Аутор Тема: I2-PH908 (Динарик Југ)  (Прочитано 307376 пута)

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5199
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1760 послато: Децембар 24, 2020, 09:19:39 пре подне »
Мислим да нема никакве сумње ко су били Словени који се се тих 920-тих година појавили на обалама Апулије:

"On 10 July 926, 'Michael, rex Sclavorum' took possession of the port of Siponto, controlled by Byzantium. Therefore, it seems certain that in July 926 Michael did not act as an imperial ally in Apulia, nor his fleet descended upon the shores of the Apennine peninsula as a rescue force against Arabs, Lombards or any other enemy. The only enemy that threatened Siponto in 926 was Michael, 'rex Sclavorum' as Bulgarian ally. Michael apparently sacked Siponto (Latin: Sipontum), which was a Byzantine town in Apulia on 10 July 926."

Ово је јака потврда о вези I2-FT14506 са Захумљанима, на шта су указивали и други подаци.

Заиста вредан резултат. Сада треба видети како се ту уклапа Стевановић из Лебана. Да није Апулија у питању, већ нпр. Калабрија, већ би ми на памет пала вардарска струја. Овако све указује на то да и Стевановић вуче ка динарској зони.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3588
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1761 послато: Децембар 24, 2020, 09:23:58 пре подне »
Заиста вредан резултат. Сада треба видети како се ту уклапа Стевановић из Лебана. Да није Апулија у питању, већ нпр. Калабрија, већ би ми на памет пала вардарска струја. Овако све указује на то да и Стевановић вуче ка динарској зони.

У сваком случају треба имати у виду да је веза Стевановића и Мастроматеа раносредњовјековна, можда још из 7-8. вијека.

Ван мреже Мардарије Корнећанин

  • Уредник СДНКП
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 68
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1762 послато: Децембар 24, 2020, 09:34:12 пре подне »
Цитат
Да није Апулија у питању, већ нпр. Калабрија

Јел постоји нека разлика између Арбреша у Апулији и Калабрији?

Ако је веза Стевановића са Мастроматеом преко Арбреша, то јест ако је Мастроматео пореклом Арбреш, мислим да је сасвим свеједно из ког је региона Италије.

Ово што је досад drajver изнео ипак упућује на неку давну везу преко њиховог заједничког словенског претка, тако да би тек процена њиховог TMRCA делимично разјаснила дилему.

Најстарије порекло рода нашег члана Стевановића иначе се везује за Битврђу, општина Сурдулица.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3588
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1763 послато: Децембар 24, 2020, 09:56:46 пре подне »
О овој сеоби на Монте Гаргано писала је нешто детаљније Nikolić Jakus, Zrinka у свом раду Slavs but not Slaves: Slavic Migrations to Southern Italy in the Early and High Middle Ages

http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5916/
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5916/1/slavs_but_not_slaves.pdf

Преносим дијелове из њеног рада:

"Who were these Slavs and when did they settle at Monte Gargano? Andre Guillou considered their settlement as a consequence of the already mentioned intervention of Michael Višević in 926, which he explained as a result of the occupation of Michael's land by the Bulgarian emperor Simeon. Since Constantine VII Porphyrogenitus named them Serbs, Guillou also considered them as such,34 and in another article he even stated that they may have been fugitives from Rascia, perhaps fleeing from Simeon in the first quarter of the tenth century.35 Some Serbs (the ruling family included) are known to have come to Croatia while fleeing before Simeon at that time, but there is no evidence that any of them crossed or intended to cross the Adriatic.36 Branimir Gušić raised the question whether the Gargano settlers may have arrived there in the tenth century, and this is also the time-period suggested by Ferdo Gestrin, a Slovenian scholar who has written extensively about the Slavic settlement in South Italy in the Late Middle Ages.37 Jean-Marie Martin has argued that the settlers were more probably Narentan Slavs and not those of Hum, since the islands dominated by the Narentans are closest to the Gargano coast. In his opinion, the migration was a consequence of the raid undertaken by the Macedonian-Bulgarian ruler Samuel (Samuilo) along the eastern Adriatic coast, while previous Slavic invasions of the Italian coast had left no trace.38 Eventually, it should be mentioned that the seventeenth-century scholar Pompeo Sarnelli left a note that the villages of Vico and Peschici were founded by Slavs who, under the command of Sueripolo Capitano, defeated the Saracens invading Gargano in 970. They were invited by Emperor Otto I, who afterwards rewarded them with land on the peninsula."

