Мој први пост на форуму па најприје да Вас све срдачно поздравим.
Зовем се Младен Бурлица, рођен сам у Горажду и по досадашњим сазнањима на тај крај је доселио мој чукунђед Ђуро. Имао је 2 сина Ћетка и Марка. Ћетко је имао Неђа а он Борка и Бранка који има Горана који је у Београду и ту се колико знам нажалост лоза завршава јер се није женио. Мој прађед Марко је имао Милована и Саву који је имао Маријана, Милована и Милорада(мог оца). Маријан има Миленка који је у Београду а ја имам сина Уроша и брата Владимира. И брат и ја сада живимо у Рогатици.
Чукунђед Ђуро је имао брата Сава који је имао Трифка, Рада, Крста и Петра. Нећу сада набрајати њихове потомке али могу рећи да сам са већином успио да ступим у контакт. Набројаћу градове у којима живе: Крушевац, Сремска Митровица, Врбас, Бања Лука и Требиње. Још да кажем да сви славимо Аранђеловдан.
Тек од скоро сам почео са прикупљањем информација о свом поријеклу, срећом па је отац за живота оставио породично стабло одакле сам и узео све ове податке.
Прије 10-ак дана смо ишли у Требиње гдје нас је Јанко Бурлица(који је рођен 1934 у Ластви) водио у Нудо, мјесто у Црној Гори одакле по његовим сазнањима и потичемо. Наравно обишли смо и Ластву гдје још увијек живи Драган Бурлица са мајком и гдје је Јанкова стара породична кућа. Сва срећа па је Јанко још увијек врло виталан и бриљантног ума и памћења па смо имали један прави час историје.
Дао нам је и дијелове књиге тачније публикације "Корјенићи" коју је написао Петар Шобајић а издавач је ваљда Гласник Етнографског музеја на Цетињу. У уводу публикације пише да су Корјенићи уствари цијела једна област на граници Херцеговине и Црне Горе у коју спада и горе поменута мјеста Нудо и Ластва.
Елем у тој публикацији пише овако: "Неки држе и Бурлице, мало староседелачко братство у Корјенићима да су од Матаруга".
Покушаћу издвојити дијелове књиге гдје пише и објашњава ко су уствари Матаруге.
-"Вредно је пажње да се у Коријенићима, као што је случај и у њиховом суседству, чују приче о некаквим становницима који су онде живели у врло далека времена и давно ишчезли. Такве становнике Корјенићи зову Грцима и Матаругама. Али, док Грке само спомињу, о Матаругама код Корјенића живе разне приче".
-"Кад сам у племену Грахову распитивао се о Матаругама, неки су ми Граховљани рекли, да они за Матаруге држе све старинце у Корјенићима. А њих онако има данас неколико бројно малих, али некад знаних родова".
-"У успоменама Корјенића Матаруге живе, како видимо, као неко врло старо становништво; а и као некакво становништво које је, по њиховом схватању, у сваком погледу било за омаловажавање. А ко су били и давни становници њихове жупе, то Корјенићи не умеју рећи(суседни Кривошијани о Матаругама казују да би били "друге вјере")".
-"Матаруге се помињу често, како је познао, у дубровачким архивским књигама из XIV века као становници планинских крајева недалеко од Дубровника. О пореклу и значењу ове речи изнесена су код нас разна мишљења, али се скоро сви они које је интересовао овај проблем слажу у једном: да Матаруге није словенска реч, па и у томе, да Матаруге нису Словени".
Признајем како нисам детаљно ишчитао форум, можда је већ писано о Матаругама!?
Сад ћу се поново вратити на дијелове књиге гдје се спомињу Бурлице.
-"Највећи број корјенићких старинаца има за крсно име Аранђеловдан и сви они предју да су међусобно ближи или даљи сродници. Њихови родови који и данас живе у Корјенићима зову се: Стијачићи, Бакочи, Кујачићи, Гобовићи, Бурлице, Рутешићи и Глушчевићи. Ова братства имају предања да су им преци оданде ишли у бој на Косово. Обично се од њих чује да је некад било девет брата који су отишли на Косово и тамо сви изгинули, до једнога, који се рањен вратио и од кога су постала ова братства. Казује и о да су се у та давна времена ова браћа звала Земуновићи".
"Бурлице су много исељавали из Корјенића, а онде их је мало остало, и живе у Ластви. На жалби корјенићке раје из половине XVIII века потписани су два Бурлице, Лале и Станиша. Претке памте само до деде Андрије, који је живео у Нудолу. Славе као и друга поменута братства Аранђеловдан, а прислужују Лучиндан. Из испитивања ван Корјенића сазнајемо да су Бурлице исељавали на разне стране и у давна времена. У невесињским Рогачима било је Бурлица о којима је у народу тамо остала успомена да су бежали од куге, али их је она стигла и све поморила у Доњем пољу. У Клепцима, у Габеочком пољу, има Бурлица који су тамо дошли из Плане у Рудинама. Има их и у Мостару и Невесињу. У Младицама, у Сарајевском пољу, живе Пјевићи и Васиљевићи који су се звали Бурлице, а тамо давно дошли су из Гацка. Са њима су иста породица Гашићи у Сарајеву. У селу Нерађићима у Сарајевском пољу до пре око сто година становала је породица Симића, по старини Бурлице из околине Гацка; била задружна и врло богата, да је продавала по 50 товара жита годишње. У Горажду је једна кућа Бурлица, а једна у Никшићу, у селу Кочанима. Од исељених Бурлица су и Рашовићи у Сасовићима код Новог, који су тамо дошли 1692. године из Корјенића, из села Нудола.".