Аутор Тема: Савремена лична и породична хералдика  (Прочитано 27967 пута)

Ван мреже Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1679
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #60 послато: Јун 24, 2017, 12:42:54 пре подне »
С обзиром да сте овде на форуму већ приказали предлог грба Бање Луке (који је у међувремену једногласно одбијен од градских власти :D), а у чијем је стварању, уз Срђана Марловића, учествовала и моја маленкост:



Можда је прилика и да се и сам хералдички представим- својим именом и грбом  :)

Ја сам Зоран Н. Николић, а ово је мој грб:



Blazon
Arms: Argent a pale Purpure a sword erect Proper.
Crest: A dove Argent beaked and membered Or gorged with a collar Purpure charged with three bezants.
Motto: VINCE IN BONO MALUM

Блазон
Грб: Сребрно на стубу пурпурном мач усправан природни.
Креста: Голуб сребрни кљуна и ногу златних са огрлицом пурпурном на којој су три златника.
Гесло: ПОБЕДИ ЗЛО ДОБРИМ

Сјајан грб, као и предлог грба бање Луке, који је, нажалост, одбијен.

На блазону грба је гладијус? Лепо изгледа.
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #61 послато: Јун 24, 2017, 12:56:56 пре подне »
Сјајан грб, као и предлог грба бање Луке, који је, нажалост, одбијен.

На блазону грба је гладијус? Лепо изгледа.

Уствари пре се ради о спати него о гладијусу. Спата је нешто дужи мач, равних сечива, који се јавља у доба царства и кроз рани средњи век. Од тог мача развио се касније и тзв. витешки мач, који је и уобичајен у хералдици. Строго гледајући класични витешки мач је стилски и једини прихватљив, јер предхералдичке елементе не би требало упошљавати као шарже, ако за тим не постоји неки особит разлог. Што у мом случају постоји, јер и садржај штита и тинктуре су врло римски, намерно.

Ван мреже Sergio

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1849
  • Y-DNA: I2-PH908>Y81557 | mtDNA: K1a-C150T
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #62 послато: Јун 24, 2017, 01:55:21 поподне »
Ваш предлог грба Бање Луке никада нећу прежалити.

Беше то најбољи предлог.

Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #63 послато: Јун 24, 2017, 07:21:35 поподне »
Беше то најбољи предлог.

Беше једногласно одбијен.

Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #64 послато: Јун 24, 2017, 07:38:29 поподне »
Као што је то и више пута речено, грб је идеално осмишљен, и његова графичка равнотежа сасвим одговара његовој симболичној равнотежи.

При том, одувек ми се допадала ова немачка сразмера 3:2:3, ваљда зато што изгледа иреално. ;)

Ти си својим саветима у великој мери допринео његовом обликовању, на чему сам ти врло благодаран  :)

Захвалност дугујем и нашем краљевском хералду Љубодрагу Грујићу на његовом несебичном стрпљењу и помоћи.

А изнад свих свом пријатељу и ''саборцу'' Срђану Марловићу, јер је овај грб наш заједнички ауторски рад.

Ван мреже Sergio

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1849
  • Y-DNA: I2-PH908>Y81557 | mtDNA: K1a-C150T
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #65 послато: Јун 24, 2017, 07:54:44 поподне »
Blazon
Arms: Argent a pale Purpure a sword erect Proper.
Crest: A dove Argent beaked and membered Or gorged with a collar Purpure charged with three bezants.
Motto: VINCE IN BONO MALUM

Блазон
Грб: Сребрно на стубу пурпурном мач усправан природни.
Креста: Голуб сребрни кљуна и ногу златних са огрлицом пурпурном на којој су три златника.
Гесло: ПОБЕДИ ЗЛО ДОБРИМ

Свиђа ми се грб. :) Вероватно зато што ме подсећа на мој. :) Додуше, ја још нисам осмислио челенку.
Линк:
http://www.ngw.nl/heraldrywiki/index.php?title=Sr%C4%91an_Veki%C4%87

Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #66 послато: Јун 24, 2017, 09:21:42 поподне »
Свиђа ми се грб. :) Вероватно зато што ме подсећа на мој. :) Додуше, ја још нисам осмислио челенку.
Линк:
http://www.ngw.nl/heraldrywiki/index.php?title=Sr%C4%91an_Veki%C4%87

И твој је врло леп  :)

Стилски је чист и композиционо добро упакован и заокружен. Блазонски тачан и јасан. Засићен је, али није преоптерећен. Сав је у духу класичне хералдике па зато делује средњовековно и ванвремено, што му је велики квалитет. Носи неки енглески шмек, због чега ми се веома свиђа.

