Аутор Тема: Црква босанска  (Прочитано 17915 пута)

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5481
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Црква босанска
« Одговор #20 послато: Фебруар 05, 2018, 02:10:11 поподне »
Тотална је глупост повезивати стећке и паганизам. Прво стећи су настали у Херцеговини и ширили се у унутрашњост. Друго погледати стећке монаха, типа Полихраније. Наши историчари крајње лаички приступају тумачењу извора; гледајући емисију Српски јунаци средњег вијека-Милош Обилић згрозио сам се.... Толико дробљења историје и мјешања примарних и секундарних те терцијарних извора и прича типа све је сумњиво, је крајњи безобразлук.

Paдулe пpиjaтeљу, peкao биx дa упpaвo лaици и квaзи-иcтopичapи пpилaзe лaички, дoк иcтopичapи кopиcтe мeтoдoлoгиjу. Пpичa o Mилoшу Oбилићу je зaиcтa кpajњe cумњивa, cвиђaлo ce тo нaмa или нe...

C дpугe cтpaнe cтeћци ce вpлo дoбpo уклaпajу ca тepитopиjoм гдe je пpeдoминaнтнa PH908...
« Последња измена: Фебруар 05, 2018, 02:14:49 поподне Милош »

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1682
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Црква босанска
« Одговор #21 послато: Фебруар 05, 2018, 02:18:58 поподне »
Paдулe пpиjaтeљу, peкao биx дa упpaвo лaици и квaзи-иcтopичapи пpилaзe лaички, дoк иcтopичapи кopиcтe мeтoдoлoгиjу. Пpичa o Mилoшу Oбилићу je зaиcтa кpajњe cумњивa, cвиђaлo ce тo нaмa или нe...
Прво ја не спорним да је тај дио историје непознаница. Друго, зна се шта је примарни извор, а шта су другоразредни извори. Мислио сам на следеће: примарни извор су писмо из Фиренце од 1389. године, те јасно написани дио који свједочи о 12 витезова, те о помињању Милоша из текстова 15. вијека. Неко у намјери да испадне паметан намјерно гусла да је тобоже нешто нејасно у вези 12 витезова, те ти исти покушавају да оспоре и самог Милоша. Стварно дно дна! Ужас!
« Последња измена: Фебруар 05, 2018, 02:24:21 поподне Radul »
Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5481
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Црква босанска
« Одговор #22 послато: Фебруар 05, 2018, 02:23:34 поподне »
Као неко ко је имао методологију кажем да је емисија крајње безвезе урађења. Прво ја не спорним да је тај дио историје непознаница. Друго зна се шта је примарни извор, а шта другоразредни извори. Мислио сам на следеће: примарни извор су писмо из Фиренце од 1389. године, те јасно написани дио који свједочи о 12 витезова, те о помињању Милоша из текстова 15. вијека. Неко у намјери да испадне паметан намјерно гусла да је тобоже нешто нејасно у вези 12 витезова, те ти исти покушају да оспоре и самог Милоша. Стварно дно дна! Ужас!

Moждa cи cтeкao тaкaв утиcaк. Eмиcиja je пpиличнo дoбpo уpaђeнa, c oбзиpoм у кaквoj epи Aзapићa, Пeтpoвићa и Дepeтићa живимo. Дa нe cкpeћeм ca тeмe; нajcaжeтиje, a oпeт нajoпшиpниje o Mилoшу Oбилићу:


Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Црква босанска
« Одговор #23 послато: Фебруар 05, 2018, 02:40:02 поподне »
Прочитах све! Велики напредак у односу на тезе из  "Историје средњовековне босанске државе". Било како било, нема ту ништа мистично; све је то правовјерно хришћанство!

Чини ми се да је Ћирковић у овом чланку прилично убедљиво показао да је босанска црква била све, само не правоверна, свиђало се то нама данас или не.

