Аутор Тема: Малисори  (Прочитано 54388 пута)

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9453
  • I2a S17250 A1328
Одг: Малисори
« Одговор #220 послато: Фебруар 09, 2021, 10:35:31 пре подне »
Хвала момци. Можда се то име / надимак давало неком тамнопутом, са препланулим - бронзаним теном.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1357
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Малисори
« Одговор #221 послато: Фебруар 09, 2021, 11:04:30 пре подне »
Хвала момци. Можда се то име / надимак давало неком тамнопутом, са препланулим - бронзаним теном.
То је презиме давано породицама које су прекомерно користиле соларијум, затворе су заједно у ону капсулу и по вас цијели дан црне унутра🙂

Ван мреже Adnan

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 98
Одг: Малисори
« Одговор #222 послато: Фебруар 11, 2021, 11:37:34 поподне »
Зашто је мој коментар избрисан? Јели био увредљивог садржаја? И ако јесте није било злом намером одговарао сам брзо и кратко јер сам био на послу.

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6926
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Малисори
« Одговор #223 послато: Фебруар 11, 2021, 11:43:39 поподне »
Зашто је мој коментар избрисан? Јели био увредљивог садржаја? И ако јесте није било злом намером одговарао сам брзо и кратко јер сам био на послу.

Пребачен је на следећу тему, јер је излазио из оквира ове:

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=5549.msg152464;boardseen#new
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Adnan

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 98
Одг: Малисори
« Одговор #224 послато: Фебруар 12, 2021, 12:21:42 пре подне »
Пребачен је на следећу тему, јер је излазио из оквира ове:

Ја сам се обраћао  "Небу"  на питање о значењу презимена Брунћај можда је моја грешка била што га нисам цитирао али нисам излазио из оквира теме.Није ни битно закључено је да је презиме бронзаног порекла  ;D

Ван мреже ST147

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Малисори
« Одговор #225 послато: Април 19, 2021, 05:59:58 поподне »
https://sh.m.wikipedia.org/wiki/Šalja_(grad)

Да ли је на форуму до сада било ријечи о подударности назива племена Шаља у области Малесије и града у Словачкој?Може бити чиста случајност а можда нека дубља веза дефинитивно постоји...
Да ли Шаља значи било шта на албанском?
Знам да у том племену има резултата са словенским хаплогрупама.Ако ме сећање (ишчитавајући ову тему и форум уопште) не вара чини ми се да постоје два хаплотипа И2а.Један од њих засигурно И2а ПХ908 и опште позната прича о Чери и његовом пресељењу из Шаље у Велику.Осим тога постоји и предање да су старе Шаље причале на српском (или барем на  старословенском)
Проблем је што се град Шаља први пут помиње тек 1002 године.То је осетно касније у односу на период сеобе Словена.Могућност неке обратне или повратне миграције готово немогућа.
Обзиром да се рудари Саси бележе током средњег вијека на подручју Средње Европе да ли би то могли бити потомци рудара које су довели Немањићи и који су се након османских освајања повукли у брда и основали племе по називу града одакле су,по предању,дошли?
Или све то може бити продукт “османске везе” обзиром да се период првог помињања племена Шаља и окупације словачког града Шаља од стране Османлија временски поклапају.
Да ли је израз Шаља уопште словенског поријекла?Не бих рекао овако на прву иако има сличности са нашом речи шала.