Једино имам резерве према знаку каденце (турнирска крагна). Али то је мој став према каденци генерално и нема везе са твојим грбом.

Немој да журиш са крестом. То ће доћи само од себе. Неке ствари морају да одстоје, као вино. Јер стварање грба је својеврсна интроспекција, а то захтева време.

Ван мреже Sergio

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1849
  • Y-DNA: I2-PH908>Y81557 | mtDNA: K1a-C150T
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #67 послато: Јун 25, 2017, 12:48:21 пре подне »
И твој је врло леп  :)

Стилски је чист и композиционо добро упакован и заокружен. Блазонски тачан и јасан. Засићен је, али није преоптерећен. Сав је у духу класичне хералдике па зато делује средњовековно и ванвремено, што му је велики квалитет. Носи неки енглески шмек, због чега ми се веома свиђа.

Једино имам резерве према знаку каденце (турнирска крагна). Али то је мој став према каденци генерално и нема везе са твојим грбом.

Немој да журиш са крестом. То ће доћи само од себе. Неке ствари морају да одстоје, као вино. Јер стварање грба је својеврсна интроспекција, а то захтева време.


Грб смо осмислили мој отац и ја. Грб је нацртао хералдички уметник Дамјан Илић из Ниша.

Па знак каденце сам ставио по неком аутоматизму. У то време слушах  ђакона Јовановића у некој емисији. Он рече да у Србији не постоји неки наш особни систем каденце па се у највећем броју случајева користи енглески систем.
На грб смо симболично ставили породичу легенду о убиству локалног турског аге од стране три брата. Овакве легенде су веома честе у многим српским породицима. О томе је већ било речи на овом форуму. То нас ипак није спречило да на грб ставимо шарже које симболишу овај догађај иако он спада само у домен предања. Три ножа (бодежа) претстављају три брата и цео тај догађај. Златни љиљан на црвеној подлози представља везу са ранијим презименом рода од којег смо настали. У првобитној верзији су оштрице ножева биле окренуте према горе. Добио сам критике он неких хералдичких познавалаца из Словачке, Британије и Пољске да оштрица не би требала да је окренута према љиљану јер је он универзали симбол Богородице. Наравно остала већина ипак није видела никакав проблем у том детаљу, али смо ми на крају одлучили да оборима оштрице према доле. Такође смо желели да декстер и синистер буду максимално симетрични. Стуб смо намерно оребрили јер те две црте за нас имају лично значење и алудирају на реке Неретву и Зрмању. Знам да се у хералдици реке обично представљају на другачији начин, али ипак ово је неко наше лично тумачење које смо желели да унесемо. После се јавио један други проблем. Наиме, на једној хералдичкој страници сам пронашао грб који превише личи на наш (разлике се једино односе на тинтуре и део шаржи). То му мало смањује оригиналност (линк: http://i805.photobucket.com/albums/yy333/conallandoire/StephanofSilverforge_zpsfe6358cc.jpg), али смо одлучили да даље ништа не мењамо. Чак ми је касније дотични грб доста помогао у процесу блазониања на енглеском језику (на српском и даље немам блазон јер нисам сигуран како да га саставим, а да при том не буде погрешан).
« Последња измена: Јун 25, 2017, 12:56:37 пре подне Sergio »

mladjo

  • Гост
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #68 послато: Јун 25, 2017, 11:37:33 пре подне »
С обзиром да сте овде на форуму већ приказали предлог грба Бање Луке (који је у међувремену једногласно одбијен од градских власти :D), а у чијем је стварању, уз Срђана Марловића, учествовала и моја маленкост:



