Поменуо си и Косово...мој отац ми је причао како је њему његов деда причао, да су два брата дошла у Медвеђу, а један од њих се вратио у "Котор"...то је сувише далеко за директну сеобу, али, имамо село Которе у Метохији (тај појам "Котор" је остао мом оцу у сећању)...можда си у праву...aли прво резултат Булатовића на Y250780
Сад сам погледао, то село се налази близу Пећи. Вукомановићи из Срезојеваца имају предање о доласку у таковски крај управо из Пећи. По свој прилици, Срезојевићи су дошли у првој половини 17. века из Роваца у Метохију. Требало би пронаћи пописе за Пећки санџак из 17. века или другим именом Дукађина санџак (нахија и кадилук је такође Пећ), верујем да би се истражило ово питање јер ако су Вукомановићи однели име свог братства у Таково по којем је село добило име Срезојевац, онда би се и у пописима за Пећ пронашли сви они. А кнез Иваниш Срезојевић је свакако морао добити ферман од султана, не кажем само због дела предања у Ровцима о њему, да је био турски "савезник", већ је скоро сваки кнез било које кнежине у то доба морао добити ферман одн. одређени "декрет" и да испуњава одређене обавезе према Османлијском царству. Кнежеви су били мале династије, наставак мање властеле, Иваниш је био кнез и свакако јака и истакнута личност у Ровцима и као такав, осим што је имао обавезу према Османлијама тако исто је имао обавезу и према свом братству где да га безбедно смести након добијеног ултиматума од своје сабраће.
Са друге стране, што се евентуалног прибраћивања тиче и драјверовог коментара како је немогуће да се Y56203>Y134578 прибратио Срезојевићима, јер је Ровачко племе у 15. веку било тек у свом зачетку развоја.., ако су већ Булатовићи толико хетерогени, што се доказало преко ДНК анализа, не видим ниједан разлог зашто се Y134578 не би прибратио Срезојевићима у једном тренутку њихове надмоћи над осталим Ровачким братствима, а то је друга половина 16. века и почетак 17. Осим што имамо Катиће (Лучиндан-Марковдан) са предањем о Ровцима, и Утвиће на Косову са истим предањем, имамо и Бошковиће Y134578 са славом Лучиндан у Потарју са предањем о пореклу из Роваца као и тестиране Татиће, о којима ми је Предраг у накнадном разговору рекао да постоје неке индиције о њиховом ровачком пореклу. Дакле, преци ових родова се нису одлучили да деле исту судбину са Срезојевићима, остали су у Ровцима док су преци Катића, Утвића и остали Y134578 кренули са својим новим саплеменицима у Метохију, где ова грана има распрострањеност која прати правце миграција тестираних Y189944>Y250780 Лучиндан-Марковдан. Колико велику распрострањеност не знам, можда је однос рецимо 5:1 у "корист" Y250780, можда већи, можда мањи, тек то би требало проверити кроз тестирање већег броја припадника овог заједничког рода.