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1357
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Малисори
« Одговор #226 послато: Април 19, 2021, 06:18:16 поподне »
https://sh.m.wikipedia.org/wiki/Šalja_(grad)

Да ли је на форуму до сада било ријечи о подударности назива племена Шаља у области Малесије и града у Словачкој?Може бити чиста случајност а можда нека дубља веза дефинитивно постоји...
Да ли Шаља значи било шта на албанском?
Знам да у том племену има резултата са словенским хаплогрупама.Ако ме сећање (ишчитавајући ову тему и форум уопште) не вара чини ми се да постоје два хаплотипа И2а.Један од њих засигурно И2а ПХ908 и опште позната прича о Чери и његовом пресељењу из Шаље у Велику.Осим тога постоји и предање да су старе Шаље причале на српском (или барем на  старословенском)
Проблем је што се град Шаља први пут помиње тек 1002 године.То је осетно касније у односу на период сеобе Словена.Могућност неке обратне или повратне миграције готово немогућа.
Обзиром да се рудари Саси бележе током средњег вијека на подручју Средње Европе да ли би то могли бити потомци рудара које су довели Немањићи и који су се након османских освајања повукли у брда и основали племе по називу града одакле су,по предању,дошли?
Или све то може бити продукт “османске везе” обзиром да се период првог помињања племена Шаља и окупације словачког града Шаља од стране Османлија временски поклапају.
Да ли је израз Шаља уопште словенског поријекла?Не бих рекао овако на прву иако има сличности са нашом речи шала.
Знам сигурно да је један припадник фиса динарик сјевер али нема нижих снипова. На албанском је пројекту на ФТДНА.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6246
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Малисори
« Одговор #227 послато: Април 19, 2021, 06:38:14 поподне »
https://sh.m.wikipedia.org/wiki/Šalja_(grad)

Да ли је на форуму до сада било ријечи о подударности назива племена Шаља у области Малесије и града у Словачкој?Може бити чиста случајност а можда нека дубља веза дефинитивно постоји...
Да ли Шаља значи било шта на албанском?
Знам да у том племену има резултата са словенским хаплогрупама.Ако ме сећање (ишчитавајући ову тему и форум уопште) не вара чини ми се да постоје два хаплотипа И2а.Један од њих засигурно И2а ПХ908 и опште позната прича о Чери и његовом пресељењу из Шаље у Велику.Осим тога постоји и предање да су старе Шаље причале на српском (или барем на  старословенском)
Проблем је што се град Шаља први пут помиње тек 1002 године.То је осетно касније у односу на период сеобе Словена.Могућност неке обратне или повратне миграције готово немогућа.
Обзиром да се рудари Саси бележе током средњег вијека на подручју Средње Европе да ли би то могли бити потомци рудара које су довели Немањићи и који су се након османских освајања повукли у брда и основали племе по називу града одакле су,по предању,дошли?
Или све то може бити продукт “османске везе” обзиром да се период првог помињања племена Шаља и окупације словачког града Шаља од стране Османлија временски поклапају.
Да ли је израз Шаља уопште словенског поријекла?Не бих рекао овако на прву иако има сличности са нашом речи шала.
Pravdepodobne od lat. salis – soľ. Miesto mohlo byť známe už od 8. storočia ako sklad soli na trase Hallstatt (bane na soľ v dnešnom Rakúsku) – Nitra v čase Veľkej Moravy, pri prechode cez Váh. Podobne Solnok (Maďarsko) miesto na soľnej trase Nitra – Sedmohradsko (bane na soľ).
О називу места Шаља у Словачкој:
Највероватније од латинског salis - со. Место је могло да буде познато још од 8. века као складиште соли на траси Халштат (рудник соли у данашњој Аустрији)-Нитра у време Велике Моравске, при прелазу преко Ваха. Такође и Солнок (Мађарска), град на путу соли Нитра-Седмоградско (Трансилванија) (рудници соли)
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0a%C4%BEa#Pôvod_názvu
« Последња измена: Април 19, 2021, 06:42:52 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Малисори
« Одговор #228 послато: Април 19, 2021, 06:41:46 поподне »
https://sh.m.wikipedia.org/wiki/Šalja_(grad)