Можда је прилика и да се и сам хералдички представим- својим именом и грбом  :)

Ја сам Зоран Н. Николић, а ово је мој грб:



Blazon
Arms: Argent a pale Purpure a sword erect Proper.
Crest: A dove Argent beaked and membered Or gorged with a collar Purpure charged with three bezants.
Motto: VINCE IN BONO MALUM

Блазон
Грб: Сребрно на стубу пурпурном мач усправан природни.
Креста: Голуб сребрни кљуна и ногу златних са огрлицом пурпурном на којој су три златника.
Гесло: ПОБЕДИ ЗЛО ДОБРИМ

Хеј здраво Зока,
баш ми је драго да те чујем овде на форуму.
Примјећујем да си свој грб прилично измјенио на односу једне верзије истога коју си ми својевремено послао.
Једноставан и диван.  :)

Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #69 послато: Јун 25, 2017, 09:00:30 поподне »


Грб смо осмислили мој отац и ја. Грб је нацртао хералдички уметник Дамјан Илић из Ниша.

Па знак каденце сам ставио по неком аутоматизму. У то време слушах  ђакона Јовановића у некој емисији. Он рече да у Србији не постоји неки наш особни систем каденце па се у највећем броју случајева користи енглески систем.
На грб смо симболично ставили породичу легенду о убиству локалног турског аге од стране три брата. Овакве легенде су веома честе у многим српским породицима. О томе је већ било речи на овом форуму. То нас ипак није спречило да на грб ставимо шарже које симболишу овај догађај иако он спада само у домен предања. Три ножа (бодежа) претстављају три брата и цео тај догађај. Златни љиљан на црвеној подлози представља везу са ранијим презименом рода од којег смо настали. У првобитној верзији су оштрице ножева биле окренуте према горе. Добио сам критике он неких хералдичких познавалаца из Словачке, Британије и Пољске да оштрица не би требала да је окренута према љиљану јер је он универзали симбол Богородице. Наравно остала већина ипак није видела никакав проблем у том детаљу, али смо ми на крају одлучили да оборима оштрице према доле. Такође смо желели да декстер и синистер буду максимално симетрични. Стуб смо намерно оребрили јер те две црте за нас имају лично значење и алудирају на реке Неретву и Зрмању. Знам да се у хералдици реке обично представљају на другачији начин, али ипак ово је неко наше лично тумачење које смо желели да унесемо. После се јавио један други проблем. Наиме, на једној хералдичкој страници сам пронашао грб који превише личи на наш (разлике се једино односе на тинтуре и део шаржи). То му мало смањује оригиналност (линк: http://i805.photobucket.com/albums/yy333/conallandoire/StephanofSilverforge_zpsfe6358cc.jpg), али смо одлучили да даље ништа не мењамо. Чак ми је касније дотични грб доста помогао у процесу блазониања на енглеском језику (на српском и даље немам блазон јер нисам сигуран како да га саставим, а да при том не буде погрешан).

Породична предања су увек згодно полазиште у стварању грба. А ви сте своје изразили кроз шарже у једном савршено хералдичком маниру- где три бодежа представљају три брата који су заједно убили турског насилника. ''Вук на овцу своје право има ка тирјанин на слаба човјека. Ал' тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветија!'', рече Песник. И ето ти идеје за гесло  :)

Е сад, како се правилно окрећу шарже. Требало би да се према крсту и осталим знацима светости постављају тако да су животиње (птице и звери) окренуте лицем, а употребни предмети радном површином. С тим што се код оружја то може сматрати неприкладним, па је и примедба можда била на месту. Зато не сматрам да си погрешио што си врхове обрнуо на доле.

Крин ми се посебно свиђа. И увек сам срећан кад видим да га Срби стављају у своје грбове. Јер крин/љиљан је наш најстарији хералдички знак; у много чему и најдрагоценији и најсветији. А и најугроженији, јер су нам га буквано преотели они који с њим немају никакве везе. Зато сматрам да треба у што већој мери истрајавати на његовом повратку у нашу хералдику. Јер ето, ове јесени славимо равно 800 година како је стигао међу Србе  :) Ја га нисам упослио само зато што сам сматрао да га нисам достојан.

