Аутор Тема: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)  (Прочитано 658506 пута)

Jelic

  • Гост
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #820 послато: Јануар 26, 2018, 03:04:59 поподне »
Праљак, БиХ, хаплогрупа I-P37 (FTDNA)

Челик, муслиман, Фоча, БиХ, R1a Z280>Y4380 (FTDNA)

Илић, хаплогрупа I-M438 (23andMe)

Грозданић, Хрватска, хаплогрупа I-L460 (23andMe) Грозданића је било више међу Србима из Хрватска (Лика, Северна Далмација и Славонија).

Праљак, Хрват или Србин? У БиХ, Хрвата их је било у Херцеговини, а Срба у околини Бугојна.

Ван мреже Акса

  • Косовци
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 622
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #821 послато: Јануар 26, 2018, 03:17:57 поподне »
Небојша, знаш ли за ФТДНА кит број Челика из Фоче?

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #822 послато: Јануар 26, 2018, 03:27:44 поподне »
Небојша, знаш ли за ФТДНА кит број Челика из Фоче?

Не знам, овако сам добио резултат. Рекоше ми да је члан R1a пројекта на FTDNA. Колико видим, нема превише ове Y4380 код нас (под условом да је исправна процена)?

Праљак, Хрват или Србин? У БиХ, Хрвата их је било у Херцеговини, а Срба у околини Бугојна.

Судећи по презименима и локацијама - Хрват. Надам се да није нека алузија на покојног Слободана, с обзиром да је име тестираног Боб. Али од података: Праљак, Босна, I-P37

Ван мреже Селаковић

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2184
  • I2>Z17855>FT173833
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #823 послато: Јануар 26, 2018, 03:46:26 поподне »

Челик, муслиман, Фоча, БиХ, R1a Z280>Y4380 (FTDNA)


Мислим да су Челици живели у Челик-пољу, које се налази уз саму Дрину, пар километара низводно од споја Пиве и Таре. То Челик-поље данас је део села Бастаси (?).

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #824 послато: Јануар 26, 2018, 03:58:53 поподне »
Мислим да су Челици живели у Челик-пољу, које се налази уз саму Дрину, пар километара низводно од споја Пиве и Таре. То Челик-поље данас је део села Бастаси (?).

Има их и тамо на попису из 1991., али и у околним местима (углавном Фоча и Горажде).

Jelic

  • Гост
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #825 послато: Јануар 26, 2018, 04:24:58 поподне »
Судећи по презименима и локацијама - Хрват. Надам се да није нека алузија на покојног Слободана, с обзиром да је име тестираног Боб. Али од података: Праљак, Босна, I-P37

У БиХ, по попису из 1991. године, Праљака католика је једино било у околини Чапљине и Љубушког. Биће да је ово резултат тих Праљака.

Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 999
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #826 послато: Јануар 26, 2018, 06:24:12 поподне »
Ovaj Praljak je neki i arhitekta u Cikagu.Spominje se i sveuciliste u Zagrebu.Ima ih jos Praljaka u SAD,vjerovatno su svi ova liza iz Hercegovine,Capljina itd.
Chicago - Association of Croatian American Professionals (ACAP)
Bob Praljak

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #827 послато: Фебруар 15, 2018, 04:38:23 поподне »
Чуковић, или Цуковић, хаплгорупа I-M438 (I2)

Костић, Србија, хаплогрупа I-M438 (I2)

Караџић, Црна Гора, хаплогрупа I-L460 (I2)

Дурсун, БиХ, хаплогрупа R-U152 (R1b)


Извор: 23andMe


Дурсуна је било у Херцеговини и у околини Сарајева. Ови из Сарајева су досељени из билећког краја. И једни и други славе Аранђеловдан. За Дурсуне (или Дурсуме) из Љубомира, Дедијер каже да су досељени из Црне Горе из непознатог места и због непознатог узрока.

Како је презиме доста ретко, мислим да се може рећи: Дурсун, Аранђеловдан, порекло Херцеговина, хаплогрупа R1b-U152
« Последња измена: Фебруар 15, 2018, 06:12:02 поподне Небојша »

Ван мреже vojinenad

  • Етнолог
  • *********
  • Поруке: 2211
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #828 послато: Фебруар 16, 2018, 12:04:33 поподне »
Слава и хаплогрупа Дурсуна упућују на могуће порекло од Богићеваца из Доње Мораче.

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6737
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #829 послато: Фебруар 16, 2018, 01:41:14 поподне »
Слава и хаплогрупа Дурсуна упућују на могуће порекло од Богићеваца из Доње Мораче.