Да ли је на форуму до сада било ријечи о подударности назива племена Шаља у области Малесије и града у Словачкој?Може бити чиста случајност а можда нека дубља веза дефинитивно постоји...
Да ли Шаља значи било шта на албанском?
Знам да у том племену има резултата са словенским хаплогрупама.Ако ме сећање (ишчитавајући ову тему и форум уопште) не вара чини ми се да постоје два хаплотипа И2а.Један од њих засигурно И2а ПХ908 и опште позната прича о Чери и његовом пресељењу из Шаље у Велику.Осим тога постоји и предање да су старе Шаље причале на српском (или барем на  старословенском)
Проблем је што се град Шаља први пут помиње тек 1002 године.То је осетно касније у односу на период сеобе Словена.Могућност неке обратне или повратне миграције готово немогућа.
Обзиром да се рудари Саси бележе током средњег вијека на подручју Средње Европе да ли би то могли бити потомци рудара које су довели Немањићи и који су се након османских освајања повукли у брда и основали племе по називу града одакле су,по предању,дошли?
Или све то може бити продукт “османске везе” обзиром да се период првог помињања племена Шаља и окупације словачког града Шаља од стране Османлија временски поклапају.
Да ли је израз Шаља уопште словенског поријекла?Не бих рекао овако на прву иако има сличности са нашом речи шала.

На албанском shalë-шаље значи седло.

Тестиране Шаље које припадају I2a-Y3120 су са простора Метохије, док су Шаље тестиране из матичне области, као и из Бајгорске Шаље припадници хаплогрупе R1b-PF7563. Има један из околине Ђаковице Ј2b-M241 и један E-V13 у Дреници. Нема ниједног тестираног Шаље који је PH908.
« Последња измена: Април 19, 2021, 06:58:09 поподне Милош »

Ван мреже ST147

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Малисори
« Одговор #229 послато: Април 19, 2021, 07:03:33 поподне »
Pravdepodobne od lat. salis – soľ. Miesto mohlo byť známe už od 8. storočia ako sklad soli na trase Hallstatt (bane na soľ v dnešnom Rakúsku) – Nitra v čase Veľkej Moravy, pri prechode cez Váh. Podobne Solnok (Maďarsko) miesto na soľnej trase Nitra – Sedmohradsko (bane na soľ).
О називу места Шаља у Словачкој:
Највероватније од латинског salis - со. Место је могло да буде познато још од 8. века као складиште соли на траси Халштат (рудник соли у данашњој Аустрији)-Нитра у време Велике Моравске, при прелазу преко Ваха. Такође и Солнок (Мађарска), град на путу соли Нитра-Седмоградско (Трансилванија) (рудници соли)
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0a%C4%BEa#Pôvod_názvu
Уклапа се некако у теорију о рударима из Средње Европе који би могли доћи на ове просторе по позиву Немањића али обзиром да је #Милош нашао значење ове ријечи на албанском онда је сва ова прича изгледа ипак само случајност.

Ван мреже ST147

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Малисори
« Одговор #230 послато: Април 19, 2021, 07:10:51 поподне »
На албанском shalë-шаље значи седло.

Тестиране Шаље које припадају I2a-Y3120 су са простора Метохије, док су Шаље тестиране из матичне области, као и из Бајгорске Шаље припадници хаплогрупе R1b-PF7563. Има један из околине Ђаковице Ј2b-M241 и један E-V13 у Дреници. Нема ниједног тестираног Шаље који је PH908.
Зар немате на СДНК пројекту тестираног из Велике,по личном предању Чериног потомка,за кога се сматра да је дошао из Шаље?Он је ако се не варам ПХ908? Или се то предање не узима за озбиљно и постоји могућност да су те породице дошле са неке друге стране у Полимље?Ако сам нешто побркао извињавам се.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Малисори
« Одговор #231 послато: Април 19, 2021, 07:18:56 поподне »
Зар немате на СДНК пројекту тестираног из Велике,по личном предању Чериног потомка,за кога се сматра да је дошао из Шаље?Он је ако се не варам ПХ908? Или се то предање не узима за озбиљно и постоји могућност да су те породице дошле са неке друге стране у Полимље?Ако сам нешто побркао извињавам се.