Ауторица у раду такође наводи и бројну словенску топономију, као и историјске изворе у којима се види да су досељени Словени на Монте Гаргану имали и неку врсту жупанске самоуправе. Овако закључује на крају рада:

"Nevertheless, toponomastic and onomastic traces indicate the presence of Slavs in a wider area of South Italy, and for the beginning of the eleventh century we can even talk of organized colonization (most likely of the Narentan Slavs) at Gargano, which resulted in at least two castella – Devia and Peschici – with a predominantly Slavic population, governed by a župan. Their self-government ended with the arrival of the Normans in 1054, which probably contributed to the already ongoing assimilation."
 


« Последња измена: Децембар 24, 2020, 10:10:50 пре подне drajver »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5199
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1764 послато: Децембар 24, 2020, 10:57:21 пре подне »
Јел постоји нека разлика између Арбреша у Апулији и Калабрији?

Ако је веза Стевановића са Мастроматеом преко Арбреша, то јест ако је Мастроматео пореклом Арбреш, мислим да је сасвим свеједно из ког је региона Италије.

Ово што је досад drajver изнео ипак упућује на неку давну везу преко њиховог заједничког словенског претка, тако да би тек процена њиховог TMRCA делимично разјаснила дилему.

Најстарије порекло рода нашег члана Стевановића иначе се везује за Битврђу, општина Сурдулица.

Према последњем прорачуну, пре овог "бага" на Yfull-у, TMRCA за BY191770 је био 950 г. Са два СНП-а испод, не бих очекивао даље од почетка "развијеног" средњег века.

Индикативно је за целу FT14506, веза са Закарпатјем, и матица за њене српске припаднике у Захумљу. Као и веза са истоком Србије и Бугарском. У свакој грани која вероватно датира до раног средњег века, имамо Бугаре: A13912- Иванов, BY191770- Колев, Y52621- Сирф, Y56203- Генков... Мислим да FT14506 показује најјачу везу, коју смо на оној другој теми назвали динарско-шопска. Такође је за сада и приметно одсуство ове гране на западу, међу Немцима, Чесима...

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3588
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1765 послато: Децембар 24, 2020, 11:28:08 пре подне »
Према последњем прорачуну, пре овог "бага" на Yfull-у, TMRCA за BY191770 је био 950 г. Са два СНП-а испод, не бих очекивао даље од почетка "развијеног" средњег века.

Индикативно је за целу FT14506, веза са Закарпатјем, и матица за њене српске припаднике у Захумљу. Као и веза са истоком Србије и Бугарском. У свакој грани која вероватно датира до раног средњег века, имамо Бугаре: A13912- Иванов, BY191770- Колев, Y52621- Сирф, Y56203- Генков... Мислим да FT14506 показује најјачу везу, коју смо на оној другој теми назвали динарско-шопска. Такође је за сада и приметно одсуство ове гране на западу, међу Немцима, Чесима...

Можда сам претјерао са 7. и 8. вијеком, али мислим да је веза између Стевановића и Мастроматеа бар 1000 година. На такву цифру указује рачуница и по СТР-овима и по новелима. У сваком случају, више вјерујем у везу у раном средњем вијеку него у развијеном.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5199
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1766 послато: Децембар 24, 2020, 11:38:39 пре подне »
Можда сам претјерао са 7. и 8. вијеком, али мислим да је веза између Стевановића и Мастроматеа бар 1000 година. На такву цифру указује рачуница и по СТР-овима и по новелима. У сваком случају, више вјерујем у везу у раном средњем вијеку него у развијеном.

