Форум - Порекло

Доколица => Забава => Тему започео: Nebo Фебруар 13, 2020, 09:15:02 поподне

Наслов: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 13, 2020, 09:15:02 поподне
Гледајући вечерас (по ко зна који пут) серију "Монтевидео", онај трећи серијал "Монтевидео, видимо се", приметих један пропуст у серији, када се чубурски гостионичар Рајко и берберин Богдан у цркви моле за југословенску репрезентацију пред утакмицу против Уругваја.

Проблем је што се они моле 1930. године, а ради се о данашњој цркви Светог Марка (што се види у кадру кад њих двојица излазе из цркве низ препознатљиво степениште) која је грађена у раздобљу 1931-1940. године...

Има још оваквих гафова у нашој кинематографији. Као оно кад се, ако се добро сећам - Бати Живојиновићу у филму чија је радња смештена у средњи век, види ручни сат...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 13, 2020, 09:17:39 поподне
О гафу са Шостаковичевим Валцером број 2, компонованим крајем 1930-их, уз који се плеше 1895. године на балу у серији о Лази Костићу, већ је било речи:

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=1875.msg50594#msg50594
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 13, 2020, 09:36:03 поподне
Један од бољих гафова је из филма "Ко то тамо пева".

Свештеник, кога игра глумац Петар Лупа, један је од путника у аутобусу оно поподне кад стари Крстић (Паја Вуисић) прави паузу уз реку, пре него што ће војска одузети аутобус Крстићима (све са Мишком Крстићем као возачем).

Ту се једе, пије, свира и игра. У једној сцени и свештеник једе - месо, хлеб и млади лук.

Проблем је што је то 5. април 1941. године, Велика Субота, дан уочи бомбардовања Београда на Васкрс 6. априла 1941 (тако смо, барем, учили у школи). У последњој сцени, сјутрадан, на Васкршње јутро, путници гину од немачке бомбе чим су ушли у Београд.

Свештеник који једе месо на Велику Суботу. Случајно, или...?

О овом гафу сам читао на више места.

Међутим, колико сам успео истражити, Васкрс те 1941. године био је две недеље касније, односно 20. априла по грегоријанском, односно 7. априла по јулијанском календару, док је римокатолички Ускрс био недељу дана раније 13. априла.

Но, како год, гаф и даље стоји, јер свештеник једе месо у сред Великог поста...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 13, 2020, 09:37:16 поподне
Ако сте приметили још по неки овакав гаф, пишите!
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Сова Фебруар 13, 2020, 09:51:03 поподне
Гаф из филма Бој на Косову од Здравка Шотре где се у позадини види трактор.  :)

(https://www.kurir.rs/data/images/2014/01/12/00/426125_filmske-greske-srpski-film-kinematografija_ls.jpg)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Фебруар 14, 2020, 12:25:28 пре подне
И ја сам баш вечерас приметио цркву Св. Марка. Такође, новинар Бора Мирковић (Жика Тодоровић) краља Александра титулише са његово височанство, уместо са његово величанство

У поменутој серији о Лази Костићу у једној сцени на сомборском тргу се у даљини виде заставе Србије и АП Војводине на јарболима испред градске куће :D
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: goca 11 Фебруар 14, 2020, 10:08:18 пре подне
Meni se ipak čini da nije baš slučajna, ta scena sa mesom na Veliku subotu...šalju poruku : evo vidite narode oni mrse, jedu meso i slaninu, a vi postite, jedno govore drugo rade..
I to je smišljena propaganda sinova tame..
 
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Ojler Фебруар 14, 2020, 10:35:13 пре подне
Претерујете...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: drajver Фебруар 14, 2020, 11:32:39 пре подне
Чињеница јесте да су свештеници у највећем дијелу југословенске послијератне кинематографије приказивани као спадала и маргинални ликови, предмет спрдње, неријетко и као пијанци и изјелице.

Није то морало да буде програмирано од стране партије и рађено намјерно од самих аутора ( мада је могуће и да је таквих случајева било), већ се у филмовима само пренаглашавао ( а како то у филмова обично бива) њихов иначе маргиналан положај у друштву.

Мени је у сјећању остао као један од ружнијих приказа свештеника онај у Кадијевићевој Лептирици.

Мада ми се чини да су свештеници почели да губе углед и прије Другог свјетског рата. Није секуларизација почела са комунистима. Комунисти су само искористили плодно тло.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Фебруар 14, 2020, 11:35:59 пре подне
случајно, слободно ћу ти рећи. не знају ти дегенерици ништа, то јест нису знали тада. кад сам видео у јовановићевом 'изразито ја' да се анти-јунак крсти наопачке, питао сам синишу здравковића да пита богдана златића који се најинтензивније дружи са јоцом - да ли је било намерно, иако сам 99% сигуран да није, и јоца као каже, јесте - то сам намерно. bullshit апсолутни, јер нема никаквих други знакова у филму да је било намерно, то јест поанте такве, наводне, намере.
Као кад професор у школи погреши нешто и ђаци примете, па каже то сам ја намерно да видим да ли пратите. Једноставно нису размишљали о томе, па се после правдају и дају неко дубље значење
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: dko Фебруар 14, 2020, 11:39:13 пре подне
Meni se ipak čini da nije baš slučajna, ta scena sa mesom na Veliku subotu...šalju poruku : evo vidite narode oni mrse, jedu meso i slaninu, a vi postite, jedno govore drugo rade..
I to je smišljena propaganda sinova tame..

сучајна гоцо...размажено дете милана шијана, титовог кербера, нема никаквих анти-православних побуда, за разлику од саше петровића у скупљачима перја. млађи шијан зајебава рођеног оца, воли америку, ћаћи спушта како су краљ и четници били бољи, при том везе нема, ко ни јоца јовановић, на коју се страну крсти нити кад се пости...али, 90тих зна шта ради, брани породичну титоистичку гравитацију
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: goca 11 Фебруар 14, 2020, 11:41:34 пре подне
Претерујете...
;)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: dko Фебруар 14, 2020, 11:43:49 пре подне
Чињеница јесте да су свештеници у највећем дијелу југословенске послијератне кинематографије приказивани као спадала и маргинални ликови, предмет спрдње, неријетко и као пијанци и изјелице.

Није то морало да буде програмирано од стране партије и рађено намјерно од самих аутора ( мада је могуће и да је таквих случајева било), већ се у филмовима само пренаглашавао ( а како то у филмова обично бива) њихов иначе маргиналан положај у друштву.

Мени је у сјећању остао као један од ружнијих приказа свештеника онај у Кадијевићевој Лептирици.

Мада ми се чини да су свештеници почели да губе углед и прије Другог свјетског рата. Није секуларизација почела са комунистима. Комунисти су само искористили плодно тло.

тачно. први позитиван приказ свештеника, да не кажем и једини, али скоро - узрок смрти не помињати. јоца живановић...директ контраудар на сашу петровића и његов напад на СПЦ. иста глумачка постава - бата, беким, оливера катарина
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: dko Фебруар 14, 2020, 11:44:39 пре подне
Као кад професор у школи погреши нешто и ђаци примете, па каже то сам ја намерно да видим да ли пратите. Једноставно нису размишљали о томе, па се после правдају и дају неко дубље значење

управо тако
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: goca 11 Фебруар 14, 2020, 12:03:44 поподне
сучајна гоцо...размажено дете милана шијана, титовог кербера, нема никаквих анти-православних побуда, за разлику од саше петровића у скупљачима перја. млађи шијан зајебава рођеног оца, воли америку, ћаћи спушта како су краљ и четници били бољи, при том везе нема, ко ни јоца јовановић, на коју се страну крсти нити кад се пости...али, 90тих зна шта ради, брани породичну титоистичку гравитацију
Ja sam sa mladine strane  ;) potomak onih progonjenih kojima su otimali  i oteli ...
Ovi su jaki..mogu sve  :) :)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 03:54:54 поподне
Можда најнегативнији приказ нашег клира је у "Чудо невиђено" Живка Николића.
Свакако сви памтите оца Макарија "Чудотворца" (Бата Живојиновић)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: goca 11 Фебруар 14, 2020, 04:03:50 поподне
Da, da, :) :)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Ojler Фебруар 14, 2020, 04:14:14 поподне
Можда најнегативнији приказ нашег клира је у "Чудо невиђено" Живка Николића.
Свакако сви памтите оца Макарија "Чудотворца" (Бата Живојиновић)