Оригиналност.. Да ли треба, и у којој мери се уопште може бити апсолутно оригиналан у једној дисциплини која постоји већ скоро 9 столећа? Па може, али углавном по цену лепоте и једноставности. Мој грб, рецимо, уопште није оригиналан, јер мач у стубу није редак случај. Али мач у пурпурном стубу нисам нигде срео. Исто важи и за голуба- мноштво грбова носи голуба у крести, али голуба са пурпурном огрлицом и три златника још нисам видео. А претражио само огромну масу грбовних регистара. Према томе, довољно је да се грбови међусобно разликују и у најмањем елементу блазона, и можемо рећи да се хералдичка правила тиме поштују.

Ван мреже Sergio

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1849
  • Y-DNA: I2-PH908>Y81557 | mtDNA: K1a-C150T
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #70 послато: Јун 25, 2017, 09:08:58 поподне »
Породична предања су увек згодно полазиште у стварању грба. А ви сте своје изразили кроз шарже у једном савршено хералдичком маниру- где три бодежа представљају три брата који су заједно убили турског насилника. ''Вук на овцу своје право има ка тирјанин на слаба човјека. Ал' тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветија!'', рече Песник. И ето ти идеје за гесло  :)

Е сад, како се правилно окрећу шарже. Требало би да се према крсту и осталим знацима светости постављају тако да су животиње (птице и звери) окренуте лицем, а употребни предмети радном површином. С тим што се код оружја то може сматрати неприкладним, па је и примедба можда била на месту. Зато не сматрам да си погрешио што си врхове обрнуо на доле.

Крин ми се посебно свиђа. И увек сам срећан кад видим да га Срби стављају у своје грбове. Јер крин/љиљан је наш најстарији хералдички знак; у много чему и најдрагоценији и најсветији. А и најугроженији, јер су нам га буквано преотели они који с њим немају никакве везе. Зато сматрам да треба у што већој мери истрајавати на његовом повратку у нашу хералдику. Јер ето, ове јесени славимо равно 800 година како је стигао међу Србе  :) Ја га нисам упослио само зато што сам сматрао да га нисам достојан.

Оригиналност.. Да ли треба, и у којој мери се уопште може бити апсолутно оригиналан у једној дисциплини која постоји већ скоро 9 столећа? Па може, али углавном по цену лепоте и једноставности. Мој грб, рецимо, уопште није оригиналан, јер мач у стубу није редак случај. Али мач у пурпурном стубу нисам нигде срео. Исто важи и за голуба- мноштво грбова носи голуба у крести, али голуба са пурпурном огрлицом и три златника још нисам видео. А претражио само огромну масу грбовних регистара. Према томе, довољно је да се грбови међусобно разликују и у најмањем елементу блазона, и можемо рећи да се хералдичка правила тиме поштују.

Хвала на овој искреној анализи. :)

Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #71 послато: Јун 25, 2017, 09:14:56 поподне »
Хеј здраво Зока,
баш ми је драго да те чујем овде на форуму.
Примјећујем да си свој грб прилично измјенио на односу једне верзије истога коју си ми својевремено послао.
Једноставан и диван.  :)

Здраво Млађо  :)

Драго ми је да смо се срели и овде. Видиш како нам се путеви укрштају. Хвала на лепим речима  :)

Грб се искивао и калио јако дуго. И сваки пут кад бих га стављао ''под чекић'', отпадало је оно што је било сувишно. Све док нису остали симболи који су најдубље укорењени у мом бићу- који су прави и суштински израз мог идентитета.
« Последња измена: Јун 25, 2017, 09:18:32 поподне Paulus »

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #72 послато: Јун 25, 2017, 11:19:49 поподне »
Грб се искивао и калио јако дуго. И сваки пут кад бих га стављао ''под чекић'', отпадало је оно што је било сувишно. Све док нису остали симболи који су најдубље укорењени у мом бићу- који су прави и суштински израз мог идентитета.

Па да, колико год се било нестрпљиво, и понекад безнадежно трагало за правим симболима, они једноставно чекају своје време. Неки детаљ који ће открити целу димензију која ти је до тада била скривена. А у неком дубљем смислу, она егзистира од твог почетка, или од почетка времена.

