Аутор Тема: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591  (Прочитано 102973 пута)

Синиша Јерковић

  • Гост
Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« послато: Октобар 27, 2014, 07:16:21 поподне »
Данас је света Петка и крсна слава Бјелопавлића, па им овом приликом честитам славу.

Мислио сам да би било згодно на данашњи дан започети тему о Бјелопавлићима.

Кад сам сређивао родове на пројекту, издвојио сам три хаплотипа за која мислим да припадају потопцима Бијелог Павла тј. Бјелопавлићима.

То су:

Нешовић из Маковице у Гружи који слави Петковдан.
Пешић који је као мјесто свог поријекла навео Фрутак у Бјелопавлићима и који слави Петковдан.
Иричанин из Александровачке жупе којем не знам славу, али знам да има Иричана у том крају који славе Петковдан.

Сва ова три хаплотипа су генетски несумњиво блиска и припадају хаплогрупи Е-V13.

Колико стигнем поставићу на овој теми оно што успијем наћи о овом роду, а позивам и друге да допринесу.

« Последња измена: Септембар 03, 2017, 05:23:17 поподне Лука »

Ван мреже Александар Невски

  • Редакција СДНКП
  • Истраживач
  • ******
  • Поруке: 1135
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #1 послато: Октобар 27, 2014, 08:07:30 поподне »
Нешовић из Маковице у Гружи који слави Петковдан.

Прѣдак Нешо йе са браћом Иваном и Радойицом дошао са Карађорђем "од Сйенице", када йе се Вожд враћао са похода. И насељени су у Горњой Гружи.
Србски пѣсник Лаза Костић: "у млазових прочитам сричући" "по уздасих тако први' у јунака реч поврви"

Ван мреже Bej Voč

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 177
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #2 послато: Новембар 28, 2016, 09:54:43 поподне »
Leka (Aleksandar puno ime) Đukađin (1410–1481)
Prema nekima je poginuo na Kosovu 1389.Vremenski period se ne podudara.
Prema nekima on je otac Bijeloga Pavla,odnosno  Pavle je rođen  sredinom 15.vijeka??
Prvi spomen Bjelopavlića u historiji je iz 1411. godine kada se spominju u izvorima kao moćno pleme koje zajedno sa Malonšićima Ozrinićima i Maznićima pljačka jedan dubrovački karavan.
Vremenski period se opet ne podudara.
Znači on mu nije otac.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #3 послато: Новембар 28, 2016, 10:16:30 поподне »
Не само што му није отац, него по логици, Бијели Павле је морао живети најкасније крајем 13. / почетком 14. века, да би од његових потомака била озбиљна ратничка дружина 1411. године. Осим ако ту нису били и потомци неких Павлових рођака, па су их према најзнаменитијем од предака све звали Бјелопавлићима.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Bej Voč

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 177
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #4 послато: Новембар 28, 2016, 11:03:33 поподне »
Legenda o nekom Stevanu Kaluđeroviću koji je dosao sa prostora Bjelopavlića