Не треба потценити ни попа Богдана Диклића :) :

https://www.youtube.com/v/oEzuGPWPIhs
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 07:30:14 поподне
Макарије је, ипак, непревазиђен:

https://www.youtube.com/v/sSvqUbe6RHU

https://www.youtube.com/v/AslefyTWnkQ
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Љубо Мирков Фебруар 14, 2020, 09:45:23 поподне
Da, da, :) :)
Хе, хе Гоцо  :)
По неким хришћанским назорима је двоструки стандард величати Попа Мила Јововића и турати га у гусле што кида непријатељима главе (што хришћански пастири не би требало да чине) и оптуживати Оца Макарија за путени гријех . И једно и друго је гријех  ;) Уосталом , Црногорци никад нијесу ни вољели Великог Живка Николића, баш зато што их је представљао онаквим какви јесу, са свијем својим манама и врлинама  8) Но, одосмо из гафа у гаф(вјеру и политику).
Кад смо већ код пастира нашијех ... ја , као пастир стада својега, примећујем да се у свим нашим историографским филмовима који су снимљени задњих 10-ак година (од Немањића , преко Чарапа Краља Петра до Сенки над Балканом) појављују овце и говеда са уредном ветеринарском маркицом у уху , која је ушла у употребу тек прије 15-ак година  ;D И урадиће то опет ... виђеће те  ;)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 10:05:29 поподне
примећујем да се у свим нашим историографским филмовима који су снимљени задњих 10-ак година (од Немањића , преко Чарапа Краља Петра до Сенки над Балканом) појављују овце и говеда са уредном ветеринарском маркицом у уху , која је ушла у употребу тек прије 15-ак година 

Добар детаљ  :)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 10:07:18 поподне
Уосталом , Црногорци никад нијесу ни вољели Великог Живка Николића, баш зато што их је представљао онаквим какви јесу, са свијем својим манама и врлинама  8)

Да, свака је на месту. Управо је ово био Николићев квалитет, због којег није био омиљен у свом завичају.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: goca 11 Фебруар 14, 2020, 10:19:39 поподне
Цитат: Nebo link=topic=5065.msg130007#msg130007 date=1581714329
[/quote
U stvari naše ovce i goveda su imali te markice u uvetu u vreme Nemanjića....a tek posle su se opsetili toga ovi u EU  :) i
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Фебруар 14, 2020, 10:55:49 поподне
Прочитах целу дискисију,па да питам шта у ствари значи гаф?Ја сам досад мислио да је то идеја,фора,шмекерско решење итд.Ви овде причате о грешкама,реко бих.А про по попова,како би ви их представили,као редитељи,сценаристи?Мислим на данашње,ововременске што нам крсте дјецу данас,што нам копају најближе итд.?
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 11:06:46 поподне
Па, гаф може имати и нешто шмекерско у себи, али у основи је то нека омашка:

Etimologija nas upućuje na informaciju da je termin gaf potekao iz francuskog jezika, od reči gaffe u značenju ispad, omaška, greška. Reč je o izrazu koji se upotrebljava da označi nesmotrenost, ispad, glupost, omašaj.

https://velikirecnik.com/2017/12/13/gaf/
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 11:12:34 поподне
Што се тиче филмског представљања свештенства, да сам редитељ неког филма где се они појављују, свакако их не бих представљао као Макарија Чудотворца  :)

Моје искуство са свештеницима који су ме венчали, крстили дете, мојим паросима, и осталима које знам, је добро, сасвим у складу са оним шта они треба да буду и представљају у свету.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Фебруар 14, 2020, 11:15:57 поподне
Па, гаф може имати и нешто шмекерско у себи, али у основи је то нека омашка:

Etimologija nas upućuje na informaciju da je termin gaf potekao iz francuskog jezika, od reči gaffe u značenju ispad, omaška, greška. Reč je o izrazu koji se upotrebljava da označi nesmotrenost, ispad, glupost, omašaj.

https://velikirecnik.com/2017/12/13/gaf/
Значи био сам у заблуди
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Фебруар 14, 2020, 11:21:03 поподне
Што се тиче филмског представљања свештенства, да сам редитељ неког филма где се они појављују, свакако их не бих представљао као Макарија Чудотворца  :)

Моје искуство са свештеницима који су ме венчали, крстили дете, мојим паросима, и осталима које знам, је добро, сасвим у складу са оним шта они треба да буду и представљају у свету.
ја на жалост немам тако лепо искуство са поповима,напротив.Само мислим да нису без разлога били на тапету без обзира на комунизам.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Љубо Мирков Фебруар 14, 2020, 11:34:53 поподне
Више ниси у заблуди Бојане ...а то је једино важно  ;)
Небо, за сваки сценарио је потребна радња , заплет , неуобичајена тема или обична тема представљена на неуобичајен начин ... слабо би ти, брате, то било гледано  :D
Са друге стране , кад би неки редитељ са добријем стомаком снимио филм о овом нашем пензионисаном , што воли дечаке ... е то би био хит  ;D
Са треће стране , опет би неко за двајес' година тврдио да је то садашња власт намерно блатила цркву ?  Колко се мени чини- тренутно су у односу "ја теби војводо- ти мени сердаре"  8)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Фебруар 14, 2020, 11:35:51 поподне
А што се тиче Живка Николиќа,мало је једна тема,форум па и књига за тако великог мајстора. Његовим контрастима би Фелини завидео,његова борба добра и зла,обично оличена у борби лепог и ружног је непревазиѓена у домаќем филму.Предлажем,ако нисте,да погледате Јовану Лукину ту је фасцинантан.На жалост ми филмове гледамо јако површно и фатамо се за реплике,карикатуру,баналност а суштину као и у свему запостављамо.Ја бих последњу сцену на плажи из филжа Бештије назвао "гафом" јер је то Војо Станиќ пренесен с уља на платну на филмско платно..И тако даље..И није само он несхвеќен у Црној Гори,он је несхваќен у епохи
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 11:46:20 поподне
Што се Живка Николића тиче, погледао сам већи део његових филмова (не баш оне ране радове, али од "Бештија" па на даље скоро све) и све ово што си написао - стоји. Можда, ево барем мени, - наш најбољи редитељ.

"Јована Лукина" је сјајан и тежак филм. Препорука свима.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 14, 2020, 11:47:46 поподне
Небо, за сваки сценарио је потребна радња , заплет , неуобичајена тема или обична тема представљена на неуобичајен начин ... слабо би ти, брате, то било гледано  :D

Хвала Богу те имам такво искуство да би мој филм о нашем свештенству био досадан документарац  ;)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Фебруар 14, 2020, 11:53:28 поподне
Што се Живка Николића тиче, погледао сам већи део његових филмова (не баш оне ране радове, али од "Бештија" па на даље скоро све) и све ово што си написао - стоји. Можда, ево барем мени, - наш најбољи редитељ.

"Јована Лукина" је сјајан и тежак филм. Препорука свима.
Има он и сјајних краткометржних филмова у којима се бави озбиљним темама.Један од најупечатљивијих за мене,бави се абортусом у традиционалној Црној Гори.Језиво.Заборавио сам наџив филма,давно је било.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Љубо Мирков Фебруар 14, 2020, 11:55:07 поподне
Небо,и ја кажем хвала Богу ... но су људи погана сорта ... досадна им је туђа срећа ...а занима их само туђа несрећа  ;)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Април 11, 2020, 12:14:02 пре подне
Један пропуст у серији "Мој рођак са села":

У деветој епизоди "Митровдан", чија радња се догађа у новембру 2001. године, у једној сцени потпуковник Вранић (Војин Ћетковић) прати на београдски аеродром кћерку покојног учитеља Црнића. Приликом њиховог дирљивог растанка, у позадини се види аеродромска зграда са великим натписом "Аеродром Никола Тесла". Епизода је снимљена у децембру 2008. године.

