Аутор Тема: Горштаци - Српска Племена Црне Горе  (Прочитано 14768 пута)

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1682
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #20 послато: Април 06, 2021, 12:17:41 поподне »
Чиста патетика. Човјек представља дотадашњу елиту до '45 као нешто одвојено и страно од народа из ког је произашла, а обични народ као разуларену хорду. -  мсм мала је ријеч патетика и помрачење :o

Феномен конвертита је давно описан у литератури, па су овакви и слични цитати неозбиљни.



« Последња измена: Април 06, 2021, 12:21:03 поподне Radul »
Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже Цуце

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 131
  • J2a-M92
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #21 послато: Април 06, 2021, 03:52:34 поподне »
То је давно побијен мит који чак Староцрногорци нису сами о себи смислили, већ су то уместо њих урадили ученији Срби из Војводине (чувени мит о "српској Спарти", некаквој вишевековној независности која се малтене наслања на доба државе Црнојевића и сличне бајке), али су то онда Староцрногорци, наравно, прихватили и даље надограђивали.  ;) Не би комунисти успели у свом науму да за тај подухват нису имали одличну залеђину у виду тог мита о "најбољим, најчистијим, најпаметнијим и најпрвијим Србима". Као што се показало, том пренадуваном локалпатриотизму је требало само мало подстицаја (што су учинили комунисти) како би прерастао у вештачки национализам и напослетку у отворени антисрпски шовинизам (односно од благог презира према свима који нису из њихове 4 нахије, нарочито ако су далеко одатле у правцу севера и истока, до отворене мржње према свим Србима). Свака част изузецима које сте набројали у једној од пређашњих објава и свима осталима који нису на тој "таласној дужини", али стоји да је гро данашњих потомака племена из 4 нахије више антисрпски настројен од потомака усташких бојовника са подручја Херцеговине, што би свакако била одлична тема за проучавање, али не историчара и социолога, већ психолога.

То је проста чињеница, која наравно се не свиђа осталим Србима, поготово онима у Србији који свјесно или не, виде себе данас као ,,примат'' у Српству и ураде све да би рушили легитимитет и историјско и морално право старе Црне Горе над свесрпским пријестолом.

Стара Црна Гора постаје аутономна област 1603. године под владиком Руфимом Његуш послије побједе на Љешкопоље над Турцима, од тада ти Срби у те 4 нахије постају једини Срби на планети који управљају сами са собом, док су Срби у Рашкој, Херцеговини, Косову морали тражити одобрење неког паше или бега, или у Војводини и Крајини од аустријанаца, венецијанаца који су им били господари.

Ово је кључно јер то је на крају утицало на менталитет, обичаје и говор тих Срба, па данас имамо Војвођане које свирају тамбурицу и скоро ближи менталитетски једном аустријанцу или Гучу фестивал и жестоке турцизме по Босни, Србији и Шумадији итд.

Дакле све је то у реду и дио је културног богатства једног народа и културе, али мора се знати неки ред. Ако су староцрногорци јасно као дан најјачи континуитет и спој средњовјековне Србије до модерне, зар не би требали да буду модел/идеал Српства за све остале?

Ово нема везе с данашњом мржњом комита и монтенегрина, који потичу од планског расрбљавања становништва Цетиња у циљу разбијање Српства у цијелој Црној Гори. Дакле понављам, нијесу усташе јер хоће да буду него зато што пуно пара труда и логистике уложено да буду такви. Баш због тога што је Српство у Старој Црној Гори било толико јако.

Да су комунисти тада исто толико уложили да Војвођани или Лесковчани буду засебна анти српска нација, било би лакше и успјешније, гарантујем.
« Последња измена: Април 06, 2021, 03:54:16 поподне Цуце »

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #22 послато: Април 06, 2021, 05:14:36 поподне »
То је проста чињеница, која наравно се не свиђа осталим Србима, поготово онима у Србији који свјесно или не, виде себе данас као ,,примат'' у Српству и ураде све да би рушили легитимитет и историјско и морално право старе Црне Горе над свесрпским пријестолом.

Не, то је најобичнији мит како би се преко њега тврдило да су Староцрногорци нешто посебно и изнад осталих Срба, што ваше писаније изразито показује. Али понављам, тај мит нису смислили људи из 4 нахије већ учени Срби из Војводине који су због свог образовања и романтичарских побуда тог времена (прва половина 19. века) желели да античке идеале (као што је спартански идеал) пресликају на садашње време. По вашем писању се јасно види коме је више стало да покаже некакво виртуелно "историјско и морално право над свесрпским престолом".  ;)

Стара Црна Гора постаје аутономна област 1603. године под владиком Руфимом Његуш послије побједе на Љешкопоље над Турцима, од тада ти Срби у те 4 нахије постају једини Срби на планети који управљају сами са собом, док су Срби у Рашкој, Херцеговини, Косову морали тражити одобрење неког паше или бега, или у Војводини и Крајини од аустријанаца, венецијанаца који су им били господари.

Који су вам извори за ову тврдњу о "аутономији"? Какав је облик имала та аутономија? Јел су Староцрногорци заиста "управљали сами собом" или је ипак у питању нешто друго?  :) Још једна митологизација која подстиче наведени презир према свима који нису из 4 нахије пореклом.

Ово је кључно јер то је на крају утицало на менталитет, обичаје и говор тих Срба, па данас имамо Војвођане које свирају тамбурицу и скоро ближи менталитетски једном аустријанцу или Гучу фестивал и жестоке турцизме по Босни, Србији и Шумадији итд.

Дакле све је то у реду и дио је културног богатства једног народа и културе, али мора се знати неки ред. Ако су староцрногорци јасно као дан најјачи континуитет и спој средњовјековне Србије до модерне, зар не би требали да буду модел/идеал Српства за све остале?

Не морам ништа да пишем, јер све што писах, ви сада вашим писањем потврђујете.  :)

Да су комунисти тада исто толико уложили да Војвођани или Лесковчани буду засебна анти српска нација, било би лакше и успјешније, гарантујем.

Не би, јер нису имали изражен/пренадуван локалпатриотски презир према свему што није из њиховог краја. Само бих вас замолио да ми одговорите - на основу чега је Црна Гора икад могла да буде стожер Српства, имајући у виду малобројност њеног становништва и неплодност земље због рељефа, а што је исто тако индуковало немогућност било каквог смисленијег привредног развоја?
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #23 послато: Април 06, 2021, 05:22:24 поподне »


То је проста чињеница, која наравно се не свиђа осталим Србима, поготово онима у Србији који свјесно или не, виде себе данас као ,,примат'' у Српству и ураде све да би рушили легитимитет и историјско и морално право старе Црне Горе над свесрпским пријестолом.

Стара Црна Гора постаје аутономна област 1603. године под владиком Руфимом Његуш послије побједе на Љешкопоље над Турцима, од тада ти Срби у те 4 нахије постају једини Срби на планети који управљају сами са собом, док су Срби у Рашкој, Херцеговини, Косову морали тражити одобрење неког паше или бега, или у Војводини и Крајини од аустријанаца, венецијанаца који су им били господари.

Ово је кључно јер то је на крају утицало на менталитет, обичаје и говор тих Срба, па данас имамо Војвођане које свирају тамбурицу и скоро ближи менталитетски једном аустријанцу или Гучу фестивал и жестоке турцизме по Босни, Србији и Шумадији итд.