Зна се која су братства односно барјаци присутна у Шаљи. Черани то сигурно нису. Већина тестираних је из братства Пецај: Шкамби, Мартини, Дељиај, као и један из Сељанца на Бајгорској Шаљи код Митровице. То су репрезентативни узорци Шаља.

Ван мреже ST147

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Малисори
« Одговор #232 послато: Април 19, 2021, 07:51:45 поподне »
Зна се која су братства односно барјаци присутна у Шаљи. Черани то сигурно нису. Већина тестираних је из братства Пецај: Шкамби, Мартини, Дељиај, као и један из Сељанца на Бајгорској Шаљи код Митровице. То су репрезентативни узорци Шаља.

У преводу,предања се не узимају у обзир већ само они тестирани за које се 100% може утврдити да су из одређеног мјеста,односно области?
На бошњачком ДНК пројекту постоји класификован ред Шаљана Руговаца ПХ908>ФТ14506 (надам се да сам добро преписао).Не разумијем се баш у генетска испитивања али ако би се неко из Велике тестирао на низводне маркере да ли би они могли упасти у овај род или је та могућнист већ искључена тиме што су на СДНК тестирању били негативни на ФТ14506?
#Војаn је већ поменуо да на ФТДНА има испитаник,пореклом Шаља,без низводних маркера,динарик сјевер.Ако би остао на том резултату онда би то могло указивати на неко поријекло из Средње Европе?Више него ли динарик југ?Но свестан сам да је на овом форуму једно од главних правила “Једна ласта не чини пролеће” тако да би тај резултат био узет са великом резервом...


Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5080
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Малисори
« Одговор #233 послато: Април 19, 2021, 08:00:56 поподне »
У преводу,предања се не узимају у обзир већ само они тестирани за које се 100% може утврдити да су из одређеног мјеста,односно области?
На бошњачком ДНК пројекту постоји класификован ред Шаљана Руговаца ПХ908>ФТ14506 (надам се да сам добро преписао).Не разумијем се баш у генетска испитивања али ако би се неко из Велике тестирао на низводне маркере да ли би они могли упасти у овај род или је та могућнист већ искључена тиме што су на СДНК тестирању били негативни на ФТ14506?
#Војаn је већ поменуо да на ФТДНА има испитаник,пореклом Шаља,без низводних маркера,динарик сјевер.Ако би остао на том резултату онда би то могло указивати на неко поријекло из Средње Европе?Више него ли динарик југ?Но свестан сам да је на овом форуму једно од главних правила “Једна ласта не чини пролеће” тако да би тај резултат био узет са великом резервом...

У суштини важно је када се неко тестира из матичне области. Ако се у матичној области Шаље појави нека друга хаплогрупа, тада можемо о томе дискутовати  За сада је само једна присутна:  R1b-PF7563.

Тестирани PH908 код Тутина су Жирчани, пореклом из Ругове. Дакле опет није матична област Шаља. Не знам да ли се неко од Величана СНП тестирао.

Ван мреже Иван Вукићевић

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2689
  • Васојевић
Одг: Малисори
« Одговор #234 послато: Април 21, 2021, 12:07:19 пре подне »
У преводу,предања се не узимају у обзир већ само они тестирани за које се 100% може утврдити да су из одређеног мјеста,односно области?

Код исељених Албанаца је припадност неком фису врло релативна ствар што се тиче порекла. На Косову постоји пуно српских породица које су припадале разним албанским фисовима јер је то био једини начин да опстану у окружењу. Исто је уосталом често важило и за мање албанске породице који би се нашле у окружењу бројнијих досељеника неког фиса - избор је био или да напусте село или да уђу у фис (и то само ако им се понуди или ако измоле). Као што Милош рече, кључно је које су хаплогрупе присутне у матици и евентуално у околини Скадра (ту је било знатно мање прибраћивања тог типа због близине племенских матица). Албанске исељенике на Косову и Метохији треба узимати са резервом, посебно уколико се ради о изолованим случајевима тј. тестиранима који у оквиру свог фиса немају ближе генетичке сроднике.

