ДНК порекло > Историја и генетика

Захумски Лицики-посебно племе?

<< < (7/8) > >>

barbarylion:

--- Цитат: НиколаВук  Септембар 30, 2021, 10:39:25 пре подне ---Не познајем икакву грнчарију која се може везати искључиво за племе Срба, а да истовремено не укључује и друга словенска племена, односно ширу ранословенску заједницу. Ако си мислио на неку специфичну археолошку културу, онда наведи извор који о томе говори.

--- Крај цитата ---

Prevashodno mislim na Đorđa Jankovića koji govori da se istovetna grnčarija sa ukrasnim trakama koja se nalazi kod Srba, isto tako može naći od Češke pa do Visle i Labe. To je sve što imam.

НиколаВук:

--- Цитат: barbarylion  Септембар 30, 2021, 10:45:35 пре подне ---Prevashodno mislim na Đorđa Jankovića koji govori da se istovetna grnčarija sa ukrasnim trakama koja se nalazi kod Srba, isto tako može naći od Češke pa do Visle i Labe. To je sve što imam.

--- Крај цитата ---

Јанковићеве тезе су врло проблематичне и у суштини су дискредитоване одавно у археолошким круговима. Таква грнчарија се, понављам, не може повезати само са Србима, евентуално се може ту говорити о "ранословенској керамици". Иначе је директно повезивање народа и племена са керамиком "јалов посао", осим ако се немају у виду шире групације од појединачних племена и народа, а и тада се у интерпретацији мора задржати опрезност, јер је у питању материјална култура коју не мора искључиво користити једна етно-језичко-културна заједница.

barbarylion:

--- Цитат: НиколаВук  Септембар 30, 2021, 11:11:26 пре подне ---Јанковићеве тезе су врло проблематичне и у суштини су дискредитоване одавно у археолошким круговима. Таква грнчарија се, понављам, не може повезати само са Србима, евентуално се може ту говорити о "ранословенској керамици". Иначе је директно повезивање народа и племена са керамиком "јалов посао", осим ако се немају у виду шире групације од појединачних племена и народа, а и тада се у интерпретацији мора задржати опрезност, јер је у питању материјална култура коју не мора искључиво користити једна етно-језичко-културна заједница.

--- Крај цитата ---
Upoznat sam sa tom činjenicom.
Sve u svemu ne zna se mnogo..Jedino što buni su istorijski zapisi koji nemaju dilemu ko su Zahumljani.
Interesantno je i to da u interalciji sa Poljacima jako često se možen čuti sa njihove strane da mi Srbi dolazimo iz Poljske, prema mojim iskustvima vrlo su blagonakloni prema nama, odakle njima ta informacija ja ne znam, znaju li oni nešto što mi ne znamo, šta uče u školama itd..Ko će ga znati..

сɣнце:
У DAI заправо стоји овако:

Ὅτι ἡ γενεά τοῦ ἀνθυπάτου καὶ πατρικίου Μιχαήλ, τοῦ νἱοῦ τοῦ Βουσεβούτζη, τοῦ ἄρχοντος τῶν Ζαχλούμων, ἦλθεν ἀπὸ τῶν κατοικούντων ἀβαπτίστων εἰς τὸν ποταμὸν Βίσλας, τοὺς ἐπονομαζομένους Διτζίκη, καὶ ᾤκησεν εἰς τὸν ποταμόν... Ζαχλοῦμα [8]

Transcriptio > оти и јенеа ту онфипату ке патрикиу Михаил, ту ниу ту Вусевутзи, ту архондос тон захлумон, илфен апо тон катикундон аваптистон ис тон потамон Вислас, тус епономазоменус Дитзики, ке окизен ис тон потамон ... Захлума.