Него занимљива је та употреба стуба. Нешто гледам, па у овој краткој дискусији појавило се неколико грбова са стубом, а иначе, бар код нас, то није чест симбол. То је можда и добра идеје некоме да напише неки рад или студију на ту тему. Сигуран сам да би се сви изненадили колико тај једноставан симбол заправо има сложену и богату симболику.

Подсети ме ово да погледам у прву књигу Ћирићевог Летописа симбола, али тамо је тога толико да је тешко наћи било шта намерно, али се свеједно опет одушевих његовим кратким опсервацијама, по питању разних симбола. Поред осталог, можда на рачун овог коментара, Ћирић пише: Најстарији крст је усправно пободено дрво (simplex crux).

Није ли то управо први стуб?
« Последња измена: Јун 25, 2017, 11:42:59 поподне НиколаВук »



Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #73 послато: Јун 26, 2017, 01:07:39 поподне »
Па да, колико год се било нестрпљиво, и понекад безнадежно трагало за правим симболима, они једноставно чекају своје време. Неки детаљ који ће открити целу димензију која ти је до тада била скривена. А у неком дубљем смислу, она егзистира од твог почетка, или од почетка времена.

Него занимљива је та употреба стуба. Нешто гледам, па у овој краткој дискусији појавило се неколико грбова са стубом, а иначе, бар код нас, то није чест симбол. То је можда и добра идеје некоме да напише неки рад или студију на ту тему. Сигуран сам да би се сви изненадили колико тај једноставан симбол заправо има сложену и богату симболику.

Подсети ме ово да погледам у прву књигу Ћирићевог Летописа симбола, али тамо је тога толико да је тешко наћи било шта намерно, али се свеједно опет одушевих његовим кратким опсервацијама, по питању разних симбола. Поред осталог, можда на рачун овог коментара, Ћирић пише: Најстарији крст је усправно пободено дрво (simplex crux).

Није ли то управо први стуб?

Први стуб је уствари сам човек, као усправно биће. Који је створен од земље и земља је, али целим својим суштаством (да се тако изразим) стреми ка небу, јер му је небо назначење. Дакле, човек кад се управи, он је стуб. Кад тако усправљен рашири руке, он је крст. Зато се и каже да је човек крстолико створење.

Ја сам иначе фасциниран ординаријама, јер сматрам да у ординаријама садржана сва мудрост хералдике.

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #74 послато: Јун 26, 2017, 11:57:56 поподне »
Први стуб је уствари сам човек, као усправно биће. Који је створен од земље и земља је, али целим својим суштаством (да се тако изразим) стреми ка небу, јер му је небо назначење. Дакле, човек кад се управи, он је стуб. Кад тако усправљен рашири руке, он је крст. Зато се и каже да је човек крстолико створење.

Ја сам иначе фасциниран ординаријама, јер сматрам да у ординаријама садржана сва мудрост хералдике.

Право имаш! ;) 8)



Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #75 послато: Јул 26, 2017, 03:01:24 поподне »
На страницама Српског хералдичко друштва "Бели орао" јуче видех пар "нових" грбова.



Имена грбоносаца су: ..  Небојша Мандић; а имена хералдичких уметника: .. Љубодраг Грујић (3).

Занима ме код трећег грба- како су ови знаци у стубу блазонски описани. Зар то нису идеограми, тј. слова јапанског писма? Да ли то значи да се у грб могу стављати и словни знаци? Или можда могу само јапански и кинески (можда и арапски), али не и абецеда и словенска азбука? Ако је овај грб прихваћен од СХД, то значи да је хералдички исправан. А то онда значи да у српској хералдици и нема правила, па може како се коме свиди.

У сваком случају, врло занимљиво.

Ван мреже Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1679
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #76 послато: Јул 26, 2017, 03:17:56 поподне »
Занима ме код трећег грба- како су ови знаци у стубу блазонски описани. Зар то нису идеограми, тј. слова јапанског писма? Да ли то значи да се у грб могу стављати и словни знаци? Или можда могу само јапански и кинески (можда и арапски), али не и абецеда и словенска азбука? Ако је овај грб прихваћен од СХД, то значи да је хералдички исправан. А то онда значи да у српској хералдици и нема правила, па може како се коме свиди.