Нешто размишљам, можда олако одбацујемо онај наратив о пустошењу Захаријеве Србије и одвођењу целокупног становништва у ропство, у Бугарску, као и оних 50 душа које је Часлав затекао у опустошеној Србији када је дошао на власт. :) Ипак је Константин био такорећи савременик тих догађаја.

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 576
  • I2-Y56203
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1767 послато: Децембар 24, 2020, 11:44:26 пре подне »
Нешто размишљам, можда олако одбацујемо онај наратив о пустошењу Захаријеве Србије и одвођењу целокупног становништва у ропство, у Бугарску, као и оних 50 душа које је Часлав затекао у опустошеној Србији када је дошао на власт. :) Ипак је Константин био такорећи савременик тих догађаја.
Динарско - Шопска веза :)

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3588
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1768 послато: Децембар 24, 2020, 11:50:24 пре подне »
Нешто размишљам, можда олако одбацујемо онај наратив о пустошењу Захаријеве Србије и одвођењу целокупног становништва у ропство, у Бугарску, као и оних 50 душа које је Часлав затекао у опустошеној Србији када је дошао на власт. :) Ипак је Константин био такорећи савременик тих догађаја.

Веза са Бугарском је више него евидентна, али не само за FT14506 већ и код неких других грана присутних у Херцеговини, па и R1a хаплогрупе. Питање је само старости и карактера те везе, тј. да ли је посљедица првобитне словенске миграционе руте преко доњег Дунава, српско-бугарских односа у раном средњем вијеку које помињеш или српских ширења на истоку у развијеном средњем вијеку.

Занимљива је и осовина Вишевића са Бугарима,а против Србије, у 10. вијеку, што је резултирало и бугарском окупацијом Србије.
« Последња измена: Децембар 24, 2020, 11:53:04 пре подне drajver »

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3588
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1769 послато: Децембар 24, 2020, 12:00:10 поподне »
Занимљиво излагање Тибора Живковића о Михајлу Вишевићу.

<a href="https://www.youtube.com/v/wrVTUlftwAw" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/wrVTUlftwAw</a>

На мрежи filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1770 послато: Децембар 24, 2020, 12:01:49 поподне »
Ne zaboravimo da se ta veza moze vidjeti i preko bugarina Angelova koji je blizak sa nasim A1328-Y177643

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5199
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1771 послато: Децембар 24, 2020, 12:19:59 поподне »
Ne zaboravimo da se ta veza moze vidjeti i preko bugarina Angelova koji je blizak sa nasim A1328-Y177643

Да, у многим хаплогрупама се може пронаћи та веза. Него смо на теми о PH908, а FT14506 у свакој својој подграни показује ту везу.

На мрежи filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1772 послато: Децембар 24, 2020, 12:24:27 поподне »
О овој сеоби на Монте Гаргано писала је нешто детаљније Nikolić Jakus, Zrinka у свом раду Slavs but not Slaves: Slavic Migrations to Southern Italy in the Early and High Middle Ages

http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5916/
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5916/1/slavs_but_not_slaves.pdf

Преносим дијелове из њеног рада:

