Озро из предања, тобожњи брат Васо, Пипов, Красов, Отов (и ко зна чији још све не), је призвод предања новијег доба, вероватно из 18. века, када почиње да се формира свест о заједничкој борби Брђана, Црногораца и Малесора за ослобођење од Турака. На руку предању ишла је и чињеница да Озринићи, Васојевићи и Пипери деле исту славу - Аранђеловдан.
Родоначелник Озринића је постојао, и њега Ковијанић смешта у другу половину 13. и почетак 14. века. Његов син Неноје помиње се 1335. године у которском документу, заједно са Грубшом Тољићем, сином Тољиним, који је Неноју био ујак (Озрихна је оженио Тољину кћер). Већ крајем 14. века, дакле за неколико колена, Озринићи су већ бројни, а 1411. године су поменути као племе (или пре - ратничка дружина, која није морала бити бројна, заједно са Бјелопавлићима и још неким дружинама они су пољачкали неке дубровачке трговце - то нису чинила племена, него десетина наоружаних мушкараца) у писму Дубровчана Јелени Балшић.
1452. у размени територија између Стјепана Вукчића и Стевана Црнојевића, помињу се као катун Озрихне (ту би се већ могло сматрати да се ради о зачетку племена), а 1521. године у турском дефтеру у селу Озрихнићи има већ 37 кућа. Међутим, две године касније, има их свега 18 кућа, што указује да име се није допадао живот под Скендер-бегом Црнојевићем, па су се иселили, вероватно у Приморје или према Херцеговини.
Ова два дефтера показују неке податке можда занимљиве за нашег Војиненада: 1521. пописано је село Војинићи, а 1523. оно је пусто. Да ли су то преци Љешњана и да ли је то можда време када су се они иселили (у Љешанску нахију, па у Ровца)?
Старинаца на Чеву и осталим крајевима који данас спадају у област племена Озринића свакако је било. За Бездановиће не знам можемо ли нешто са сигурношћу рећи. Није спорно да долазе из Херцеговине, при чему треба имати у виду да је Херцеговина већ у најближем суседству Чева, па то може бити и локална сеоба. Зато кажем да није искључено да су и они староседеоци у том крају. Не у самим Озринићима, али из ближе околине. Јер кад се каже да се неки предак доселио "из Херцеговине у Црну Гору", то може да звучи као озбиљна сеоба, као да је дошао из Неретве у Ријеку Црнојевића. А то је могло бити пресељење (или ширење) из Никшићких Рудина у Цуце или на Чево. То му по километражи дође отприлике као да се неко из Обреновца пресели у Земун