Аутор Тема: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић  (Прочитано 5110 пута)

Ван мреже Јовица Кртинић

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 4196
  • Нема ни могућег ако не желимо немогуће!
Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« послато: Јун 04, 2016, 05:51:48 поподне »
У дигиталну библиотеку портала Порекло додата је студија др Владимира Ћоровића о краљу Твртку I Котроманићу.

Књигу можете прочитати или преузети преко следеће везе: http://www.poreklo.rs/2016/06/04/novo-u-digitalnoj-biblioteci-vladimir-corovic-kralj-tvrtko-kotromanic/
« Последња измена: Јун 04, 2016, 06:19:50 поподне админ »

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1691
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #1 послато: Јун 04, 2016, 07:36:29 поподне »
Још једна врхунска књига о Твртку,

Обред крунисања босанскога краља Твртка I. Прилог историји крунисања српских владара у средњем веку - академик Никола Радојчић
http://istorijabl.weebly.com/uploads/9/8/3/5/9835868/nikola_radojcic_-_obred_krunisanja_tvrtka_i.pdf

Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #2 послато: Јун 07, 2016, 02:28:40 поподне »
Још једна врхунска књига о Твртку,

Обред крунисања босанскога краља Твртка I. Прилог историји крунисања српских владара у средњем веку - академик Никола Радојчић
http://istorijabl.weebly.com/uploads/9/8/3/5/9835868/nikola_radojcic_-_obred_krunisanja_tvrtka_i.pdf

Сложио би се са Радулом око квалитета књиге. Писано веома јасним и приступачним стилом. У намјери да олакшам евенталним читатељима "посао", навешћу пар карактеристичних страница.

Дакле аутор, Никола Радојчић не сумња у православље Твртка I Котроманића и то зато што дубоко вјерује у његово крунисаае у Милешеви 1377. године за краља "Србљем, Босном, Поморју и Западним Странама". Наравно, основни извор је Мавро Орбини,  а уосталом и Твртко се тако интитулисао у повељама.

Свије разлагање, боље речено критику Владимира Ћоровића а нарочито Илариона Руварца, који су овог владара увијег сматрали католиком, аутор почиње на страни 22/25. Ту се спомиње М. Пурковић и његово дјело "Авињинске папе и српске земље, који се захваљујући нашем Амикусу могу наћи овде.
Пурковићем се питањем вјере Твртка I бави на страници 94/87, а Н. Радојчић је и писао приказ ове књиге (стр.140).

На идућој страници 23/26, Н. Радојчић почиње излагање да су босански владару у својој вјери били превртљиви, а онда се позива на Васу Глушца и даје му за право када тврди да се "Црква босанска" била аутокефлана православна црква а а сви Котроманићи до Томаша и Стјепана Томашевића православни. На стр. 24/27 спомиње и заштитника Котроманића св. Гргура Чудотворца, који је "изразито православни и у источној цркви наричито поштовани светац".

Ту сам сјетио Дубравка Ловреновића, који је тренутно "најјачи" протагониста тезе о двоструком крунисању Твртка I (сугуби вијенац) и да је прво крунисање било у Милима код Високог (које се јавља и под називом Милешаева) а да је коронатор био дјед "Цркве босанске". Поштовање источњачких светаца (Гргур)  и вијести Мавра Орбинија Ловреновић не одбацује, али уводи један нову тезу: "Sa velikom vjerovatnoćom se može reći da on nije bio pravoslavac, a da je
katolik i pripadnik Crkve bosanske bio po potrebi."


Због тога га је и напао М. Анчић као пропагатора "босанске историје", који опет тврди да су сви Котроманићи од почетка до краја били католици.

Н. Радојчић чврсто вјерује у крунисање у Милешеви 1377, године и потпуно одбацује могућност да је у православном манастиру могао бити крунисан католик. На стр. 77/80 даје и објашњење "сугубог венца" као двоструког а не двократног или узастопног


Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #3 послато: Јун 07, 2016, 03:43:19 поподне »
На идућој страници 23/26, Н. Радојчић почиње излагање да су босански владару у својој вјери били превртљиви, а онда се позива на Васу Глушца и даје му за право када тврди да се "Црква босанска" била аутокефлана православна црква а а сви Котроманићи до Томаша и Стјепана Томашевића православни. На стр. 24/27 спомиње и заштитника Котроманића св. Гргура Чудотворца, који је "изразито православни и у источној цркви наричито поштовани светац".

Ту сам сјетио Дубравка Ловреновића, који је тренутно "најјачи" протагониста тезе о двоструком крунисању Твртка I (сугуби вијенац) и да је прво крунисање било у Милима код Високог (које се јавља и под називом Милешаева) а да је коронатор био дјед "Цркве босанске". Поштовање источњачких светаца (Гргур)  и вијести Мавра Орбинија Ловреновић не одбацује, али уводи један нову тезу: "Sa velikom vjerovatnoćom se može reći da on nije bio pravoslavac, a da je
katolik i pripadnik Crkve bosanske bio po potrebi."


Због тога га је и напао М. Анчић као пропагатора "босанске историје", који опет тврди да су сви Котроманићи од почетка до краја били католици.

Н. Радојчић чврсто вјерује у крунисање у Милешеви 1377, године и потпуно одбацује могућност да је у православном манастиру могао бити крунисан католик. На стр. 77/80 даје и објашњење "сугубог венца" као двоструког а не двократног или узастопног

Не могу да верујем да неко мисли да је Твртка крунисао дјед. ;D Таман да је и у питању црквица у Милама, а не чувена Милешева, нерелано делује да је интрониузацију немањићке православне идеологије обавио неправославни епископ, и то чак не ни католички, већ проблематични дјед Цркве босанске. Тако нешто себи да дозволи човек какав је био Твртко, који је пазио на сваки детаљ, и намеравао да своје краљевство сврста у ред најзначајнијих краљевстава Европе?

Ловреновић још каже Ukoliko se Farlatijevu iskazu pokloni povjerenje, a tome sve govori u prilog, onda se pod metropolitom” odnosno ”igumanom” mileševskog ”bazilijanskog” manastira može kriti samo djed Crkve bosanske.

Базилијански манастир? Ацо, ово је тема која још чека да је детаљније обрадимо, али зар придев базилијански значи само дјед?



Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #4 послато: Јун 09, 2016, 12:49:10 поподне »
Не могу да верујем да неко мисли да је Твртка крунисао дјед. ;D Таман да је и у питању црквица у Милама, а не чувена Милешева, нерелано делује да је интрониузацију немањићке православне идеологије обавио неправославни епископ, и то чак не ни католички, већ проблематични дјед Цркве босанске.

Тако мисле, јер се налазе у "неприлици". Зато се домишљају. Дубравко Ловреновић је протагониста босанске а не бошњачке историје. Додуше у једној ствари је поштен, схвата да Твртка I Котроминћа на крунише фрањевачки (католички) викар у Милама, јер за то нема сагласност угарског краља и Курије. Дакле, за такав узурпаторски чин он нема смјелости. Е ту се разликује од М. Анчића који увијек Босну веже за Угарско-хрватски краљевство.
Међутим, "домислио" се и као коронатора идентификовао дједа "Цркве босанске". На једном мјесту у књизи PROGLAšENJE BOSNEKRALJEVSTVOM 1377.(Pokušaj revalorizacije)* СТР. 4/230 када говори о :"sudjelovanju biskupa koji je intronizirao katoličke vladareili arhiepiskopa, odnosno patrijarha, koji je tu ulogu vršio u Srbiji" ипак у фусноти 17. признаје :
"Kao izdvojeno stoji Baslerovo mišljenje (1975./76., 59.), da je Tvrtka I.okrunio vikar bosanskih franjevaca. Preuzetu od njega, ovu sam tezu nekadi sam zastupao. Lovrenović, 1994., 69.-70."

Када је у питању хералдика, нумизматиика. култови светаца, титулисање, позивање на "прародитеље", немањићкој идеологији владара самодршца, несумњиво је ослањање на Србију Немањића, која након 1371, године више нема "директног мушког потомка". Он ће да иде у "земљу својих прародитеља" и да се тамо венча сугубом вијенцем.

То, ипак. не може да се занемари и у том дијелу је Ловреновић ипак објективан. Због тога га у Сарајеву "одређеним круговима не могу да смисле." Не бих сад овдје качио рад гдје је "паклено" поткачио Мухамеда Филиповића.

Тако нешто себи да дозволи човек какав је био Твртко, који је пазио на сваки детаљ, и намеравао да своје краљевство сврста у ред најзначајнијих краљевстава Европе?

Твртка I Котроманића као владара не бих подцјењивао, али ни прецјењивао. Напросто радило се о "сплету историјских околности. Изумирање Немањића по мушкој линији сам већ споменуо, а додатно је ојачао у политичком и територијалном смислу "одстрањивањем незгодног" Николе Алтомановића. На тај начин је Милешева дошла у "његов посјед". Али колико је "снажан" говори податка да је на основу баштинских права  рођаке Елизабете Хум (западни) мора да уступи Лајошу (Лудовику) Додуше, то је било 1357.
Други моменат су положај однос према угарским краљевима. Лајош  (Лудовик) I Aнжујски се у то вријеме бави Пољском (поништио одредбе тестамента Казимира III), ратови са Турцима и Млечанима, планови у Нупуљу и сл. Просто није није могао да се "бави Босном". Наравно у уздизању Тврка не треба занемарити економију, тачније рударство.