„Dugogodišnjim prikupljanjem podataka i njihovom analizom došao sam do pretka roda Deurića uz Zalkovika i utvrdio  najstarijeg pretka Stevana Kaluđerovića iz Bjelopavlića kod Danilovograda.Pobegao je od krvi jer je ubio služenog bega.Najpre je došao u sela Jezera kod Đuklića,Crna Gora, pa posle otišao u Kućišta pod Vodom Ublicom.Bio je neoženjen i kad se nastanio uzeo je ženu iz  Dugog Dola sa Njeguša , ime žene je Kovijana.Tu je zatekao bratstva:Topali,Fredali,Šoraji.On ih je zamolio da ga puste da se nastani među njima.Kadmu oni dozvole sazidao je neki kućerak u Kućištima ,a kasnije je sazidao palatu.Prezime Kaluđerović Stevan je donio iz Bjelopavlića.To je moguće jer Šobajić(profesor istorije) saopštava da su se bjelopavlovićka plemena :Bošković,Radulović,Vukovići i Sekulići tovu širim imenom Kaliđerovići,po pretku kaluđeru.To je prezime dato po pretku Stevanu ,za koga se pouzdano zna da se pod staros pokaluđerio i postao kaluđer Stevan.Stevan je imaon tri sina :Đorđa ,Pavla i Rada.Đorđe je bio pop imao sina Tomaša.Od Tomaša je nastalo bratsvo Tomašević.Uža brastva od Tomaševića su:Popović,Pejovići Đurkovići“
Iz razgovora sa Milošom pojam užeg bratstva značio je ako  od sinova iz porodice uzme prezime po nekom ranije pretku ,sa kojim su imali rodbince odnose ,ili po tituli nekog pretka,na primer:Od Rada-Radovići,Nikole-Nikolići,Đorđa-Đorđević,ili po tituli od popa Popović,kaluđera Kaluđerović itd. Najstarije pleme od koga potiču ova plemena su Kuveljići koi su se u 15. veku doselili u Crnu Goru a Ima ih nekoliko porodica i u Beogradu.Sa nekim od njih sam razgovarao i potvrdili  su da mnoga plemena od njih potiču.Pored običajnog prava menjanja prezimena,a često i imena ,bilo je u cilju i skirvanja vlasti za učinjeno krivično delo ,kao i izbegavanja plaćanja poretza obaveza prema turskoj vlasti.To je vreme kad je Crna Gora  bila pod Turcima.Narod od početka davao otpor njihovoj vlasti.Često su ubijani age i begovi i drugi nosijoci turske vlasti.Crkva :vladike ,popovi kaliđeri bili su nosijoci narodne vlasti ,duhovne snage naroda i otpora Turcima.Bilo je i međusobnog ubijanja crnogoraca,pa je vladala krvna osveta.I to je jedan od razloga menjanja prezimena ,mesta boravka,pa  i seobe u druge krajeve,Zato nije čudo što su od Tomaševića.Tih razloga nastala tri brastva :Popovići,Pejovići,Đurovići.Mološ kaže da je formiranje posebno brastvo bilo iz matreijalnih interesa ,Novo brastvo imalo je pravo na veći posed zemlje ,nego ako si ostao u brastvu kome  si rođen.Jesam od Tomaševića bio je i Simo Popović.Naziv Popović nasta je po tituli kad je postao pop(Stvaranjem Jugoslavije 1918.g. donet je zakon od stalnim prezimenima i od tada prezimena nisu mogla menjati) Miloš dalje piše:„Nikšićka Župa dala je utočište Simi Popoviću iz bratstva Tomaševića.Simo,strašna momčina razvijenog uma .brzo će se snaći i oženiti u selu Zagradama u Nikšićkoj župi. Žena Nikolija je rodom iz sela Tospuda kod Treševa ,rođena sestra popa kaluđera Nikole ,zvanog Raka.Simo Popović sa svojim šurom Nikolom uputio se u manastir Tvrdoš kod Trebinja  da uče za popa. To im je uspelo oba radeći oko imanja manastira Tvrdoš i danonoćnim učenjem svladaše sve predmete i posle tri godine postadoše sveštenici Simo u Nikšićkoj župi a Nikola u grahovskoj parohi.Simo i Nikolija imali su šestero dece 4 sina i 2kćeri.“
Dalji redosled:Simo i Nikolija imali su sina 1.Vasiliju,Vasulija sina 2.Obrena Obren,sina 3.Vasu koi se polovinom 18.veka doselio u Gornji Zalkovik.Od dece je imao tri sina :4.Danila rođ. 1767.g.Stjepana rođ. 1770.g. Petra 1775.g. i dve kćeri Stanu iJefimiju.4.Petar ,kako je napisao u Rodoslovu, ostao da živi u G.Zalkoviku  i od njega su se  razvili svi Deurići u Babićima i na Slavić Polju.Sin Stjepan otišao u Doljni Zalkovik  i imao je četiri sina i jednu kćer.Negovi sinovi Bogdan i Ostoja otišli su u Bos. Posavinu i daljih podataka o njima nema ,a sinovi Petra i Vasilija  bili su Popovi, Nisu imali muško potomstvo i Njihova  loza se ugasila.Vasin sin Danilo otišao je u okolinu Lopara.Imao je četiri sina  i jednu kćer.sinovi Vaso Obrad otišli su u selo Doljnje Žadare z Bos. Posavinu,imali su potomstvo i Miloš ih je nalazio Žabarima .Rekli su mu da su im srodnici Deurići kod Vlasenice.Sinovi Bogdan i Ostoja i Mara sa prezimenom Popović ostali su kod Lopara i danas ih ima živi u selu Lukavica i na Vukosavcima .Sa nekim od njih razgovarao sam telefonomi nisu mi mogli potvrditi da li imaju kakvu vezu sa Deurićima ,jer su se tu doseljavali iz raznih krejeva .Kad bi čovek bavio tim istraživanjem bilo bi moguće utvrditi da li imamo zajdničke kontakte ,ali zato treba duže vremena ,neposredni obilazak i razgovor  sa tim ljudima kao što je to činio Miloš Nikolić.U priloženoj šemi uneti su naši najstari predci, a iz teksta se vidi odakle stvarno potičrmo.
U rodoslovu koi je podeljen većini Deurića stoi da najverovatnije potičemo od Bijelog Polja i da su naziv Popovići dobilim po popu Simi Popoviću...U vezi ovog razgovora sam sa istoričrem,profesorom Jovanom Brašancem iz Prepolja ,koji je dao ove podateke . On tvrdi da se jedan od potomaka Sime Popovića (Sveštenik Jefto Popović) doselio kod Bjelog Polja ,a odatele u Babine kod Prijepolja ,kao što se i Vaso doselio u Zalkovik .Vaso je Obenov sin,Praunuk Simine Popovića i danas ih ima dosta u Crnoj Gori kao i u Kaluđerovićima .Prema tom prehodni napis u Rodoslovu nepodleže korekciji.Ovde samo potvrđujemo da je Simo Popović jedan od naših predaka ,po kom su se Deurići pedhodno zvali Popivići i sa tim prezimenom došli u Zalkovik .Prof.Brašanac i dalje tvrdi da je osnovna geneza plemena u Crnoj Gori, koja se ovde pominju,bili u Kuveljići koi su se 15. veku doselili sa  Kosova u Crnu goru. Sve ovo što  se navodi u tekstudešavalo se od polovine 15. veka do polovine 18.veka .dok se naš predak Vaso nije doselio u Zalkovik.