Мислим да је њена улога много већа у ономе што она није урадила, тј. није створила храмове, територијалну организацију, црквене обреде итд. јер је то било противно њеном учењу. Управо због тога су становници Босне који су били под њеним утицајем били врло равнодушни према религији. Види се то и код Стефана Вукчића Косаче, који је на "три религије намигивао, а ни у једну није право веровао". Дефинитивно је такав однос према религији, тј. недостатак светосавске традиције код великог дела становништва босанске државе, као и површно католичење при самом крају те државе, имало великог утицаја на бржу и интензивнију исламизацију, чему су наравно допринеле и привилегије и повластице које су се преласком у ислам добијале. Прави "крстјани" су били утврђени у свом учењу, али је њих било врло мало, већину су представљали "мирски људи" који су живели неком врстом полу-хришћанског, полу-паганског начина живота, самим тим су били "лак плен" за потоњу исламизацију.
« Последња измена: Фебруар 05, 2018, 02:50:03 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1682
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Црква босанска
« Одговор #24 послато: Фебруар 05, 2018, 03:02:58 поподне »
Ћирковић је смијешан, црвени историчар у служби братства и јединства. По принципу ти мени сердаре ја теби војводо догурао до "признатог" стручњака. Ваљда је циљ историчара да из свих извора извуче причу која је најприближнија истини, а не селективни приступ у третирању грађе.
Шта мислиш о:
др Миодрагу М. Петровићу човјек је свакако компетентних од Ћирковића. 
Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1682
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Црква босанска
« Одговор #25 послато: Фебруар 05, 2018, 03:11:33 поподне »

Мислим да је њена улога много већа у ономе што она није урадила, тј. није створила храмове, територијалну организацију, црквене обреде итд. јер је то било противно њеном учењу. Управо због тога су становници Босне који су били под њеним утицајем били врло равнодушни према религији. Види се то и код Стефана Вукчића Косаче, који је на "три религије намигивао, а ни у једну није право веровао". Дефинитивно је такав однос према религији, тј. недостатак светосавске традиције код великог дела становништва босанске државе, као и површно католичење при самом крају те државе, имало великог утицаја на бржу и интензивнију исламизацију, чему су наравно допринеле и привилегије и повластице које су се преласком у ислам добијале. Прави "крстјани" су били утврђени у свом учењу, али је њих било врло мало, већину су представљали "мирски људи" који су живели неком врстом полу-хришћанског, полу-паганског начина живота, самим тим су били "лак плен" за потоњу исламизацију.

Није имала цркве, а шта је зидао Кулин? Није имала црквену организацију, а шта су четверојеванђеља, гости, мрсни људи, ђед? Задушнице су имали, славу, 318 Никејских отаца итд итд; и ти написа овако? :o
Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5481
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Црква босанска
« Одговор #26 послато: Фебруар 05, 2018, 03:37:15 поподне »
Ћирковић је смијешан, црвени историчар у служби братства и јединства. По принципу ти мени сердаре ја теби војводо догурао до "признатог" стручњака. Ваљда је циљ историчара да из свих извора извуче причу која је најприближнија истини, а не селективни приступ у третирању грађе.
Шта мислиш о:
др Миодрагу М. Петровићу човјек је свакако компетентних од Ћирковића.

Caд cу ми jacнe твoje пpeдxoднe кoнcтaтaциje... :)

Упpaвo вpeмe у кojeм je Ћиpкoвић paдиo, a тицaлo ce cpeдњeг вeкa, билo je ocлoбoђeнo cтeгe пoзнaтe из нoвиjeг пepиoдa, гдe ce и cpeдњи вeк кopиcти у днeвнo-пoлитичкe cвpxe. Упpaвo je тo пepиoд кojи je изнeдpиo нajвeћe иcтopичape cpeдњeг вeкa. Oвo дaнac je oнo штo ce мoжe oкapaктepиcaти кao "иcтopиja у нeчиjoj cлужби"...

Није имала цркве, а шта је зидао Кулин? Није имала црквену организацију, а шта су четверојеванђеља, гости, мрсни људи, ђед? Задушнице су имали, славу, 318 Никејских отаца итд итд; и ти написа овако? :o

Cвe oдликe пaгaнcтвa нa jeднoм мecту... ;)

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Црква босанска
« Одговор #27 послато: Фебруар 05, 2018, 03:48:14 поподне »
Ћирковић је смијешан, црвени историчар у служби братства и јединства. По принципу ти мени сердаре ја теби војводо догурао до "признатог" стручњака. Ваљда је циљ историчара да из свих извора извуче причу која је најприближнија истини, а не селективни приступ у третирању грађе.
Шта мислиш о:
др Миодрагу М. Петровићу човјек је свакако компетентних од Ћирковића.

