Имендан је "у оригиналу" грчки обичај кога су Бугари преузели, па се он сада прославља у Грчкој, Бугарској и у деловима Северне Македоније. Није ми познато да ли га прослављају православни Албанци и Румуни, мислим да га прослављају Цинцари јер је код њих грчки утицај увек био на високом нивоу.
Што се тиче изворишта традиције имендана на простору Македоније, мислим да остаје отворено питање да ли је њега донела бугарска Егзархија или је он био присутан и раније, од времена Охридске архиепископије. Свакако стоји да га је Егзархија популарисала јер је то сматрала некаквом ознаком "бугаризма" иако је то суштински хеленски обичај (иронијом судбине, с обзиром да су егзархисти били изразито антигрчки настројени), као што је гушила обичај крсне славе где год је на њега наилазила јер га је сматрала ознаком српства.
Занимљиво је да сам у разговору са појединим људима пореклом из источне Македоније наилазио на тврдњу да Македонци генерално не славе славу већ само имендан, и да су се искрено чудили када сам им открио да је у северним, западним и централним деловима Македоније крсна слава као обичај изузетно присутна.