Али како онда објаснити појаву R1a међу братствима која се на подручју Куча и Бјелопавлића сматрају стариначким? А и сами Кучи Дрекаловићи имају предање о поријеклу са простора данашње сјеверне Албаније, и јасно разликују старији слој становништва од Дрекалових потомака.
Што се тиче Васојевића, њихово даље поријекло није толико јасно, па је врло могуће да су они од давнина живјели у Лијевој Ријеци, из које су се ширили у правцу Горњег Полимља.
Шкрњо, недавно смо потврдили и генетичким резултатима да се Дрекаловићи не разликују од Старокуча Мрњавчића тј. да је њихово предање о поријеклу од Кастриотића вејроватно био начин да се издигне од остале масе својих саплеменика.
Кад сам рекао за Дукљу да је имала већи проценат ромејског несловенског живља, нисам рекао да је сва Дукља била несловенска, већ само да се ромејско становништво ту задржало у већем броју, а према истоку још више и снажило.
На простору Куча се спомиње жупа Горска која је била словенска, и свакако је на простору племена Куча било Словена, баш као и у зетској равници, али то не искључује присуство Ромеја око њих.
На простору Пиве спомиње се словенска жупа Пива, али и влашки катун Бањана. Заједно су чинили једну цјелину и први турски пописи их тако и пописују.
Слично је било и са Зетом и Бјелопавлићима, Оногоштом и Никшићима.
Добар дио наших несловенских родова је специфичан за наше подручје и не среће се у другим дијеловима Балканског полуострва: J1 Синобади, Ј2б М205 Кричи, Г2а Л497 Малешевци?, Ј2а Пјешивци,N1а Бањани па се мора узети у обзир да је и на динарском простору постојала старија аутохтона ромејска заједница која се очувала управо груписањем у племена.
Мада сам увијек за то да се ствари посматрају од случаја до случаја, од племена до племена, од рода до рода.