК пројекта:

Дестановић, Губавач, Бијело Поље; Јамаковић, Скочић, Зворник; Јујић, Јаковчани, Приједор

Ван мреже Црна Гуја

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1988
  • I2-BY55783>BY79593
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #268 послато: Фебруар 16, 2020, 04:17:03 поподне »

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 557
  • I2-Y56203
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #269 послато: Фебруар 26, 2020, 10:27:22 поподне »
Y56203*- Фетаховић, Бистрица, Бијело Поље


Надамо се скорашњем резултату Полића, који се тестирао преко Dante Labsa. Немам представе где би Полићу било место на стаблу.

Стигао резултат од Дантеа, мада не баш тако брзо као што смо се надали. Преносим шта је написао Синиша у маилу:

Провјерио сам све постојеће новеле и СНП-ове осталих из Y56203 групе и ситуација је таква да Срђан формира нову грану са Фетаховићем коју дефинише само један СНП FT25907 тачније позиција 22122307 Т>А (Hg19).

И та веза је прилично стара.

Тренутно дакле три гране испод Y56203.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #270 послато: Фебруар 26, 2020, 10:36:08 поподне »
Стигао резултат од Дантеа, мада не баш тако брзо као што смо се надали. Преносим шта је написао Синиша у маилу:

Провјерио сам све постојеће новеле и СНП-ове осталих из Y56203 групе и ситуација је таква да Срђан формира нову грану са Фетаховићем коју дефинише само један СНП FT25907 тачније позиција 22122307 Т>А (Hg19).

И та веза је прилично стара.

Тренутно дакле три гране испод Y56203.

Честитке далеки рођаче!

Мислим да овај СНП FT25907 дефинише све херцеговачке Y56203. А то би могло да промени и гледиште на саму Y134578 и њену матицу. Она би могла да буде грана која се развијала у унутрашњости, односно у средњовековној Рашки или Босни.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2637
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #271 послато: Фебруар 26, 2020, 10:59:20 поподне »
Честитке, Полићу.

Дуго је трајало, али на крају се ипак открио СНП који дефинише нову грану па се чекање у неку руку исплатило.

Занимљиво је да предање Фетаховића спомиње и Никшић и Колашин, тј. добро се уклапа у причу о Тарским Никшићима, а ипак је веза прилично далека. Старост гране FT25907 је највјероватније негдје око 1100-1200 година. Претпостављам да се предак ипак родио на Балкану.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6246
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #272 послато: Фебруар 26, 2020, 11:03:01 поподне »
Честитам!

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6926
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #273 послато: Фебруар 26, 2020, 11:46:33 поподне »
Честитке Полићу!  :)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #274 послато: Фебруар 27, 2020, 08:44:30 пре подне »
Честитке, Полићу.

Дуго је трајало, али на крају се ипак открио СНП који дефинише нову грану па се чекање у неку руку исплатило.

Занимљиво је да предање Фетаховића спомиње и Никшић и Колашин, тј. добро се уклапа у причу о Тарским Никшићима, а ипак је веза прилично далека. Старост гране FT25907 је највјероватније негдје око 1100-1200 година. Претпостављам да се предак ипак родио на Балкану.

Ако је FT25907 одмах испод Y56203, а покривеност код обојице прилично добра, зар не би требало очекивати неки минимум од 1300 година до заједничког претка?

Пошто FT25907 нема у понуди код Yseq-a, кандидоваћемо га.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #275 послато: Фебруар 27, 2020, 09:00:37 пре подне »
За сада овако изгледа стабло:

I2-PH908>FT14506>Y56203* - Ћисофски

I2-PH908>FT14506>Y56203>FT25907 - Фетаховић, Полић

I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 -
Т. Никшићи

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2637
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #276 послато: Фебруар 27, 2020, 09:06:09 пре подне »
Ако је FT25907 одмах испод Y56203, а покривеност код обојице прилично добра, зар не би требало очекивати неки минимум од 1300 година до заједничког претка?

Пошто FT25907 нема у понуди код Yseq-a, кандидоваћемо га.

Процјене старости увијек треба посматрати оквирно. Између процјењене старости за грану Тарских Никшића (1100 година) и Y56203 такође имамо рупу.

Генерално, године су ту најмање битне. Битна је информација да је Y56203 настала прије доласка на Балкан,а FT25907 након доласка. Да ли је то било у 8, 9 или 10. вијеку, бојим се да нам ту врсту прецизности генетика не може пружити.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #277 послато: Фебруар 27, 2020, 09:30:22 пре подне »
Процјене старости увијек треба посматрати оквирно. Између процјењене старости за грану Тарских Никшића (1100 година) и Y56203 такође имамо рупу.

Генерално, године су ту најмање битне. Битна је информација да је Y56203 настала прије доласка на Балкан,а FT25907 након доласка. Да ли је то било у 8, 9 или 10. вијеку, бојим се да нам ту врсту прецизности генетика не може пружити.

Да то стоји, али између Y56203 и FT25907 нема ни један други СНП, односно рупа. Док код Т. Никшића осим Y134578 тренутно су на истом нивоу још 4 СНП-а, а како ствари стоје, после резултата Глишовића и мог рођака, много више. Тако да за Т. Никшиће има логике да рупа постоји, док за FT25907 нема.
« Последња измена: Фебруар 27, 2020, 09:36:38 пре подне Милош »

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2637
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #278 послато: Фебруар 27, 2020, 09:55:53 пре подне »
Да то стоји, али између Y56203 и FT25907 нема ни један други СНП, односно рупа. Док код Т. Никшића осим Y134578 тренутно су на истом нивоу још 4 СНП-а, а како ствари стоје, после резултата Глишовића и мог рођака, много више. Тако да за Т. Никшиће има логике да рупа постоји, док за FT25907 нема.

Не знамо ни за FT25907 да ли нема још неких СНП-ова, само је Полић у тој линији радио Данте Лабс тест. Могуће да има још неких СНП-ова у Полићевом низу који Фетаховићу нису покривени.

Такође, процјена за Тарске Никшиће од 1100 година се односи на све СНП-ове на нивоу Y134578 по старој покривености BigY500 и укључује Милетића и Рабреновића. Видјећемо како ће на YFullu то уклопити са нова два резултата са Данте Лабса.

Управо због ових разлика у покривености и различитих степена вјероватноће појаве мутације у јединици времена мислим да све процјене старости треба посматрати крајње оквирно. Ако томе додамо још и различите квалитете самих узорака број новела који се може разликовати и за 50%, онда је јасно зашто у годинама не можемо бити "прецизни" колико бисмо жељели.

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 557
  • I2-Y56203
Одг: I2-PH908>FT14506>Y56203
« Одговор #279 послато: Фебруар 27, 2020, 10:28:06 поподне »
Хвала хвала на честиткама :)
Кандидовао сам код YSeq FT25907
Чекам одговор