То би било тако да су источна и западна црква биле идентичне до 11. века, али мислим да је разлика постојала вековима пре шизме (за време Ћирила и Методија, када су покрштавали Моравску, франачки свештеници су вршили своју кампању, да не би Моравска била православна)...зато је можда јерменска црква ближа православној, без обзира на раније одвајање од православаца, у односу на одвајање западне цркве који се десио касније (јер православна , па и јерменска црква се нису ни мењале од тада, а западна црква је већи отклон направила у односу на православну). Западњаци су били склонији променама, одвајањима , почев од шизме, до протестаната, англиканаца итд
Ако ћеш тако, постојале су разлике вековима и у тумачењу Христове природе, и то од самог настанка Хришћанства, али је тек у петом веку монофизитство проглашено за јерес. До тада је то било само једно од учења и схватања Вере, али је и те како постојало дуги низ година. Тако су исто постојале разлике и у европском хришћанству до Велике шизме, али је Црква ипак била једна. Ни у Православној цркви, па ни у СПЦ не мисле сви ни данас исто о свим теолошким питањима, али су једна Црква. Велика шизма у суштини и није настала толико због различитих догматских схватања (то се сигурно могло превазићи), колико је та разлика искоришћена као оружје у политичком обрачуну Византије и Запада. У том смислу, римокатоличка и православна Црква се много не разликују по схватању суштине хришћанства. Са друге стране, старе јереси (несторијанска, аријанска и монофизитска) су нешто сасвим друго. Оне негирају Христа Богочовека, а на томе почива суштина хришћанског учења како у православљу тако и у римокатоличанству. Зато је бесмислено тврдити да је Јерменска црква ближа православљу, јер она побија основе на којима почива православни катихизис, што би требао да разуме свако ко себе сматра Светосавцем и православним верником. А ако ће се ствари толико релативизовати да је и то небитно, већ ћемо гледати ко је био у циркусу и са ким се нисмо кроз историју тукли а са ким јесмо, па на основу тога судити ко нам је "ближи", онда то нема више никакве везе са Црквом. Јер да има, зашто онда не сматрати и муслимане једнако блиским православнима, јер и они, јел, поштују Христа као пророка Божијег.
Нећу се са овим даље настављати јер нема никакве везе са темом.