Дакле све је то у реду и дио је културног богатства једног народа и културе, али мора се знати неки ред. Ако су староцрногорци јасно као дан најјачи континуитет и спој средњовјековне Србије до модерне, зар не би требали да буду модел/идеал Српства за све остале?

Ово нема везе с данашњом мржњом комита и монтенегрина, који потичу од планског расрбљавања становништва Цетиња у циљу разбијање Српства у цијелој Црној Гори. Дакле понављам, нијесу усташе јер хоће да буду него зато што пуно пара труда и логистике уложено да буду такви. Баш због тога што је Српство у Старој Црној Гори било толико јако.

Да су комунисти тада исто толико уложили да Војвођани или Лесковчани буду засебна анти српска нација, било би лакше и успјешније, гарантујем.

Да, мора да се зна ред. Садашња Србија постоји захваљујући устанцима Шумадинаца 1804 и 1815 године. Шта би било да није било тих устанака, ко зна. Може да се пусти машти на вољу, али све је то фантазирање. Кад је било 1876. године, дакле реч је о рату који је довео до праве независности, кнежевина Србија је дала Црној Гори 50000 дуката (од 70000 колико јој је остало) да уђе у рат - претпостављам не ради мотивације, већ су били нејач која није имала ни за барут. Толико о Вучјем Долу. Ред је да се то зна. Да не фантазирамо.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #24 послато: Април 06, 2021, 05:46:34 поподне »

Да, мора да се зна ред. Садашња Србија постоји захваљујући устанцима Шумадинаца 1804 и 1815 године. Шта би било да није било тих устанака, ко зна. Може да се пусти машти на вољу, али све је то фантазирање. Кад је било 1876. године, дакле реч је о рату који је довео до праве независности, кнежевина Србија је дала Црној Гори 50000 дуката (од 70000 колико јој је остало) да уђе у рат - претпостављам не ради мотивације, већ су били нејач која није имала ни за барут. Толико о Вучјем Долу. Ред је да се то зна. Да не фантазирамо.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Једна исправка: није педесет, већ четрдесет хиљада дуката.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Ван мреже Grg

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 132
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #25 послато: Април 06, 2021, 06:00:22 поподне »
Покојни Пеђа Вукић је као рођени Цетињанин и један од најбољих познавалаца тамошњег менталитета вероватно најбоље објаснио ''феномен'' Цетиња.
Александар Раковић, Црногорски сепаратизам, стр. 119-120

Данашњи Цетињани, Катуњани 90%, кад их погледам и видим како се понашају, више имам утисак да је Албанија,Сицилија или Блиски Исток у питању. Толико о њима и неком њиховом надљудству. Ја сам иначе из Ријечке Нахије, код нас је ситуација мало друкчија, већина је одселила на Запад(Сад,Аргентина и Немачка), па нас спрам Катуњана и нема много. А Цуци и Озринићи су данас заклете Усташе и често ступају са Хрватима у брачне односе, част изузецима.
« Последња измена: Април 06, 2021, 06:10:09 поподне Grg »

Ван мреже Цуце

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 131
  • J2a-M92
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #26 послато: Април 06, 2021, 07:25:43 поподне »
Не, то је најобичнији мит како би се преко њега тврдило да су Староцрногорци нешто посебно и изнад осталих Срба, што ваше писаније изразито показује. Али понављам, тај мит нису смислили људи из 4 нахије већ учени Срби из Војводине који су због свог образовања и романтичарских побуда тог времена (прва половина 19. века) желели да античке идеале (као што је спартански идеал) пресликају на садашње време. По вашем писању се јасно види коме је више стало да покаже некакво виртуелно "историјско и морално право над свесрпским престолом".  ;)

Нијесу то измислили војвођани него су сами староцрногорци су имали то предање и традицију.

Како Његош рече:

,,Што се не хће у ланце везати,
То се збјежа у ове планине
Све су наше главе изабране!''



Цитат
Који су вам извори за ову тврдњу о "аутономији"? Какав је облик имала та аутономија? Јел су Староцрногорци заиста "управљали сами собом" или је ипак у питању нешто друго?  :) Још једна митологизација која подстиче наведени презир према свима који нису из 4 нахије пореклом.

О томе пишу Јагош Јовановић и Марин Болица, просто битка на Љешкопољу је била прва побједа над турцима под водством цетињског владике. Значи послије ове битке престало је харач и било какве обавезе према ЦГ.

Знаш и сам да је тада ЦГ била племенска заједница са јако аутономним племенима који су имали своје зборове а Митрополит је служио као посредник. Ја ту видим никакав презир само фактуелно стање тог доба. Срби су на све стране искоријењени, понижени и ,,заробљени у туђина", а ми кудимо оне који су остали самостални и наставили једну изоловану српску културу.

Разумијем да људи имају тенденцију да искористе овакве ствари да би међусобно препуцавали али не видим како се ово не може поштовати из неког интегралног свесрпског аспекта.

Цитат
Не би, јер нису имали изражен/пренадуван локалпатриотски презир према свему што није из њиховог краја. Само бих вас замолио да ми одговорите - на основу чега је Црна Гора икад могла да буде стожер Српства, имајући у виду малобројност њеног становништва и неплодност земље због рељефа, а што је исто тако индуковало немогућност било каквог смисленијег привредног развоја?

Наведите ђе у историји староцрногорци икад исказали презир према другима само што нијесу из њиховог краја? У пјесми ,,Онамо намо'' се ниђе не спомиње Цетиње нит ЦГ, већ Призрен, Милош, Дечани свети. Или ,,Пјесник и Вила'' ђе се спомиње црна гора можда само једанпут, а Српство више десетина.

Како војвођани или јужњаци немају изражен локалпатриотски осјечај? Војвођани итекако гледају доље на људе са Југа или из других мјеста. Није то уопште битан фактор, битна су само средства и труда.

Италијанске регије имају 10x већи тај локалпатриотски понос и презир према другима него Цетињани или Војвођани па ето нијесу се отцијепили.

Црна Гора је и била стожер Српства, кад је Карађорђе дигао устанак међу првима је се обратио за помоћ од св. Петра Цетињског. Горски Вијенац је било дјело познато напамет од свих Срба од Крајине до Македоније, српска библија. Отад Чево постаје српска спарта, Ловћен света гора а Цетиње српски рим.

Што се тиче малобројности и неплодности, била је доста биолошки плодна - староцрногорци су се ширили у Никшић, Котор, Подгорицу, Бар и све до Београда. У неком паралелном универзму, Пеко Дапчевић, Јово Капичић и Крсто Поповић би ослободили Београд под тробојком краља Николе и династије Петровића. ;)
« Последња измена: Април 06, 2021, 07:29:28 поподне Цуце »

Ван мреже Буздован

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 59
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #27 послато: Април 16, 2021, 12:25:36 пре подне »
Било какво стварање некакве ''војвођанске нације'' је било немогуће, јер није било никаквог утемељења за тако нешто. За почетак војвођански Срби за разлику од Црногораца никада нису гајили дуални идентитет. Уз то нису имали државност пре 1918. године, династију, а што је можда и најважније нису имали ни неки култ око којег би стварали посебан идентитет као што Црногорци имају култ Ивана Црнојевића који се сматра утемељивачем модерне црногорске државности (ако се не варам у његово време је и почела та замена имена из Зете у Црну Гору).
На територији Војводине то је могао бити Јован Ненад да су он и његова држава мало дуже поживели, па да га је народ запамтио, да је добијао своје легенде и епске песме, своје топониме... све оно што Иван Црнојевић има.
На срећу или на жалост то се није догодило.
Много већег утемељења за стварање посебних нација имају Далматинци и Славонци него Војвођани.

