Аутор Тема: Јешићи  (Прочитано 1327 пута)

Ван мреже Новɑковић / Iєшић – Iєшɑ

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 175
  • Припɑдник сɑȋтɑ: 6. XII 2018.−
    • Kotraža sajt
Јешићи
« послато: Јул 20, 2021, 02:25:45 пре подне »
Porodično predanje moje porodice, koje je znao između ostalih i deda Dragić (1921-1993), pomenuti o istom kaže ,,Moj otac beše Živojin (1869-1945), njegov otac, a moj deda - Dimitrije (1838-1904), a pradeda - Ješa, po kojim nosimo prezime.''. Izučavajući svoje poreklo, ustanovio sam, da predak Ješa beše Ješa Teodorov Smiljanić (rođen 1797. - umro sredinom 19. veka), koji je u tefterima bio upisivan i kao Ješa Teodorović i na jednom mestu kao Ješa Petrović. Nije teško zaključiti, da je prezime Teodorović bilo po njegovom ocu, koji je upisan u jednom tefteru kao Teša Smiljanić. Prezimena Smiljanić i Petrović su najverovatnije po Tešinim roditeljima. U Vlakči je u prvoj polovini 19. veka živeo i Ješa Pavlov Simeunović (1797-1832), ali on je, prema haračkom tefteru iz 1832. godine, umro iste godine, te svakako nije mogao biti otac Ješić Novaka (1833-1905), Dimitrija (1838-1904) i Bosiljke (rođ. 1847.).  Taj Ješa (Simeunović) se ranije prezivao Aćić. Majka Ješić Novaka, Dimitrija i Bosiljke se zvala Milina.

Pošto Vlakča nema matične knjige starije od 1880.-ih godina, mene ovde sad zanima, ima li negde kakvih popisa stanovništva iz perioda od 1845. do 1884. godine? Znam da ima iz 1863. i 1884. god., ali da li ima i iz nekih drugih godina? Hteo bih da saznam godine smrti Ješe i Miline.

Pisao sam na ovoj stranici, ali bez uspeha.
Pomoć mi je ponudio izvesni Pavlaš, ali ništa od toga.

https://www.poreklo.rs/2013/01/13/digitalizovana-knjiga-popis-stanovni%C5%A1tva-i-imovine-u-srbiji-1834-godine/

« Последња измена: Септембар 08, 2022, 10:50:29 поподне Зрно »
Породицɑ Iєшић Н. Симоновɑ (1795.−1853.) и Милєнинɑ (1801.−1864.) ȋє и моȋɑ породицɑ.

Ван мреже Антонин

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 212
  • J2 > J-Z1043
Одг: Ješići iz Vlakče.
« Одговор #1 послато: Јул 20, 2021, 07:53:49 пре подне »
Не постоје пописи за тај период. Чак је и попис за 1884. тако мало сачуван, да је неупотребљив. Једина ти је шанса да пробаш са архивом на слепо - архив Шумадије нпр - па да видиш да ли се СЛУЧАЈНО негде не помињу.
Једини подаци које имамо за тај период имамо сачувани као попис су на сточном попису из 1859/60. За село Влакчу помињу се следећа презимена: Обрадовић Милојевић Симић Милосављевић Радојевић Јовановић Јовичић Васиљковић? Миловановић Ђорђевић Борисављевић Герасимовић Павловић Ћирић Андријић Радовановић Јеремић Симеуновић Арсенијевић Николић Недељковић Првуловић Аврамовић Петровић Новаковић Лопић? Кузмановић Ђурђевић Марковић Ђорђевић Тадијић Аџић Радивојевић Вучковић Илијић Тошић Јаковљевић Раденковић Драгутиновић Марковић Максимовић Станић и две удовице: Мара и Јована. Не знам да ли ти то нешто значи?
« Последња измена: Јул 20, 2021, 08:04:33 пре подне Антонин »

Ван мреже Новɑковић / Iєшић – Iєшɑ

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 175
  • Припɑдник сɑȋтɑ: 6. XII 2018.−
    • Kotraža sajt
Одг: Ješići iz Vlakče.
« Одговор #2 послато: Јул 20, 2021, 12:32:32 поподне »
Za baka Milinu znam da je bila živa 1863. god. i da je upisana u poreski popis iz te godine. Upisana je kao mati Milina. Tada je već bila udovica, a porodica se već prezivala Ješić.  Ona svakako treba da je umrla posle 1863. god. Ješa je već bio mrtav.

