Аутор Тема: Етнички идентитет муслимана у БиХ  (Прочитано 8311 пута)

Ван мреже Hodidjed

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #140 послато: Децембар 30, 2021, 01:32:12 поподне »
https://ba.n1info.com/vijesti/n1-prva-tv-ekipa-koja-je-posjetila-bosnjake-u-madjarskoj-e-moj-orbane/

Ово је један интересантан интервју са Бошњацима у Мађарској које је први пута посјетила било која ТВ из бивше Југославије.

Иако у оквиру модерних етноконфесионалних идентитета, они службено спадају у оквир Хрватскога народа, јасно се у овом видеу може видјети какав народни наратив влада међу њима и какав се облик самосвјесности појавио. Успут речено, Мађари тај етнос данас зову, и увијек су га стриктно тако звали  "baranyai bosnyákok".

Све у свему, интересантан осврт на један дио народа средњовјековне Босне. Овај народ говори архаичном верзијом источнобосанског дијалекта штокавске варијанте.

„U Pečuhu ima sedam naselja gdje kažu za sebe da su Bošnjaci. Kažu da su katolici, iz Bosne, i pitaju: “Imamo li mi pravo na svoju matičnu domovinu koja se zove Bosna i Hercegovina? Na ovo pitanje netko treba da nam odgovori. Mi znamo odgovor. Ima li Bosna i Hercegovina neku obavezu brinuti se o tim ljudima? Ne financijski, to nam ne treba, ali u moralnom smislu – ima li Sarajevo, Tuzla, općenito Bosna i Hercegovina, neke obaveze da se brine o nama?“

"Bez obzira na bilo kakvu podršku iz BiH, pa i moralnu, bošnjačka zajednica u Mađaskoj ima sjajnu budućnost. U nju se sve više uključuju mladi koji žele pronositi bosansku tradiciju. Na to je profesor Đurok veoma ponosan:

Evo, radi primjera, ovo se dogodilo prije par dana. Studentica dolazi kod mene i ja kažem: ‘Šokice’, a ona kaže: ‘Ne, ne, ja sam Bošnjakuša’. Ja opet kažem: ‘Ne, vi ste Šokica’, a ona: ‘Ne, ja sam Bošnjakuša. Da li trebam išta osim toga kazati?’”
« Последња измена: Децембар 30, 2021, 01:41:02 поподне Hodidjed »

Ван мреже Небо_Сав

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 629
  • I-Y3120>I-PH908>I-BY93199
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #141 послато: Децембар 30, 2021, 03:35:03 поподне »

Ne bih sve generalizovao, Imocanine.

Mnogi ovdje su vodili i konkretnu raspravu nudeci svoje argumente koje takodjer uzimam u obzir. Posebno mislim i na one koji su zauzeli jasan stav da ja nigdje nisam trolao (makar ne namjerno) te da sam u vecini slucajeva nudio i postavljao dokaze (citate).


Радо читам,  Имоћанину и Ходидједу,  све што сте написали на овом форуму, чак и кад се не слажем (а то је врло често кад је у питању Ходидјед).  Генерално, потписао бих се под оно што су написали  Милош, драјвер, Драган Обреновић и Атлантише када је реч о овој теми. 
 Не смета ми, дакле, ваша перспектива. Сметају ми  методе којима се служите,  Ходидједе: Ви се из све снаге упирете да пронађете  недоследности  у историјским изворима, да их извучете из контекста, ставите их у други контекст а да затим обичним софизмима и вербалним егзибицијама  покушате   да их претворите  у аргументе за своје хипотезе.

 Овде  постоје два аспекта која су у основи целе расправе:
1. упорно релативизација националног идентита у прошлости  (генерално, а "напосе" Срба, посебно Срба у Босни),
2. став да је српски народ  творевина нечије прогапанде.     

Оба аспекта заслужују коментар:

- сама  расправа око  непостојања или постојања "националних идентитета" током средњег века и модерног доба није тако једноставна-  погледајмо "натукницу на википедији гледе  конституисања нација":
https://en.wikipedia.org/wiki/Nation
Цитат
Medieval nations
Susan Reynolds has argued that many European medieval kingdoms were nations in the modern sense except that political participation in nationalism was available only to a limited prosperous and literate class.[12]

Anthony Kaldellis affirms in Hellenism in Byzantium (2008) that what is called the Byzantine Empire was the Roman Empire transformed into a nation-state in the Middle Ages.