Ван мреже Цуце

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 131
  • J2a-M92
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #28 послато: Април 17, 2021, 01:32:58 пре подне »
Било какво стварање некакве ''војвођанске нације'' је било немогуће, јер није било никаквог утемељења за тако нешто. За почетак војвођански Срби за разлику од Црногораца никада нису гајили дуални идентитет. Уз то нису имали државност пре 1918. године, династију, а што је можда и најважније нису имали ни неки култ око којег би стварали посебан идентитет као што Црногорци имају култ Ивана Црнојевића који се сматра утемељивачем модерне црногорске државности (ако се не варам у његово време је и почела та замена имена из Зете у Црну Гору).
На територији Војводине то је могао бити Јован Ненад да су он и његова држава мало дуже поживели, па да га је народ запамтио, да је добијао своје легенде и епске песме, своје топониме... све оно што Иван Црнојевић има.
На срећу или на жалост то се није догодило.
Много већег утемељења за стварање посебних нација имају Далматинци и Славонци него Војвођани.

Култ Ивана Црнојевића ипак никад није било толико јак као култ Немањића и Косова у ЦГ, чак за вријеме прије Његоша.

Иван Црнојевић је коришћен највише сада, за вријеме ДПС и нове независне ЦГ. Док за вријеме књажевине и краљевине Црне Горе био је споредна личност у ЦГ друштву и свијести.

У 19. вијек темељ црногорске државности у народној традицији је била истрага потурица.

Кад кажеш дуални идентитет, мислиш ли на Шумадинац-Србин, Сремац-Србин? Јер исто тако је било црногорски идентитет, све до 20. вијека. А чак црногорски државни идентитет је био потпуно утемељен у ултра-Српству. Док Војвођански регионални идентитет не веже се толико за Српство, и увијек нагињао према аустријској и мађарској култури, и данас постоји сепаратистички војвођански покрет и било би много јачи да није избјеглица из РСК и Босне, и да свјетске службе или држава Србија то промовисала као у ЦГ случају.

Ван мреже Скардус

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 163
  • I2а1а-М26/L-158
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #29 послато: Април 17, 2021, 11:24:25 пре подне »
Култ Ивана Црнојевића ипак никад није било толико јак као култ Немањића и Косова у ЦГ, чак за вријеме прије Његоша.

Иван Црнојевић је коришћен највише сада, за вријеме ДПС и нове независне ЦГ. Док за вријеме књажевине и краљевине Црне Горе био је споредна личност у ЦГ друштву и свијести.

У 19. вијек темељ црногорске државности у народној традицији је била истрага потурица.

Кад кажеш дуални идентитет, мислиш ли на Шумадинац-Србин, Сремац-Србин? Јер исто тако је било црногорски идентитет, све до 20. вијека. А чак црногорски државни идентитет је био потпуно утемељен у ултра-Српству. Док Војвођански регионални идентитет не веже се толико за Српство, и увијек нагињао према аустријској и мађарској култури, и данас постоји сепаратистички војвођански покрет и било би много јачи да није избјеглица из РСК и Босне, и да свјетске службе или држава Србија то промовисала као у ЦГ случају.
Црна Гора је била и биће земља из које се бежи главом без обзира. Садашња ЦГ атрактивна је због мора а и то траје неколико месеци. ЦГ - Херцеговачки крш никада није могао да прехрани велики број људи.
"Дуалност идентитета" је постојао у мери у којој су дуалне територије било где у свету.
Ово што се сада дешава у ЦГ је једноставно пројекат Запада и НАТО са циљем одвајања од Србије и Српског националног осећања. Мило само вешто балансира и користи прилику да створи нови национални идентитет.
Црногорци су били и остаће Срби.

Ван мреже Буздован

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 59
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #30 послато: Април 17, 2021, 11:52:23 пре подне »
...

Не могу да верујем да ти као Староцрногорац изговараш нешто овако. Ја када видим да то чине људи из Србије и Републике Српске хватам се за главу, али када то чиниш ти заиста не знам како да реагујем.
Црна Гора је држава са вишевековним стажом, која је имала своју династију, институције, државне симболе, дипломатију (која је вођена под црногорским именом), која је када и Србија међународно призната као независна држава што значи да је статусом ИЗЈЕДНАЧЕНА са њом, а ти поредиш Црну Гору са географским регијама унутар Србије. Или да будем још прецизнији са Сремом који је тек једна регија унутар АП Војводине, па би то ваљда значило да су држава Црна Гора и црногорски идентитет подређени покрајини Војводини? Мислим да би ти на оваквом ставу замерила и већина староцрногорских Срба, јер чини се да ниподаштаваш црногорски идентитет, а то ти кажем ја као неко ко нема порекло из Црне Горе. ''Црногорац'' може бити изједначен само ''Србијанцу'' или ''Србину'' као држављанину Србије, јер појам ''Србијанац'' није званичан и масовно прихваћен. Овако се поставља легитимно питање: ако је Црна Гора исто што Шумадија или Срем зашто се онда једноставно не интегрише у Србију?'

Култ Немањића је допирао тамо докле је СПЦ имала утицај, јер је у почетку СПЦ била (може се слободно рећи) у њиховом власништву и помагала је њиховој промоцији у народу. Зато и не чуди што су скоро сви Немањићи проглашени за свеце, иако многи од њих нису баш водили животе за пример. Култ Косова није од почетка присутан у Црној Гори, али није баш ни дошао са Симом Сарајлијом како неки тврде. Био је присутан и раније, али није био толико јак и свакако није био јачи од култа Ивана Црнојевића који је изворни црногорски култ.
Говоримо о особи која је подигла вишевековну црногорску престоницу, обновила зетску (или црногорску) митрополију од које потиче данашња митрополија у Црној Гори, која има толико топонима (Иванова корита, Ријека Црнојевића, Жабљак Црнојевића...), народне песме и предања... Црна Гора се сматра управо обновљеном Иванбеговином и није случајно што су Иван Црнојевић и књаз Данило две омиљене историјске личности код заговорника црногорске посебности, а ти малтене прогласи човека за неку споредну личност у историји Црне Горе која је тек последњих неколико година вештачки учињена битном из политичких разлога.

Што се Војводине тиче бојим се да ни ту ниси у праву. У Војводини никада није постојала жеља или потреба за стварањем некаквог засебног идентитета, а није било ни услова за тако нешто. Јесу Срби северно од Саве и Дунава имали у пар наврата краткотрајно неке територије под својом управом и јесу били неколико векова под различитим културолошким утицајем у односу на остатак Србије, али да ли је то довољно за стварање неке националне посебности? Српски сељак из Војводине или Расције ма колико неписмен и необразован био имао је предање да су се његови преци пре неког времена доселили у те крајеве из Србије.
Нема у Војводини сепаратистичких покрета (барем не јавно). Постоји једна минорна аутономашка странка, још минорнија републиканска (самостално 2016. освојила 0,5% гласова у Војводини) и једна или две НВО за које 90% Војвођана није ни чуло. Сви они заједно су на изборима прошле године освојили око 5% гласова и евидентно је да аутономашке снаге из избора у избор бележе све лошије резултате. СНС у покрајини није ништа слабији него у републици, а у покрајини су за разлику од републике цензус прешле и те неке националистичке струје (СРС, ДСС и ПОКС). Погрешно је идеју аутономије везивати за Ненада Чанка и сличне кловнове. Идеја аутономије Војводине је постојала и пре 1945. а покренули су је истакнути српски национални радници и интелектуалци са тог простора који сигурно не би себе поистовећивали са Чанком и његовом визијом Војводине. Они то нису чинили због неке скривене намере или због жеље за стварањем засебног идентитета, већ због тога што нису били задовољни односом Београда према Војводини.
Стварање некакве војвођанске нације никада није било у оптицају, јер за тако нешто не постоји утемељење, нити услови, нити би то прошло код војвођанских Срба. Тачно је да по попису 2011. има одређен број оних који се изјашњавају као Војвођани, али ако се тај резултат упореди са пописом 2002. очигледно је да су у тај табор углавном прешли раније декларисани Југословени који можда и нису сви српског порекла или су мешовитог.