Проблем је што је аеродрому тај назив дат у фебруару 2008. године, тако да овакав натпис није могао стајати у новембру 2001. године.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Април 11, 2020, 01:28:08 поподне
Има у тој серији доста пропуста и нелогичности, скоро у свакој епизоди се може нешто приметити. Нпр. користе евре 2001. године иако су новчанице евра пуштене у оптицај (и у свест обичних људи) од 2002.

Такође, у првој епизоди Дракче каже Милени како њена браћа 20 година нису дошла да је обиђу. Касније они долазе на славу сасвим нормално, ништа не одаје утисак да долазе први пут, напротив.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Јовица Кртинић Април 11, 2020, 01:31:02 поподне
Има у тој серији доста пропуста и нелогичности, скоро у свакој епизоди се може нешто приметити. Нпр. користе евре 2001. године иако су новчанице евра пуштене у оптицај (и у свест обичних људи) од 2002.

Такође, у првој епизоди Дракче каже Милени како њена браћа 20 година нису дошла да је обиђу. Касније они долазе на славу сасвим нормално, ништа не одаје утисак да долазе први пут, напротив.
Да, као и коришћење нових генерација мобилних телефона и лаптопова каквих 2001. године није било ни у футуристичким најавама. Али, то све скупа не умањује квалитет ове, ипак, солидне серије.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Април 14, 2020, 12:09:53 пре подне
Не знам од када се пиринач гаји код нас, али ми је "сумњива" реченица Жарка Лаушевића (Милоша Обилића) у филму "Бој на Косову": "Србија није шака пиринча да је позоба свака врана коју ветар донесе..." Не знам да ли је то "гаф" сценаристе или се пиринач код нас гајио и у то време?
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Април 14, 2020, 12:59:22 пре подне
Не знам ни ја да ли се гајио код нас, али је познат Европљанима доста дуго. Од арапских освајања Сицилије и Шпаније, ако не и од антике. Тако да је могао бити у употреби међу властелом. Не верујем да је сценариста много размишљао о томе, као ни да ли вране зобљу тако ситне семенке :)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Април 14, 2020, 08:51:59 пре подне
Рижа се у јужној и југоисточној Европи гајила још у античка времена. Реч "пиринач" је турцизам, па тешко да је Милош могао да је користи. Свакако је то дело народне епике из 18. или 19. века.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ЛукаОБ Април 14, 2020, 10:26:08 пре подне
Кад смо већ код филма "Бој на Косову", пристуна је грешка када се види трактор иза Милоша Обилића који јаше на коњу.  :D

https://www.youtube.com/v/mB_D6EWeDj0
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Април 26, 2020, 11:06:21 поподне
Нова серија "Швиндлери", морам да признам да ми се свиђа (има елементе вестерна, питак хумор, мало наиве)...једино што је сценографија која је смештена у измишљеном месту у Србији  више налик на неки медитерански град (али не замерам то, није неки гаф :)  ):
(https://www.novosti.rs/upload/thumbs/images/2020//04/24/tv/tv-svindleri%20(2)_620x0.jpg)
(https://www.lepaisrecna.rs/files/2019/12/svindleri_stizu_na_superstar_tv_ko_je_dobitnik_neverovatnih_milion_dinara_drzavne_lutrije_459768898.jpg)
https://www.youtube.com/v/CBmBf0kaQBk
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: пек Април 27, 2020, 09:12:53 пре подне
Телевизија "суперстар" је већ двапут давала серију "швиндлери" а сад ртс је најављује као нову серију.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Ojler Април 27, 2020, 09:21:01 пре подне
Телевизија "суперстар" је већ двапут давала серију "швиндлери" а сад ртс је најављује као нову серију.

То сам и ја прво помислио кад сам видео најаве. Има скоро два месеца како се може скинути на пиратским сајтовима.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Мај 14, 2020, 04:31:01 поподне
Да ли Вранићев "час историје" у последњој епизоди Мој рођак са села окарактерисати као гаф или као уметничку слободу?  :)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 14, 2020, 06:09:18 поподне
Да ли Вранићев "час историје" у последњој епизоди Мој рођак са села окарактерисати као гаф или као уметничку слободу?  :)
Уф,ово ти је одлично питање.Кад неко помене серију моја прва асоцијација је управо тај "час историје".А како доќи до одговора,незнам.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небојша Мај 14, 2020, 08:06:18 поподне
Да ли Вранићев "час историје" у последњој епизоди Мој рођак са села окарактерисати као гаф или као уметничку слободу?  :)

Окарактерисати као катастрофално стање у држави. Како другачије. Склоност манипулацијама, бајкама, баладама, атухтонистичким теоријама, Деретићима и сличним стварима. У једној прилично гледаној серији, на националној телевизији, у ударном термину, они кроз један "обичан" дијалог прогуравају једну измишљену причу. Дајући јој притом посебан значај кроз Војиново епско излагање.

У преводу, он (они) сад нас уче како смо ми протраћили живот у незнању, како су нас у школи погрешно учили (да би затрли српство ваљда, шта ли?) како је ово једина и права истина.

Пада ми на памет филм "Косовски бој" из 1989. Иако је прошаран мотивима из народних песама (издаја Бранковића и сл.) опет је историјски одрађен пристојно. Што само говори да смо чак и те, 1989. године, били много озбиљнија држава.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 14, 2020, 08:24:39 поподне
Окарактерисати као катастрофално стање у држави. Како другачије. Склоност манипулацијама, бајкама, баладама, атухтонистичким теоријама, Деретићима и сличним стварима. У једној прилично гледаној серији, на националној телевизији, у ударном термину, они кроз један "обичан" дијалог прогуравају једну измишљену причу. Дајући јој притом посебан значај кроз Војиново епско излагање.

У преводу, он (они) сад нас уче како смо ми протраћили живот у незнању, како су нас у школи погрешно учили (да би затрли српство ваљда, шта ли?) како је ово једина и права истина.

Пада ми на памет филм "Косовски бој" из 1989. Иако је прошаран мотивима из народних песама (издаја Бранковића и сл.) опет је историјски одрађен пристојно. Што само говори да смо чак и те, 1989. године, били много озбиљнија држава.
Небо,да ли би ми предложио неку литературу која се тиче косовског боја а не припада пре,за и по косовском циклусу песама. Волио би то мало да проучим...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небојша Мај 14, 2020, 08:37:53 поподне
Небо,да ли би ми предложио неку литературу која се тиче косовског боја а не припада пре,за и по косовском циклусу песама. Волио би то мало да проучим...

Потражи Јована Мишковића, Петра Томца, они су пришли теми са те научно-историјске стране. :)

(https://html2-f.scribdassets.com/8sqxv3eczk46lgh6/images/1-108423e561.jpg)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 14, 2020, 08:53:03 поподне
Потражи Јована Мишковића, Петра Томца, они су пришли теми са те научно-историјске стране. :)

(https://html2-f.scribdassets.com/8sqxv3eczk46lgh6/images/1-108423e561.jpg)
Хвала
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Мај 14, 2020, 08:56:40 поподне
Нова серија "Швиндлери", морам да признам да ми се свиђа (има елементе вестерна, питак хумор, мало наиве)...једино што је сценографија која је смештена у измишљеном месту у Србији  више налик на неки медитерански град (али не замерам то, није неки гаф :)  ):

Да, мени је први закључак био да градски трг неодољиво подсећа нпр. на амбијент из филма "Малена", на југу Италије (Сицилија, ако се добро сећам?).

Не мора се схватити као гаф. Него, серија је прилично досадна, па сам одустао од гледања...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Мај 14, 2020, 08:59:09 поподне
Да ли Вранићев "час историје" у последњој епизоди Мој рођак са села окарактерисати као гаф или као уметничку слободу?  :)

Мислим да није ни једно ни друго, него планирани део сценарија.
Кад се гледа целина радње у серији, овај час историје делује усиљено. Но, свакако је добар.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небојша Мај 14, 2020, 09:03:03 поподне
Хтедох рећи да раније вероватно не би било могуће да се тако нека, неисторијска "чињеница", провуче у некој серији, или филму. Вероватно би редитељ добио 20 по туру. Али данас је, у оваквој Србији, све могуће.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 14, 2020, 09:11:05 поподне
Да ли Вранићев "час историје" у последњој епизоди Мој рођак са села окарактерисати као гаф или као уметничку слободу?  :)
У сваком уџбенику историје, почев од петог разреда, стоји да је историја наука која се бави проучавањем прошлости на основу писаних извора. Било би лепо да писци серије кажу у којим историјским, писаним изворима су нашли ово што Вранић прича.