Читајући његове чланке, стекао сам потпуно супротан утисак. Конкретно што се тиче Цркве босанске, он гледа свеукупну слику и изворе, а не само одређене који се онда повезују са произвољним тумачењима, што практикује велики број хрватских али и српских аутора, вукући свако на своју страну. Не можемо говорити о православном карактеру једне црквене заједнице коју католици називају "јеретицима" и "патаренима" а православни "триклетим бабунима" и "кудугерима"; зашто православне у оквиру Србије католички извори никада не називају "јеретицима", већ стриктно - "шизматицима"? То је само један, додуше најочигледнији, доказ о патаренском карактеру те организације; постоје и турски дефтери са краја 15. века који поред православаца и католика пописују и "кристијане" (крстјане), додуше у веома малом броју, у складу са потпуним сломом који је та организација доживела при крају постојања босанске државе; све је ово само мали део мозаика. Укратко, мислим да за разлику од других Ћирковић цело то питање посматра врло критички, не покушавајући због етничких и политичких разлога да докаже нешто што та црква свакако није била; не иде на воденицу ни муслиманима, јер говори да је у време освајања Босне та црква већ била скоро потпуно угашена и без икаквог већег значаја, мали је био број правих "крстјана" а ни саме стећке не доводи у везу са богумилима. Мислим да је свакако најзначајнији закључак тај да је главнина босанског становништва (овде мислим на језгро средњовековне Босне, не на територије припојене током 14. и 15. века, где су већину чинили православци и католици) била религијски потпуно равнодушна, јер је током већег дела постојања те државе вршила само симболичне гестове поштовања (адорације) према правим "крстјанима", повремено посећујући њихове малобројне и раштркане "хиже", које се јављају и у дубровачким изворима као дрвене грађевине у којима се они с времена на време окупљају. Управо због таквог недостатка дубље религиозности" мирских људи", тј. гледања на религију као средства за постизање одређеног циља или привилегија (слично Арбанасима у каснијим вековима), је исламизација имала међу њима великог успеха, за разлику од осталих делова Балкана (искључујући Албанију). Са овиме се слажу и студије дијалеката, јер старе босанске староштокавске говоре, којима је говорило средњовековно становништво Босне (у ужем смислу), данас поседују само муслимани и у мањој мери католици.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Црква босанска
« Одговор #28 послато: Фебруар 05, 2018, 03:56:12 поподне »
Није имала цркве, а шта је зидао Кулин? Није имала црквену организацију, а шта су четверојеванђеља, гости, мрсни људи, ђед? Задушнице су имали, славу, 318 Никејских отаца итд итд; и ти написа овако? :o

Које су то цркве у БиХ које се могу везати баш за Цркву босанску, а не за католичку или православну цркву? Неки пример?
Имала је једну сасвим рудиментарну организацију, знатно примитивнију у односу на православце и католике, тј. патарени су у великој мери само искористили и прилагодили основну организацију коју је поседовала Босанска бискупија (првобитно под управом Дубровачке надбискупије), а која је вршила служење на словенском, не на латинском. Уз то, свакако није имала територијалну организацију (парохије). Дједови, гости и остало су чинови у хијерархији и немају никакве везе са територијалном организацијом.
Као што је написао Ћирковић, нису битни сами црквени текстови, већ тумачење тих текстова, јер су се патарени иначе служили "обичним" верзијама Светог писма. За задушнице и никејске оце нисам сигуран и треба то проверити у неком критички настројеном извору, али свакако је и међу патаренима постојало више различитих струја, нису били хомогени и у свом учењу се разликују босански од нпр. западноевропских патарена. Нпр. ниједан извор не говори да босански патарени изричито осуђују поштовање светаца и њихових празника.
« Последња измена: Фебруар 05, 2018, 04:19:24 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Црква босанска
« Одговор #29 послато: Фебруар 05, 2018, 04:29:59 поподне »
Мало и о осуди православне цркве од стране Цркве босанске:

