Мазалица, Јовањдан, Чађавица, Нови Град
Припада хаплогрупи I2-PH908. Мазалица из Чађавице је несумњиво повезан са Мазалицом из Суваје код Босанске Крупе, упркос разлици на 3 маркера од упоредива 23. Иначе, Мазалица из Чађавице има хаплотип доста ближи модалу за разлику од Мазалице из Суваје, и то га чини јако блиским Кујавићима из Славоније који такође славе Јовањдан, као и католичкој породици Франић из Далмације. Са Кујавићем се Мазалица из Чађавице разликује на два маркера од упоредива 23, док се са Франићем разликује на једном од 18. упоредивих маркера.
Мало сам пажљивије погледао ове резултате. Кујавић и Мазалица из Чађавице се разликују за двије вриједности на маркеру DYS481, чија вјероватноћа мутације је 0,004375 (један од бржих), и разликују се на DYS570 за једну вриједност, а вјероватноћа мутације тог маркера је 0,008929 (овај маркер је најбржи послије DYS576). На DYS570, опет, Мазалица из Суваје и Кујавић имају исту вриједност, па је претпоставка да је ова повишена вриједност 19 код Мазалице из Чађавице настала у посљедњих 200 година, и то га дефинитивно приближава Кујавићу, као и Мазалицу из Суваје, који је према презимену, слави, предању о сродству и поклапању на 20 маркера, род са Мазалицом из Чађавице, тј. имали су заједничког претка, који је рођен, према предању, почетком 19. вијека, најраније крајем 18. вијека.
Него, примијетио сам један други резултат, а то је Слијепчевић, Јовањдан, Ровишка, Банија, и ту бих Брубнограда замолио да се укључи.
Слијепчевић са Баније се од Мазалице из Новог Града разликује на само 1/19 упоредивих маркера, и то на DYS458, који има вјероватноћу мутације 0,007169 (један од најбржих). Занимљиво је да Слијепчевић има исту повишену вриједност 19 на DYS570, као и Мазалица из Новог Града. Не само да су географски близу, него бих ја чак извео претпоставку да је можда овај Слијепчевић блиско повезан са Мазалицама. То се могло десити у некој од миграција из Подгрмеча или Поткозарја на Банију. Послије Лаудоновог рата 1791. године, око 20.000 душа је прешло у Карловачко владичаство. Та би потенцијална веза Мазалице из Новог и Слијепчевића, усљед ове миграције, помјерила сродство између Мазалица из Суваје и Чађавице (због разлике на DYS570) дубље у 18. вијек, али могуће је да је та веза за Слијепчевићем каснијег вијека.
Мазалица је такође било у Војнићу, Кордун, али они славе Аранђеловдан. Мислим ипак да веза њих и Мазалица из Поуња постоји, због географске блискости и познатих миграција, а да су они промијенили славу, зато што све Мазалице у Поуњу и уопште у Босни, према шематизму из 1882. славе Јовањдан.