Аутор Тема: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)  (Прочитано 26521 пута)

Ван мреже Gorance

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 710
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #120 послато: Децембар 01, 2022, 11:14:40 пре подне »
Јел овај:

<a href="https://www.youtube.com/v/j4TOUrxzd28" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/j4TOUrxzd28</a>

Последња сцена, када Мехмед Освајач уђе у Агиу Софију, узме детенце у наручје, а људима која су се склонили у цркву каже не брините за своју животе и имовину и слободни сте да исповедате своју веру. Непроцењиво... ;)
Е,тај. ;D
« Последња измена: Децембар 01, 2022, 11:51:49 пре подне НиколаВук »

Ван мреже dko

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 502
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #121 послато: Децембар 01, 2022, 09:23:39 поподне »
Јасно ми је о чему пишеш. Међутим, мислим да се и естетика гледаоца у међувремену промјенила. Траже се филмови због којих ће гледаоци ићи у биоскоп и добити своју "порцију" специјалних ефеката. Кључно је ово што си написао "ruiniraju transcendenciju filma". Али тражи ли данашњи просјечни гледалац "трансцеденцију филма"? Да ли би Петровићеве Сеобе напуниле данас биоскопску салу?

da, estetika se promenila ali redosled je sledeci 1. kreativci u filmskim studijima, i sami poklonici video igrica a vernici kompjuterizacije, sugerisu da treba ubrizgati estetiku kompjuter grafiksa 2. konzervativni studio bosovi se brinu da takav potez mozda ipak ne upali 3. radikalniji studio bosovi kazu - svidja mi se novotarsko razmisljanje, ulozicu u... pa ako prodje prodje; danas smo dosli do aporije - u holivudu se vise ne snimaju filmovi, nego produzene video igrice 4. ali, sagledajmo samo 'zvezdane ratove' - iz drugog serijala poznih 90tih i ranih 2000tih ... koliko je grafika smesna u odnosu na realni kvalitet prvog serijala ('77 do '83) koji i danas predstavlja apsolutni esetski autoritet za poklonike 'ratova zvezda' 5. to znaci, drajveru, da se 'estetika promenila' ali do nekle (sto bi rekla ciganka ginekologu)... 6. drugim recima, to znaci - da kada bi narodu ponudio skupu realnost, ali dobro uradjenu... narod bi, jednim dobrim delom, rekao - bravo... izmedju ostalog zato sto su gladni realnog tela, realnog pokreta, realnije boje a koja je fakturom kamere/rasvete prenesena u transcendeciju (danas je obrnuto - infantilna fantazija prikazna 'sto blize'); zato i kazem da se vidi svesni pokusaj kod ovih rusa da se ulozi u kompleksne, ambiciozne fizicke (materijalne) scene 7. dacu primer TV PINK... narod, puk... je bio zadovoljan grand paradom (pevacice pevaju) i kursadzijama (politicki humor) a onda su ova dva formata skrajnuta i namesto njih (kroz niz godina) postavljeni su talent soouvi (pevacice ocenjuju amatere i decu) i rijalisti formati (drustvena margina siri besmisao, anti-politicki humor) 8. narod jeste navikao na ova zadnje dva sada, ali nije ih 'trazio' inicijalno... prosto, odozgo su se pojavili kao potencijalno dobitni 9. skidanje sa rijaliti bi verovatno bilo delimicno paralelno skidanju sa droge... ali, u odsustvu drugih zanimacija - narod bi, bar dobar deo, ponovo prihvatio 'kursadzije' a svakako grand paradu - bez pitanja, kada bi se u potpunosti ukinuli formati gde pevacice diskutuju i pametuju 9. da se vratimo na film... 'vera' (epoha 40tih bgd) puni sada upravo bioskopske sale (kao sto je punilo vranje/zona zamfirova ili toma)... kvalitetno uradjen film bi napunio salu, nas... istorijski... ali opet se vracamo na ovo pocetno - nema kod nas tih para, te dubinske materijalne/produkcijske kulture, nema filmskog znanja da se to uradi... a  pogotovo u kontekstu kad se to ne radi ni u svetu vise, ne kako bi tebalo