"Према маргиналној глоси која православну цркву назива „митница мјестом патријарха гдје се патријарси бирају сребром и златом“ Радослав Грујић га датира у 1375. године, када је била најживља борба око патријаршијског престола у Пећи. За разлику од римокатоличке цркве коју су крстјани називали „црквом идолском коју свети осудише“ или пак црквом сатанском  на челу са „иконобом“, православној цркви су замјерали, како нам говори поменута глоса, богатство. Босански и хумски крстјани су своју цркву идентификовали као „цркву босанску“ или „цркву божију“ која је била чувар „једине вјере“ „праве вјере“ или „праве вјере апостолске“. Њихово схватање цркве и терминолошки и суштински подударало се са учењем источних монаха, који су не ретко сматрали да представљају „цркву божију“ или „цркву Христову“, која је чувар „праве вјере“, „једине вјере“ или „праве вјере утемељене на апостолском предању“.

http://www.plemenito.com/sr/vrutacko-cetvorojevandjelje-/o227

Оно што је аутор поменуте странице на сајту заборавио да напомене је и да су сви дуалисти (патарени, катари, богумили) себе сматрали "правом црквом апостолском" која је сачувала изворно предање, за разлику од православне и католичке које су то учење "исквариле", тако да ова тврдња крстјане, као и отворена критика католичке и православне цркве, више ставља у "табор" дуалиста него некаквих "источних монаха".
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1682
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Црква босанска
« Одговор #30 послато: Фебруар 05, 2018, 04:41:33 поподне »
Прво 318 отаца се помињу у низ повеља.
Што се тиче задушница нађени су остаци кошчица и другог јела крај стећака,ово је написао Бешлагић.
Термин Бабуни се никад није користио за припаднике босанске цркве, већ се термин односи на филиокве, тј. на римокатолике. Они Бабуни код Сребренице се односи на рударе римокатолике. Никакав дуализам не постоји у Цркви Босанској. Замолио бих те да наведеш примјер дуализма. Свака повеља на почетку иде са крстом и Светом Тројицом, а обавезно се и помињу свеци, четверојеванђеља Крстјана су сачувана у православним црквама, те на неколико јеванђеља у писању је учествовало и православно свештенство заједно са Крстјанима, типа Манојлово јеванђеље. Чајничко се чува у цркви у Чајничу, а писали су га Крстјани.
« Последња измена: Фебруар 05, 2018, 04:43:25 поподне Radul »
Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Црква босанска
« Одговор #31 послато: Фебруар 05, 2018, 05:10:14 поподне »
Прво 318 отаца се помињу у низ повеља.
Што се тиче задушница нађени су остаци кошчица и другог јела крај стећака,ово је написао Бешлагић.
Термин Бабуни се никад није користио за припаднике босанске цркве, већ се термин односи на филиокве, тј. на римокатолике. Они Бабуни код Сребренице се односи на рударе римокатолике. Никакав дуализам не постоји у Цркви Босанској. Замолио бих те да наведеш примјер дуализма. У свакој повељи иде на почетку са крстом и Светом Тројицом, а обавезно се и помињу и свеци, четверојеванђеља Крстјана су сачувана у православним црквама, те на неколико јеванђеља у писању је учествовало и православно свештенство заједно са Крстјанима, типа Манојлово јеванђеље. Чајничко се чува у цркви у Чајничу, а писали су га Крстјани.

Што каже Милош, присуство кошчица на гробу пре иде у прилог дужем задржавању паганских обичаја него некаквом доказу правоверног хришћанства?!

Да ли се ове речи односе на "рударе католике" код Сребренице: domus patarenorum, caxe dei paterini? Ово је иначе опис крстјанских хижа на путу за Сребрницу, из једног дубровачког уговора о преносу робе караванима. Дакле, Дубровчани католици су своју духовну браћу називали патаренима? Тешко, рекао бих. Ово исто тако показује постојање тих хижа, и да то нису биле цркве већ "куће", у складу са дуалистичким веровањем да је богослужење у црквама један од највећих грехова.