Ван мреже Latinica

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 122
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #5 послато: Новембар 29, 2016, 03:00:08 поподне »
Leka (Aleksandar puno ime) Đukađin (1410–1481)
Prema nekima je poginuo na Kosovu 1389.Vremenski period se ne podudara.
Prema nekima on je otac Bijeloga Pavla,odnosno  Pavle je rođen  sredinom 15.vijeka??
Prvi spomen Bjelopavlića u historiji je iz 1411. godine kada se spominju u izvorima kao moćno pleme koje zajedno sa Malonšićima Ozrinićima i Maznićima pljačka jedan dubrovački karavan.
Vremenski period se opet ne podudara.
Znači on mu nije otac.

Dukagjini se prvi put spominju 1281(dux Ginius Tanuschius Albanensis), to bi trebo da bude rodonačelnik Dukagjina, koji je vec tad bio dux, a Leka Dukagjini je imalo više, najpoznatiji je Lekë III Dukagjini (1410–1481)

Znači taj Lekë jes najpoznatiji ali nemora da je taj isti Lekë iz predanja plemena, vidjeli smo kod Selakovica, http://www.poreklo.rs/forum/index.php?topic=1286.msg27160#msg27160 da bila dva brata itd. nemora da znači bas da su bila dva brata mogu to biti djed i unuk, oni što su bili poznatiji su ostali u sjećanju a oni što su manje poznati su zaboravljeni, posebno ako su se imena ponavljala tako često kao u ovome slučaju.

Ovo dole je što sam ovako na brzini našo o Dukagjinima, od 23 osoba se zovu 4 Pal, 4 Lekë, 4 Progon, 2 Tanusha i izgleda je otac Duka Gjina Tanush(Tanuschius),i bog zna kolko jos manje poznatija Pala i Leka imalo, znaci moguce da je istina da je Bijeli Pavle (Pal i Bardhe) postojao, ali je pitanje koji je to bio Pal i koji Lekë.

Ima izgleda i Gashi Bardhë (bijeli Gashi koji su po predanju iz Kuca a testirani E-V13) i Gashi i Gurit(J2b).