На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7259
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #122 послато: Децембар 01, 2022, 11:17:02 поподне »
da, estetika se promenila ali redosled je sledeci 1. kreativci u filmskim studijima, i sami poklonici video igrica a vernici kompjuterizacije, sugerisu da treba ubrizgati estetiku kompjuter grafiksa 2. konzervativni studio bosovi se brinu da takav potez mozda ipak ne upali 3. radikalniji studio bosovi kazu - svidja mi se novotarsko razmisljanje, ulozicu u... pa ako prodje prodje; danas smo dosli do aporije - u holivudu se vise ne snimaju filmovi, nego produzene video igrice 4. ali, sagledajmo samo 'zvezdane ratove' - iz drugog serijala poznih 90tih i ranih 2000tih ... koliko je grafika smesna u odnosu na realni kvalitet prvog serijala ('77 do '83) koji i danas predstavlja apsolutni esetski autoritet za poklonike 'ratova zvezda' 5. to znaci, drajveru, da se 'estetika promenila' ali do nekle (sto bi rekla ciganka ginekologu)... 6. drugim recima, to znaci - da kada bi narodu ponudio skupu realnost, ali dobro uradjenu... narod bi, jednim dobrim delom, rekao - bravo... izmedju ostalog zato sto su gladni realnog tela, realnog pokreta, realnije boje a koja je fakturom kamere/rasvete prenesena u transcendeciju (danas je obrnuto - infantilna fantazija prikazna 'sto blize'); zato i kazem da se vidi svesni pokusaj kod ovih rusa da se ulozi u kompleksne, ambiciozne fizicke (materijalne) scene 7. dacu primer TV PINK... narod, puk... je bio zadovoljan grand paradom (pevacice pevaju) i kursadzijama (politicki humor) a onda su ova dva formata skrajnuta i namesto njih (kroz niz godina) postavljeni su talent soouvi (pevacice ocenjuju amatere i decu) i rijalisti formati (drustvena margina siri besmisao, anti-politicki humor) 8. narod jeste navikao na ova zadnje dva sada, ali nije ih 'trazio' inicijalno... prosto, odozgo su se pojavili kao potencijalno dobitni 9. skidanje sa rijaliti bi verovatno bilo delimicno paralelno skidanju sa droge... ali, u odsustvu drugih zanimacija - narod bi, bar dobar deo, ponovo prihvatio 'kursadzije' a svakako grand paradu - bez pitanja, kada bi se u potpunosti ukinuli formati gde pevacice diskutuju i pametuju 9. da se vratimo na film... 'vera' (epoha 40tih bgd) puni sada upravo bioskopske sale (kao sto je punilo vranje/zona zamfirova ili toma)... kvalitetno uradjen film bi napunio salu, nas... istorijski... ali opet se vracamo na ovo pocetno - nema kod nas tih para, te dubinske materijalne/produkcijske kulture, nema filmskog znanja da se to uradi... a  pogotovo u kontekstu kad se to ne radi ni u svetu vise, ne kako bi tebalo
Ја мислим да се код нас иде са лепим паковањем али "танког" садржаја. Као да се иде неком пречицом до спектакла, а радити на темељу је много теже. Стари филм "Бој на Косову" сећам се да је био критикован како је одрађен на брзину, за пар месеци, али то је за данашње стандарде, појам и класик  (да не помињем серију "Вук Караџић")
« Последња измена: Децембар 01, 2022, 11:22:16 поподне ДушанВучко »