Azar Gat is among the scholars who argue that China, Korea and Japan were nations by the time of the European Middle Ages.[14]

Тако да покушај "prikazati suludost dokazivanja nekog sveobuhvatnog "nacionalnog" identiteta u srednjem vijeku koja prelazi staležne, regionalne i konfesijske okvire" није  неоповргљив. С друге стране,  расправа би била сасвим у реду када би смо разматрали ту тему генерално, у контексту европске историје у последњих неколико векова.  Узмимо само Немачку и Италију, Фихтеа или Ђузепе Мацинија, идеолога покрета "Младе Италије", "Младе Немачке", "Младе Пољске".... Вероватно је и "Млада Босна" имала узор у овим организацијама.  И ту би смо и могли сложити око многих ствари. Но, у контексту покушаја Ходидједа и "јалијских историчара" које помиње Атлантише такав став није став "разборитог човјека из региона" него је у служби новостворене  бошњачке идеологије. 

- Гледе јаке српске пропаганде (претпостављам  здруженим снагама  Филипа Вишњића и Васе Пелагића, узгред, обојица су  родом из Босне). Испада да су  Огилви, Сачи, Сакан и друга велика имена рекламног бизниса су, у ствари, ученици Васе Пелагића. Мит о "Америци као обећаној земљи" за европске имигранте је заиста  настао рекламом коју је платила америчка држава. Али, испаде да смо ми били пионири у овој области... Шта се ту може рећи - јесте, признајем, имали смо одсек за  пропаганду, бре, много пре других. 

Ван мреже ak

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 68
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #142 послато: Децембар 31, 2021, 09:11:21 поподне »
Generalno... primjecujem da cesto grijesite kada nekome ko se testirao, pa prilikom objave rezultata testa dodate informaciju npr.:

Meho Mehic, musliman I2a1

jer... ako napisete musliman to podrazumjeva svasta nesta, takodje, ako napisete Bosnjak to moze da podrazumjeva svasta nesta, ako napisete Musliman, ateista to takodje podrazumjeva svasta nesta

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13154
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #143 послато: Децембар 31, 2021, 09:18:41 поподне »
Generalno... primjecujem da cesto grijesite kada nekome ko se testirao, pa prilikom objave rezultata testa dodate informaciju npr.:

Meho Mehic, musliman I2a1

jer... ako napisete musliman to podrazumjeva svasta nesta, takodje, ako napisete Bosnjak to moze da podrazumjeva svasta nesta, ako napisete Musliman, ateista to takodje podrazumjeva svasta nesta

Када се поставља резултат неке породице, није толико важан појединац, колико резултат саме породице/рода. Дакле и код Срба може бити да конкретно тестирани не поштује славу и прославља Ноћ вештица, али му стоји одредница у виду славе, будући да је важан податак о пореклу предака. Исто тако и то муслиман означава "верско опредељење" предака. Ипак се бавимо пореклом породица западног Балкана, а не тренутним расположењем тестираног појединца.

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 627
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #144 послато: Децембар 31, 2021, 11:10:31 поподне »
Generalno... primjecujem da cesto grijesite kada nekome ko se testirao, pa prilikom objave rezultata testa dodate informaciju npr.:

Meho Mehic, musliman I2a1

jer... ako napisete musliman to podrazumjeva svasta nesta, takodje, ako napisete Bosnjak to moze da podrazumjeva svasta nesta, ako napisete Musliman, ateista to takodje podrazumjeva svasta nesta

Ви се прво договорите шта сте и реците нашим уредницима да следећи пут не погреше. А Небојша је исто врло лепо то објаснио.

Ван мреже ak

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 68
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #145 послато: Јануар 01, 2022, 03:10:29 поподне »
Када се поставља резултат неке породице, није толико важан појединац, колико резултат саме породице/рода. Дакле и код Срба може бити да конкретно тестирани не поштује славу и прославља Ноћ вештица, али му стоји одредница у виду славе, будући да је важан податак о пореклу предака. Исто тако и то муслиман означава "верско опредељење" предака. Ипак се бавимо пореклом породица западног Балкана, а не тренутним расположењем тестираног појединца.