Na kotraža sajtu - http://www.kotraza.rs/ - koji više nije u funkciji, bila je sličica sa iscrtanim rodoslovom Ješića. Na njemu se pominju mati Milina, njena deca: Novak, Dimitrije i Bosiljka, Novakove sutruge, Petrija (1838-1898) i Jana (1832-1921) sa sve njihovom decom i Dimitrijeva supruga l Ljubica sa njihovom decom. Ono što upada u oči je to, da je na tom rodoslovu, Novak upisan kao Novak Simić Ješić, što će reći da je Ješi Smiljaniću pravo ime bilo Simeun - Sima, ali mi ne znamo u kojim se sve Ješa dokumentima pominje, a gde njegovi sinovi sa sve imenom oca.
Jedino pored slike rodoslova Ješića je još pisalo: Rodoslov je u izradi.

Taj stočni popis bi možda mogao da pomogne, ali bilo bi lepo ako pistoji neki dokument iz ranih 1850.-ih godina, i da budem o istom obavešten. Taj stočni popis je u Arhivu Srbije?

Koliko znate o kotraži sajtu, koliko podaci sa istog behu pouzdani?
Породицɑ Iєшић Н. Симоновɑ (1795.−1853.) и Милєнинɑ (1801.−1864.) ȋє и моȋɑ породицɑ.

Ван мреже Антонин

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 212
  • J2 > J-Z1043
Одг: Ješići iz Vlakče.
« Одговор #3 послато: Јул 20, 2021, 01:53:09 поподне »
Da, stočni popis je u Arhivu Srbije, mislim da je ovaj deo koji se odnosi na Vlakču iz 1859. godine.
Iskreno nemam pojma o pouzdanosti podataka za sajt, ali sam ih jednom davno kontaktirao, nadjoh mejl adresu, ako je još u funkciji nzm, proveri: [email protected]

Ван мреже Новɑковић / Iєшић – Iєшɑ

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 175
  • Припɑдник сɑȋтɑ: 6. XII 2018.−
    • Kotraža sajt
Одг: Ješići iz Vlakče.
« Одговор #4 послато: Јул 20, 2021, 07:48:24 поподне »
Zdravo.

Ne, nije u funkciji. Svejedno, hvala na pomoći.
Породицɑ Iєшић Н. Симоновɑ (1795.−1853.) и Милєнинɑ (1801.−1864.) ȋє и моȋɑ породицɑ.

Ван мреже Новɑковић / Iєшић – Iєшɑ

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 175
  • Припɑдник сɑȋтɑ: 6. XII 2018.−
    • Kotraža sajt
Одг: Ješići iz Vlakče.
« Одговор #5 послато: Јул 25, 2021, 09:06:16 поподне »
Poštovani Antonine, hvala Vam za podatak o stočnom popisu.

U svakom slučaju, znam da je predak Ješa umro, između 1846. i 1859. godine, prema usmenom predanju, 1853. godine.
Nadam se da postoje još kakvi drugi pisani dokumenti iz tog perioda, u kom bih našao svog pretka, po mogućstvu sa sinovima mu. I neki od dokumenata u kom se pominje njegova žena Milina, posle 1863. godine.

Ako naiđete na šta, javite mi.

Pozdrav.
Породицɑ Iєшић Н. Симоновɑ (1795.−1853.) и Милєнинɑ (1801.−1864.) ȋє и моȋɑ породицɑ.

Ван мреже Новɑковић / Iєшић – Iєшɑ

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 175
  • Припɑдник сɑȋтɑ: 6. XII 2018.−
    • Kotraža sajt
Одг: Ješići iz Vlakče.
« Одговор #6 послато: Децембар 31, 2021, 11:30:06 поподне »
Izdanak sam Ješića iz Vlakče. Tražim sve potencijalno postojeće pisane dokumente u kojima se pominju stanovnici Vlakče, iz vremenskog intervala od 1833. do 1900. godine, u kojima se pominju moji preci Ješa T. Smiljanić i žena mu Milina. Ili bar dokumenti u kojima su upisani njihovi sinovi, Ješić Novak (1833-1905) i Dimitrije (1838-1904) i kćerka Bosiljka (rođena 1847.), gde su po mogućstvu upisani sa punim imenom svoga oca. Tražim pisane izvore u kojima se nedvosmisleno navode godine smrti pretka Ješe i supruge mu Miline.
Pogledao sam teftere mesta Vlakča i poreski popis iz 1863. god., nameravam i popise stanovništva iz 1863. i 1884. godine, pored toga što tražim razne, gore navedene pisane izvore...

Na kotraža sajtu (URL - http://www.kotraza.rs/), koji je govorio o poreklu porodica iz pojedinih mesta i imao sličice iscrtanih tabelarnih rodoslova pojedinih porodica, a koji od negde 2017. godine nije u funkciji, imao je i sličicu tabelarnog rodoslova porodice Ješić.
Imao sam tu sličicu i sa nje sam prepisao rodoslov porodice, a dalje istraživanje i proučavanje rodoslova porodice i porekla roda, odnosno genealogije, bilo je (relativno) lako...

___________________________________________________________________________________


Rodoslov porodice Ješić sa sličice tabelarnog rodoslova, sa kotraža sajta, napisan je ovako...

N. N. i Milina (1793-) su imali sinove, Simić Ješić Novaka (1833-1905) i ​Ješić Dimitrija (1838-1904) i kćerku Bosiljku (1847-). Ješić Novak i supruga mu Petrija (1838-1898) su imali sinove, Alimpija (1855-), Sretena (1855-), Aleksandra (1856-) i Jevrema (1859-) i kćerku Krunu (1861-1863). Ješić Novakov Alimpije (1855-) i Stamena (živela 1854-1927) su imali kćerku Tomaniju (1889-1895) (Imali su oni još dece, ali administratori kotraža sajta su samo to napisali. Imali su sinove, Srećka (1879-), Milisava (1882-1914) itd.).

Oko poreskog popisa iz 1863. godine su se Ješić Novak i Petrija razveli, gledao sam taj popis i na njemu su greškom napisali kako je Ljubica, Novakova snaja za bratom Dimitrijem, Novakova supruga, dok je u tom trenutku Novak već bio razveden i već nije živeo sa suprugom Petrijom, pored toga, Ljubici su pored te greške i dodali deset godina starosti. Pored te dve greške je i ta činjenica da je na poreskom popisu upisan samo Novakov i Petrijin sin Alimpije, dok se ostala deca ne pominju, jer su, najverovatnije, preminula u detinjstvu, ali gde su administratori kotraža sajta pronašli ostalu decu Ješić Novaka i Petrije, u kojim izvorima, s obzirom da ne postoje matične knjige mesta Vlakče, pre 1880.-ih godina? Petrija je posle razvoda ostala i živela u Vlakči, gde je i sahranjena, što nam daje na znanje za pretpostavku da je i ona bila iz Vlakče (Pana Vlah (rođen 1797.), domazet Radivoja Radovanovića (1757-1831) iz Vlakče, rodonačelnik Panića, imao je sinove: Petra (1829-), Velju (1831-), Petronija (1838-) i Iliju (1844-), mislim da je Petrija bila sestra bliznakinja Petronija Panića, Ješić Novakov Alimpije je imao brata blizanca, Sretena, a na bliznačke trudnoće utiče i genetika...).

Rodoslov sa sličice sa kotraža sajta, dalje ide ovako...

Ješić Novak i druga supruga, Jana (1832-) (umrla 1921.) imali su sinove, Mijaila (1874-) i Milisava (1877-) (Za Milisava su administratori kotraža sajta greškom napisali da je živeo od 1878. do 1914. godine, ali to nije tačno, bio je rođen 1877. godine, a 1914. godine je umro Milisav Alimpija Novakovog Ješić (1882-1914)) i kćerke, Simonu (1867-), Simku (1867-), Ranđiju (1870-1871), Stanu (1871-) i Bosiljku (1879-) (umrla 1964.).
Ješić Dimitrije (1838-1904) i supruga mu Ljubica (1844-) su imali sinove, Ivana (1861-), Živojina (1869-) (umro 1945) i Milenka (1872-1873) i kćerke, Živku (1864-1866), Milenu (1866-), Kristinu (1868-), Živanu (1869-) i Draginu (1872-).

Pored dokumenata koje sam pomenuo u prvom delu ove svoje poruke i razloga zašto ih tražim i zašto mi trebaju, zanimaju me takođe i dokumenti u kojima se pominju deca Ješić Novaka i Dimitrija, čije sudbine ne znam i isto tako i izvore koji tvrde da su deca umrla u detinjstvu i mladosti, umrla onih godina, koje su administratori kotraža sajta naveli.

Ko mi može bar oko nečega navedenog pomoći, neka me ovde slobodno kontaktira, zahvaljujem unapred na ukazanoj pomoći, makar i pokušaju da se pomogde. Neka mi niko ne zameri na ovom mom problemu i iznošenju istog ovde i opširnosti ove poruke, prosto nije mogla biti sažetija.

Srdačno, vaš kolega forumaš, Ješa.
Породицɑ Iєшић Н. Симоновɑ (1795.−1853.) и Милєнинɑ (1801.−1864.) ȋє и моȋɑ породицɑ.

Ван мреже Новɑковић / Iєшић – Iєшɑ

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 175
  • Припɑдник сɑȋтɑ: 6. XII 2018.−
    • Kotraža sajt
Одг: Јешићи
« Одговор #7 послато: Децембар 29, 2023, 04:53:03 поподне »
Rodoslov Ješića iz Vlakče.




Ješić Novakov Simon (1795−1853) i Milena (1798−1864) preselili su se u Vlakču 1833. godine. Imali su dva sina, Ješić Novaka (1833−1905) i Ješić Dimitrija (1838-1904) i kćerku Bosiljku (1847−).

Ješić Novak (1833−1905) i Pavlović Stefanova Petrija (1839−1898) imali su sina, Ješić Alimpija (1855−1893).
Ješić Novak (1833−1905) i Vukadinović Stefanova Jana (1832−1921) imali su dva sina, Ješić Mijaila (1874−1966) i Ješić Milisava (1879−1952).

Ješić Dimitrije (1838−1904) i Baćević Radosavova Ljubica (1844−1898) imali su jednog sina, Ješić Živojina (1870−1945).


Pošto je Ješić Alimpije umro kao jošte mlad čovek, a Ješić Mijailo i Milisav i Ješić Živojin izgubili, takođe po jošte mladog sina, a njihovi unuci zaboravili lično ime osnivača svoga roda, nismo znali njegovo ime. Zato smo ga svi nazivali isključivo Ješom. Taj problem me je jedno vreme naveo na jedan pogrešan trag u izučavanju rodoslova.
Ovo sam trebao u ovoj temi ranije saopštiti, ali šta je tu je, uglavnom, istrajnim radom našao sam ime osnivatelja svoga roda. Upornošću i trudom se postižu rezultati. Ovo je samo još jedan od milion dokaza tome.

Hvala svima koji su mi izašli u susret u rešavanju ovog zadatka.

Pozdrav.

Ješa.


P. S.

Što se moje porodice i mene lično tiče, ova je tema za sve nas zatvorena.
Породицɑ Iєшић Н. Симоновɑ (1795.−1853.) и Милєнинɑ (1801.−1864.) ȋє и моȋɑ породицɑ.