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5160
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #123 послато: Децембар 02, 2022, 07:11:24 пре подне »
da, estetika se promenila ali redosled je sledeci 1. kreativci u filmskim studijima, i sami poklonici video igrica a vernici kompjuterizacije, sugerisu da treba ubrizgati estetiku kompjuter grafiksa 2. konzervativni studio bosovi se brinu da takav potez mozda ipak ne upali 3. radikalniji studio bosovi kazu - svidja mi se novotarsko razmisljanje, ulozicu u... pa ako prodje prodje; danas smo dosli do aporije - u holivudu se vise ne snimaju filmovi, nego produzene video igrice 4. ali, sagledajmo samo 'zvezdane ratove' - iz drugog serijala poznih 90tih i ranih 2000tih ... koliko je grafika smesna u odnosu na realni kvalitet prvog serijala ('77 do '83) koji i danas predstavlja apsolutni esetski autoritet za poklonike 'ratova zvezda' 5. to znaci, drajveru, da se 'estetika promenila' ali do nekle (sto bi rekla ciganka ginekologu)... 6. drugim recima, to znaci - da kada bi narodu ponudio skupu realnost, ali dobro uradjenu... narod bi, jednim dobrim delom, rekao - bravo... izmedju ostalog zato sto su gladni realnog tela, realnog pokreta, realnije boje a koja je fakturom kamere/rasvete prenesena u transcendeciju (danas je obrnuto - infantilna fantazija prikazna 'sto blize'); zato i kazem da se vidi svesni pokusaj kod ovih rusa da se ulozi u kompleksne, ambiciozne fizicke (materijalne) scene 7. dacu primer TV PINK... narod, puk... je bio zadovoljan grand paradom (pevacice pevaju) i kursadzijama (politicki humor) a onda su ova dva formata skrajnuta i namesto njih (kroz niz godina) postavljeni su talent soouvi (pevacice ocenjuju amatere i decu) i rijalisti formati (drustvena margina siri besmisao, anti-politicki humor) 8. narod jeste navikao na ova zadnje dva sada, ali nije ih 'trazio' inicijalno... prosto, odozgo su se pojavili kao potencijalno dobitni 9. skidanje sa rijaliti bi verovatno bilo delimicno paralelno skidanju sa droge... ali, u odsustvu drugih zanimacija - narod bi, bar dobar deo, ponovo prihvatio 'kursadzije' a svakako grand paradu - bez pitanja, kada bi se u potpunosti ukinuli formati gde pevacice diskutuju i pametuju 9. da se vratimo na film... 'vera' (epoha 40tih bgd) puni sada upravo bioskopske sale (kao sto je punilo vranje/zona zamfirova ili toma)... kvalitetno uradjen film bi napunio salu, nas... istorijski... ali opet se vracamo na ovo pocetno - nema kod nas tih para, te dubinske materijalne/produkcijske kulture, nema filmskog znanja da se to uradi... a  pogotovo u kontekstu kad se to ne radi ni u svetu vise, ne kako bi tebalo

Кад сам написао да се естетика промијенила, нисам ни мислио да та промјена добрим дијелом није била диригована. Међутим стање јесте такво. Не бих занемарио прилагођавање наших чула на брзину слике, звука, спектакл и отпор наших чула на конзумацију оног старог. Осим тога, за млађе генерације, нова компјутеризована естетика је оно са чиме су расли на шта су се навикли.

Наравно да иза свега стоји новац. Компјутерска графика је јефтинија од класичне кинематографије. Лакше је и јефтиније компјутерски направити сцену битке него ангажовати хиљаде статиста, све са коњима и опремом. Тежиште развоја кинематографије је на квалитету те компјутерске продукције. Они који имају више пара имају и боље компјутерске ефекте и правац развоја кинематографије сад иде у том правцу. Да компјутерско буде што ближе реалности. Крајња тачка таквог развоја кинематографије јесте укидање живих глумаца. Прављење виртуелних филмских звијезда. Био је онај један филм са Ал Паћином који је актуелизовао управо ту тему, заборавио сам како се зове. Тад је то било на нивоу научне фантастике, сад већ мислим да је веома близу реалности.

Хоћу рећи да не вјерујем да ће се кинематографија вратити на старо.


Ван мреже Gorance

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 710
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #124 послато: Децембар 02, 2022, 08:42:29 пре подне »
Кад сам написао да се естетика промијенила, нисам ни мислио да та промјена добрим дијелом није била диригована. Међутим стање јесте такво. Не бих занемарио прилагођавање наших чула на брзину слике, звука, спектакл и отпор наших чула на конзумацију оног старог. Осим тога, за млађе генерације, нова компјутеризована естетика је оно са чиме су расли на шта су се навикли.