Ипак, не треба ову сцену схватити преозбиљно (бар ја тако мислим). Ово је играна серија и ова сцена је за познавање историје битна колико и сцена са Луком Скајвокером и Дартом Вејдером.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Мај 14, 2020, 09:18:57 поподне
Генерално, мислим да је серија добра али има неких танких делова, међу којима је и овај.

Слажем се с Небојшом. Прича о образованости српских војсковођа у то време (чак и познавању стратегије античких војсковођа и битака) може некако и да прође, али тврдити да је Ред змаја основан у 13. а не у 15. веку "како то тврди лења и преписивачка историја" и да су сви Немањићи били чланови реда и да се на њиховом грбу може видети змај обавијен око штита, то је стварно превише.
Очигледно је аутор помешао грб Немањића са грбом Стефана Лазаревића. Случајно или не? :-\

Још на крају онако самоуверено каже: То сам учио. Читао. Нема око тога посебних нејасноћа.   ::)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Мај 14, 2020, 09:38:15 поподне
Па, немојте ТВ серију тумачити као да је у питању предавање на историјском факултету. С обзиром на време кад је серија прављена и о којем времену говори, мислим да је циљ био подићи морал униженом народу. То се постиже "златним виљушкама" и "школованим војсковођама". Увек озбиљни Ћетковић је одличан глумац да исприча такве ствари обичном гледаоцу који није нарочито историјски поткован. За Ред змаја и изглед грба Немањића зна несразмерно мали број људи у односу на број гледалаца ТВ серије...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небојша Мај 14, 2020, 10:04:44 поподне
Па, немојте ТВ серију тумачити као да је у питању предавање на историјском факултету.

То може деловати неважно, али, треба имати на уму да знатно шири круг људи има приступ таквим серијама (и изјавама, у овом случају), него предавању на историјском факултету. Према томе, нису уопште бенигне такве ствари и јесу одраз недостатка критеријума када је култура данас у питању.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Мај 14, 2020, 10:08:00 поподне
У сваком уџбенику историје, почев од петог разреда, стоји да је историја наука која се бави проучавањем прошлости на основу писаних извора.

Није да се не слажем с тобом, али, с обзиром да ми дете завршава основну школу поприлично сам у току, историја се не бави само проучавањем писаних извора из прошлости, већ и различите друге грађе, попут остатака неписане материјалне културе (разне врсте грађевина, артефакта и сл), па на крају укључујући и предања и друге сличне неписане изворе.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Мај 14, 2020, 10:13:52 поподне
То може деловати неважно, али, треба имати на уму да знатно шири круг људи има приступ таквим серијама (и изјавама, у овом случају), него предавању на историјском факултету. Према томе, нису уопште бенигне такве ствари и јесу одраз недостатка критеријума када је култура данас у питању.

Слажем се, али ко овде пита за културу, овде је циљ свакако био више политички. Мислим да ово за широки круг гледалаца ипак није малигно, јер не може изазвати неке негативне последице у социјалном смислу. Гледалац је чуо ово Вранићево предавање, мало се осетио поносним због "школованих војсковођа" и није због тога изазвао никакав рат...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Мај 14, 2020, 10:18:04 поподне
Ствар је у томе да ово посматрате као ТВ серију. Забава, ништа озбиљно. Сваки гледалац ове спорне наводе може проверити, коме је стало. Ако утврди да су нетачни, рећи ће - ма, да, лупета тај режисер... Нема никаквих лоших последица.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небојша Мај 14, 2020, 10:29:06 поподне
Слажем се, али ко овде пита за културу, овде је циљ свакако био више политички. Мислим да ово за широки круг гледалаца ипак није малигно, јер не може изазвати неке негативне последице у социјалном смислу. Гледалац је чуо ово Вранићево предавање, мало се осетио поносним због "школованих војсковођа" и није због тога изазвао никакав рат...

Не верујем да може бити погубно, али је поента да ће у такве изјаве у серији (које су иначе плод маште особе која није историчар) људи веровати више него у оно што пише у Историји за 5. разред. Просто је то та снага медија. То може да "смета" некоме ко научно приступа историјским догађајима. Али генерално се треба водити рачуна када се такви догађаји убацују у филмове, серије. Прихватљиве би биле неке мање корекције, уметничка слобода како неко рече, али не и потпуно изокренут сценарио уз констатацију (ако се не варам) да званична историја греши.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 14, 2020, 10:32:11 поподне
Није да се не слажем с тобом, али, с обзиром да ми дете завршава основну школу поприлично сам у току, историја се не бави само проучавањем писаних извора из прошлости, већ и различите друге грађе, попут остатака неписане материјалне културе (разне врсте грађевина, артефакта и сл), па на крају укључујући и предања и друге сличне неписане изворе.
Богами, мислим да се историја бави баш искључиво писаним изворима. Остацима материјалне културе бави се археологија, предањима етнологија (беше?). Е сад, не спорим да би уџбенике историје требало писати тако да се и резултати археологије рачунају, али баш предања...

Иначе, и мени је једно дете шести а једно осми разред, тако да "учим" историју пуном паром.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Мај 14, 2020, 10:34:42 поподне
Сматрам да у нашој историји има толико догађаја који могу да побуде понос у нама, да нема потребе за оваквим конструкцијама. А како народ схвата ову причу може се видети у коментарима испод овог одломка на Јутјубу. Има оних који мисле да су то речи Војина Ћетковића, па му честитају што је рекао истину. Шта даље да причам.

Иначе, Небојша, свака част за чланак о Просјацима и синовима (Претпостављам да си ти аутор). Јесенас сам гледао серију и заиста је врхунска. Такође сам уочио негативан став према Југославији и жал за "Враном Јосипом", што вероватно и јесте реална слика тог времена и простора.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 14, 2020, 10:40:03 поподне
А кад се већ говори о овој серији, пошто је "кућа Вранића" у Борчу и пошто су неки моји рођаци учествовали у снимању, жељно сам је ишчекивао. Нисам баш одушевљен резултатом. Није лоше, разумем мотив и намеру писца, али је то некако све превише поједностављено, а глума је, на моменте, трагична. Или комична, зависи како се доживи.

А моја кућа се не види ни једном.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Мај 14, 2020, 10:48:47 поподне
Мислим да квалитет нечега изостаје ако постоји нека тенденција (остварења која нису дело спонтаности писца или сценаристе, него у служби нечега). Па онда имамо укалупљене жанрове (повратак селу и правим вредностима, (Село гори..., "Мој рођак са села"..., први светски рат, период између два рата и жанр "криминал"). То су неки оквири у којима се креће наша кинематографија последњих деценија и зато нема култних остварења као за време СФРЈ...Без обзира што су поједине теме племените, оне обилују баналностима и претеривањима, што може у карикирање да одведе...Тада је само дело жртва тенденције да се нешто прикаже на одређени начин
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Мај 14, 2020, 11:00:51 поподне
Уколико се ради о пропагирању нечега, то мора да оде у баналност. Зато ниједан филм који је скорије снимљен на тему првог светског рата, не може по квалитету да приђе филму "Марш на Дрину", јер у време када је сниман, није било говора да постоји тенденција глорификације Србије из тог времена, и можда је управо зато ниво тог филма недостигнут за сва скорија остварења на ту тему. Зато што филм није тенденциозан...Кинематографија нам се озбиљно укалупила и поједноставила (у лошем смислу)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Мај 14, 2020, 11:10:32 поподне
У том смислу бих рекао да је наша кинематографија у последње време-гаф (данас је на РТС1 био филм "Сабирни центар" и човек се присети шта значи гледати филм, где те свака и најсуптилнија реакција и најмањи гест било ког глумца привуче и прикује те за екран...а наравно и генијалан сценарио и ту онда се само "погађа у центар")
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Мај 15, 2020, 12:27:07 пре подне
Још једна ствар која ми се није свидела у серији је, на моменте, патетичан однос према селу и односу град-село. Пада ми на памет сцена када се пореде свадба у граду и на селу, где је дијалог куме и младине сестре урађен по принципу "утук на утук", нимало спонтано. А то има везе и са овим о чему Душан пише.