Што се тиче Чере, о томе је било речи у више наврата. Утврђено да истом генетичком роду припада и једна породица из Велике која нема предање о пореклу из Шаље, тако да је тај Чера лако могао бити од неког Величанина који је из непознатног разлога избегао у Шаљу, па се касније вратио.

Ван мреже Saponjic

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 598
Одг: Малисори
« Одговор #235 послато: Мај 30, 2021, 10:34:20 пре подне »
Има неколико резултата који су хаплогрупа I1Z63,који се повезују са Шкрељима из Сев.Албаније.Да ли је ова хаплогрупа њихова изворна генетика,присутна код најстаријих,изворних Шкреља,собзиром да већина за сада тестираних Шкреља из Рашке области имају хаплогрупу J2b2.Која генетика код Шкреља је старија: I1Z63 или J2b2?

Ван мреже Слатинац

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 361
  • R1b>BY611>Z2705>BY199059
Одг: Малисори
« Одговор #236 послато: Јун 17, 2021, 08:51:08 поподне »
Мишљења сам да ношња не показује идентитет некој етничкој групи. Навешћу пример из мог окружења; наиме, у косовском вилајету једина ношња и Срба и Арбанаса је била бело кече или пљис, као и кожуља , прслук и чакшири. Само су одабрани могли носити фес. Тако постоји слика, коју тренутно не могу наћи да је поставим, где су Раденковићи из села Бугариће/Србовац, на северу Косова, сви обучени у арбанашку ношњу, изузев једног члана, народног посланика у Скопљу, Богдана Раденковића, који носи фес.
То је та фотографија ;)

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2637
Одг: Малисори
« Одговор #237 послато: Септембар 17, 2021, 01:44:20 поподне »
На албанском пројекту су објављена два резултата из Коћа, албанског племена у саставу Куча.

Gjeloshaj   Kuqi (Koje)   Koja e Kuqit, Mal i Zi   E1b-V13>Z5018>Z16661>BY165837

Миљан Јокановић је за њих забележио следеће:
Бакечевићи сада Ђељошевићи су најстарији становници у Коћима. Првобитно презиме су добили по неком далеком претку Бакечу, а сада Ђељошу Деде Зефова, који се налази на шестом кољену у њиховом родослову. Прије доласка наведених братстава у Коће, затечено становништво је било православне вјере, а касније су под утицајем нових досељеника пријешли у католичку вјеру. Према презимену дало би се закључити да су сродни са Бакочевићима на Косору. Стефан Дучић, у својој књизи: Живот и обичаји племена Куча на стр. 142. помиње вој. Амац Баку, који је живио 112 година. Исто тако се помиње Ахмед Бакоч. Од Бакечевића се у Штој иселило потомство Преље Јусуфова. Бакечевићи су првобитно славили св. Николу, затим св. Дмитра и Шћепана а сада св. Антона.

Овај Ђељошај поријеклом из Коћа проширио је маркере до 111.

Ван мреже Vidak

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 320
Одг: Малисори
« Одговор #238 послато: Септембар 17, 2021, 06:06:17 поподне »
S kim ima više poklapanja sa Starokučima ili Drekalovićima?

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2637
Одг: Малисори
« Одговор #239 послато: Септембар 17, 2021, 08:28:09 поподне »
S kim ima više poklapanja sa Starokučima ili Drekalovićima?

Немам директан увид у маркере Ђељошаја или Ђељошевића, видим само посредно да је од Томовића удаљен 8 маркера на 111. Томовићу је на 111 маркера он уједно и најближи, али то није богзна каква блискост за припаднике овако младог рода. Томовић који би требао бити од Дрекаловића на 9 маркера разлике је удаљен нпр. од Старокуча Радончића и исто толико од друге породице из Коћа-Иванаја. Тако д ана основу ове удаљености не можемо пуно закључивати.

Написаћу нешто детаљније на теми о Кучима.