ДНК порекло > ГГ Разно

Национализам

<< < (4/4)

Voljen od Boga:

--- Цитат: Бећар  Март 22, 2019, 04:52:51 пре подне ---Киш дефиниција започиње добро али брзо губи идеју водиљу.

Чарлс де Гол је то боље рекао: Родољубље (или патриотизам) је када љубав за ваш народ дође на прво место. Национализам је када мржња за народ, осим вашег, дође на прво место.  Ноам Чомски исто каже сажету суштину: Национализам је форма угњетавања других.

Значи у већини данашњих дефиниција, нацијонализам има елеменат искључивња или чак мржња људи друге националности. Зато је и национализам моћна алатка многих светских политичара који нису у стању да побољшају запосленост, дигну економију и квалитет живота грађана. То захтева борбу против постојећих приватних интереса, корупције, истинску слободу штампе-ТВ и уводити реформе. Далеко је лакше маниполисати људе мржњом, поготово када је немаштина и незадовољство. Користећи своје речи о национализму, добро нам о томе каже и Рамбо Амадеус.

--- Крај цитата ---

Можда је некада националиста био човјек који је емпатисао са људима етнички и културно блиским, данас националиста је дијагноза.

Be like Bill:
Kišov esej nije naučni rad nego književno delo. Njegov nacionalista nije stvaran nego izmaštan antiheroj, apstraktan zbir negativnih  osobina, arhineprijatelj drugog boljeg sveta, manihejska suprotnost idealizovanom društvu slobodnih ljudi. Kevin MacDonald bi imao što da kaže na Kišovu evolutivnu strategiju ;D

https://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_MacDonald_(evolutionary_psychologist)

Nebo:
На овој теми, пре свега осталог, треба разграничити неке појмове и њихову етимологију:

Патриотизам = љубав према своме отачаству / отачбини, изведено од латинске речи patria = отачаство.
Национализам = љубав према својој нацији / народу.
Шовинизам = пренаглашена љубав према свом народу у односу на остале народе.

Шовинизам има неке назнаке непоштовања других народа, али и то условно.

Сам појам је настао од презимена француског ветерана Наполеонових ратова Николе Шовена (Nicolas Chauvin), који је био Бонапартин фанатични присталица, те је његов фанатизам касније поистовећен са мржњом према другим, најпре политичким, а касније и националним опцијама.

Према наведеном, водите рачуна о појмовима којима баратате. Патриотизам и национализам нису никакве негативне категорије. Шовинизам је дискутабилан. Мржња према другима и другачијима је нешто сасвим друго.

Бећар:
Ја се слажем да у неким дефиницијама национализма, често нема реч мржња. Ја сам можда пре-нагласијо то под утицајем Де Гола. Можда је боље рећи игнорисање других народа о чему Киш и други говоре. Дефиниције свакао варирају у зависности ко их даје и када.  Није ни битно како ми дефинишемо национализам у нашим ужим круговима, него као они којима се обраћамо ван тог круга раде. Рецимо у кругу националисте једне од Балканских нација, Српски националиста (по Небиној дефиницији) ће се свакако одмах по реакцији гледати као шовиниста.

Ја сам већ горе променуо Ноама Чомског кога и зoву "Отац модерне лингвистике" а он даје више критичну дефиницију.  Он свакако има ауторитет о дефинисању данашње речи Националност.

Други проблем нацинализма је осећај великог поноса и некакве неправде. Као и мржња, понос чини људе подложне маниполуцији онима који знају како то да искористе. Примери тога су исто врло бројни. Политичари који желе власт више него да помогну народу који их изабира, често користе нациналне платформе да манипулишу људима.

Осећај поноса и неправде је историски често прерастао у радикалне облике мржње, горе од шовинизма.  Примера има на нашем подручју и суседних области ... они су болни и емотивни да се помињу. У Немачкој је Хитлерова нацинална-социјалистицка партија са Аријевским национализмом, врло брзо прерасла у партију која је заузела антисемитизам тј. уништавање такозваних "нижих раса" као Јевреје, Роме и других где су били сврстани и Срби. Па Киш исто помиње антисемитизам у своме објашњењу национализма. Колике силне патње је Немачки национализам донео другим и самом својем народу.

Ова болна историја утиче на како људи мисле и тако трансформишу значења речи национализам. Тако је и реч Аријевци имала неутрално значење док Хитлеров нацинал-социјалистичка партија није почела ту реч да злоупотребљава.
 

Бећар:
Ево једног хумористичког погледа на апстрактни појам националности од Алберта Анштајна.  Ову изјаву је дао у време када је понудио свету његову Тероију Релативности, која се данас учи у свим школама света. Мислим да је сада свима познато да је Милевин бивши муж био Немачки Јевреј пореклом. Његови ранији радови, пре првог светског рата су били прослављени и величани у Немачкој, али омаловажавани и критиковани свуда другде. Када је он посетио Француску 1910 и дао поштовање њиховим научницима, онда се све изокренуло наопачке.  Историска нетрпељивост измежу Француза и Намаца као и дуга историја ратних сукоба је основа за то. После 1910 посете, Француска га је заволела, Немци замрзели, а остатак света почео да посвећује мало више пажње. У то време је рекао ове речи:
 
“If my theory of relativity is proven successful, Germany will claim me as a German and France will declare me a citizen of the world. Should my theory prove untrue, France will say that I am a German, and Germany will declare that I am a Jew.”  ― Albert Einstein

"Ако моја теорја релативности буде доказана тачном, Немци ће ме прогласити Немцем а Французи грађаном света. Ако моја теорија буде доказана погрешном, Французи ће ме прогласити Немцем, а Немци ће ме прогласити Јеврејем." 

 :) ко то тврди да научници немају смисао за хумор?

Навигација

[0] Индекс порука

[*] Претходна страна

Иди на пуну верзију