И сам крај је некако неспретно урађен, делује као да је серија недовршена. Мада то је честа бољка наших новијих серија.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Мића Мај 15, 2020, 01:53:55 пре подне
Сматрам да у нашој историји има толико догађаја који могу да побуде понос у нама, да нема потребе за оваквим конструкцијама. А како народ схвата ову причу може се видети у коментарима испод овог одломка на Јутјубу. Има оних који мисле да су то речи Војина Ћетковића, па му честитају што је рекао истину. Шта даље да причам.
Слажем се. Не може се Српство бранити долином јоргована . Тиме се пуца у сопствено стопало, јача уверење да се српском историјом не може бавити без митоманије.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: НиколаВук Мај 15, 2020, 09:14:55 пре подне
И сам крај је некако неспретно урађен, делује као да је серија недовршена. Мада то је честа бољка наших новијих серија.

Мислим да је режисер рачунао да ће се серија наставити, односно да ће се снимати нова сезона, али се од тога накнадно одустало због мањка финансијских средстава. Та последња епизода није била "планирано" последња.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Мај 15, 2020, 10:20:10 пре подне
Богами, мислим да се историја бави баш искључиво писаним изворима. Остацима материјалне културе бави се археологија, предањима етнологија (беше?). Е сад, не спорим да би уџбенике историје требало писати тако да се и резултати археологије рачунају, али баш предања...

Пази, то је у књизи за историју за пети разред, кад набрајају историјске изворе. Ту спадају материјални и нематеријални извори. У материјалне, поред писаних, спадају и сви други материјални остаци из прошлости (па су побројане разне ствари - од грађевина, преко оруђа, оружја, одеће, разних других предмета). А у нематеријалне усмена предања. Не могу баш да ти цитирам шта у књизи пише, али се одлично сећам. Ако се добро сећам књига је издање куће "Клет". Могу и да сликам кад ми књига буде при руци.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 15, 2020, 10:30:57 пре подне
Пази, то је у књизи за историју за пети разред, кад набрајају историјске изворе. Ту спадају материјални и нематеријални извори. У материјалне, поред писаних, спадају и сви други материјални остаци из прошлости (па су побројане разне ствари - од грађевина, преко оруђа, оружја, одеће, разних других предмета). А у нематеријалне усмена предања. Не могу баш да ти цитирам шта у књизи пише, али се одлично сећам. Ако се добро сећам књига је издање куће "Клет". Могу и да сликам кад ми књига буде при руци.

Сасвим је могуће да си у праву. Ја сам, пре пар година, приредио за објављивање на порталу Порекло један есеј Драгослава Срејовића "Искуства прошлости - поруке будућности". Тај рад је на мене оставио јак утисак, иако сам га први пут читао пре више од 20 година. Негде при почетку, у уводном делу који носи поднаслов "Археологија и историја", Срејовић каже: "Две науке које посебно трагају за том изгубљеном прошлошћу јесу историја и археологија. Историја тежи да је разоткрије помоћу писаних извора, а археологија – на основу људских рукотворина." И тако је мени та подела остала за навек.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: НиколаВук Мај 15, 2020, 12:19:56 поподне
Сасвим је могуће да си у праву. Ја сам, пре пар година, приредио за објављивање на порталу Порекло један есеј Драгослава Срејовића "Искуства прошлости - поруке будућности". Тај рад је на мене оставио јак утисак, иако сам га први пут читао пре више од 20 година. Негде при почетку, у уводном делу који носи поднаслов "Археологија и историја", Срејовић каже: "Две науке које посебно трагају за том изгубљеном прошлошћу јесу историја и археологија. Историја тежи да је разоткрије помоћу писаних извора, а археологија – на основу људских рукотворина." И тако је мени та подела остала за навек.

Историчари се методолошки оспособљавају да тумаче само писане изворе, у које спадају стари списи и архивска грађа али и епиграфски извори (где се "укрштају" са археолозима и лингвистима), печати (сигилографија, опет делимично преклапање са археолозима), итд. Грађевине, гробови, оруђе, оружје, односно материјална култура у целини гледано је домен археологије.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 15, 2020, 07:03:21 поподне
И добро људи,након фине расправе,додјосмо ли до тога како је Мурат преселио на они свијет илити ахирет?Јели га Милош нафато на фору или је то ипак била мало организованија акција?Ја на жалост немам никакве уџбенике историје а не сеќам се ,на жалост,да су нас о боју учили у школи,осим кад је била битка и које учествово и томе слично...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: НиколаВук Мај 15, 2020, 07:34:20 поподне
И добро људи,након фине расправе,додјосмо ли до тога како је Мурат преселио на они свијет илити ахирет?Јели га Милош нафато на фору или је то ипак била мало организованија акција?Ја на жалост немам никакве уџбенике историје а не сеќам се ,на жалост,да су нас о боју учили у школи,осим кад је била битка и које учествово и томе слично...

Нећемо никад сазнати засигурно како се то одиграло, али сам негде читао да је у питању увежбана тактика српске оклопне коњице, где су најспремнији витезови са најбољом опремом формирали клин који би се са бока устремио право на положај где се налазио непријатељски војсковођа, како би уз фактор изненађења и силином удара оклопне коњице обезглавили непријатељску војску и брзо завршили бој у своју корист. Претпостављало се да је исту тактику користио Стефан Лазаревић у Боју код Никопоља против крсташке војске (као турски вазал).
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Мај 15, 2020, 07:40:11 поподне
Нећемо никад сазнати засигурно како се то одиграло, али сам негде читао да је у питању увежбана тактика српске оклопне коњице, где су најспремнији витезови са најбољом опремом формирали клин који би се са бока устремио право на положај где се налазио непријатељски војсковођа, како би уз фактор изненађења и силином удара оклопне коњице обезглавили непријатељску војску и брзо завршили бој у своју корист. Претпостављало се да је исту тактику користио Стефан Лазаревић у Боју код Никопоља против крсташке војске (као турски вазал).
Исто као и напад на центар бугарске војске на Велбужду, када је страдао бугарски Цар Михајило Шишман (вероватно су и тада познавали историју ратовања , пошто личи на битку између Александра Великог и Персијанаца, када је на сличан начин нападнут центар Персијанаца, тј. директно противнички  владар, тј. комадант)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 15, 2020, 08:02:55 поподне
Нећемо никад сазнати засигурно како се то одиграло, али сам негде читао да је у питању увежбана тактика српске оклопне коњице, где су најспремнији витезови са најбољом опремом формирали клин који би се са бока устремио право на положај где се налазио непријатељски војсковођа, како би уз фактор изненађења и силином удара оклопне коњице обезглавили непријатељску војску и брзо завршили бој у своју корист. Претпостављало се да је исту тактику користио Стефан Лазаревић у Боју код Никопоља против крсташке војске (као турски вазал).
Ово неодољиво подсеќа на она што је Враниќ испричо у задњој епизоди.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 15, 2020, 08:12:53 поподне
Од кад је ратовања мора бити и неке тактике па све и да је и најпримитивнија,то је ,надам се,јасно.А сад градити историју на миту ми никад неќе бити јасно,осим ако нас они који креирају историју не држе за будале,што није искључено а можда смо и заслужили да нас тако третирају.И тако нам је генерално,не само апропо косовског боја.Видеќу кад надјем ову књигу што ми Небојша препоручи,хоќу ли се мрднути мало...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 15, 2020, 08:56:42 поподне
У овом случају, остаје само мит. Османлијска верзија догађаја је највероватније чиста пропаганда, с вероватно и она, чини ми се, фирентинска.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 15, 2020, 09:19:10 поподне
У овом случају, остаје само мит. Османлијска верзија догађаја је највероватније чиста пропаганда, с вероватно и она, чини ми се, фирентинска.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Опрости ми на неупуќености,ако би мого да појасниш те двије верзије.Ја знам само за ову српску а она је очигледно фарсична
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 15, 2020, 09:35:52 поподне
Опрости ми на неупуќености,ако би мого да појасниш те двије верзије.Ја знам само за ову српску а она је очигледно фарсична
Вероватно оно што ти зовеш српском, ја зовем османлијском. То је она о убиству на превару. Ова друга личи на Вранићеву утолико што се говори о смрти Мурата у борби, али и она има митске елементе (колико се сећам), јер говори о дванаест хришћанских витезова који су се пробили кроз турске редове, итд. Нисам код куће, куцам на телефону, иначе бих покушао да дам неки линк.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 15, 2020, 09:48:42 поподне
Вероватно оно што ти зовеш српском, ја зовем османлијском. То је она о убиству на превару. Ова друга личи на Вранићеву утолико што се говори о смрти Мурата у борби, али и она има митске елементе (колико се сећам), јер говори о дванаест хришћанских витезова који су се пробили кроз турске редове, итд. Нисам код куће, куцам на телефону, иначе бих покушао да дам неки линк.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Ок,нисам знао да је ова наша верзија заправо турска.Вероватно из разлога да би се омаловажила српска победа на Косову се прибегло мистификацији не би ли се прикрио војно-тактички пораз моќнога царства.Добро,овакав мит би и мого да разумем,османски.А пто нама требаде да га ми испредамо с колена на колено...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Мај 15, 2020, 10:34:44 поподне
Ок,нисам знао да је ова наша верзија заправо турска.Вероватно из разлога да би се омаловажила српска победа на Косову се прибегло мистификацији не би ли се прикрио војно-тактички пораз моќнога царства.Добро,овакав мит би и мого да разумем,османски.А пто нама требаде да га ми испредамо с колена на колено...
Па можда је наш народ ценио и памет, домишљатост, унапред испланирани атентат у стилу асасина или нинџе, а не само сирову снагу оклопника  :)