Ван мреже vid.knezevic

  • Члан Друштва
  • Помоћник
  • *****
  • Поруке: 125
  • R-YP6098>BY149000 mtdna u1a1a1*
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #31 послато: Април 17, 2021, 02:20:39 поподне »
Не могу да верујем да ти као Староцрногорац изговараш нешто овако. Ја када видим да то чине људи из Србије и Републике Српске хватам се за главу, али када то чиниш ти заиста не знам како да реагујем.
Црна Гора је држава са вишевековним стажом, која је имала своју династију, институције, државне симболе, дипломатију (која је вођена под црногорским именом), која је када и Србија међународно призната као независна држава што значи да је статусом ИЗЈЕДНАЧЕНА са њом, а ти поредиш Црну Гору са географским регијама унутар Србије. Или да будем још прецизнији са Сремом који је тек једна регија унутар АП Војводине, па би то ваљда значило да су држава Црна Гора и црногорски идентитет подређени покрајини Војводини? Мислим да би ти на оваквом ставу замерила и већина староцрногорских Срба, јер чини се да ниподаштаваш црногорски идентитет, а то ти кажем ја као неко ко нема порекло из Црне Горе. ''Црногорац'' може бити изједначен само ''Србијанцу'' или ''Србину'' као држављанину Србије, јер појам ''Србијанац'' није званичан и масовно прихваћен. Овако се поставља легитимно питање: ако је Црна Гора исто што Шумадија или Срем зашто се онда једноставно не интегрише у Србију?'

Култ Немањића је допирао тамо докле је СПЦ имала утицај, јер је у почетку СПЦ била (може се слободно рећи) у њиховом власништву и помагала је њиховој промоцији у народу. Зато и не чуди што су скоро сви Немањићи проглашени за свеце, иако многи од њих нису баш водили животе за пример. Култ Косова није од почетка присутан у Црној Гори, али није баш ни дошао са Симом Сарајлијом како неки тврде. Био је присутан и раније, али није био толико јак и свакако није био јачи од култа Ивана Црнојевића који је изворни црногорски култ.
Говоримо о особи која је подигла вишевековну црногорску престоницу, обновила зетску (или црногорску) митрополију од које потиче данашња митрополија у Црној Гори, која има толико топонима (Иванова корита, Ријека Црнојевића, Жабљак Црнојевића...), народне песме и предања... Црна Гора се сматра управо обновљеном Иванбеговином и није случајно што су Иван Црнојевић и књаз Данило две омиљене историјске личности код заговорника црногорске посебности, а ти малтене прогласи човека за неку споредну личност у историји Црне Горе која је тек последњих неколико година вештачки учињена битном из политичких разлога.

Што се Војводине тиче бојим се да ни ту ниси у праву. У Војводини никада није постојала жеља или потреба за стварањем некаквог засебног идентитета, а није било ни услова за тако нешто. Јесу Срби северно од Саве и Дунава имали у пар наврата краткотрајно неке територије под својом управом и јесу били неколико векова под различитим културолошким утицајем у односу на остатак Србије, али да ли је то довољно за стварање неке националне посебности? Српски сељак из Војводине или Расције ма колико неписмен и необразован био имао је предање да су се његови преци пре неког времена доселили у те крајеве из Србије.
Нема у Војводини сепаратистичких покрета (барем не јавно). Постоји једна минорна аутономашка странка, још минорнија републиканска (самостално 2016. освојила 0,5% гласова у Војводини) и једна или две НВО за које 90% Војвођана није ни чуло. Сви они заједно су на изборима прошле године освојили око 5% гласова и евидентно је да аутономашке снаге из избора у избор бележе све лошије резултате. СНС у покрајини није ништа слабији него у републици, а у покрајини су за разлику од републике цензус прешле и те неке националистичке струје (СРС, ДСС и ПОКС). Погрешно је идеју аутономије везивати за Ненада Чанка и сличне кловнове. Идеја аутономије Војводине је постојала и пре 1945. а покренули су је истакнути српски национални радници и интелектуалци са тог простора који сигурно не би себе поистовећивали са Чанком и његовом визијом Војводине. Они то нису чинили због неке скривене намере или због жеље за стварањем засебног идентитета, већ због тога што нису били задовољни односом Београда према Војводини.
Стварање некакве војвођанске нације никада није било у оптицају, јер за тако нешто не постоји утемељење, нити услови, нити би то прошло код војвођанских Срба. Тачно је да по попису 2011. има одређен број оних који се изјашњавају као Војвођани, али ако се тај резултат упореди са пописом 2002. очигледно је да су у тај табор углавном прешли раније декларисани Југословени који можда и нису сви српског порекла или су мешовитог.
Рођаче, жали Боже времена и твог на писање и мог на читање.

 

Ван мреже Цуце

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 131
  • J2a-M92
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #32 послато: Април 17, 2021, 02:30:53 поподне »
Не могу да верујем да ти као Староцрногорац изговараш нешто овако. Ја када видим да то чине људи из Србије и Републике Српске хватам се за главу, али када то чиниш ти заиста не знам како да реагујем.
Црна Гора је држава са вишевековним стажом, која је имала своју династију, институције, државне симболе, дипломатију (која је вођена под црногорским именом), која је када и Србија међународно призната као независна држава што значи да је статусом ИЗЈЕДНАЧЕНА са њом, а ти поредиш Црну Гору са географским регијама унутар Србије. Или да будем још прецизнији са Сремом који је тек једна регија унутар АП Војводине, па би то ваљда значило да су држава Црна Гора и црногорски идентитет подређени покрајини Војводини? Мислим да би ти на оваквом ставу замерила и већина староцрногорских Срба, јер чини се да ниподаштаваш црногорски идентитет, а то ти кажем ја као неко ко нема порекло из Црне Горе. ''Црногорац'' може бити изједначен само ''Србијанцу'' или ''Србину'' као држављанину Србије, јер појам ''Србијанац'' није званичан и масовно прихваћен. Овако се поставља легитимно питање: ако је Црна Гора исто што Шумадија или Срем зашто се онда једноставно не интегрише у Србију?'

Па то је факат. Остало је мит од комуниста (и мало од краља Николе) да Црна Гора има 500 (или сада 1000) година државности...што уопште није истина.

Његош, Данило па и књаз Никола до Берлинског конгреса, потпуно третира ЦГ на изворни начин, као географску регију, што је фактички то тад било.

Ишта изван регионалног карактера Црне Горе уствари угрожава културу и наслеђе староцрногораца. Јер ако су Пљевља, Котор или Рожаје једнако Црна Гора као и Стара ЦГ, онда идентитет и јединственост Старе ЦГ се губи.