Pero Peric, nepoznato, Srbin E-v13

Caus Causesku, nepoznato, Rumun R1a

itd itd, sve moze da se prevali ali Bosnjak nikako


Ван мреже ak

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 68
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #146 послато: Јануар 01, 2022, 03:14:47 поподне »
Ви се прво договорите шта сте и реците нашим уредницима да следећи пут не погреше. А Небојша је исто врло лепо то објаснио.

Zezas me... da se dogovorimo? Ko da se dogovori i sta?

Usput, gdje recimo na 23andme pise musliman? Takodje, kada se uzimaju podaci sa BDNK itd itd (cast izuzecima)

Nije to ok, mislim, na stranu strucnost, angazman i ogroman trud oko svega, ovo je jedna losa gesta sto se radi, sve je to ok kad je neznanje u pitanju, ali skroz druga stvar ako se radi maliciozno i potcjenjivacki
« Последња измена: Јануар 01, 2022, 03:21:01 поподне ak »

Ван мреже Zor

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1386
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #147 послато: Јануар 01, 2022, 03:40:39 поподне »

Pero Peric, nepoznato, Srbin E-v13

Caus Causesku, nepoznato, Rumun R1a

itd itd, sve moze da se prevali ali Bosnjak nikako

 Колико знам кад се објављују резултати стоји презиме, локација, религиозни афинитет (тј. код Срба и слава), резултат и то је то. Дакле у тој формулацији се и не спомиње етничка припадност.

Ван мреже Христифор

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 881
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #148 послато: Јануар 01, 2022, 03:58:26 поподне »
За Србе пише слава, за Хрвате пише католик, а за Бошњаке муслиман. Не треба непотребно драмити.

Ван мреже Malesevic

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 521
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #149 послато: Јануар 02, 2022, 06:59:46 поподне »
https://ba.n1info.com/vijesti/n1-prva-tv-ekipa-koja-je-posjetila-bosnjake-u-madjarskoj-e-moj-orbane/

Ово је један интересантан интервју са Бошњацима у Мађарској које је први пута посјетила било која ТВ из бивше Југославије.

Иако у оквиру модерних етноконфесионалних идентитета, они службено спадају у оквир Хрватскога народа, јасно се у овом видеу може видјети какав народни наратив влада међу њима и какав се облик самосвјесности појавио. Успут речено, Мађари тај етнос данас зову, и увијек су га стриктно тако звали  "baranyai bosnyákok".

Све у свему, интересантан осврт на један дио народа средњовјековне Босне. Овај народ говори архаичном верзијом источнобосанског дијалекта штокавске варијанте.

„U Pečuhu ima sedam naselja gdje kažu za sebe da su Bošnjaci. Kažu da su katolici, iz Bosne, i pitaju: “Imamo li mi pravo na svoju matičnu domovinu koja se zove Bosna i Hercegovina? Na ovo pitanje netko treba da nam odgovori. Mi znamo odgovor. Ima li Bosna i Hercegovina neku obavezu brinuti se o tim ljudima? Ne financijski, to nam ne treba, ali u moralnom smislu – ima li Sarajevo, Tuzla, općenito Bosna i Hercegovina, neke obaveze da se brine o nama?“

"Bez obzira na bilo kakvu podršku iz BiH, pa i moralnu, bošnjačka zajednica u Mađaskoj ima sjajnu budućnost. U nju se sve više uključuju mladi koji žele pronositi bosansku tradiciju. Na to je profesor Đurok veoma ponosan:

Evo, radi primjera, ovo se dogodilo prije par dana. Studentica dolazi kod mene i ja kažem: ‘Šokice’, a ona kaže: ‘Ne, ne, ja sam Bošnjakuša’. Ja opet kažem: ‘Ne, vi ste Šokica’, a ona: ‘Ne, ja sam Bošnjakuša. Da li trebam išta osim toga kazati?’”

Цитат
Иако у оквиру модерних етноконфесионалних идентитета, они службено спадају у оквир Хрватскога народа, јасно се у овом видеу може видјети какав народни наратив влада међу њима и какав се облик самосвјесности појавио. Успут речено, Мађари тај етнос данас зову, и увијек су га стриктно тако звали  "baranyai bosnyákok".