У сваком случају, сценариста је имао простора да исприча причу на начин на који ју је Вранић испричао. Али да тврди да је Ред змаја основан у 13. веку, да су Немањићи били чланови реда и имали змаја на грбу, то већ никако не иде.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 15, 2020, 10:35:22 поподне
Ок,нисам знао да је ова наша верзија заправо турска.Вероватно из разлога да би се омаловажила српска победа на Косову се прибегло мистификацији не би ли се прикрио војно-тактички пораз моќнога царства.Добро,овакав мит би и мого да разумем,османски.А пто нама требаде да га ми испредамо с колена на колено...
Ја, очито, нисам историчар и нека ми буду опроштене непрецизности, ако не и грешке, али ово су два главна правца у којима се крећу објашњења Муратове погибије. Ко их је креирао, ширио, наметао, прихватао итд, ја не знам, али претпостављам да је пропаганда била јака и у средњем веку, па отуда изводим и неке закључке.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 15, 2020, 11:30:12 поподне
Па можда је наш народ ценио и памет, домишљатост, унапред испланирани атентат у стилу асасина или нинџе, а не само сирову снагу оклопника  :)

У сваком случају, сценариста је имао простора да исприча причу на начин на који ју је Вранић испричао. Али да тврди да је Ред змаја основан у 13. веку, да су Немањићи били чланови реда и имали змаја на грбу, то већ никако не иде.
Углавном сви се сложисмо да се ради о митовима и да ќемо тешко докучити истину.Питање је само ко се којој школи мишљења приклања.А што се тиче Реда Змаја,стварно не знам ништа о томе а звучи занимљиво...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 15, 2020, 11:50:25 поподне
Ја, очито, нисам историчар и нека ми буду опроштене непрецизности, ако не и грешке, али ово су два главна правца у којима се крећу објашњења Муратове погибије. Ко их је креирао, ширио, наметао, прихватао итд, ја не знам, али претпостављам да је пропаганда била јака и у средњем веку, па отуда изводим и неке закључке.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Ја тек нисам историчар али ме историја привлачи цио живот.Ја само покушавам да оно што нам се дешавало кроз историју гледам кроз призму садашњости и обрнуто,да гледам садашњост кроз призму историје,вјероватно важнији правац.Савремени,технолошки свијет нас је направио таквима да мислимо да смо много другачији од предака а ја мислим да смо исти ментално,културолошки...и да нисмо много еволуирали.И дан данас нам је све у миту,у сујеверју,у вјери и битно нам је да је Милош убио Мурата а што се историчари још споре јели он постојо или није нема везе...Пропаганде је вазда било и биќе,али постоји и мозак да каже:"Стани мало,не може то тако"Или нам је лакше да неко други мисли уместо нас...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Мај 16, 2020, 02:08:22 поподне
Ни ја нисам историчар, али морам додати још један податак, можда везан за убиство Мурата. Наиме, по протоколу турског двора, када би неко излазио пред султана, да му се поклони/пољуби скуте, прилазио би на коленима, док би му два јаничара држала руке. Нажалост не могу да се сетим где сам читао/слушао кад је тај обичај уведен, да ли због убиства Мурата или због покушаја атентата на неког каснијег султана.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nenad M Мај 16, 2020, 02:35:28 поподне
Мало сам прелистао Јиречека, подсетио се неких ствари. Влатко Вуковић је неко за кога знамо да је учествовао у бици и преживео. Сигурно је реферисао Твртку најдетаљније могуће. Е сад, колико је он лично могао да види тренутак Муратове погибије, не знам, а и сумњам да је могао. Био је, сигурно, прилично удаљен и имао је преча посла. Врева, метеж и остало. Ипак, сматрам да је имао праву слику о општем току битке. Од Твртка су потекле вести о победи хришћана. Дакле, мислим да се о некој победи, али Пировој, може говорити, јер Јиречек дословно каже да је том битком "сломљена кичма" Србије. Османлије су посели читав низ утврђења која су се пружала све до у Босну.

Што се тиче Мурата, руски посланик у Дубровнику, заборавио сам му име, који је пет година проучавао дубровачки архив, наводи да су Фирентинци, у одговору на Твртково писмо, говорили о верзији са дванаест хришћанских витезова, итд. Све у свему, и даље мислим да се цела истина никад неће сазнати.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 16, 2020, 02:57:11 поподне
Ни ја нисам историчар, али морам додати још један податак, можда везан за убиство Мурата. Наиме, по протоколу турског двора, када би неко излазио пред султана, да му се поклони/пољуби скуте, прилазио би на коленима, док би му два јаничара држала руке. Нажалост не могу да се сетим где сам читао/слушао кад је тај обичај уведен, да ли због убиства Мурата или због покушаја атентата на неког каснијег султана.
Не бих се заклео али је тако,чини ми се,представљен чин убиства Мурата у филму "Бој на Косову".Милош понизно клечи и кад треба да му пољуби скуте он вади нож и наставак знате..
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Exiled Мај 16, 2020, 03:13:58 поподне
Мало сам прелистао Јиречека, подсетио се неких ствари. Влатко Вуковић је неко за кога знамо да је учествовао у бици и преживео. Сигурно је реферисао Твртку најдетаљније могуће. Е сад, колико је он лично могао да види тренутак Муратове погибије, не знам, а и сумњам да је могао. Био је, сигурно, прилично удаљен и имао је преча посла. Врева, метеж и остало. Ипак, сматрам да је имао праву слику о општем току битке. Од Твртка су потекле вести о победи хришћана. Дакле, мислим да се о некој победи, али Пировој, може говорити, јер Јиречек дословно каже да је том битком "сломљена кичма" Србије. Османлије су посели читав низ утврђења која су се пружала све до у Босну.