Цитат
Култ Немањића је допирао тамо докле је СПЦ имала утицај, јер је у почетку СПЦ била (може се слободно рећи) у њиховом власништву и помагала је њиховој промоцији у народу. Зато и не чуди што су скоро сви Немањићи проглашени за свеце, иако многи од њих нису баш водили животе за пример. Култ Косова није од почетка присутан у Црној Гори, али није баш ни дошао са Симом Сарајлијом како неки тврде. Био је присутан и раније, али није био толико јак и свакако није био јачи од култа Ивана Црнојевића који је изворни црногорски култ.

Па Црну Гору је створила СПЦ, а Црнојевићи су промовисали култ Немањића: Грб, Свети Сава и Стефан Немања празници у календару 1494. године.

Култ Косова је јак било бар од владике Данила, који више пута је писао и говорио о косовском завјету, па настављен са владиком Василијем ко је потпуно предавао и прославио косовску битку у својој ,,Историја о Црној Гори'' 1754. године.

Култ Ивана Црнојевића је било слабији, чак у 18. вијеку. У ,,Историји о Црној Гори" владике Василија минимално је споменут, док готово пола дјела је о Косовском култу. Иван има пар топонима по старој Црној Гори, и постоји једна епска пјесма ђе је централна личност његов син Станиша ,,Максим" Црнојевић и како се потурчи.

Свети Петар Цетињски, никад није спомињао Ивана у својим списима или говорима, а знамо кога је Његош најчешће спомињао.


Цитат
Говоримо о особи која је подигла вишевековну црногорску престоницу, обновила зетску (или црногорску) митрополију од које потиче данашња митрополија у Црној Гори, која има толико топонима (Иванова корита, Ријека Црнојевића, Жабљак Црнојевића...), народне песме и предања... Црна Гора се сматра управо обновљеном Иванбеговином и није случајно што су Иван Црнојевић и књаз Данило две омиљене историјске личности код заговорника црногорске посебности, а ти малтене прогласи човека за неку споредну личност у историји Црне Горе која је тек последњих неколико година вештачки учињена битном из политичких разлога.

Црна Гора се сматрала косовским збјегом, и по Његошевим ријечима ,,комадић пропалог српског царства''.

Није Иван споредна личност у историји српског народа ни по чему, да ли он припада историји Црне Горе мислим да не, пошто за свој живот није се користило назив Црна Гора. Заправо његов син, Станиша Скендербег је био први владар ,,Црне Горе" односно Карадаг.

Споредна је Иванова личност у традицији и народном предању у старој ЦГ, увијек су популарнији били Милош Обилић, Лазар, Краљевић Марко. Чак и Балшићи су били популарнији култ од Црнојевића у старој ЦГ, пошто је епски лик Бановић Страхиња уствари Ђурађ Страцимировић Балшић. 


Цитат
Што се Војводине тиче бојим се да ни ту ниси у праву. У Војводини никада није постојала жеља или потреба за стварањем некаквог засебног идентитета, а није било ни услова за тако нешто.

Војводина је увијек била веома мјешовита средина, што одговара већем степену сеператизма. Данас Војводина има аутономију. Војвођани већ имају свој идентитет унутар српског народа, исто као Црногорци до 1945.

Али кад би учествовале стране службе, државни апарат итд да направи ту војвођанску нацију, направили би је и то лакше него цг. Постоји погрешно тумачење у Србији да су се Црногорци сами или природним путем отцијепили или жељели да буду друга нација, то никад није било!

Него су милиони евра, пуно времена, стратегије, труда уложено са стране да се направи црногорска нација!
« Последња измена: Април 17, 2021, 02:36:13 поподне Цуце »

Ван мреже Буздован

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 59
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #33 послато: Април 17, 2021, 06:41:21 поподне »
...

(Стара) Црна Гора није билa географска већ историјска регија или област коју су створиле историјске прилике, а не рељеф. Како је третирана као регија када се Данило прогласио за књаза, почео од Црне Горе да ствара модерну државу и да тражи међународно признање? Пре њега Црна Гора је тапкала у месту, јер су црногорске владике углавном чекале да васкрсне српско царство и безуспешно су покушавале да убеде Русе да се активирају у тај процес. Књаз Данило је баталио те приче и лепе жеље и почео је да чини конкретне ствари за Црну Гору које су биле у његовој моћи. Све то у Србији је дочекано са разочарењем јер се црногорски владар по титули сада изједначио са српским и због његових акција које су водиле ка томе да се Црна Гора успостави као модерна европска држава, јер се то све посматрало као чин који иде директно против идеје народног уједињења. Треба напоменути да је и у време књаза Данила Црна Гора задржавала српски карактер.

На који начин је СПЦ створила Црну Гору? Црнојевићима јесте култ Немањића био познат зато што им је Пећка патријаршија била матична црква. Недуго након укидања Патријаршије зетска митрополија нставља да функционише као независна са седиштем на Цетињу.

Свети Петар буквално спомиње Ивана Црнојевића у својој историји Црне Горе и чак пише песму ''Синови Иванбегови''. Можеш рођаче заиста лако пронађи текстове путописаца из разних земаља (па и из Србије) који су записивали разне легенде и предања Црногораца о Ивану Црнојевићу. Црногорска елита можда и јесте више писала о Косову поготово када је реч о историјским догађајима, јер је међу Црногорцима владао наратив да се поразом на Косову распало и српско царство. Међутим мислим да је међу обичним народом култ Ивана Црнојевића ипак био јачи и важнији.

То што је Војводина мешовита нема неке везе са ставовима Срба који у њој живе, па таман и да их је 10%. Сепаратизам исто нема везе са националним опредељењем јер знамо да је и у Црној Гори пре сто година било доста сепаратиста који су се осећали као Срби. Ја не знам ни једног Србина из Војводине којег ће у иностранству питати ко је и одакле је, а да ће одговорити да је Војвођанин и из Војводине. С друге стране сваки Србин из Црне Горе ће поносно рећи да је Црногорац. Једноставно ''војвођанска нација'' не може да се створи и одржи јер нема ама баш никакво упориште и Срби из Војводине никада нису гајили дуални идентитет за разлику од Црногораца који су то чинили вековима. У најбољем случају војвођанска посебност је културолошка због различитог вековног културолошког утицаја и то је све.

А које су то стране службе, државни апарати и колики милиони убедили краља Николу да већ јануара 1919. изјави: ''Одбијам да повјерујем да би савезници одустали од принципа самоопредељења за које су се борили или да би дозволили да једна од најмањих НАЦИЈА буде жртвована због амбиција СУСЈЕДА''? И немој после овога да ми кажеш да би Војвођани били и гори.
« Последња измена: Април 17, 2021, 06:44:25 поподне Буздован »

Ван мреже Цуце

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 131
  • J2a-M92
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #34 послато: Април 18, 2021, 01:11:40 пре подне »
(Стара) Црна Гора није билa географска већ историјска регија или област коју су створиле историјске прилике, а не рељеф. Како је третирана као регија када се Данило прогласио за књаза, почео од Црне Горе да ствара модерну државу и да тражи међународно признање? Пре њега Црна Гора је тапкала у месту, јер су црногорске владике углавном чекале да васкрсне српско царство и безуспешно су покушавале да убеде Русе да се активирају у тај процес. Књаз Данило је баталио те приче и лепе жеље и почео је да чини конкретне ствари за Црну Гору које су биле у његовој моћи. Све то у Србији је дочекано са разочарењем јер се црногорски владар по титули сада изједначио са српским и због његових акција које су водиле ка томе да се Црна Гора успостави као модерна европска држава, јер се то све посматрало као чин који иде директно против идеје народног уједињења. Треба напоменути да је и у време књаза Данила Црна Гора задржавала српски карактер.