Ово за бабуне и католике први пут од тебе чујем. Православци и католици су се међусобно називали шизматицима, али никад јеретицима што је основно значење "триклетих бабуна". У пљеваљском рукопису Синодика из 15. века проклиње се као бабун директно гост Радин, саветник херцега Стефана. У једном запису из 1329. године забележено је да је краљ Стефан Урош III (Дечански) послао свог сина (Стефана Душана) на "безбожне и погане бабуне", тј. на становнике босанске државе који су према писцу одговорни за страдање храма Светог Николе у Дабру. Што се тиче термина "кудугери", који су грчки писци употребљавали као ознаку за богумиле на подручју Византије - цариградски патријарх Генадије Схоларије половином XV века назива босанске патарене кудугерима; недуго након Генадија Схоларија, Лаоник Халкокондил у својој Историји Византије све који настањују земљу Сандаљеву (Стефана Косаче) назива кудугерима (овај назив је у каснијим историјским делима трансформисан у кудверге и земљу Кудвергу); и овде се очевидно мисли на босанске јеретике. Једноставно превише "случајности" да би се могло тврдити како је у питању некаква "особена православна црква".

Доказ дуализма у Цркви босанској су пописи њихових "заблуда", који су начињени у неколико наврата: попис настао око 1375. године, један са почетка 15. века и чувени Торквемадин из 1461. године. Ти текстови нису међусобно зависни, настали су на основу информација лица која су деловала у Босни и ни у ком случају не примењују на Босну оно што се знало о јеретицима у другим земљама. Неодрживост тврдњи да се овим изворима не може веровати је доказао D. Kniewald: "Vjerodostojnost latinskih izvora o bosanskim krstijanima", Rad JAZU 270 (1949), стр. 127-144. Осим овога, треба обратити пажњу и на глосе у јеванђељима, један од примера је Срећковићево јеванђеље, са дуалистичким супротстављањем духовног и материјалног света, итд.

Наведи ми изворе који говоре о заједничком раду крстјана и православних на јеванђељима. Такође, није ми позната ниједна црквена грађевина од 13. века па надаље која се на било који начин може довести у везу са босанском црквом, а изгледа ни теби, пошто ниси навео пример ниједне.
« Последња измена: Фебруар 05, 2018, 05:18:19 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1682
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Црква босанска
« Одговор #32 послато: Фебруар 05, 2018, 05:28:59 поподне »
И шта кажеш пагани и задушнице? Занимљиво да смо ми данас пагани? Бабуни су поборници филиокве. За припаднике Цркве босанске никад изричито није речено да се ради о Богумилима. Дуализам у Цркви Босанској не постоји, да постоји били би и у примарним изворима, а не из извора трећег реда. Сами Крстјани у повељама стављају крст помињу свеце.

Гдје је примарни извор у виду повеља о дуализму? Не постоји. То што група римокатолика из двенополитичких разлога и крсташких похода оцрњује другу страну то није новост; ето и један наш извор и то је то.

Човјече заједно су Крстјани и православци писали четверојеванђеља, Манојлово, Чајничко, Копитарево. Заједно су код Ксаче сједили епископ и ђед.  Да су Крстјани дуалисти и јеретици не би нашли њихове књиге у православним црквама. Не би се Крстјани крстили и имали иконе у књигама, не би поштовали свеце.

318 Богоносних отаца су чист доказ православља.

Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Црква босанска
« Одговор #33 послато: Фебруар 05, 2018, 05:36:13 поподне »
И шта кажеш пагани и задушнице? Занимљиво да смо ми данас пагани? Бабуни су поборници филиокве. За припаднике Цркве босанске никад изричито није речено да се ради о Богумилима. Дуализам у Цркви Босанској не постоји, да постоји били би и у примарним изворима, а не из извора трећег реда. Сами Крстјани у повељама стављају крст помињу свеце.

Гдје је примарни извор у виду повеља о дуализму? Не постоји. То што група римокатолика из двенополитичких разлога и крсташких похода оцрњује другу страну то није новост; ето и један наш извор и то је то.

Човјече заједно су Крстјани и православци писали четверојеванђеља, Манојлово, Чајничко, Копитарево. Заједно су код Ксаче сједили епископ и ђед.  Да су Крстјани дуалисти и јеретици не би нашли њихове књиге у православним црквама. Не би се Крстјани крстили и имали иконе у књигама, не би поштовали свеце.

318 Богоносних отаца су чист доказ православља.

Једење на гробовима је свакако остатак старих паганских обичаја. Ништа ту хришћанског нема, то ће ти рећи сваки свештеник или монах кога приупиташ.