Што се тиче Мурата, руски посланик у Дубровнику, заборавио сам му име, који је пет година проучавао дубровачки архив, наводи да су Фирентинци, у одговору на Твртково писмо, говорили о верзији са дванаест хришћанских витезова, итд. Све у свему, и даље мислим да се цела истина никад неће сазнати.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Не верујем да је Влатко био подредјен Твртку да би му реферисао а да су имали неки вид комуникације,то је сигурно.Е сад ни западњаци имуни на митове,па тако и тај број "12" јњ јако симболичан.Од тајне вечере,па  преко вечере код Лазара пред бој на Косову,па све до Михалкова и његових дванаест додјемо на крају до сујеверног 13, који мора бити прекобројан,или недо ти бог издајник...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Мај 16, 2020, 06:08:35 поподне
Мало сам прелистао Јиречека, подсетио се неких ствари. Влатко Вуковић је неко за кога знамо да је учествовао у бици и преживео. Сигурно је реферисао Твртку најдетаљније могуће. Е сад, колико је он лично могао да види тренутак Муратове погибије, не знам, а и сумњам да је могао. Био је, сигурно, прилично удаљен и имао је преча посла. Врева, метеж и остало. Ипак, сматрам да је имао праву слику о општем току битке. Од Твртка су потекле вести о победи хришћана. Дакле, мислим да се о некој победи, али Пировој, може говорити, јер Јиречек дословно каже да је том битком "сломљена кичма" Србије. Османлије су посели читав низ утврђења која су се пружала све до у Босну.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Твртко се крунисао за краља Срба, тако да је себе сматрао сувереном, а Лазара својим вазалом. Из Тврткове перспективе битка се могла сматрати добијеном, јер је погинуо турски владар, а српски (Твртко) није. Турци су се одмах повукли са бојног поља, што се према неким мерилима може сматрати њиховим поразом. Мислим да је и сам долазак одреда Влатка Вуковића је био симболичан, да Твртко прикаже како ипак то сматра својом земљом. Није могао да не пошаље одред, а да носи "венац Немањића"
Не знам, додуше, колико су јаки били босански одреди на Косову, али то исто никад нећемо сазнати.

Иначе, причу о клевети и каснијој предаји Милоша наводи и Константин Филозоф,

Одосмо далеко од кинематографије :)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небо_Сав Мај 16, 2020, 07:33:04 поподне
Ја тек нисам историчар али ме историја привлачи цио живот.Ја само покушавам да оно што нам се дешавало кроз историју гледам кроз призму садашњости и обрнуто,да гледам садашњост кроз призму историје,вјероватно важнији правац.
Да, ја, такође, нисам историчар али ме  историја, а поготово веза историје и историје "идеја"-веома занима. Што рече један немац - историја, у ствари,  изучава "садашњост"  -у смислу - како се дошло  до ове и овакве садашњости. Слично сећању на сопствени развој, као што одрасли човек размишља о свом животу и постаје свестан како су догађаји из прошлости довели до садашњег стања.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Август 24, 2020, 03:42:11 поподне
Ово није кинематографски гаф, чак је, напротив, показатељ како добар избор глумаца и шминка могу неке нереалне ствари у филму учинити могућним.

Наиме, у легендарном филму „Маратонци трче почасни круг“, Топаловиће глуме следећи глумци, са наведеним годинама старости када је филм сниман (1982):

Пантелија – Радислав Лазаревић (79)
Максимилијан – Мића Томић (62)
Аксентије – Мија Алексић (59)
Милутин – Паја Вуисић (56)
Лаки – Бата Стојковић (48)
Мирко – Богдан Диклић (29)

Дакле, шест колена једне фамилије са распоном старости 50 година! Реалан распон година био би најмање двоструко више, а вероватно и више од тога.

Најбољи детаљ је распон од свега 14 година између Миће Томића и Бате Стојковића, који су у филму прадеда и праунук.

Бора Тодоровић, у филму Ђенка, је другар Боци Диклићу, а старији је 5 година од Боциног филмског оца Бате Стојковића. За своје године (53) изгледа одлично. Сека Саблић (Кристина) у време снимања филма има 40 година, а њен филмски отац, Зоран Радмиловић (Били Питон) 49.

(https://i.postimg.cc/kgW4BGms/Maratonci.jpg)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Август 25, 2020, 12:05:39 пре подне
Никада ми није падало на памет да су тако мале разлике у годинама глумаца, колико су добро одглумили (свако се у наносекунди од агресивног оца претварао у "бубицу", чим наиђе његов отац :) ) Павле Вујисић  ;D
https://www.youtube.com/v/k6FEURpbRzQ
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небојша Август 25, 2020, 09:15:47 пре подне
Никада ми није падало на памет да су тако мале разлике у годинама глумаца, колико су добро одглумили (свако се у наносекунди од агресивног оца претварао у "бубицу", чим наиђе његов отац :) ) Павле Вујисић  ;D
https://www.youtube.com/v/k6FEURpbRzQ

Постоји једна прича везана за ову сцену. Наиме, фосна којом Павле Вујисић удара Бату Стојковића, била је исечена са једне стране, како би лакше пукла кад удари у леђа. Пошто Павле и Бата нису били у претерано добрим односима (чест случај у то време код глумачких легенди), Паја га је ударио другом страном, која није била начета. Тако да је Бата сигурно добро осетио овај ударац. :D
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Август 25, 2020, 09:40:49 пре подне
Постоји једна прича везана за ову сцену. Наиме, фосна којом Павле Вујисић удара Бату Стојковића, била је исечена са једне стране, како би лакше пукла кад удари у леђа. Пошто Павле и Бата нису били у претерано добрим односима (чест случај у то време код глумачких легенди), Паја га је ударио другом страном, која није била начета. Тако да је Бата сигурно добро осетио овај ударац. :D
"Мучки" га је ударио  :D Додатно су сцену "појачавали" и промашаји (при промашају се тижу тензија и бес код нападача). За Бату Живојиновића сам чуо да је у некој сцени (не сећам се који филм), пре снимања сцене, рекао "ово се само једном снима" (зато што стварно бије)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Небојша Август 25, 2020, 10:01:32 пре подне
Једна од симпатичнијих сцена батинања у нашим филмовима, из филма "Шмекер", када Гидра Бојанић (иначе пореклом I1-P109 Дробњак) шамара свог "земљака" Жарка Лаушевића (Тепчани I2-PH908) и Ратка Танкосића. Делује уверљиво овај шамар Лаушевићу:

https://www.youtube.com/v/WTRYutvqkOw

Иначе је Лаушевић причао да га је стварно шамарао и Бата Живојиновић у "Косовском Боју", затим Берчек у филму "Догодило се на данашњи дан", као и Стево Жигон (чак и на пробама). Тако да је Жарко добио камион батина на снимањима. :D
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Септембар 05, 2020, 08:52:17 пре подне
Још мало Маратонаца:

https://www.istorijskizabavnik.rs/blog/maratonci-trce-pocasni-krug-scena-iz-kade
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 25, 2022, 09:13:40 пре подне
Није кинематографија, него телевизија, али не знам где бих сврстао јутрошњи гаф са РТС.

Репортерка се јавља из Земуна, поводом дана оснивања Земунске болнице и каже како је болница почела са радом 1784. године, по чему је најстарија болница на Балкану  8)
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Фебруар 25, 2022, 07:50:03 поподне
Постоји и схватање да је северна граница Балканског полуострва линија Трст-Одеса, што је мени лично увек било логичније од границе Дунав-Сава-Купа
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Одисеј Фебруар 25, 2022, 08:07:57 поподне
Ја не знам који мозак се је сјетио да овако плитак крак копна прогласи за полуострво.
Чак ни са Грчком, која дубоко продире у море, ово никако не може бити полуострво, јер је и у том случају копнена катета од Трста до Одесе дужа од обију морских катета.
У географском смислу овдје постоји само "јужноалбанско-грчко полуострво", јер само тај дио копна залази дубље у море.

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Јун 21, 2022, 05:09:06 поподне
Последњих викенда по ко зна који пут поново је на телевизији пуштана серија „Вратиће се роде“. Могу да је гледам увек испочетка, колико год пута била на ТВ. Као и „Врућ ветар“.

Има један „гаф“ у „Родама“, у последњој епизоди. Ко је гледао серију знаће ко су ликови и какав је редослед догађаја.
Наиме, у последњој епизоди, Марина се враћа из Америке, трудна „до зуба“, и пред крај епизоде је одвезу на порођај. Шваба, отац детета, и Марина то дете су зачели у првом делу серије, кад одлазе заједно у Баранду и тамо проведу бурну ноћ...