Након Трвтркове смрти Босна полако клизи у "феудалну анархију" као и Србија након Душанове смрти. Не постоји континуитет Тврткове круне са "католичком круном" Томаша. Уосталом, ова друга је "негдје нестала у Сплиту".


Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #5 послато: Јун 09, 2016, 12:50:32 поподне »
Наставак, прешло се 6000 знакова :)

Ловреновић још каже Ukoliko se Farlatijevu iskazu pokloni povjerenje, a tome sve govori u prilog, onda se pod metropolitom” odnosno ”igumanom” mileševskog ”bazilijanskog” manastira može kriti samo djed Crkve bosanske.

Ово су наводи из завршног дијела књиге. Али ту још каже:
Vrijedno je s ovog se mjesta vratiti na Orbinijev iskaz o mileševskom mitropolitu i Farlatijev(Illyricum Sacrum) navod o mitropolitu, odnosno igumanu bazilijanskog mileševskog manastira, i osnažiti hipotezu o njegovoj ulozi u intronizaciji Tvrtka I. Kotromanića. I ugarski, naime, slučaj upućuje na to da se radilo o jednoj autokefalnoj crkvi ortodoksne forme.", али се ипак домишља:
"U ovom kontekstu dovoljno je istaknuti zapažanja katoličkih historičara Raynaldija i Farlatija, koji su bana Tvrtka prikazivali kao šizmatika, što međutim nema veze s njegovim navodnim pravoslavljem kako bi htio Radojčić, nego s odnosom prema katoličanstvu i njegovim centrom u Rimu."


Базилијански манастир? Ацо, ово је тема која још чека да је детаљније обрадимо, али зар придев базилијански значи само дјед?

Кратко-јасно не значи! Дијелом сам се дотакао в(б)азилијанца код "Православне Енглеске". Дакле источњачки светац, установио правила монашког реда, раширени по цијелом "словенском свијету", из Јужне Италије у оквиру историјског сукоба "Папства и Царства" (Отон I и остали) истјерани од Нормана као "песнице папства", чиме је докинута византијска власт у Италији (јужна).

Има на Википедији, али може и овај линк "The Oxford Dictionary of the Christian Church" (https://books.google.ba/books?id=fUqcAQAAQBAJ&pg=PA168&dq=st+Basilie&hl=hr&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=st%20Basilie&f=false

Е овдје је Синиша у једном посту добро примијетио какву су улогу следбеници овог реда у "словенском свијету" имали приликом привођења православних "унији". Конкретно ријеч је унији У Бресту 1596.
ЈОСАФАТ КУНЦЕВИЧ  је то "заплатио главом". Ликвидрали су га козаци, али је од стране католичке цркве проглашен свецем. Пар "сличица"





А како је убијен може се наћи овде

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #6 послато: Јун 09, 2016, 02:43:28 поподне »
Твртка I Котроманића као владара не бих подцјењивао, али ни прецјењивао. Напросто радило се о "сплету историјских околности. Изумирање Немањића по мушкој линији сам већ споменуо, а додатно је ојачао у политичком и територијалном смислу "одстрањивањем незгодног" Николе Алтомановића. На тај начин је Милешева дошла у "његов посјед". Али колико је "снажан" говори податка да је на основу баштинских права  рођаке Елизабете Хум (западни) мора да уступи Лајошу (Лудовику) Додуше, то је било 1357.
Други моменат су положај однос према угарским краљевима. Лајош  (Лудовик) I Aнжујски се у то вријеме бави Пољском (поништио одредбе тестамента Казимира III), ратови са Турцима и Млечанима, планови у Нупуљу и сл. Просто није није могао да се "бави Босном". Наравно у уздизању Тврка не треба занемарити економију, тачније рударство.

Дефинитивно сам под био утиском. Али и објективно кад сагледамо ствари, Твртко је ипак имао визију државе, и активно је радио на њеном остварењу. Нажалост, његова изненадна и прерана смрт зауставила је тај полет, и што кажеш у Босни после Тврткове смрти долази до "феудалне анархије", што ставља тачку на причу о држави до данашњих дана.

Кратко-јасно не значи! Дијелом сам се дотакао в(б)азилијанца код "Православне Енглеске". Дакле источњачки светац, установио правила монашког реда, раширени по цијелом "словенском свијету", из Јужне Италије у оквиру историјског сукоба "Папства и Царства" (Отон I и остали) истјерани од Нормана као "песнице папства", чиме је докинута византијска власт у Италији (јужна).

Има на Википедији, али може и овај линк "The Oxford Dictionary of the Christian Church" (https://books.google.ba/books?id=fUqcAQAAQBAJ&pg=PA168&dq=st+Basilie&hl=hr&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=st%20Basilie&f=false

Е овдје је Синиша у једном посту добро примијетио какву су улогу следбеници овог реда у "словенском свијету" имали приликом привођења православних "унији". Конкретно ријеч је унији У Бресту 1596.
ЈОСАФАТ КУНЦЕВИЧ  је то "заплатио главом". Ликвидрали су га козаци, али је од стране католичке цркве проглашен свецем.

Да ли то значи да смо у време унија имали буквално ред василијанаца, или су они тако називали само оне што су приступили идеји уније, а у начелу василијанцима сматрали све правосалвне?



Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #7 послато: Јун 09, 2016, 03:22:08 поподне »
Али и објективно кад сагледамо ствари, Твртко је ипак имао визију државе, и активно је радио на њеном остварењу.

Визија државе на немањићким традицијама. Он је оженио бугарску принцезу Доротеју, која јесте била католкиња, али се у документима назива КИРА. И није она једина кир. То је и кир Кујава која се спомиње на 7. страници Михаила Динића "Државни сабор средњовјековне Босне" Пошто немам на буксу, сад ће поставити Д. Мандића.



Дакле Јелена Груба, супруга СтјепаанаДабише.

Да ли то значи да смо у време унија имали буквално ред василијанаца, или су они тако називали само оне што су приступили идеји уније, а у начелу василијанцима сматрали све православне?

Ово што је подвучено!

Ван мреже Wolf Sagash

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1363
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #8 послато: Јун 09, 2016, 06:57:16 поподне »
Кад кренете од Стоца ка Љубињу, са лијеве стране пута, одмах из задњих кућа у насељу на оним врлетима смјештено је насеље Басилије, Поп столачки ми је причао да су му мјештани муслимани казивали да ту постоје остаци неког манастира.  Можда је та сва прича некако повезана са Василијанцима.

Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #9 послато: Јун 10, 2016, 11:40:09 пре подне »
Да ли то значи да смо у време унија имали буквално ред василијанаца, или су они тако називали само оне што су приступили идеји уније, а у начелу василијанцима сматрали све правосалвне?

Овдје сам био мало непрецизан а и нисам добро схватио упит.

Василијанци или по народски речено василијани су ред који је карактеристичан  за Закарпатје. Добар дио ове територије (Буковина, Галиција) је  касније ушао у састав Хабсбушке Монархије. Зато сам и поставио Јосафата Кунцевича јер је он имао велику улогу приликом преласка православних, касније гркоталика, унији. Закључак је логичан; не може католик прићи унији, него православни. Дакле, прилагођавање Курије.

Кључно је да православно монаштво не познаје редове за разлику од католика (бенедиктинци, фрањевци, језуити, капуцинери и сл.). Може се само говорити о правилима које је успоставио у вријеме аријанске шизме св. Василије из Цезареје. Та правила ће први прихватити бенедиктинци у Јужној Италији.

Ево  једног цитата из рада Stankа Andrićа - Bazilijanski i benediktinski samostan sv. Dimitrija u Srijemskoj Mitrovici, који је за ову тему небитан, али говори о изворности овог, назовимо га реда:
"Mišljenje da su oba ugarska samostana sv. Dimitrija (у Сремској Митровици) bila istočno-pravoslavna (bazilijanska) učvrstilo bi se kada bi se pokazalo da je i preostalih pet samostana navedenih u istom nizuu registru Inocenta III. također pripadalo istočnim redovnicima."

На тој тези Д. Ловреновић, тачније наводу Д. фарлатија: "regalia insignia... tradente Metropolita, sive coenobiarcha monasterii Basiliani Millescevensis." гради тврдњу да је крунисање изврешно и Милима, тачније цркви св. Николе.
Признајем да ми је податак о везама василијанског монаштва или правила и манастира Милешеве код Пријепоља непознат.

Да се мало вратимо на основну тему. У моје вријеме алфа и омега историје средњовјековне босанске државе била истоимена књига Симе Ћирковића. Књига је превазиђена, али ни аутор када је говорио о мјесту крунисања Твртка I, није био сигуран да се то десило у Милешеви, те је на стр. 137. навео "можда у манастиру Милешеви".

Али да се, како је то Ђуро Тошић имао обичај да каже "да извините преко бабе"(мисли се на Драгутинову кћерку), позивао се на родбинске везе са Немањићима и истицао право н акруну.
Наслањао на немањићку традицију неоспорно је.

А на кога би се наслањао? Можда је он потомак Котромана Гота, али у остваривању својих политичких амбиција његове "очи су гледале према Истоку". Могу се појединци домишљати колико хоће, али језик и писмо његових повеља, титулисање, организација двора носе печат "византијског културног круга" и ту је "копирао" Немањиће.

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #10 послато: Јун 10, 2016, 02:19:21 поподне »
Ацо, откад смо ушли у ове приче око василијанског реда, ја у том појму видим само православну цркву, или уже гледано, оне делове православне цркве која је "кибицована" за унију (око које се активно радило током XVI и током XVII века).

Као што рекох и раније, ја сам се са тим појмом први пут срео код Охмучевића, који на Светој Гори налази Ред Светог Василија (Monte Sancto, Ordinis d.Basxlii, Скоројевићев препис, око 1637. године), рецимо 70-80-их година XVI века.

Везано за то време унија, василијански ред се тада институционализује у оквиру Римокатоличке цркве, а у циљу уклапања новопридошлих оцепљених правосалвних епископија, или чак делова епископија (понекад су то биле групе парохија, као што смо могли видети код Уније у Ужгороду). Једноставно, ви православни, тј. сада гркокатолици, ви сте у оквиру наше цркве василијански ред - и тачка.

А тај појам у ранијем времену вероватно је био истог значења, али у принципу неформалан, јер цркве и манастири тих василијанских редова нису припадали Римокатоличкој цркви.



Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #11 послато: Јун 10, 2016, 03:10:33 поподне »
Везано за то време унија, василијански ред се тада институционализује у оквиру Римокатоличке цркве, а у циљу уклапања новопридошлих оцепљених правосалвних епископија, или чак делова епископија (понекад су то биле групе парохија, као што смо могли видети код Уније у Ужгороду). Једноставно, ви православни, тј. сада гркокатолици, ви сте у оквиру наше цркве василијански ред - и тачка.

Тачно! Тако и ја то схватам. Употријебићу једну једноставнију ријеч "латинизирање" ово реда


А тај појам у ранијем времену вероватно је био истог значења, али у принципу неформалан, јер цркве и манастири тих василијанских редова нису припадали Римокатоличкој цркви.

Коријени монаштва, било анахоретског (пустињачког) или ценобитског (заједнице) су на Истоку и то у вријеме када је Црква била јединствена (прије раскола). Св. Василије Велики је био поборник ценобитског монаштва.

Ево мало "истргнутих" цитата из једног рада Д. Мора  "MONAŠTVO – ZNAK I POTICAJ JEDINSTVU CRKVE":

"Zato s pravom Bazilija smatramo ocem Istočnog monaštva. Ono do danas živi od zasada što ih je Bazilije postavio".

Ово је наравно прије "велике шизме", али даље наставља:

"Sv. Bazilije je sastavio Pravilo (Regula) i time postao ‘otac istočnog monaštva’. To bazilijansko Pravilo je ubrzo došlo i do Konstantinopola, u Grčku, na Siciliju i u južnu Italiju, i tako se umnožavaju samostani koji žive po tom Pravilu. Najpoznatiji samostan u Carigradusu: Akoimeten samostan i Studion samostan, nazvan po svom osnivaču Studiosu. Tu tradiciju bazilijanskog načina života slijedit će i vjerno čuvati najveća središta monaškog života, najprije u bizantskoj, te grčkoj Crkvi, a u drugom tisućljeću, u Ruskoj Crkvi."



Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #12 послато: Јун 10, 2016, 03:33:26 поподне »
Драгољуб Драгојловић је "паклено тежак" за читање, али се у општем закључку своје студије "Крстјани и јеретичка црква босанска, дотакао "анхоретског монаштва".

Први пут користим post image, па се надам да ће бити у реду :D


Ван мреже Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1679
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #13 послато: Јун 10, 2016, 04:39:55 поподне »
Човече, ово је баш тешко за читање. Морао сам неколико пута да прочитам.
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Владимир Ћоровић - Краљ Твртко I Котроманић
« Одговор #14 послато: Јун 10, 2016, 07:06:28 поподне »
Човече, ово је баш тешко за читање. Морао сам неколико пута да прочитам.

Бакс немој да лупаш главу. Цитира пола странице  а онда у двије реченице да коментар.

Него још мало о шизматицима-базилијанима. Ријеч је о Јосипу Лучићу. Обратити пажњу на задњи ред