"Who were these Slavs and when did they settle at Monte Gargano? Andre Guillou considered their settlement as a consequence of the already mentioned intervention of Michael Višević in 926, which he explained as a result of the occupation of Michael's land by the Bulgarian emperor Simeon. Since Constantine VII Porphyrogenitus named them Serbs, Guillou also considered them as such,34 and in another article he even stated that they may have been fugitives from Rascia, perhaps fleeing from Simeon in the first quarter of the tenth century.35 Some Serbs (the ruling family included) are known to have come to Croatia while fleeing before Simeon at that time, but there is no evidence that any of them crossed or intended to cross the Adriatic.36 Branimir Gušić raised the question whether the Gargano settlers may have arrived there in the tenth century, and this is also the time-period suggested by Ferdo Gestrin, a Slovenian scholar who has written extensively about the Slavic settlement in South Italy in the Late Middle Ages.37 Jean-Marie Martin has argued that the settlers were more probably Narentan Slavs and not those of Hum, since the islands dominated by the Narentans are closest to the Gargano coast. In his opinion, the migration was a consequence of the raid undertaken by the Macedonian-Bulgarian ruler Samuel (Samuilo) along the eastern Adriatic coast, while previous Slavic invasions of the Italian coast had left no trace.38 Eventually, it should be mentioned that the seventeenth-century scholar Pompeo Sarnelli left a note that the villages of Vico and Peschici were founded by Slavs who, under the command of Sueripolo Capitano, defeated the Saracens invading Gargano in 970. They were invited by Emperor Otto I, who afterwards rewarded them with land on the peninsula."

Ауторица у раду такође наводи и бројну словенску топономију, као и историјске изворе у којима се види да су досељени Словени на Монте Гаргану имали и неку врсту жупанске самоуправе. Овако закључује на крају рада:

"Nevertheless, toponomastic and onomastic traces indicate the presence of Slavs in a wider area of South Italy, and for the beginning of the eleventh century we can even talk of organized colonization (most likely of the Narentan Slavs) at Gargano, which resulted in at least two castella – Devia and Peschici – with a predominantly Slavic population, governed by a župan. Their self-government ended with the arrival of the Normans in 1054, which probably contributed to the already ongoing assimilation."
Znaci mozemo reci da se radi o grani koju su nosili pripadnici Srpskog plemena Neretljani.?

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3588
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1773 послато: Децембар 24, 2020, 12:35:05 поподне »
Znaci mozemo reci da se radi o grani koju su nosili pripadnici Srpskog plemena Neretljani.?

То је закључак ауторице на основу географске блискости острва Вис и Ластово Апулији, а не на основу неких конкретних података. У сваком случају, кад се саберу сви извори до насељавања је дошло у првој половини 10. вијека са словенским становништвом са друге стране Јадрана (или са подручја Неретљана или са подручј Захумљана) у организованом облику. Имајући у виду активности Михајла Вишевића у том периоду управо на том дијел обале, некако сам ближи мишљењу да се ради о Захумљанима.

На мрежи filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1774 послато: Децембар 24, 2020, 01:11:23 поподне »
То је закључак ауторице на основу географске блискости острва Вис и Ластово Апулији, а не на основу неких конкретних података. У сваком случају, кад се саберу сви извори до насељавања је дошло у првој половини 10. вијека са словенским становништвом са друге стране Јадрана (или са подручја Неретљана или са подручј Захумљана) у организованом облику. Имајући у виду активности Михајла Вишевића у том периоду управо на том дијел обале, некако сам ближи мишљењу да се ради о Захумљанима.
Pa vrlo moguce, mada sto se tice genetike zahumljana i neretljana i ne bi trebalo biti neke razlike.
Ovde se spominje Monte Gargano.
"Prema mletačkim zapisima, pomorski prostor između ušća rijeka Neretve i Cetine, spominje se kao strah i trepet njihovu brodovlju. Mlečani su poduzimali cijeli niz vojno-pomorskih akcija protiv Neretvana (Morjana) i morjanskog brodovlja, a uglavnom su završavale neuspješno. Za odmazdu su se Neretvani zalijetali u piratske akcije sve do Istre i prekojadranske pokrajine Apulije do obala Monte Gargana."