Па ја ти рекох за доказе, ти их проглашаваш политичким памфлетима.  ::) Мало ишчитај литературу коју сам приложио, па онда тврди засигурно. Најлакше је све што не одговара неком унапред зацртаном виђењу прогласити фалсификатом или политичким памфлетом. И једна једина глоса која је јеретичка је довољна да не можеш са огромном сигурношћу да тврдиш како је босанска црква правоверна.

Можда се у изворима не називају богумилима, али се зато користе сви могући други називи - јеретици, патарени, бабуни, кудригери. Сасвим довољно да се види како нису у питању никакви православци, јер зашто онда не би сви православци били "крштени" тим епитетима? И то не долази само од католичке цркве, већ и од православне.

За ове "заједничке" елементе тражим доказ, ништа више. Овако све испада рекла-казала.  :)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1682
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Црква босанска
« Одговор #34 послато: Фебруар 05, 2018, 05:40:30 поподне »
Ћирковић Трухелка, Нада Клаић и та екипа су демонтирани. Не може неко ко није ни прочитао јеванђеља нити је хришћанин дискутовати о хришћанским темам. Јер једноставно не познаје материју. Васо Глушац је сам довољан за ову екипу, барата примарним изворима, а и другим, те др Миодраг М. Петровић.
Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5481
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Црква босанска
« Одговор #35 послато: Фебруар 05, 2018, 05:59:53 поподне »
Ћирковић Трухелка, Нада Клаић и та екипа су демонтирани. Не може неко ко није ни прочитао јеванђеља нити је хришћанин дискутовати о хришћанским темам. Јер једноставно не познаје материју. Васо Глушац је сам довољан за ову екипу, барата примарним изворима, а и другим, те др Миодраг М. Петровић.

Баш супротно, онај ко је религиозан, а посебно "дубоко" у вери и религији, не може бити компетентан, јер је у старту пристрасан... Зато сам и рекао да су они у том периоду били "ослобођени" тих стега, као научници, од религије до политике... Политика је имала велики утицај у том периоду на историју, али на ону модерну, из 19. и 20. века, док је средњи век био "слободан".

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Црква босанска
« Одговор #36 послато: Фебруар 05, 2018, 06:32:22 поподне »
Не може неко ко није ни прочитао јеванђеља нити је хришћанин дискутовати о хришћанским темам.

За ову реч - скидам ти капу, Радуле.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Црква босанска
« Одговор #37 послато: Фебруар 05, 2018, 06:36:25 поподне »
Баш супротно, онај ко је религиозан, а посебно "дубоко" у вери и религији, не може бити компетентан, јер је у старту пристрасан... Зато сам и рекао да су они у том периоду били "ослобођени" тих стега,

Па, ко онда може, Милоше, бити компетентан за расправу о религији?
То је као кад би рекао да неко ко је историчар није компетентан да дискутује о историји, јер је пристрасан.
Ваљда неко ко је "ослобођен тих стега", нпр. неки агроном или нуклеарни физичар?
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Црква босанска
« Одговор #38 послато: Фебруар 05, 2018, 08:43:03 поподне »
Ћирковић Трухелка, Нада Клаић и та екипа су демонтирани. Не може неко ко није ни прочитао јеванђеља нити је хришћанин дискутовати о хришћанским темам. Јер једноставно не познаје материју. Васо Глушац је сам довољан за ову екипу, барата примарним изворима, а и другим, те др Миодраг М. Петровић.

Проучићу њихова писанија, па ти јављам моје утиске.  ;)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5481
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Црква босанска
« Одговор #39 послато: Фебруар 05, 2018, 09:26:26 поподне »
Па, ко онда може, Милоше, бити компетентан за расправу о религији?
То је као кад би рекао да неко ко је историчар није компетентан да дискутује о историји, јер је пристрасан.
Ваљда неко ко је "ослобођен тих стега", нпр. неки агроном или нуклеарни физичар?

Нe, нeгo иcтopичap, кojи нeмa пpoблeмa дa ли je нeкo ултимaтивнo пpaвocлaвaц, кaтoлик или муcлимaн... A тo je мoглo у кoмунизму... Пocлe '90. нoвoкoмпoнoвaни вepници cу пpeузeли пpимaт.... A пoceбнo у иcтopиjи.