Наравно да иза свега стоји новац. Компјутерска графика је јефтинија од класичне кинематографије. Лакше је и јефтиније компјутерски направити сцену битке него ангажовати хиљаде статиста, све са коњима и опремом. Тежиште развоја кинематографије је на квалитету те компјутерске продукције. Они који имају више пара имају и боље компјутерске ефекте и правац развоја кинематографије сад иде у том правцу. Да компјутерско буде што ближе реалности. Крајња тачка таквог развоја кинематографије јесте укидање живих глумаца. Прављење виртуелних филмских звијезда. Био је онај један филм са Ал Паћином који је актуелизовао управо ту тему, заборавио сам како се зове. Тад је то било на нивоу научне фантастике, сад већ мислим да је веома близу реалности.

Хоћу рећи да не вјерујем да ће се кинематографија вратити на старо.
,,Бој на Косову" већина нас зна напамет. Има ту недостатака, али потрудило се. Као клинцу ми је био врх. Данас видим неке пропусте. На пример кад Катарина Гојковић пева на балкону куле (снимано у пиротској тврђави) и испраћа војску. Војска на штитовима има исцртане кобајаги грбове који више личе на спреј street art. Али и поред тих ситница одлично драмски урађен (лепо си рекао да је рађен као ТВ драма). Што се тиче комп. графике, немам ништа против, уколико се питају историчари за савет. У Немањићима је то пристојно урађено. Мислим, од Раса нису направили неоромантичарски Neuschweinstein, што би неке ружичасте продукцијске куће то вероватно урадиле. Да не причам о златним виљушкама.

Ван мреже Христифор

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 885
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #125 послато: Децембар 02, 2022, 12:04:35 поподне »
Заиста сам скептичан око квалитета  најављеног филма посебно из разлога што режисер Антонијевић планира да снима и филм о Баш- Челику, очита хипер продукција и покушај имитације највећих светских студија.  Ми немамо ресурсе пре свега па затим режисере, сценаристе нити глумце који могу да изнесу један овако захтеван пројекат на својим плећима. Надам се да грешим и да ћемо бити пријатно изненађени.

Ван мреже Драган Обреновић

  • Члан Управног одбора
  • Истраживач
  • *
  • Поруке: 962
  • R1b-U152>FTA27217
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #126 послато: Децембар 02, 2022, 12:09:11 поподне »
Кад сам написао да се естетика промијенила, нисам ни мислио да та промјена добрим дијелом није била диригована. Међутим стање јесте такво. Не бих занемарио прилагођавање наших чула на брзину слике, звука, спектакл и отпор наших чула на конзумацију оног старог. Осим тога, за млађе генерације, нова компјутеризована естетика је оно са чиме су расли на шта су се навикли.

Управо тако, Lord of the Rings, Game of Thrones и сл. су поставили неке визуелне стандарде и повратка на старо тешко да може бити.

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5303
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #127 послато: Децембар 02, 2022, 12:37:53 поподне »
Управо тако, Lord of the Rings, Game of Thrones и сл. су поставили неке визуелне стандарде и повратка на старо тешко да може бити.

Док је таква естетика била смештена само у видео игре и ТВ серије које се дешавају у неким алтернативним стварностима инспирисаним средњим веком (али некаквим средњим веком "на стероидима"), то је било у реду и имало је смисла и оправдања. Али онда се прелила из света фантазије на разне "Викинге", "Последња краљевства" и остале псеудоисторијске серијале, па затим и на документарне емисије и ТВ канале. Тако је рецимо некада пристојан документарни ТВ канал History потпуно упропашћен. Последично, данашњи просечан ТВ гледалац вероватно замишља да су у средњем веку шетали све сами Двејн Џонсони и Џејсон Мамое, оковани у беспрекорне златне оклопе, накићене гомилом сувишних украса, а можда и да су јахали змајеве :). Попут жена са пренаглашеном естетском хирургијом, превеликим силиконским уметцима и ботоксима, овакви серијали представљају својеврсну "историјску порнографију", која има везе са стварним стањем ствари таман колико и поменуте госпођице са стварним женама. Но јасно ми је да превише очекујем :)
« Последња измена: Децембар 02, 2022, 12:40:04 поподне Ojler »
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5160
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #128 послато: Децембар 02, 2022, 12:55:57 поподне »
Управо тако, Lord of the Rings, Game of Thrones и сл. су поставили неке визуелне стандарде и повратка на старо тешко да може бити.