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3588
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1775 послато: Децембар 24, 2020, 01:19:36 поподне »
Pa vrlo moguce, mada sto se tice genetike zahumljana i neretljana i ne bi trebalo biti neke razlike.
Ovde se spominje Monte Gargano.
"Prema mletačkim zapisima, pomorski prostor između ušća rijeka Neretve i Cetine, spominje se kao strah i trepet njihovu brodovlju. Mlečani su poduzimali cijeli niz vojno-pomorskih akcija protiv Neretvana (Morjana) i morjanskog brodovlja, a uglavnom su završavale neuspješno. Za odmazdu su se Neretvani zalijetali u piratske akcije sve do Istre i prekojadranske pokrajine Apulije do obala Monte Gargana."

Монте Гаргано је било једно од највећих поклоничких култних мјеста посвећених св. Архангелу Михаилу. Такође, ту је остварен и први контакт Нормана са побуњеницима у јужној Италији против Византије. Тј. норманско заузимање јужне Италије је управо ту почело.

Ван мреже Батко

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 51
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1776 послато: Децембар 24, 2020, 02:19:54 поподне »
Интересује ме у каквој вези је ph 908 за земљом Бојки или Бойковщина  кад је то постојбина савремених Русина, а њихова генетска слика изгледа овако:
На основании этой выборки[111] можно сделать ориентировочное заключение о возможных Y-гаплогруппах русинов.

    гаплогруппа E1b1b1 — 35 %
    гаплогруппа R1a1 — 35 %
    гаплогруппа I2a2 — 13,3 %
    гаплогруппа R1b1b2 — 6,7 %
    гаплогруппа J2b2 — 3,3 %
    гаплогруппа I2*-B — 3,3 %
    гаплогруппа N1c1 — 1,7 %
    гаплогруппа R2 — 1,7 %

Все исследования указывают на то, что по гаплогруппе Y-ДНК человека (по прямой мужской линии) подавляющее большинство русинов относятся к гаплогруппам R1a1 и E1b1b1a2.

Из овог се види да тамо има свега и свачега, да се народ крио по планинама од разних освајача. Тако се и мало наших нашло међу осталима.

Ван мреже Скардус

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 163
  • I2а1а-М26/L-158
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1777 послато: Децембар 24, 2020, 03:07:19 поподне »
Из овог се види да тамо има свега и свачега, да се народ крио по планинама од разних освајача. Тако се и мало наших нашло међу осталима.
Избеглице... Римљани су били невероватно геноцидни.
« Последња измена: Децембар 24, 2020, 04:34:27 поподне Amicus »

Ван мреже сɣнце

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1384
  • I-A1328
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1778 послато: Децембар 24, 2020, 06:11:17 поподне »
Интересује ме у каквој вези је ph 908 за земљом Бојки или Бойковщина  кад је то постојбина савремених Русина, а њихова генетска слика изгледа овако:
На основании этой выборки[111] можно сделать ориентировочное заключение о возможных Y-гаплогруппах русинов.

    гаплогруппа E1b1b1 — 35 %
    гаплогруппа R1a1 — 35 %
    гаплогруппа I2a2 — 13,3 %
    гаплогруппа R1b1b2 — 6,7 %
    гаплогруппа J2b2 — 3,3 %
    гаплогруппа I2*-B — 3,3 %
    гаплогруппа N1c1 — 1,7 %
    гаплогруппа R2 — 1,7 %

Все исследования указывают на то, что по гаплогруппе Y-ДНК человека (по прямой мужской линии) подавляющее большинство русинов относятся к гаплогруппам R1a1 и E1b1b1a2.

Из овог се види да тамо има свега и свачега, да се народ крио по планинама од разних освајача. Тако се и мало наших нашло међу осталима.

Не би требало бити изравне везе између помена Воïки у Конст. Порфирогенита и племена Бойци у Карпатима. Бойци и није њихов обични назив, него се зову Врховинци или Погорјани за разлику од Подољана, а заједно су Рушњаци или Русини. Бойки и Лемки су само лингвистичке кованице, јер је за једне својствена рјечца бо је (=само), а другима лем (= само), а трећима лиш (=само).
Цитат
Впервые название «бойки» употребил священник Иосиф Левицкий в предисловии к «Грамматике» (1831) от употребления в их языке частицы «бо є» («только»), в отличие от лемков, говоривших «лем», и «лишаков», говоривших «лише», «лишень». В дальнейшем это название распространили А. Торонский, В. Хиляк и другие. В Словакии бойков называют «пуйдяками» (словацк. Pujďák), так как они говорят «пуйдемо» в отличие от лемковского «пійдемо».