Звали су га Барањаски Бошњаци не по етничкој припадности, већ по месту порекла, које је и наведено у прилогу (Тузла и околина тј. Босна).
Тако и себе ти људи називају Бошњацима, као што се Буњевци називају Буњевцима, а одређени Хрвати некада раније су се декларисали као Шокци. Као што сам раније навео, свако треба да се изјасни у етничком смислу, како се и осећа и са тим нико нормалан не може да има проблем.

Оно што је проблем је нпр. приказ овог гробља као некакав континуитет који се надовезује на ову Катицу која се појављује у прилогу, а једно са другим немају везе јер како прилог каже, Катица тј. њени преци су стигли у Печуј пре XY година, а на гробљу почивају страдалници из Првог св. рату, чија је једина веза за Мађарском, то што су тамо страдали, а исто тако су могли да страдају у Галицији или на Изонцо-фронту и да буду сахрањени у Италији. Фино је што неко води рачуна о том гробљу и одржава га и то тако треба да буде. И занимљиво је свакако да се то прикаже и на телевизији, али у оном контексту који и јесте, а не овако истргнуто да би се направила некаква дневнополитичка прича контра Виктора Орбана јер то у некоме у Сарајеву у том тренутку треба.

 

Ван мреже Hodidjed

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #150 послато: Јануар 02, 2022, 09:10:51 поподне »
Звали су га Барањаски Бошњаци не по етничкој припадности, већ по месту порекла, које је и наведено у прилогу (Тузла и околина тј. Босна).
Тако и себе ти људи називају Бошњацима, као што се Буњевци називају Буњевцима, а одређени Хрвати некада раније су се декларисали као Шокци. Као што сам раније навео, свако треба да се изјасни у етничком смислу, како се и осећа и са тим нико нормалан не може да има проблем.

Оно што је проблем је нпр. приказ овог гробља као некакав континуитет који се надовезује на ову Катицу која се појављује у прилогу, а једно са другим немају везе јер како прилог каже, Катица тј. њени преци су стигли у Печуј пре XY година, а на гробљу почивају страдалници из Првог св. рату, чија је једина веза за Мађарском, то што су тамо страдали, а исто тако су могли да страдају у Галицији или на Изонцо-фронту и да буду сахрањени у Италији. Фино је што неко води рачуна о том гробљу и одржава га и то тако треба да буде. И занимљиво је свакако да се то прикаже и на телевизији, али у оном контексту који и јесте, а не овако истргнуто да би се направила некаква дневнополитичка прича контра Виктора Орбана јер то у некоме у Сарајеву у том тренутку треба.

Poenta cijele moje price nema veze sa grobljem, vec sa tim da se oni nazivaju Bosnjacima. Zato se i ovakav vid naziva "subethnicity" kada je jedan "narod" zbog nekih svojih karakteristika "zaseban" ali i spada pod okrilje sireg etnickog smila, u kojem su im Hrvati danas sigurno najblizi i cijeg su okrilja i dio. I nije poenta toliko kako su ih zvali Madjari, nego kako su oni nazivali sebe, i danas nazivaju. Ovo je ocigledno "nadgeografska" odrednica.

Ван мреже Malesevic

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 521
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #151 послато: Јануар 03, 2022, 09:01:11 пре подне »
Ево покушаћу још једном да појасим: У време када се дешавају ова исељавања у Печуј људи из Босне, израз нација нема значење које тај израз има данас.

у то време главну улогу играју географске одреднице (Предавац, Славонац, Рашанин, Книњанин, Далматинац, Бошњак и сл.) и када неко са простора А оде на страни простор Б онда га тамо углавном називају по томе одакле је дошао (има тога и данас). Узмите мало архиве прегледајте стара писма и списе из периода од пре 17-ог века и видећете да је то тако како сам написао. Ево ја сам скоро наишао на једног "Бошњака", кога из Беча шаљу у Загреб да провери неке ствари. На два места пошиљалац писма означава ту особу као Бошњака али не у смислу његовог етничког, него географског порекла. Да се код људи може развити из географске одреднице, национална то је такође врло нормално и чак честа појава. Погледајте пописе становништва из разних земаља Европе и видећете колико људи се изјашњава регионалном географском одредницом у националном смислу јер му је то ближе и природније, него нације као "глобални" именитељ. 

