Јоветић, Стевањдан, Имљани, Кнежево
Припада хаплогрупи I2-PH908>Y56203>Y134578, односно роду Тарских Никшића. Вредности 10 на 391 и 14 на 439 одступају од модалног хаплотипа за поменути род. Вредност 14 на 439 Јоветић једини у роду Тарских Никшића поседује.
У Имљанима највећи број породица слави Св. Симеуна Богопримца, па самим тим овакав резултат није изненађење. Могуће је да су и Јоветићи раније славили ту славу.
Мислим да би се слављење св. Стевана могло објаснити и овим детаљем који је забиљежио Карановић:
"Скоро половина становништава око Влашић-Планине слави Св. Симеуна Богопримца који пада 8 фебруара по ст. кал. И сви Имљанци славе ту славу и зову их кршњаци Симуњштаци. У Имљанима су породичне групе по 5 до 10 кућа и оне су раздалеко једне од других. Здоговоре се како ће и када ће који приредити славску гозбу.
Сретање Славе или Службу почињу други дан Божића у очи св. Стевана. Један меће славску софру на Стевањдан, други на Мали Божић, трећи на Јовањдан, четврти на Крстовдан (сиромашнији), пети на Св. Саву, неки на Св. Три Јерарха, а неки на Сретење. Читају славу и ломе крсни колач. Учесници на слави зову се узови."
Значи, пошто су сви славили св.Симеона морали су на неки начин распоредити славље по домаћинима на различите дане. Осим тога имали су веома мали број дана на располагању, јер су као сточари након св. Симеона кретали на своје путовање у жупније крајеве.
Иначе Имљани су права планинска матица доброг дијела становништва између Врбаса и Босне. Ношња им је архаична, динарска. Говор прилично чист источно-херцеговачки.
Карановић је записао:
"Негда је била иста женска ношња од Скопске Црне Горе до Жумберка на граници Словеније, и од Далматинске Загоре па до реке Босне, обухвативши Зету, Стару Херцеговину и Црну Гору. Ту су биле везене, у више боја: марама на глави, кошуља са везеним рукавима, прсима „узвеза“ подну, затим зубун, везен свилом по комадима чохе, и напред прегача са утканим шарама. Од те старе ношње очувало се нешто у Жумберку, више старинског у Северној Далмацији и Змијању, а највише
у Имљанима задржано највише од старине, потребно је коју рећи и о Имљанима и Имљанцима."
Генерално сам примјетио у Крајини,па и у простору између Босне и Врбаса, да је говор чистији источно-херцеговачки што је село забаченије и што је мање имало контакта са муслиманским становништвом у градовима.