Јасни податци на основу реконструкције назива:
- Михаил Вышевић
- кнез области Захумље
- поганско племе с Висле;
- племе је записано на грчком као Дитзики; Први је П. Скок предложио, да је Дитзики преписни лапсус и да се заправо ту Διτζίκη ваља замијенити с Λιτζίκη, да би назив Литзики сближио с поменом Леђани. Да јоште предложе, да је и задње к омашка умјесто н, било би скоро па идеално.
У оваквим случајима, када се нешто у тексту мијења, увијек ваља не заборавити, да напоменути, да све замисли и тумачења која се надограђују на ријеч Литзики, тачна само уколико је тачно да је испрва ту требало стојати Литзики, а не Дитзики. Будући да је назив Леха, то јест, Пољака, у грчком већ био познат као Λενζανοι / лензани /, не знам зашто га не би употријебили у ДАИ; Ја бих се држао назива Дитзики, јер нема основа мијењати га и подешавати, да би се поклопило с Лесима. Такођер упућујем на словјенско племе Дјечани, из града Дјечин у сјеверозападној Чешкој. Не кажем, да су Вишевићи отале, него указујем на језичку везу, да су Дјечани могли имати исти извор као и хумски тзв. Дитзики или ако прилагодимо србском Дичићи, Дјечићи и слично.

Опрез! Порфирогенит изричито наводи поријекло од висланскога племена породице Вишевић. Може ли се то пројицирати и на цијело житељство краја?
Ако може, на основу чега онда? С доом сумње је занимљиво да изричито наводи, да су Вишевићи од пагана, а у том крају била је тзв. Паганија. Јесу ли "Пагани" пагани, јер се нијесу хтјели крстити, када су то чинили Срби и Хрвати или су они накнадно насељени ту послије покршћења Срба и Хрвата? Овакве касне сеобе биле би видљиве по упоредби TMRCA Пољака/Словака/западних Украјинаца и данашњих потомака Херцеговаца и Буњеваца.

Што се тиче пагана с Висле, има једна занимљива притча, која се чита у Животу Методија и која гласи, да када је Методиј крстио народ по владавини Светопука Моравскога, бјеше тамо на Висли један веома силан кнез, који се кршћењу опираше и кршћане нападаше, а чтиво гласи овако:

Поганьскъ князь сильнъ вельми, сѣдя въ Вислѣ, ругашеся крьстьяномъ и пакости дѣяше. Посълавъ же къ нему, рече: «Добро ти ся крьстити, сыну, волею своею на своеи земли, да не плѣненъ нудьми крьщенъ будеши на чюжеи земли. И помянеши мя». Еже и бысть.

/Погански кнез силан веома, сједећ у Висле, ругаше се кршћанима и пакости дијаше. Послав ( писмо ) к њему, ( Методиј ) рече: "Добро ти је крстити се, сине, вољом својом на својој земљи, да не будеш пљењен и принудно кршћен на туђој земљи." Тако и би./

Могуће је, да је римски цар Михаил, који је и послао Методија у Мораву ( којој је тада припадала и горња Висла ) у договору са Светопуком, населио те тврдоглаве паганске Вислане са њиховим кнезом у ондашње Захумље. Не знам тачно, какав је политички статус Захумља у вријеме цара Михаила; је ли био подчињен Цариграду или је био слободна тзв. склавинија.

Мислим, да се више од овога не може ископати.


Такођер упућујем к Martin Eggers, Das Grossmährische Reich: Realität oder Fiktion? ; eine Neuinterpretation der Quellen zur Geschichte des mittleren Donauraumes im 9. Jahrhundert, стр. 222

Живот Методија http://lib.pushkinskijdom.ru/Default.aspx?tabid=2164

Exiled:
Да ли би Сунце мого да објасни је ли могуће граматички да Вислевић пређе у Вишевић? Ваљало би знати како Пољаци изговарају Висла, ако изговарају Вишла или слично онда ни Вишевић није далеко...

Навигација

[0] Индекс порука

[#] Следећа страна

[*] Претходна страна

Иди на пуну верзију