Наравно, сљедеће је ово.

<a href="https://www.youtube.com/v/RNDOznEiUBI" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/RNDOznEiUBI</a>

Зашто продуценти и редитељи да се млате са размаженим глумцима и глумицама, када могу да их компјутерски створе. Још коју годину, док се не направи финансијска рачуница, селебрити индустрија vs. виртуелни глумци. Па кад продуценти виде шта је плус,а шта минус, ићи ће на сљедећи ниво.

Ван мреже dko

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 502
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #129 послато: Децембар 02, 2022, 06:59:09 поподне »
Кад сам написао да се естетика промијенила, нисам ни мислио да та промјена добрим дијелом није била диригована. Међутим стање јесте такво. Не бих занемарио прилагођавање наших чула на брзину слике, звука, спектакл и отпор наших чула на конзумацију оног старог. Осим тога, за млађе генерације, нова компјутеризована естетика је оно са чиме су расли на шта су се навикли.

Наравно да иза свега стоји новац. Компјутерска графика је јефтинија од класичне кинематографије. Лакше је и јефтиније компјутерски направити сцену битке него ангажовати хиљаде статиста, све са коњима и опремом. Тежиште развоја кинематографије је на квалитету те компјутерске продукције. Они који имају више пара имају и боље компјутерске ефекте и правац развоја кинематографије сад иде у том правцу. Да компјутерско буде што ближе реалности. Крајња тачка таквог развоја кинематографије јесте укидање живих глумаца. Прављење виртуелних филмских звијезда. Био је онај један филм са Ал Паћином који је актуелизовао управо ту тему, заборавио сам како се зове. Тад је то било на нивоу научне фантастике, сад већ мислим да је веома близу реалности.

Хоћу рећи да не вјерујем да ће се кинематографија вратити на старо.

1. uglavnom si u krivu u zakljucku iako nista pogresno nisi rekao 2. znas kad si se slozio sa mnom oko gubitka 'transcendencije' zbog elementa izostravanja slike... u tom smislu, treba postaviti pitanje - a sta kompjuterska grafika, zapravo, cilja? nekakav 'kompjuterski' stil, kakav je bio nekadasnji stil filmske trake/rasvete, ili sto verniju, jednog dana apsolutno identicnu, kopiju realnost? 3. ako je ovo prvo - onda se radi o svojevrsnom manirizmu, na koji neko moze da bude 'naviknut' ali kao i u onom mimu famoznom, kad prodje zgodnija zenska, moze da bude i odviknut. ne zaboravi da je nasa mogucnost recepcije - brzine slike, zvuka i spektakla - limitirana. moze donekle ubrzanje ili seckanje montazno ali, od famozne nekle - jok brte bogomi. raspada se kontinuitet, gledalac gubi interesovanje 4. elem, ako se, pak, u herojskom podvigu kompjuterske grafike radi o sto verodostojnijem imitiranju realnosti - NISTA u kompjuterskoj grafici nije ni prici realnom telu (nasoj percepciji realnog tela) 5. tako da ova krajnja instanca o kojoj govoris - zapravo filozofski znaci - nestanak 'kompjuterske grafike' kao realnog fenomena - jer se takva, apsolutno realna grafika izjednacila sa telom 6. to je hipoteticka situacija koja se nije desila 7. poenta je sledeca: DOK SE TO NE DESI: apsolutno je moguce, ulaganjem neuporedivo veceg novca, napraviti film sa realnim ljudima koji ce potuci CG film i kod mladih narastaja 7. pomenuti su 'gospodar prstenova' i 'igra prestola' 8. gospodar je upravo odlican primer superiornost modela (maketa) kakve su radjenje u prvim filmovima u odnosu na kompjutersku grafiku iz serija 'hobit'... 9. i u odnosu na 'fantasticne' elemente u igri prestola 10. neuporedivo veci budzet 'gospodara', neuporedivo veca briga da se kompjuterska grafika radi samo za snimke iz daljine, itd... 11. 'vracanje na' 'odvikavanje od' je slicno fast fudu ili zenama koje pominje ojler... 12. iz perspetive naviknute omladine to moze da zvuci ovako: super su i mek i silikonka, ali ako su u ponudi i realno pecenje i prirodna zena - sto da ne 13. dakle, ne precenjujmo estetiku a pogotovo 'naprednost' kompjuterske grafike posto je daleko ispod milijardi milijarda celija koje su neopohodne da bi se telo percipiralo kao realno 14. naravno, filozofski, ne radi se samo zbog para - vec zbog ljudske zelje za promenom (modom), novotarijama i - konacno - pokusajem da se replikuje covek