У сваком случају, врло занимљиво.

Знам да је, рецимо, грб града Рима једноставни црвени штит на коме су слова S.P.Q.R.
А и код Срба је било случајева. Гроф Ђорђе Бранковић је имао иницијале цара Леополда на штиту.
То су прва два која ми падоше на ум.

Да ли постоји званично правило у хералдици да слова нису пожељна на штиту?
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже Paulus

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 148
  • νικα εν τω αγαθω το κακον
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #77 послато: Јул 26, 2017, 03:32:30 поподне »
Знам да је, рецимо, грб града Рима једноставни црвени штит на коме су слова S.P.Q.R.
А и код Срба је било случајева. Гроф Ђорђе Бранковић је имао иницијале цара Леополда на штиту.
То су прва два која ми падоше на ум.

Да ли постоји званично правило у хералдици да слова нису пожељна на штиту?

Слова се могу наћи и у неким грбовима на Иберијском полуострву. Тамо можда и најчешће. Ствар је у томе што примери које си дао нису примери из српске хералдике. Јер српска хералдика још увек не постоји. Она се тек изграђује. Постоји италијанска, угарска, немачка, руска итд. Грбови које су Срби стицали у служби Млечана, Хабзбурга или Романових припадају систему из кога су и потекли. Међутим, Српско хералдичко друштво би требало да изграђује систем српске хералдике, да одређује правила и прописује обрасце. А једно од битних питања је и могућност упошљавања словних знака као шаржи. Овај пример горе био би преседан који отвара врата и таквој могућности. Шта то значи? То значи да сутра кад се неко појави са грбом на коме је у штиту ћирилицом исписано његово име и презиме, СХД неће моћи да такав грб одбије нако неправилан. Јер правила не могу истовремено да важе и да не важе.

Ван мреже Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1679
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #78 послато: Јул 26, 2017, 03:40:38 поподне »
Слова се могу наћи и у неким грбовима на Иберијском полуострву. Тамо можда и најчешће. Ствар је у томе што примери које си дао нису примери из српске хералдике. Јер српска хералдика још увек не постоји. Она се тек изграђује. Постоји италијанска, угарска, немачка, руска итд. Грбови које су Срби стицали у служби Млечана, Хабзбурга или Романових припадају систему из кога су и потекли. Међутим, Српско хералдичко друштво би требало да изграђује систем српске хералдике, да одређује правила и прописује обрасце. А једно од битних питања је и могућност упошљавања словних знака као шаржи. Овај пример горе био би преседан који отвара врата и таквој могућности. Шта то значи? То значи да сутра кад се неко појави са грбом на коме је у штиту ћирилицом исписано његово име и презиме, СХД неће моћи да такав грб одбије нако неправилан. Јер правила не могу истовремено да важе и да не важе.

Да, знам ја све то, него ме је занимало да ли хералдика као наука изричито забрањује коришћење слова па је сваки грб који их има на себи у суштини неправилан, или је то нешто што само није уобичајено?
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Савремена лична и породична хералдика
« Одговор #79 послато: Јул 26, 2017, 03:53:14 поподне »
Занима ме код трећег грба- како су ови знаци у стубу блазонски описани. Зар то нису идеограми, тј. слова јапанског писма? Да ли то значи да се у грб могу стављати и словни знаци? Или можда могу само јапански и кинески (можда и арапски), али не и абецеда и словенска азбука? Ако је овај грб прихваћен од СХД, то значи да је хералдички исправан. А то онда значи да у српској хералдици и нема правила, па може како се коме свиди.

У сваком случају, врло занимљиво.

Мишљења сам да се исувише подилази наручиоцима грбова. Резултат тога су управо смешна решења, која ниједан од наших хералдичких уметника не би смео себи да допусти, али у недостатку врховног хералдичког тела, управо се то догађа, да се и општа хералдичка правила понекад занемарују, и да се жеља неког лаика ставља испред хералдичких правила.