Порфирогенитову Воïки најсазвучнија мјестност је Боемија, такође и по даному опису положаја, те присутства племена Срба у непосредној близини.
Треба имати на уму, да то што је Порфирогенит имајући сазнање о постојању лужичких Срба, могуће домислио се, да су Срби Илирика морали потећи од истих, јер је било знано, да су и ти Срби пришли са сјевера, не значи, да је то заиста тако било и можда је то био његов или негових савременика best guess или мит.

Очигледно је да су јужни Словјени потекли из најјужнијих обода ондашње прасловјенске домовине, која је била под утицајем Авара и Булгара. Ови су вјеројатно насељавали Словјене на границу с Римом, како су и Турци касније. Вјеројатно су Словенци, Хрвати, Срби и бугарска племена довођена у разним временима и из разних крајева јужнога обода Словјена у зависности од тога како су који пали под Аваре.
Ⲙⲏⲥⲗⲏⲙⲟ ⲇⲁ ⲃⲗⲁⲇⲁⲙⲟ ⲛⲁшⲏⲙ ⲣⲉϥⲏⲙⲁ, ⲛⲟ ⲏⲥⲧⲏⲛⲁ ⲓⲉ ⲇⲁ ⲣⲉϥⲏ, ⲡⲟⲡⲩⲧ ⲧⲁⲧⲁⲣⲥⲕⲟⲅⲁ ⲗⲩⲕⲁ, ⲇⲉⲓⲥⲧⲃⲩⲓⲩ ⲛⲁ ⲩⲙ ⲙⲟћⲛⲟ ⲙⲣⲥⲉћ ⲏ ⲥⲩⲕⲁⲓⲩћ ⲙⲏⲥⲁⲗ. Ⲍⲁⲧⲟ ⲩ ⲣⲁⲍⲅⲟⲃⲟⲣⲩ ⲃⲁⲗⲓⲁ ⲡⲣⲃⲟ ⲩⲥⲧⲁⲛⲟⲃⲏⲧⲏ ⲙⲉђⲉ ⲣⲉϥⲏⲙⲁ ⲏ ⲏⲍⲣⲁⲍⲏⲙⲁ, ⲇⲁ б̀ⲏ ⲇⲣⲩⲅⲏ ⲍⲛⲁⲗⲏ ⲕⲁⲕⲟ ⲏⲭ ⲙⲏ ⲃⲏⲇⲏⲙⲟ.

Ван мреже Батко

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 51
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1779 послато: Децембар 25, 2020, 11:54:28 пре подне »
Из овога закључујемо да је ријеч о Чешкој, а не о  "Бойковщина и Гуцульщина", које се налазе на сјевероистоку Карпата око града Ужгород у области Буковина, како смо до сада учили...
Бохемија такође може бити:

    Бохемија (званично Војводство Бохемија), назив Бохемијске Чешке од 870. до 1198. године
    Бохемија (званично Краљевина Бохемија), назив Бохемијске Чешке од 1198. до 1918. године
    Немачка Бохемија (en) (званично Провинција Немачка Бохемија)

Хаплогрупе код Чеха:
R1a    =   33 %
R1b    =   28 %
N1A1  =  2,5 %
I2a     =  8,5 % 
E1b1b = 6,5%
I1        = 7,5%
I2b      = 3%
G         = 5%
J2        = 4%
J1        = 1%
T         = 0,5%

Да ли су припадници I2  ph 908 дошли са овог терена? 

Нови сам у овој области, а веома ме занима све. Надам се помоћи.