Постоје и Мучибабићи из околине Гацка, исто R1b U152 и славе Аранђеловдан. Не знам да ли се у литератури спомиње нека повезаност са њима?
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #830 послато: Фебруар 16, 2018, 02:12:50 поподне »
Постоје и Мучибабићи из околине Гацка, исто R1b U152 и славе Аранђеловдан. Не знам да ли се у литератури спомиње нека повезаност са њима?

Мислим да се не помиње тако нешто у литератури. И ја сам помислио да би могао бити део овог великог рода R-U152. Није искључено.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #831 послато: Фебруар 17, 2018, 11:20:08 пре подне »
Вујовић, Црна Гора: E-V13 (FTDNA)

Бачкоња, Ђурђевдан, Дрвар: I-L460 (23andMe)


Бачкоње су пореклом из Далмације. За тамошње Бачкоње, Накићеновић је забележио да су досељени из Баната пре неких 400 година. Не знам колико је ово реална сеоба, а колико претпоставка на основу презимена (Бачка, Бачкоња?). У Бачкој нпр. има Бачкоња, али су по А. Бачку досељени управо из околине Книна.

Иначе се веровало да постоји нека веза између ове две породице (Бачко и Бачкоња), али генетика каже супротно. Подсећања ради, Бачко је I1-P109 и слави Аранђеловдан. Бачкоње би међутим могли бити у вези са породицом Ловре. За Ловре из околине Гламоча се каже да су пореклом од Бачкоња из Котора. Славе такође Ђурђевдан.

фудбалер, Горан Ловре







Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #832 послато: Фебруар 17, 2018, 02:01:41 поподне »
Вујовић, Црна Гора: E-V13 (FTDNA)

Бачкоња, Ђурђевдан, Дрвар: I-L460 (23andMe)


Бачкоње су пореклом из Далмације. За тамошње Бачкоње, Накићеновић је забележио да су досељени из Баната пре неких 400 година. Не знам колико је ово реална сеоба, а колико претпоставка на основу презимена (Бачка, Бачкоња?). У Бачкој нпр. има Бачкоња, али су по А. Бачку досељени управо из околине Книна.

Иначе се веровало да постоји нека веза између ове две породице (Бачко и Бачкоња), али генетика каже супротно. Подсећања ради, Бачко је I1-P109 и слави Аранђеловдан. Бачкоње би међутим могли бити у вези са породицом Ловре. За Ловре из околине Гламоча се каже да су пореклом од Бачкоња из Котора. Славе такође Ђурђевдан.

Бачкоња у Далмацији је било у Стрмици, ови из Дрвара су пореклом из Стрмице.

И мени је та сеоба из Баната у Стрмицу пре 400 година мало нереална.  Али све је могуће, у Стрмици је било и родова за које је Накићеновић забележио да су дошли из Сења, Скадра, Скопља, и Италије. Стрмица је на раскрсћу путева, тако да је могуће да су тамо долазиле породице из разно-разних крајева.
Накићеновић је записао да су осим Бачкоња из Баната дошли и Андићи из Марковца и Вржине из Стрмице, али за њих каже да су дошли у 18-ом веку.

Према хрватским изворима Хрвата Бачкоња има у Јастребарском https://actacroatica.com/hr/surname/Bačkonja/
« Последња измена: Фебруар 17, 2018, 02:03:55 поподне Свевлад »

Ван мреже Balder

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 173
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #833 послато: Фебруар 20, 2018, 09:26:09 поподне »
Половина, муслиман, I-M253 (I1)
Извор: 23andMe

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #834 послато: Фебруар 21, 2018, 05:13:03 поподне »
Половина, муслиман, I-M253 (I1)
Извор: 23andMe

Презиме Половина се код муслимана из БиХ најчешће јавља у околини Фоче, па се питам може ли ово бити дробњачка I1-P109? Као и да ли је од тих Половина и чувени Химзо (рођен у Мостару)?

<a href="https://www.youtube.com/v/Z3zcsVDqofo" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/Z3zcsVDqofo</a>



На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9081
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #835 послато: Фебруар 21, 2018, 05:40:08 поподне »
Презиме Половина се код муслимана из БиХ најчешће јавља у околини Фоче, па се питам може ли ово бити дробњачка I1-P109? Као и да ли је од тих Половина и чувени Химзо (рођен у Мостару)?

<a href="https://www.youtube.com/v/Z3zcsVDqofo" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/Z3zcsVDqofo</a>

Баш сам и ја то тражио, али осим да су му и његови у породици били музикални, не нађох више детаља о пореклу.



Ван мреже Balder

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 173
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #836 послато: Фебруар 21, 2018, 07:19:59 поподне »
Презиме Половина се код муслимана из БиХ најчешће јавља у околини Фоче, па се питам може ли ово бити дробњачка I1-P109? Као и да ли је од тих Половина и чувени Химзо (рођен у Мостару)?