Drzava se zove Crna Gora i Brda do priznanja 1878. godine. Unutar te "drzave", odnosno plemenske zajednice, Crna Gora je bila reljef, regija 4 nahije.

I (stara) Crna Gora je opstala kao slobodna teritorija bas zbog svog reljefa, svoje geografije, sto je veoma jedinstvena. Stara Crna Gora je u obliku jedne planinske tvrdjave.

Цитат
На који начин је СПЦ створила Црну Гору? Црнојевићима јесте култ Немањића био познат зато што им је Пећка патријаршија била матична црква. Недуго након укидања Патријаршије зетска митрополија нставља да функционише као независна са седиштем на Цетињу.

Jer Crna Gora je pocela kao turska autonomna pokrajina Karadag, dje je bilo zabranjeno svetovna lokalna vlast nego je su bili Mitropolit i svestenici autoritet i posrednici sa turcima.

Crkva na Cetinju, odnosno SPC je stvarala i sirila pojam Crne Gore i formirala ovaj jedinstveni entitet. Crnojevici su vec bjezali iz zemlje mnogo prije.

Цитат
Свети Петар буквално спомиње Ивана Црнојевића у својој историји Црне Горе и чак пише песму ''Синови Иванбегови''. Можеш рођаче заиста лако пронађи текстове путописаца из разних земаља (па и из Србије) који су записивали разне легенде и предања Црногораца о Ивану Црнојевићу. Црногорска елита можда и јесте више писала о Косову поготово када је реч о историјским догађајима, јер је међу Црногорцима владао наратив да се поразом на Косову распало и српско царство. Међутим мислим да је међу обичним народом култ Ивана Црнојевића ипак био јачи и важнији.

Da sinovi Ivanbegovi, o poturcenom sinu Stanisi, a ne o samom Ivanu. Nije postojala elita u 18. vijeku CG, to je nerealna prica. Vuk Karadzic je pisao da Crnogorci kad pricaju o Ivanu kao da je juce rodjen. Ali isto tako Jovan Cvijic pise da staro Crnogorci su zivjeli sa Milosem i Dusanom i bili su im kao hljeb i voda.

Sveti Petar Cetinjski je donio krunu Cara Dusana na Cetinje.

Цитат
А које су то стране службе, државни апарати и колики милиони убедили краља Николу да већ јануара 1919. изјави: ''Одбијам да повјерујем да би савезници одустали од принципа самоопредељења за које су се борили или да би дозволили да једна од најмањих НАЦИЈА буде жртвована због амбиција СУСЈЕДА''? И немој после овога да ми кажеш да би Војвођани били и гори.

Nemojmo da mjesamo jednu politicku izjavu sa opredeljenjem naroda tog doba. I danas Vojvodjani pricaju o Beogradu i juznoj Srbiji kao susjedi.

Ван мреже Буздован

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 59
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #35 послато: Април 18, 2021, 12:02:27 поподне »
...

Пун званичан назив јесте био Црна Гора и Брда, али се и даље чешће користио назив само Црна Гора јер је владар био и остао Црногорац. Брда су се надовезала на државност Црне Горе. Исто је и са Босном и Херцеговином, односно са Босном.
Мислим ипак да је појам ''Црна Гора'' за државу почео да се користи пред крај Ивановог живота. Како је СПЦ створила Црну Гору када је била укинута у то време?

У песми ''Синови Иванбегови'' сам Иван (Иво) се спомиње више пута. Како није постојала елита у 18. веку? А шта су владике и гувернадури? Постоји и више докумената у којима су потписане остале црногорске старешине.
Ево шта је Новосађанин Емил Чакра 1858. писао о веровањима обичних Црногораца: "Kad munja sevne i grom zagrmi, Crnogorac veli: ljuti se Ivo; kad je suva godina pa po suvom vremenu jednom i dažd udari, onda opet veli: propištao Ivo Bogu pod prestoljem gledajući muku sirotinje, te je nebo suze proronilo; ako se Crnogorac kune, to se kune dušom prađeda Iva; ako mu je uvređeno pravo, to on priziva njega iz pećine da pravdu izrekne, jer on tvrdo drži da Ivo nije preminuo... kad vetar kroz brda zapišti, onda Crnogorac veli: sada Ivo mača oštri. Imade Crnogoraca i danaske koi potvrđuju da ga vide svakog Đurđeva šetati po razvalinama grada Obodnika više Reke Crnojevića kojega on sagradi."
Али није ни поента толико који је култ јачи, већ то да Црногорци имају култ свог владара, који је основао црногорску престоницу и ударио темеље за стварање модерне црногорске државности и због тога је он и најважнија личност у историји црногорског народа, а то Војвођани немају. Косовски култ је ипак дошао споља, а култ Ивана Црнојевића је изворни црногорски производ.

Предање говори да је Свети Петар на чување добио круну Стефана Дечанског од карловачког митрополита Мојсија Путника. Међутим на основу изгледа те круне пре ће бити да је то православна митра него краљевска круна. Чак је Растислав Петровић у књизи ''Владика Данило и владика Сава (1697-1781)'' написао да је то митра владике Данила, а у питању је српски историчар.



Не знам откуд ти то да Војвођани гледају према Београду и ужој Србији као према суседима. Вероватно да има појединаца који размишљају тако, али ни приближно да је то неко правило или учесталост. Да ли у Војводини у некој мери влада анимозитет према Београду? Свакако, поготово у Новом Саду, али анимозитет према Београду се гаји у већој или у мањој мери и у остатку Србије. Мислим да је и горе расположење Далматинаца према Загребу, па опет нико од њих не говори ''ми нисмо Хрвати већ Далматинци и хоћемо независну Далмацију''.

Како све ово тече испада да покушавам да те расрбим.  ;D

Ван мреже Цуце

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 131
  • J2a-M92
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #36 послато: Април 18, 2021, 02:47:55 поподне »
Пун званичан назив јесте био Црна Гора и Брда, али се и даље чешће користио назив само Црна Гора јер је владар био и остао Црногорац. Брда су се надовезала на државност Црне Горе. Исто је и са Босном и Херцеговином, односно са Босном.
Мислим ипак да је појам ''Црна Гора'' за државу почео да се користи пред крај Ивановог живота. Како је СПЦ створила Црну Гору када је била укинута у то време?

Crna Gora je imala primat jer je bila pokretač, ali nikad nije nametnula svoj naziv ostalim Srbima brdjanima ili hercegovcima, cak ni poslije 1878.

Ovo je drugo cesto pogresno tumacenja crnogorske istorije koje najcesce govore montenegrini i ljudi iz Srbije: Cilj Crne Gore nije bilo da bude crnogorska samostalna drzava ili "velika Crna Gora", vec obnova Srpskog Carstva! To je bila zvanicna, osnovna i opsta politika/ideologija od Crnojevica i veoma jasno kome god detaljno bavi cg istorijom.

Crnojevici za razliku od Balsica i ostalih srpskih feudalaca su bili veoma integrativnog karaktera, odnosno oni su bili medju najlojalnijim Nemanjicima i poretku i opstanku Nemanjicke drzave i nikad nijesu imali seperatisticke motive. Moze se reci da zato grb Crnojevica je preslikan od grba Nemanjica. Rodonacelnik Crnojevica, Djuras Iljic je bio vitez Cara Dusana, i tako se pise na njegovom grobu na Prevlaci.


Цитат
У песми ''Синови Иванбегови'' сам Иван (Иво) се спомиње више пута. Како није постојала елита у 18. веку? А шта су владике и гувернадури? Постоји и више докумената у којима су потписане остале црногорске старешине.

Vuk Karadzic obavjestava 1837. godine:

,,Ali sva ova zvanja, koja lijepo zvuče, u Crnoj su Gori proste titule i ništa više. Nijedno nije skopčano s kakvijem dohotkom, niti daje ikakva prava nad drugijem Crnogorcima. Ovdje vlada najveća jednakost kojoj ravne možda nema u cijelom svijetu. I najsiromašniji može svakome odgovoriti: "Ja nijesam ni manji od tebe ni od gorega roda."''



Цитат
Ево шта је Новосађанин Емил Чакра 1858. писао о веровањима обичних Црногораца: "Kad munja sevne i grom zagrmi, Crnogorac veli: ljuti se Ivo; kad je suva godina pa po suvom vremenu jednom i dažd udari, onda opet veli: propištao Ivo Bogu pod prestoljem gledajući muku sirotinje, te je nebo suze proronilo; ako se Crnogorac kune, to se kune dušom prađeda Iva; ako mu je uvređeno pravo, to on priziva njega iz pećine da pravdu izrekne, jer on tvrdo drži da Ivo nije preminuo... kad vetar kroz brda zapišti, onda Crnogorac veli: sada Ivo mača oštri. Imade Crnogoraca i danaske koi potvrđuju da ga vide svakog Đurđeva šetati po razvalinama grada Obodnika više Reke Crnojevića kojega on sagradi."
Али није ни поента толико који је култ јачи, већ то да Црногорци имају култ свог владара, који је основао црногорску престоницу и ударио темеље за стварање модерне црногорске државности и због тога је он и најважнија личност у историји црногорског народа, а то Војвођани немају. Косовски култ је ипак дошао споља, а култ Ивана Црнојевића је изворни црногорски производ.

Emil je dio vojvodjanskog romantizma koji je tada pretjerano velicao Crnu Goru naspram ,,Srbijanaca''.

Kult Ivanov je bilo jaci u Rijeckoj i Crmnickoj Nahiji, i naravno postojalo, ali moras da uzmes u obzir da vecina ljudi u Katunskoj Nahiji ne poticu iz Zete vec iz Hercegovine i nijesu imali toliki dodir sa Ivanom.

Na kraju krajeva, taj "kult" danas je u tragovima, i to s razlogom, jer nikad nije jak nije ni bilo.

Mislim da je suludo pricati da kult Kosova i kult Nemanjica u CG "dosli spolja", jer vladika Danilo, vladika Vasilije, vladika Petar II gajili ove kultove i bili su dominantni u njihovim tekstovima i govorima pred ostalim crnogorcima, rijec je o veoma autenticnom i dugom predanju.

Cak i prije vladike Danila, vladika Rufim Njegus pomaze "svetosavskom" ustanku u Banatu 1594. godine, a postoje veliki broj toponima vezano za Sv. Savu u Staroj Crnoj Gori, kao Savine Kruške u Cucama, Krš sv. Save u Rijeckoj Nahiji...a selo Markovina kod Čeva po Kraljevicu Marku.

Цитат
Предање говори да је Свети Петар на чување добио круну Стефана Дечанског од карловачког митрополита Мојсија Путника. Међутим на основу изгледа те круне пре ће бити да је то православна митра него краљевска круна. Чак је Растислав Петровић у књизи ''Владика Данило и владика Сава (1697-1781)'' написао да је то митра владике Данила, а у питању је српски историчар.

Pa po predanju to je tako. Inace Sveti Petar Cetinjski je prvi pravio plan i predlog za obnovu Dusanovog Carstva.


Цитат
Не знам откуд ти то да Војвођани гледају према Београду и ужој Србији као према суседима. Вероватно да има појединаца који размишљају тако, али ни приближно да је то неко правило или учесталост. Да ли у Војводини у некој мери влада анимозитет према Београду? Свакако, поготово у Новом Саду, али анимозитет према Београду се гаји у већој или у мањој мери и у остатку Србије. Мислим да је и горе расположење Далматинаца према Загребу, па опет нико од њих не говори ''ми нисмо Хрвати већ Далматинци и хоћемо независну Далмацију''.

Како све ово тече испада да покушавам да те расрбим.  ;D

Pa tako gledaju ne samo na Beograd nego i na ostatak Srbije. Da su sluzbe pozabavile time svasta bi bilo :D

Lagano, inace romantizam prema posebnosti CG vazda bilo jaci van CG tako da vas razumijem :))
« Последња измена: Април 18, 2021, 02:52:33 поподне Цуце »

Ван мреже Буздован

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 59
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #37 послато: Април 18, 2021, 06:18:43 поподне »
...

Зар није Стефан Црнојевић вио у сукобу са деспотом Ђурађем Бранковићем? Зар се није Данило са титулом књаза изједначио са владарем Србије? Зар се касније и Никола са титулом краља изједначио са владарем Србије? Да ли се тако бори зар се тако обнавља српско царство? У ствари Никола можда и јесте у првом делу своје владавине опијен националним набојем и желео обнову царства, али је себе видео као евентуалног владара што и отворено износи у песми ''Онамо, 'намо''. Покушао је своју децу да постави на трон Србије тиме што је сина Мирка везао за лозу Обреновића, а кнегињу Зорку за Карађорђевиће. Међутим у Србији се догађа династички преврат, а Зорка није дочекала да постане краљица. Никола се све више окреће Црној Гори која је за њега још једна српска држава, а која је у односу на Србију независна, али братска. Евентуално је у обзир долазила нека сложена јужнословенска заједница у којој би Црна Гора и Србија биле равноправни чланови.

У овом цитату Емила Чакре нема никаквог романтизма, поготово не војвођанског (шта год то било). Човек пише шта је лично чуо и видео док је боравио у Црној Гори.
Како мислиш да је култ Ивана Црнојевића био слаб? Људи су му приписивали божанске моћи. Данас не да није слаб већ можда и достиже свој неки врхунац. То је главни култ којег се држе данашњи етнички Црногорци, а ткз. ЦПЦ је Ивана чак прогласила и за свеца.
Наравно да је култ Немањића присутан, јер ипак су они дужи период владали Црном Гором и остали су људима у позитивном сећању. Не само да су изградили мноштво цркви и манастира на простору, већ по ДПС историчару Живку Андријашевићу су простор Зете подигли на виши привредни и инфраструктурни ниво. Друга је прича што данас део црногорских интелектуалаца због чистих политичких разлога гура сраман наратив о Немањићима као о некаквим освајачима који су дошли у Дукљу да поруше и побију све што могу.
Косовски култ није изворни црногорски култ тако да је једино могао доћи споља. Највероватније утицајем Цркве.

То што упорно пишеш за Војвођане једноставно не стоји, а сада ћу и да ти можда и боље образложити. На простору Војводине или прецизније Расције гајио се само српски идентитет. Срби са тог простора су основали Матицу СРПСКУ, СРПСКО народно позориште, прве историје СРПСКОГ народа на српском језику су писали Срби са тог поднебља, покренули су први часопис у Срба ''СЛАВЕНОСЕРБСКИ магазин'', прогласили су постојање СРПСКОГ Војводства које је још било познато и као СРПСКА Војводина па чак и као Војводовина СРБИЈА.
С друге стране у Црној Гори се у исто време гајио дуални идентитет. Иако Црногорци нису порицали своје српско порекло јачи осећај је био припадности црногорском идентитету. Владика Василије, Свети Петар и Катарина Радоњић су писали историју ЦРНЕ ГОРЕ, на јатагану Јована Радоњића је уписано име ''ЦРНОГОРСКЕ нације'', у црногорским исправама у време Његоша је писало ''родом: ЦРНОГОРАЦ'', сви црногорски владари (па чак и краљ) Никола су се својим поданике звали ЦРНОГОРЦИМА, а не Србима, главно гласило црногорске владе је било ''Глас ЦРНОГОРЦА'' итд.
Надам се да ти је сада јасно зашто је било какав покушај стварања ''војвођанске нације'' на рачун Срба бесмислен и немогућ и зашто ником до сада није пало на памет да покуша тако нешто. Војвођански Срби су за разлику од Црногораца одувек имали само један идентитет и једно име – српско. С друге стране Црногорци су вековима гајили дуални идентитет и зато су данас њихови потомци толико подељени и збуњени. Због тога су били лак план за манипулацију у стварању засебне народности. Свему томе је и допринео став Црногораца да су најбољи међу Србима који је почео да се ствара у другој половини 18. века. Рецимо сам краљ Никола је признао да је Шумадинце гледао са висине и да су он и други Црногорци збијали шале на њихов рачун. Временом је код неких тај осећај супериорности прешао у расизам, а када некога гледаш као ниже биће и мање вредним од себе онда престајеш да се поистовећујеш са њим у било ком смислу и тада те људе заиста није тешко убедити да су посебан народ.
Комунисти су све то само лепо на крају финиширали.

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2394
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #38 послато: Април 18, 2021, 06:29:56 поподне »
Зар није Стефан Црнојевић вио у сукобу са деспотом Ђурађем Бранковићем? Зар се није Данило са титулом књаза изједначио са владарем Србије? Зар се касније и Никола са титулом краља изједначио са владарем Србије? Да ли се тако бори зар се тако обнавља српско царство? У ствари Никола можда и јесте у првом делу своје владавине опијен националним набојем и желео обнову царства, али је себе видео као евентуалног владара што и отворено износи у песми ''Онамо, 'намо''. Покушао је своју децу да постави на трон Србије тиме што је сина Мирка везао за лозу Обреновића, а кнегињу Зорку за Карађорђевиће. Међутим у Србији се догађа династички преврат, а Зорка није дочекала да постане краљица. Никола се све више окреће Црној Гори која је за њега још једна српска држава, а која је у односу на Србију независна, али братска. Евентуално је у обзир долазила нека сложена јужнословенска заједница у којој би Црна Гора и Србија биле равноправни чланови.

У овом цитату Емила Чакре нема никаквог романтизма, поготово не војвођанског (шта год то било). Човек пише шта је лично чуо и видео док је боравио у Црној Гори.
Како мислиш да је култ Ивана Црнојевића био слаб? Људи су му приписивали божанске моћи. Данас не да није слаб већ можда и достиже свој неки врхунац. То је главни култ којег се држе данашњи етнички Црногорци, а ткз. ЦПЦ је Ивана чак прогласила и за свеца.
Наравно да је култ Немањића присутан, јер ипак су они дужи период владали Црном Гором и остали су људима у позитивном сећању. Не само да су изградили мноштво цркви и манастира на простору, већ по ДПС историчару Живку Андријашевићу су простор Зете подигли на виши привредни и инфраструктурни ниво. Друга је прича што данас део црногорских интелектуалаца због чистих политичких разлога гура сраман наратив о Немањићима као о некаквим освајачима који су дошли у Дукљу да поруше и побију све што могу.
Косовски култ није изворни црногорски култ тако да је једино могао доћи споља. Највероватније утицајем Цркве.

То што упорно пишеш за Војвођане једноставно не стоји, а сада ћу и да ти можда и боље образложити. На простору Војводине или прецизније Расције гајио се само српски идентитет. Срби са тог простора су основали Матицу СРПСКУ, СРПСКО народно позориште, прве историје СРПСКОГ народа на српском језику су писали Срби са тог поднебља, покренули су први часопис у Срба ''СЛАВЕНОСЕРБСКИ магазин'', прогласили су постојање СРПСКОГ Војводства које је још било познато и као СРПСКА Војводина па чак и као Војводовина СРБИЈА.
С друге стране у Црној Гори се у исто време гајио дуални идентитет. Иако Црногорци нису порицали своје српско порекло јачи осећај је био припадности црногорском идентитету. Владика Василије, Свети Петар и Катарина Радоњић су писали историју ЦРНЕ ГОРЕ, на јатагану Јована Радоњића је уписано име ''ЦРНОГОРСКЕ нације'', у црногорским исправама у време Његоша је писало ''родом: ЦРНОГОРАЦ'', сви црногорски владари (па чак и краљ) Никола су се својим поданике звали ЦРНОГОРЦИМА, а не Србима, главно гласило црногорске владе је било ''Глас ЦРНОГОРЦА'' итд.
Надам се да ти је сада јасно зашто је било какав покушај стварања ''војвођанске нације'' на рачун Срба бесмислен и немогућ и зашто ником до сада није пало на памет да покуша тако нешто. Војвођански Срби су за разлику од Црногораца одувек имали само један идентитет и једно име – српско. С друге стране Црногорци су вековима гајили дуални идентитет и зато су данас њихови потомци толико подељени и збуњени. Због тога су били лак план за манипулацију у стварању засебне народности. Свему томе је и допринео став Црногораца да су најбољи међу Србима који је почео да се ствара у другој половини 18. века. Рецимо сам краљ Никола је признао да је Шумадинце гледао са висине и да су он и други Црногорци збијали шале на њихов рачун. Временом је код неких тај осећај супериорности прешао у расизам, а када некога гледаш као ниже биће и мање вредним од себе онда престајеш да се поистовећујеш са њим у било ком смислу и тада те људе заиста није тешко убедити да су посебан народ.
Комунисти су све то само лепо на крају финиширали.
Има још један детаљ,не знам да ли ћеш се сложити, Црногорци ни на видику немају култ Светог Саве...Нахијци се куну у Св.Петра Цетињског а херцеговци у Св.Василија Острошког...

Ван мреже Одисеј

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 896
Одг: Горштаци - Српска Племена Црне Горе
« Одговор #39 послато: Април 18, 2021, 07:32:22 поподне »
Добро, какве везе има Иван Црнојевић са рецимо Васојевићима, Морачанима, Ровчанима, Старохерцеговцима или Србима из Затарја? Ако је култ истог довољан мотив за њихов засебан национални идентитет, гдје је онда тај култ изван четири нахије и евентуално ближе околине?
Друго, чак и да је тачна ваша теорија да Црногорци имају све претпоставке да буду засебна нација, какве то везе има с нама који нисмо Староцрногорци, а које су исти припојили у доба Петровића?
90% обичних Срба у авнојевској ЦГ није никад чуло за Ивана Црнојевића, а камоли да су баштинили његов култ.

Даље, ако је Петровићима била битна обнова балшићке и црнојевићке Зете, зашто се онда никад нису на то позвали и зашто су тежили освајању Босне, Херцеговине и дјелова Старе Србије (данашњи сјевер ЦГ), кад тамо зетски владари никад нису имали власт?