Ako se Dukagjini vec 1281 spominju kao dux, onda lako može da bude istina da je pleme Bijelopavlica od Dukagjina i da je 1411 bilo dovoljno borbeno da opljačka karavane, posebno ako se vidi da ne napadaju sami nego uz pomoć drugi plemena, ako su vec više vjekova bili plemići nemoraju biti moćno pleme da opljačkaju karavane zar nije dovoljno biti rod sa kneževima, možda i nije došao samo Bijeli Pavle nego je i doveo braću, sinove, svojte, i sve drugo što bih imao neko koji je od plemickog roda, možda je narod ili narodi iz plemena Bijelopavlica postojao prije nego što je dosao Bijeli Pavle, pa ih je Pavle kao neki knež ujedinio pod njegovu komandu i nadenuo im ime, kao sto je bilu u svim kneževinama bilo,bio si dio kneževine ali ne i glave/porodice kneževine ?

                    ?>Pal II(1446)>Lekë III(1481)


       ?>Gjergj>Nikollë(1454)>Draga(1462)
                     >                     >Nikollë
                     >                     >Gjergj(1462)

Lekë>Tanush>Pal(1458)>Lekë
       >           >                >Nikollë>Progon
       >           >                >Progon(1471)
       >           >                >Gjergj
       >           >Lekë
       >Progon(1402)



Pal I(1393)>Tanush(1433)>
                  >Progon(1394)>
                  >Pal II(1402)>
                  >Gjon(1446)>
                  >Andrea(1416)>

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #6 послато: Новембар 29, 2016, 06:50:38 поподне »
Ako se Dukagjini vec 1281 spominju kao dux, onda lako može da bude istina da je pleme Bijelopavlica od Dukagjina i da je 1411 bilo dovoljno borbeno da opljačka karavane, posebno ako se vidi da ne napadaju sami nego uz pomoć drugi plemena, ako su vec više vjekova bili plemići nemoraju biti moćno pleme da opljačkaju karavane zar nije dovoljno biti rod sa kneževima, možda i nije došao samo Bijeli Pavle nego je i doveo braću, sinove, svojte, i sve drugo što bih imao neko koji je od plemickog roda, možda je narod ili narodi iz plemena Bijelopavlica postojao prije nego što je dosao Bijeli Pavle, pa ih je Pavle kao neki knež ujedinio pod njegovu komandu i nadenuo im ime, kao sto je bilu u svim kneževinama bilo,bio si dio kneževine ali ne i glave/porodice kneževine ?             

О овоме сам и ја размишљао. У област Лужана (долина реке Зете) могло је дођи већ формирано племе (братство / ратничка дружина) Бјелопавлића, а не инокосни предак.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #7 послато: Децембар 29, 2016, 09:50:35 поподне »
Нови резултат из Бјелопавлића:

Кадовић, Петковдан, Шобајићи, Даниловград

Припада хаплогрупи Е-V13. По предању предак Кадовића је у првој половини 15. века учествовао у биткама под вођством Сибињанин Јанка и из Србије је доспео у подручје Бјелопавлића. Тамо је формирао породицу и имао четири сина (Кадо, Вуко, Богета и Перо), од којих су настала презимена. По том предању Кадовићи, Вуковићи, Богетићи и Перовићи не воде порекло од Бијелог Павла. Међутим, генетика у овом случају побија предање, пошто Кадовић дефинитивно припада роду Бјелопавлића. Најближи су му Радовић (само 1 разлика на 23 маркера), Томашевић (1/18), Иричанин (1/17) и Нешовић (1/16).

„Лалевићи“ - Кадовићи и њихов огранак Шобајићи у Никшићу, Перовићи и Вуковићи (село Шобајићи), наводно су потомци неког војног заповедника деспота Стефана Лазаревића, досељени у 15. веку из Србије (Шабац). С друге стране, Кадовићи можда и нису сродни Перовићима и Вуковићима. Тако нађох код Шобајића. Он их не сврстава у потомке Бијелог Павла, али сад се показује да Кадовићи (и Шобајићи) то јесу, а за остале "Лалевиће" је питање.