Ван мреже Gorance

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 710
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #130 послато: Децембар 02, 2022, 10:24:33 поподне »
1. uglavnom si u krivu u zakljucku iako nista pogresno nisi rekao 2. znas kad si se slozio sa mnom oko gubitka 'transcendencije' zbog elementa izostravanja slike... u tom smislu, treba postaviti pitanje - a sta kompjuterska grafika, zapravo, cilja? nekakav 'kompjuterski' stil, kakav je bio nekadasnji stil filmske trake/rasvete, ili sto verniju, jednog dana apsolutno identicnu, kopiju realnost? 3. ako je ovo prvo - onda se radi o svojevrsnom manirizmu, na koji neko moze da bude 'naviknut' ali kao i u onom mimu famoznom, kad prodje zgodnija zenska, moze da bude i odviknut. ne zaboravi da je nasa mogucnost recepcije - brzine slike, zvuka i spektakla - limitirana. moze donekle ubrzanje ili seckanje montazno ali, od famozne nekle - jok brte bogomi. raspada se kontinuitet, gledalac gubi interesovanje 4. elem, ako se, pak, u herojskom podvigu kompjuterske grafike radi o sto verodostojnijem imitiranju realnosti - NISTA u kompjuterskoj grafici nije ni prici realnom telu (nasoj percepciji realnog tela) 5. tako da ova krajnja instanca o kojoj govoris - zapravo filozofski znaci - nestanak 'kompjuterske grafike' kao realnog fenomena - jer se takva, apsolutno realna grafika izjednacila sa telom 6. to je hipoteticka situacija koja se nije desila 7. poenta je sledeca: DOK SE TO NE DESI: apsolutno je moguce, ulaganjem neuporedivo veceg novca, napraviti film sa realnim ljudima koji ce potuci CG film i kod mladih narastaja 7. pomenuti su 'gospodar prstenova' i 'igra prestola' 8. gospodar je upravo odlican primer superiornost modela (maketa) kakve su radjenje u prvim filmovima u odnosu na kompjutersku grafiku iz serija 'hobit'... 9. i u odnosu na 'fantasticne' elemente u igri prestola 10. neuporedivo veci budzet 'gospodara', neuporedivo veca briga da se kompjuterska grafika radi samo za snimke iz daljine, itd... 11. 'vracanje na' 'odvikavanje od' je slicno fast fudu ili zenama koje pominje ojler... 12. iz perspetive naviknute omladine to moze da zvuci ovako: super su i mek i silikonka, ali ako su u ponudi i realno pecenje i prirodna zena - sto da ne 13. dakle, ne precenjujmo estetiku a pogotovo 'naprednost' kompjuterske grafike posto je daleko ispod milijardi milijarda celija koje su neopohodne da bi se telo percipiralo kao realno 14. naravno, filozofski, ne radi se samo zbog para - vec zbog ljudske zelje za promenom (modom), novotarijama i - konacno - pokusajem da se replikuje covek
Де понови :)

Ван мреже dko

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 502
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #131 послато: Децембар 03, 2022, 12:38:32 пре подне »
Де понови :)


evo ovako probaj: serijal gospodar prstenova. poput prva tri filma ratova zvezda - ulozeno je jako puno para u realne makete (modele) koji su snimani. izabran novi zeland neobicni...  da realna priorda odradi svoje, a ovaj neobicni akcenat (juzna hemisfera) da doradi malo na transcendenciji visoke fantazije. neuporedivo manje kompjuterske grafike od hobita. ti filmovi (rat zvezda prvi serijal i ovo) i danas poklonicima ovih epskih fantazija predstavljaju nedotizni uzor. vise ih vole od ovih kompjuterskog grafickih varijacija. argument da su deca navikla na grafiku (ili stil montaze) pa to preferiraju/iskljucivo preferiraju bi morao biti demonstriran njihovim odbacivanjem nekog novog ratova zvezda ili gospodara prstenova, uradjenih u ovom realisticnijem maniru. ja tvrdim da to takvog odbacivanja NE BI DOSLO. da, iako su najnovije generacija naviknute na grafiku, itd ... naviknute su i na cips i na mek, ali to ne znaci da ne vole licke pole i janjetinu. ergo, moj zakljucak je - gledali bi BEZ DA SE ZALE nesto uradjeno u maniru prethodne generacije, ili polu-generacije. primetite da su ovde navedeni bili 'gospodar prstenova' i 'igra pretola' kao sinonimi... a ja potenciram razliku izmedju starog i novog g.prsten serijala... to jest, dodatnog pokusaja da se ustedi novac (zlo)upotrebom grafike... ijan mekkelan je plakao od muke jer je u hobitu glumio ispred green screena nonstop.... a naravno, ostaje nasa limitiranost u fizickom i svetu percepcije. prosto, obecanje 'vecitog' progresa je neostvarivo. covek limitiran culima, stranama sveta, ljudskom prirodom (sta nam odgovoara, a sta ne...)

promenimo zanr, da bi jasnije videli situaciju. postoji glad ozbiljne publike za ozbiljnim sadrzajem, ne-fantazijskim, ne-steroidnim... koji se preselio u 'serije', na razne platforme/kablovske, internet produkcije. dakle, govorimo o realisticnim serijama, cija je geneza postavljena sopranosima. to takodje pokuazuje da bi publika gledala i realnije filmove kada studiji ne bi optirali za ustedu a to prodavali kao superpricu i superfantaziju

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5160
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #132 послато: Децембар 03, 2022, 11:56:02 поподне »
Ова тема ме је усмјерила да мало погледам стање са тим новим компјутерским технологијама примјењеним у филму. Чини ми се да је у визуелизацији компанија Epic Games са својом платформом Unreal Engine најдаље догурала. Морам признати да сам фасциниран са њиховом визуелизацијом људи тзв. Metahumans. Не могу рећи да је то 100% реално, али је рецимо 80% реално. Чини ми се да им уста, зуби и усна дупља јоп нису разрађени како би требало. Очи, за које сam претпостављао да би могле бити најпроблематичније, су веома добро урадили.
Изгледа да је значајан број Срба радио на овом програму Metahuman (појављују се у доста промотивних снимака), јер Epic Games има своју подружницу у Новом Саду.

<a href="https://www.youtube.com/v/s5S3WMkdq7U" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/s5S3WMkdq7U</a>

<a href="https://www.youtube.com/v/FUGqzE6Je5c" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/FUGqzE6Je5c</a>

Уколико би се ова технологија развила до краја, мислим да би се њоме могао снимити сасвим добар историјски спектакл. Чак и без ангажовања глумаца. А неки од аутора ове технологије су већ у Србији.

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5303
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #133 послато: Децембар 04, 2022, 01:10:56 пре подне »
...
Изгледа да је значајан број Срба радио на овом програму Metahuman (појављују се у доста промотивних снимака), јер Epic Games има своју подружницу у Новом Саду.
...

Да, у Новом Саду компанија 3lateral ради на овим пословима. Прошле године је у Новом Саду инкогнито боравио глумац Кијану Ривс како би му  у Трилатералу урадили дигитализацију лика за потребе једне Епик Гејмсове игрице.
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5160
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #134 послато: Децембар 04, 2022, 01:34:48 поподне »
Да, у Новом Саду компанија 3lateral ради на овим пословима. Прошле године је у Новом Саду инкогнито боравио глумац Кијану Ривс како би му  у Трилатералу урадили дигитализацију лика за потребе једне Епик Гејмсове игрице.

Видио сам, то је заправо демо под називом Matrix Awakens у склопу промоције филма The Matrix Resurrections. Ривса су солидно пребацили у дигитализованог Metahuman, мада реално говорећи у покретима тијела види се разлика. Сам Ривс је погодан за овакву обраду, јер и у реалном свијету изгледа пластично.

<a href="https://www.youtube.com/v/WU0gvPcc3jQ" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/WU0gvPcc3jQ</a>

У суштини, сви ови програми су само средство, на крају од аутора зависи да ли ће их успјешно примјенити. Али оно што морам примјетити јесте да потпуна дигитализација отвара нове могућности за саме ауторе (редитеље), даје им већу слободу у неку руку.

Хичкок је са прилично скромним алаткама 1960-тих година успио да направи Птице, које и дан данас постижу ефекат напетости и суштине приче.

Ван мреже Sergio

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1849
  • Y-DNA: I2-PH908>Y81557 | mtDNA: K1a-C150T
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #135 послато: Децембар 04, 2022, 05:44:47 поподне »
Да, у Новом Саду компанија 3lateral ради на овим пословима. Прошле године је у Новом Саду инкогнито боравио глумац Кијану Ривс како би му  у Трилатералу урадили дигитализацију лика за потребе једне Епик Гејмсове игрице.

Ишао сам са оснивачем 3lateral-a у основну школу. Изузетно паметан и способан човек.  Тренутно је један од најбољих стручњака у тој области, не само код нас, већ у свету. Мислим да му је фамилија херцеговачког порекла. Он је рођен у Бачкој.

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5160
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #136 послато: Децембар 04, 2022, 06:30:00 поподне »
Екипа из 3lateral су у овој технологији урадили и дигиталну реконструкцију тестираног појединца из налазишта Лепенски вир, ког су назвали "шаман". Колико видим по коментарима на разним мјестима, технологија Unreal-a је тренутно водећа у овој области. Помиње се и Unity, али рекао бих да ипак каска за Unreal Engine неколико корака.

<a href="https://www.youtube.com/v/2pINGSHNYSE&amp;t=364s" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/2pINGSHNYSE&amp;t=364s</a>

Ван мреже Христифор

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 885
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #137 послато: Јануар 16, 2023, 01:55:24 поподне »
Снимили Бугари серију о времену цара Симеона, његових наследника и настанку ћирилице. На први поглед  не изгледа ништа лошије од Немањића, чак напротив.

<a href="https://www.youtube.com/v/O2WFYxUXriY" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/O2WFYxUXriY</a>

Ван мреже Vlax

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #138 послато: Јануар 17, 2023, 08:20:05 поподне »
Погледах прву епизоду. Не делује ми много квалитетније од Немањића. Продукцијски су ту негде, можда мало квалитетнији, али мислим да су Немањићи имали бољу фотографију и костимографију. Делује да је овде радња динамичнија, али се види и да нагиње ка сапуници. Немањићима је замеран сувише савремен говор, а колико могу да оценим, ни Бугари томе нису одолели, тако да се могу чути турцизми, али и изрази као што је: "типична Ромејка". Нисам знао ни да су Бугари још у 10. веку пресовали сено у бале  ;D

Увидом у коментаре уочава се једна менталитетска разлика Срба и Бугара. Наиме, готово да нема негативних критика, замерки и томе слично, ни у погледу квалитета серије, ни на рачун глумаца, редитеља, сценарија, историчности радње... Код нас се обично саспе дрвље и камење.

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5160
Одг: Историјски филмови (документарни, играни, мјузикли)
« Одговор #139 послато: Јануар 17, 2023, 08:49:45 поподне »
Код нас се обично саспе дрвље и камење.

Што преживи српско "дрвље и камење" то обично буде узидано у вјечност.

Чекамо дакле дјела за вјечност.