У последњој епизоди, кад се Марина породи, видимо скуп Баранђана, на челу са опорављеним Батрићем, где су, између осталих, и фотограф Босанац и његова жена, бивша проститутка Барбара. С њима видимо и њихово дете, девојчицу која већ може да несигурно хода и има по мојој процени око годину дана.

Проблем је што су проститутке (Барбара и још три девојке) у Баранду дошле након ноћи коју су провели Шваба и Марина кад је зачето њихово дете. Босанац је тек касније, пред крај серије, кад је она одустала од „најстаријег заната“, почео да живи с Барбаром, па је и дете с њом могао добити тек након тога. Дакле, за Швабу и Марину важи редовни рок од 9 месеци, док су Босанац и Барбара у рекордном року добили дете које већ стоји на ногама...

Овде имамо мало уметничке слободе, али је, опет, реч о гафу (или, дете које је Барбара родила није Босанчево  ??? )

https://www.youtube.com/v/ebG1spLRbkk
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 04, 2023, 11:50:56 поподне
Да ли је гаф, фора старог вука Паје Вуисића (у филму деда Музафер), или нешто друго?

У филму „Отац на службеном путу“, кад Музаферу дође из војске млађи син његов (Емир Хаџихафизбеговић), овај га изљуби три пута. Иначе се сви други у филму љубе по два пута.

Или су се можда босански муслимани, она старија покољења, некад заиста љубили три пута, по узору на претке?

И још један из истог филма: на сахрани комшије породице Малкоч, чика Влада Петровића, његова жена Илонка (Ева Рас), Мађарица (Ева обично у нашој кинематографији и глуми Мађарице), крсти се отвореном шаком, али православно, прво десно па лево раме... Гаф или нека Кустина фора...?

Гледао сам овај филм х пута, вечерас тек приметих ове детаље.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Драган Обреновић Фебруар 05, 2023, 11:40:28 пре подне
Да ли је гаф, фора старог вука Паје Вуисића (у филму деда Музафер), или нешто друго?

У филму „Отац на службеном путу“, кад Музаферу дође из војске млађи син његов (Емир Хаџихафизбеговић), овај га изљуби три пута. Иначе се сви други у филму љубе по два пута.

Или су се можда босански муслимани, она старија покољења, некад заиста љубили три пута, по узору на претке?

И још један из истог филма: на сахрани комшије породице Малкоч, чика Влада Петровића, његова жена Илонка (Ева Рас), Мађарица (Ева обично у нашој кинематографији и глуми Мађарице), крсти се отвореном шаком, али православно, прво десно па лево раме... Гаф или нека Кустина фора...?

Гледао сам овај филм х пута, вечерас тек приметих ове детаље.

Абдулах Сидран је и сам у недавном интервјуу за "Недељник" писао о томе, не у смислу "гафова" већ нелогичности око којих је он имао спорове са Емиром Кустурицом, као режисером. Преносим само део:

Kakva je bila vaša saradnja sa Emirom Kusturicom? Koliko ste se u tom kreativnom procesu dopunjavali, a koliko gložili?

Ja sam u kinematografiji boravio i djelovao – kao gost. Sa toga gostovanja vratio sam se prije mnogo godina. Moram priznati da sam imao sreću da je moje tekstove uzeo maksimalno darovit čovjek i od njih napravio više nego dobre filmove. Imali smo tokom procesa rada poneku kavgu, kreativnu kavgu. On nešto predlaže, ja neću da prihvatim dok mi ne dokaže punu osnovanost ideje, itd.

Tvrdoglav ja, tvrdoglav on. Bukvalno se držim logike, a on to umije relativizirati, uvjeren da postoji ono što se zove ‘filmska logika’. Ja tad opsujem svaku logiku koja je suprotna običnoj logici. Нeću ja da prihvatim to i to i nema razgovora.

Evo, uzmite svoje mobitele i ukucajte samo: „Čkalja se kupa“. Scena iz neke stare beogradske TV serije, drame, čega li. On je parafrazira, na početku „Oca na službenom putu“.

A šta je tu onaj djed Muzafer? Igra ga Paja Vuisić. Impresivan fizikum. Kupa ga u teknetu kćer, igra je Mira Karanović. Šta je tu problem? Takva je stvar bila i ostala nezamisliva u bosanskoj, muslimanskoj porodici, apsolutno je nemoguće to da šćerka kupa gologuzog oca. Ali se tu režiser vodi ekspresijom slike/kadra, i zanemaruje logiku.

Režiser je fasciniran – pa će i kino-publikum biti fasciniran – ekspresijom slike: golemo debelo tijelo, u tijesnom teknetu, po njemu voda iz limenog bokala...raja se odmah smije. A onda analiziraj rečenicu koju on izgovara: „Drugi jebu, a ti se, Muzafere, kupaj.“

Šta je smisao? Logika kazuje da više j. onaj koji se više kupa, ili, da se više kupa onaj koji više j. Šta je tu ideja? Ne postoji logički temelj. Ta je rečenica stupidarija. Još to izgovara čovjek
kog kupa ćerka. O tim se stvarima mi svađamo i on uvijek kaže: „Da, ti si u pravu, nema logike, ali postoji filmska logika.“ A ja mu uvijek kažem: „Jebem ja svaku logiku koja je protiv logike.“

Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Фебруар 19, 2023, 09:42:53 поподне
Још један гаф са Шостаковичем.

У 9-ој епизоди серије "Вера", Вермахт у Београду приређује новогодишњи бал за дочек 1943. године. На том балу плеше се уз Валцер број 2 Дмитрија Шостаковича.

Раније смо помињали сличан гаф у серији о Лази Костићу, где се овај Шостаковичев валцер свира на балу 1895. године. Проблем је што је Шостакович овај валцер компоновао крајем 1930-их.

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=1875.msg50594#msg5059

Што се гафа у серији „Вера“ тиче, тешко је замислити да се на балу Вермахта Трећег рајха на прелазу 1942. у 1943. годину свира валцер можда најомиљенијег совјетског композитора, у време док траје Стаљинградска битка. Логичније би било да је свиран валцер неког од Штрауса, или још приличније, нешто од Вагнера.
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: ДушанВучко Фебруар 20, 2023, 01:06:22 пре подне
Још један гаф са Шостаковичем.

У 9-ој епизоди серије "Вера", Вермахт у Београду приређује новогодишњи бал за дочек 1943. године. На том балу плеше се уз Валцер број 2 Дмитрија Шостаковича.

Раније смо помињали сличан гаф у серији о Лази Костићу, где се овај Шостаковичев валцер свира на балу 1895. године. Проблем је што је Шостакович овај валцер компоновао крајем 1930-их.

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=1875.msg50594#msg5059

Што се гафа у серији „Вера“ тиче, тешко је замислити да се на балу Вермахта Трећег рајха на прелазу 1942. у 1943. годину свира валцер можда најомиљенијег совјетског композитора, у време док траје Стаљинградска битка. Логичније би било да је свиран валцер неког од Штрауса, или још приличније, нешто од Вагнера.
Какав "офсајд"  :D Невероватно да немају "вар" технологију у екипи која снима серију (него, "дај неки валцер...е, може, баш је овај леп, тај стави")
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Јун 20, 2023, 04:51:28 поподне
Један необичан гаф у документарцу "Слободиште" о репресалијама немачких окупатора 1941. године (недавно приказан на РТС).

У сцени четворица немачких војника наоружани пушкама типа М-48 (репетирке, дакле само један метак је у цеви) стрељају петорицу талаца, који погођени падају на земљу (притом, у белим кошуљама на којима се не виде никакви знаци устрелне ране нити крви)...
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Nebo Јун 20, 2023, 11:01:04 поподне
Један необичан гаф у документарцу "Слободиште"...

https://www.youtube.com/v/lsKzc5K6ZS4
Наслов: Одг: Гафови у нашој кинематографији
Порука од: Vlax Јун 30, 2023, 07:22:21 поподне
Често се помињу грешке у филму "Бој на Косову", а ја сам прексиноћ први пут уочио још једну. Наиме, негде на половини филма појављује се Косовка девојка (Катарина Гојковић) која тугује због растанка са вереником, док једна средовечна
жена говори: ја сам на Косово испратила оца, сина, два мужа и четири брата.  ;D