<a href="https://www.youtube.com/v/Z3zcsVDqofo" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/Z3zcsVDqofo</a>

Било је Половина и у Пљевљима за које се каже да су мухаџири из Херцеговине или Далмације. Вјерујем у том случају да су фочанске и пљевљанске Половине род, а да су и једни и други самим тим и род и са мостарским Половинама.

Ван мреже celik

  • Гост
  • *
  • Поруке: 2
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #837 послато: Фебруар 23, 2018, 12:29:05 поподне »
Небојша, знаш ли за ФТДНА кит број Челика из Фоче?

B225822, a Y4380 je potvrđen sa YSeq. Porodica je iz Čelikovog polja, dokumentovano tu od 18. vijeka. Seobe su bile prvo u gradove Foču i Goražde, pa posljie '45 sve više u Sarajevo. Na istom mjestu gdje se nalaze najstariji mezari u Čelikovom Polju ima mnogo stećaka i nekoliko grobova Samokovlija. Nismo sigurni da li to ima znaćenje.

Predanje je da smo se zvali rođacima sa crnogorskim plemenima preko Drine, ali to je najvjerovatnije bilo "pobratimstvo". Neki Žarkovići, od kojih je jedan bio visoki političar prije rata, su tvrdili da smo im rod, ali za to nema dokaza ni za ni protiv.

Pokušao sam amaterski uporediti svoj Y111 sa podatcima objavljenim na vašoj stranici, ali koliko vidim nema drugih Y4380, niti smo rod sa nekim. Ako neko ko je više kvalifikovan može potvrditi, bio bih zahvalan.

симо

  • Гост
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #838 послато: Фебруар 23, 2018, 01:42:04 поподне »
B225822, a Y4380 je potvrđen sa YSeq. Porodica je iz Čelikovog polja, dokumentovano tu od 18. vijeka. Seobe su bile prvo u gradove Foču i Goražde, pa posljie '45 sve više u Sarajevo. Na istom mjestu gdje se nalaze najstariji mezari u Čelikovom Polju ima mnogo stećaka i nekoliko grobova Samokovlija. Nismo sigurni da li to ima znaćenje.

Predanje je da smo se zvali rođacima sa crnogorskim plemenima preko Drine, ali to je najvjerovatnije bilo "pobratimstvo". Neki Žarkovići, od kojih je jedan bio visoki političar prije rata, su tvrdili da smo im rod, ali za to nema dokaza ni za ni protiv.

Pokušao sam amaterski uporediti svoj Y111 sa podatcima objavljenim na vašoj stranici, ali koliko vidim nema drugih Y4380, niti smo rod sa nekim. Ako neko ko je više kvalifikovan može potvrditi, bio bih zahvalan.

Тачно је да нема блиских код нас на Пројекту. Једини донекле близак хаплотип је Ласковић из Нове Градишке, 3 маркера разлике на 23, али то је мали број маркера па не знам колико је поуздано.

Рекао бих да немаш посебно блиских ни на међународним пројектима. Добро је што постоји СНП одређење, то умногоме усмјерава даљи правац истраживања. Група Y4380 није многобројна: неколико Руса из подручја југозападно од Москве, Литванац и балтички Нијемци. Подједнако си удаљен и од руске и њемачке групе. Вјероватно је веза из периода прије словенских сеоба.

Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 999
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #839 послато: Фебруар 23, 2018, 01:58:28 поподне »
B225822, a Y4380 je potvrđen sa YSeq. Porodica je iz Čelikovog polja, dokumentovano tu od 18. vijeka. Seobe su bile prvo u gradove Foču i Goražde, pa posljie '45 sve više u Sarajevo. Na istom mjestu gdje se nalaze najstariji mezari u Čelikovom Polju ima mnogo stećaka i nekoliko grobova Samokovlija. Nismo sigurni da li to ima znaćenje.

Predanje je da smo se zvali rođacima sa crnogorskim plemenima preko Drine, ali to je najvjerovatnije bilo "pobratimstvo". Neki Žarkovići, od kojih je jedan bio visoki političar prije rata, su tvrdili da smo im rod, ali za to nema dokaza ni za ni protiv.

Pokušao sam amaterski uporediti svoj Y111 sa podatcima objavljenim na vašoj stranici, ali koliko vidim nema drugih Y4380, niti smo rod sa nekim. Ako neko ko je više kvalifikovan može potvrditi, bio bih zahvalan.
TMRCA je oko 1650 godina na Yfull.Imamo dvojicu Rusa ispod u stablu oznaceni Y4382 TMRCA oko 1450 godina iz Belogradske i Kaluzske oblasti.
https://www.yfull.com/tree/R-Y4380/