Дакле, Шобајић, аутор најпознатије књиге о Бјелопавлићима, изгледа јесте племеник Бјелопавлића.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Bej Voč

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 177
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #8 послато: Децембар 30, 2016, 03:19:00 поподне »
Koliko ih je još pristupilo testiranju, iz ovog roda,Bjelopavlića

Ima li neki popis potencijalnih pripadnika?

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #9 послато: Децембар 30, 2016, 08:54:45 поподне »
Koliko ih je još pristupilo testiranju, iz ovog roda,Bjelopavlića

Ima li neki popis potencijalnih pripadnika?

Колико ја знам, из овог конкретног братства Лалевића немамо тестираних, осим Кадовића.
И иначе слабо стојимо са резултатима из Бјелопавлића.
Ако можеш да наговориш неког од припадника већих братстава, било би добро.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Bane

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 977
  • E-Z16988+BY99620+
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #10 послато: Јануар 06, 2017, 11:08:40 поподне »
Стигао је резултат за Бјелопавлића који је тестиран код YSEQ.
Oчекивано је било да буде CTS9320 што и јесте случај, али можда је мало изненађење даља подграна E-Z16988.

Према тренутно доступним резултатима претпоставља се да и Клименти припадају овој грани, међутим обзиром да по STR вредностима нису међусобно најближи њиховог заједничког претка не би требало тражити у скоријој прошлости.

Ван мреже herceg

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 120
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #11 послато: Фебруар 18, 2017, 05:26:29 пре подне »
Negdje na forumu je objavljena slika i podatako o crkvi u Italiji kojoj je Bjelopavlic bio ktitor. Ako moze link na temu, molim.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #12 послато: Фебруар 18, 2017, 07:57:13 поподне »
Negdje na forumu je objavljena slika i podatako o crkvi u Italiji kojoj je Bjelopavlic bio ktitor. Ako moze link na temu, molim.

И мени је познат овај детаљ, али не знам јесмо ли помињали то на овом форуму, или сам то читао негде друго...
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже herceg

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 120
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #13 послато: Фебруар 18, 2017, 08:40:37 поподне »
Moguce je da sam ja pomijesao s nekim drugim izvorima. Navodno se radi o Gioia del Colle, izvor je M. Saletic, Bjelopavlici izmedju istorije i legende, Cetinje 1996.

Zanimljivo mi je posto je jedan Bjelopavlic zivio na suprotnoj strani, oko Amalfija vec 1609.


Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #14 послато: Фебруар 18, 2017, 09:59:21 поподне »
Zanimljivo mi je posto je jedan Bjelopavlic zivio na suprotnoj strani, oko Amalfija vec 1609.

Било је исељеника из црногорских крајева преко мора сигурно и из ранијег периода. Бјелопавлићи се као "племе" (или група сродника) помињу још 1411. године, за два века их се сигурно намножило довољно да је могло бити њихових исељеника свуда ван турске границе.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже herceg

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 120
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #15 послато: Фебруар 19, 2017, 06:44:50 пре подне »
Da, ovi natpisi o kojima govorimo su iz 1500 i 1509. Ja mislim da su se dalje sirili preko cizme na drugu stranu, ali moze biti da su dosli nekim drugim valom.

Dokumnet je dosta dug i na talijanskom, tako da ce mi trebati vremena da ga procitam, ovo su za sada kljucni dijelovi:

"Mastes Bjelopavlic, Slaven, sa zenom Ljubom" - zapis iz 1500.

"Ivo Braja Bjelopavlic, roda Maxlesa iz zemlje Zete, Slaven"

Ostatak clanka sadrzi interpretacije, ali je svejedno vrlo zanimljiv. Tako kontekst dolaska Bjelopavlicia u Italiju je placenicki, ratovsli su za aragonsku kruni i odluciki ostati. Eksplicitno se navode kao pravoslavne vjere, ali ih izvor i lokalno stanovnistvo zove i Slavenima i Albancima. Ovo ima siri znacaj,
jer su Bjelopavlici nesumnjivo Srbi. Jedan zakljucak koji se namece je da su Arbanasi i Crnogorci isto u talijanskim izvorima. Ostali primjeri za to su Arbanasi kod Zadra ili hrvatski naziv za ribu Thalassoma pavo, vladika arbanaska. Tko ju je ikad vidio, zna da samo Crnogorac moze bitiu pitanju 😂.