Катичини преци су у Угарску стигли са простора Тузле тј. Босне. Аутоматски су понели као група која је пристигла из Босне назив Бошњака и идентификовали су се тим (независно од данашњег значења ове речи која има потпуно другачију конотацију) до данашњег дана. Такође, преци поменуте Катице дошли су у Печуј као католици (а не како се овде у овом прилигу индиректно доводе у везу са исламом да би се направила вештачка веза са данашњим термином Бошњак) јер у време њиховог пресељавања апсолутно не постоји варијанта да су као муслимани могли да се преселе у Печуј (изузев да им се предак одмах по доласку на угарско тло покрстио али то је већ прилично мање вероватна варијанта).

Сума сумарум: Код Катице је термин Бошњакуша добио "надгеографско" значење у смислу да се њена породица идентификовала идентитетски са географском одредицном, као што је нпр. код неких других породица термин "Шокац" добио "надконфесионално значење". То Вам је иста генеза два различита термина.







 

Ван мреже ak

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 68
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #152 послато: Јануар 03, 2022, 07:20:51 поподне »
Ево покушаћу још једном да појасим: У време када се дешавају ова исељавања у Печуј људи из Босне, израз нација нема значење које тај израз има данас.

у то време главну улогу играју географске одреднице (Предавац, Славонац, Рашанин, Книњанин, Далматинац, Бошњак и сл.) и када неко са простора А оде на страни простор Б онда га тамо углавном називају по томе одакле је дошао (има тога и данас). Узмите мало архиве прегледајте стара писма и списе из периода од пре 17-ог века и видећете да је то тако како сам написао. Ево ја сам скоро наишао на једног "Бошњака", кога из Беча шаљу у Загреб да провери неке ствари. На два места пошиљалац писма означава ту особу као Бошњака али не у смислу његовог етничког, него географског порекла. Да се код људи може развити из географске одреднице, национална то је такође врло нормално и чак честа појава. Погледајте пописе становништва из разних земаља Европе и видећете колико људи се изјашњава регионалном географском одредницом у националном смислу јер му је то ближе и природније, него нације као "глобални" именитељ. 

Катичини преци су у Угарску стигли са простора Тузле тј. Босне. Аутоматски су понели као група која је пристигла из Босне назив Бошњака и идентификовали су се тим (независно од данашњег значења ове речи која има потпуно другачију конотацију) до данашњег дана. Такође, преци поменуте Катице дошли су у Печуј као католици (а не како се овде у овом прилигу индиректно доводе у везу са исламом да би се направила вештачка веза са данашњим термином Бошњак) јер у време њиховог пресељавања апсолутно не постоји варијанта да су као муслимани могли да се преселе у Печуј (изузев да им се предак одмах по доласку на угарско тло покрстио али то је већ прилично мање вероватна варијанта).

Сума сумарум: Код Катице је термин Бошњакуша добио "надгеографско" значење у смислу да се њена породица идентификовала идентитетски са географском одредицном, као што је нпр. код неких других породица термин "Шокац" добио "надконфесионално значење". То Вам је иста генеза два различита термина.

Nesta gledam... kontam, pa i ovo je pomak... :) prije se apriori govorilo da se Bosnjak pominje tek od '93... polako, vidjecemo kako vrijeme bude odmicalo sta ce biti ;)

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5147
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #153 послато: Јануар 03, 2022, 07:27:42 поподне »
Nesta gledam... kontam, pa i ovo je pomak... :) prije se apriori govorilo da se Bosnjak pominje tek od '93... polako, vidjecemo kako vrijeme bude odmicalo sta ce biti ;)

  ::)

Драмске паузе су дозвољене, али молим без исфорсиране драматургије. Сви знамо како ће то завршити "како вријеме буде одмицало".

Ван мреже ak

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 68
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #154 послато: Јануар 03, 2022, 07:31:43 поподне »
  ::)

Драмске паузе су дозвољене, али молим без исфорсиране драматургије. Сви знамо како ће то завршити "како вријеме буде одмицало".

Strpljen spasen

Ван мреже Белобог

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #155 послато: Март 08, 2022, 02:02:43 пре подне »
Нисам ја то ни схватио тако озбиљно. Само сам хтио скренути мало пажњу на површност синтагме “окупатори” и “издајице”. Суштински мислим да се овдје ради о проблему уклапанја националног или културолошког наратива у оквире религије која је изражено над-национална, над-родовска и над-сталежна. Сличан проблем имају на примјер Иранци. