Аутор Тема: Крајишки конвертити (17-18. век)  (Прочитано 6914 пута)

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10054
  • I2a S17250 A1328
Одг: Крајишки конвертити (17-18. век)
« Одговор #20 послато: Мај 26, 2018, 12:37:08 пре подне »
Код нас постоји прича да се Стефан Немања два пута крстио...можда је онда било другачије

Немања је само "докрштен", тј. миропомазан.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8524
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Крајишки конвертити (17-18. век)
« Одговор #21 послато: Мај 26, 2018, 12:41:49 пре подне »
У принципу, обе цркве признају крштење оне друге.
Кад римокатолик прелази у православну веру, потребно је урадити миропомазање, а кад православни прелази у римокатоличку веру, нека врста изјаве о одрицању од "схизме".
Током Другог светског рата, у NDH, те "изјаве" су биле присилне, масовне, јавне и уз присуство високог римокатоличког клера, па су имале изглед обреда.
О овоме постоји велики број забележених случајева.
Ја знам, конкретно, како је у селу одакле је моја баба по мајци, то извршено испред римокатоличке цркве уз известан црквени обред.

А да ли приликом преласка у православље католик мора да се одрекне примата римског папе или не?
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13169
Одг: Крајишки конвертити (17-18. век)
« Одговор #22 послато: Мај 26, 2018, 12:42:12 пре подне »
За Јајиће/Јаиће и Кубате што славе Врбицу Александар Бачко наводи да су најстарији слој муслимана у Жегару-тзв.Туркуше што је био назив за чисте Турке..ДНК је ипак доказао да су сви родови што славе Лаареву Суботу истог порекла и то вероватно из Херцеговине,па и сами Кубати и тп I2PH908..само Јајићи нису тестирани.,но надам се да ћу ја решити тај проблем.ускоро.Елем,у попису из 1709.године помињу се у изнад Зрмање и у Жегару..помињу се живи Јаићи али и њихови мртви очеви ,по имениа се види да су и тада били православни(помињу се покојни Давид,Раден,Вујица,Лазар и Марко ако ме сеање добро служи).Ако знамо да је Жегар 1699.године ослобођен од Турака ,то је мало времна да баш сви Јаићи пређу(врате де у православље).
Теорија о настанку презимена је по потурчењаку Јовану(Живку)који доби име Јахја ,а друга мени вероватнија теорија је о томе да су им преци били православци у пешадијским одредима на страни Турака-тзв.јаје.

Да не скрећем пуно са теме. Видех неки дан на 23andMe презиме Јајић, R1a, Хрватска. У презименима стоји још Димић и Радмановић. Радмановић такође вуче на Северну Далмацију. Само, нисам сигуран да су ово жегарски Лазаревштаци, због хаплогрупе. Треба видети где је још било Јајића Срба у ХР. Ако су ови Срби, а верујем да постоје шансе.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10054
  • I2a S17250 A1328
Одг: Крајишки конвертити (17-18. век)
« Одговор #23 послато: Мај 26, 2018, 12:46:45 пре подне »
А да ли приликом преласка у православље католик мора да се одрекне примата римског папе или не?

Хммм. Мислим да се том приликом чита Символ вере, који не садржи никакав "папски примат", тако да би требало да је то - то. У њему је садржан и исправан начин поимања суштине Свете Тројице, без оног римског filioque, тј. да Свети Дух происходи од Оца, а не и од Сина.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Делија

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1359
  • I2-PH908-Z16983>A493>A8741* (Никољдан, Панчево)
Одг: Крајишки конвертити (17-18. век)
« Одговор #24 послато: Мај 26, 2018, 12:48:04 пре подне »
Да не скрећем пуно са теме. Видех неки дан на 23andMe презиме Јајић, R1a, Хрватска. У презименима стоји још Димић и Радмановић. Радмановић такође вуче на Северну Далмацију. Само, нисам сигуран да су ово жегарски Лазаревштаци, због хаплогрупе. Треба видети где је још било Јајића Срба у ХР. Ако су ови Срби, а верујем да постоје шансе.
Може ли се ступити у контакт са тестираним?Има Јајића католика у у околини Сплита можда и северније..има и муслимана а православаца има од оних што жлаве Никољдан жо Ђурђеввдана,Јовањдана,Лазареву Суботу славе само Жегарци и моји из Срема.Пошто постојибибписани податак о пресељењу поодица из Жегара и околине у села источног Срема(између осталог и то.у коме су забеежени.још 1788.године а живе и данас)ја до тестирања сремских Јајића њих рачунам у Далматинце..надам се да ми су ми логгика и осећај добри.
Рацко Панчево 1764- Опово (1765-1790)- Црепаја (1790-1912)-Панчево

BigY DNK: Максим Животин Панчевац (1735-1784), Живота Поповић 1710-? : I2 PH908>Z16983>A493>A8741*

Мтднк : Јовановић-Бећаров Софија, Војка, Никољдан (1896): U5b1b1-b*

Ван мреже Дробњак

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1208
  • I1 P109
Одг: Крајишки конвертити (17-18. век)
« Одговор #25 послато: Мај 26, 2018, 12:48:33 пре подне »
А да ли приликом преласка у православље католик мора да се одрекне примата римског папе или не?
Да, одричу се папе и читају Сивол вере без филиокуе. Питао сам скоро мог пароха јер смо причали нешто о неким свештеницима који су кажњени јер су крстили већ крштене људе.
Искушење баца људе с трона,
роба диже изнад фараона.

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Крајишки конвертити (17-18. век)
« Одговор #26 послато: Мај 30, 2018, 12:36:42 поподне »
Александар Бачко у својој књизи "Породице Далматинских Срба" наводи да Демири из Мокрог Поља и Пашићи са Отона потичу од муслимана које су ускоци заробили у Бјелајском Пољу 1692. године. Приликом акције предузете да би се осигурало пресељење око 5000 православних Срба из Бјелајског Поља у северну Далмацију.

За Демире и Пашиће се сматра да су дошли Бјелајског Поља краја код Босанског Петровца, у општем насељавању Мокрог Поља и Отона 1692. године.  Акција котарских ускока под млетачком командом је претходила овом догађају.  Наиме према претходно постигнутом договору, ускоци предвођени Завишом Јанковићем су пустошили околину Бихаћа. Истовремено српски житељи Бјелајског Поља су заједно са другим ускоцима предвођеним Фрањом Поседарским и Андријом Бутковићем принудили бјелајске муслимане на предају, опколовши их у тамошњој диздаревој кули. Ово је омогућило почетак сеобе. Почетком Јуна 1692. године Срби из Бјелајског Поља су населили Мокро Поље, Отон, Пађене, Зрмању, Плавно и још нека места.
Са собом су водило неколико стотина заробљених муслимана. Неки од њих су остали у поменутим далматинским насељима и примили православље, а међу њима највероватније и предак Демира и Пашића.
У Рашиновцу код Босанског Петровца (Бјелајско Поље) има муслимана Демира. Они сматрају да су се доселили из Лике почетком 18-ог века. Могуће је да су у Бјелајско Поље досељени раније и да далматински Демири представљају њихов огранак.

https://sr.wikipedia.org/wiki/Отон_(Ервеник)#Презимена

https://sr.wikipedia.org/wiki/Мокро_Поље#Презимена



« Последња измена: Мај 30, 2018, 12:39:35 поподне Свевлад »