Drugi zakljucak, s obzirom na brojnost I stabilnost u tako ranom periodu je da su Bjelopavlici na svom podrucju dulje nego sto se misli.

Ван мреже vojinenad

  • Етнолог
  • *********
  • Поруке: 2211
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #16 послато: Фебруар 19, 2017, 07:51:57 пре подне »
Da, ovi natpisi o kojima govorimo su iz 1500 i 1509. Ja mislim da su se dalje sirili preko cizme na drugu stranu, ali moze biti da su dosli nekim drugim valom.

Dokumnet je dosta dug i na talijanskom, tako da ce mi trebati vremena da ga procitam, ovo su za sada kljucni dijelovi:

"Mastes Bjelopavlic, Slaven, sa zenom Ljubom" - zapis iz 1500.

"Ivo Braja Bjelopavlic, roda Maxlesa iz zemlje Zete, Slaven"
Иво Браја Бјелопавлић би требало да је један од  синова Браја од кога је познато братство Брајовић.
Ово "roda Maxlesa" ваљда означава да је од Малесије. Из приложеног се такође види да су већ тада Бјелопавлићи били увелико "словенизирани" и највероватније и православне вере.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5481
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #17 послато: Фебруар 19, 2017, 10:49:21 пре подне »
Иво Браја Бјелопавлић би требало да је један од  синова Браја од кога је познато братство Брајовић.
Ово "roda Maxlesa" ваљда означава да је од Малесије. Из приложеног се такође види да су већ тада Бјелопавлићи били увелико "словенизирани" и највероватније и православне вере.

Шта мислиш да ли Бјелопавлићи из И. Колашина, који су и генетски потврђени Бјелопавлићи, а себе називају Гашани, имају какве везе са племеном Гаши или је етимологија тог назива друге природе?

Ван мреже vojinenad

  • Етнолог
  • *********
  • Поруке: 2211
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #18 послато: Фебруар 19, 2017, 11:36:23 пре подне »
Шта мислиш да ли Бјелопавлићи из И. Колашина, који су и генетски потврђени Бјелопавлићи, а себе називају Гашани, имају какве везе са племеном Гаши или је етимологија тог назива друге природе?
Бјелопавлићи нису моја "ужа специјалност", о њима знам онолико колико сам истражујући онако успут понегде прочитао или сазнао понешто, па тако и о томе да своје порекло повезују са Гашима. Тај назив "Гашани" могао би логично да указује управо на ту страну, мада ми није логично да је неко на самом почетку 15. века евидентиран у страним изворима као Бјелопавлић и Словен, а неко ко је насељен у област Ибарског Колашина 200-300 год. иза тога носи тај епитет "Гашанин". Можда је тај назив потенциран из разлога безбедности и покушаја успостављања сродности са једним тако снажним племеном из разлога опстанка на том простору у време турске власти која је фаворизовала исламски живаљ, а познато је да су албански фисови поштовали крвну везу и предања о заједничком пореклу.

Ван мреже gillle

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 965
Одг: Бјелопавлићи E-V13>Z5017>CTS9320>Z16988>BY155704>Z13591
« Одговор #19 послато: Фебруар 19, 2017, 12:47:10 поподне »
Шта мислиш да ли Бјелопавлићи из И. Колашина, који су и генетски потврђени Бјелопавлићи, а себе називају Гашани, имају какве везе са племеном Гаши или је етимологија тог назива друге природе?


Дискутбилна ми је констатација "...а себе називају Гашни", верујем да су томе добрано допринели истраживачи. Главна "грешка" коју су понављали је та што су по славама сврставали породице у племена без студиознијег истраживања, наравно не сви. Има примера за то баш у Иб. Колашину. Такође, сам Лутовац је признао своју грешку у разговору са малђим истраживачима, која се односила пре свега на назив ИБАРСКИ КОЛАШИН уместо  СТАРИ КОЛАШИН, као и на констатацију да није било старинца у тој области.  Ако буде било среће да се већи број људи из ове области тестира, доћи ће се и до одговора на Милошево питање.
Тако је говорила моја прабаба Марта.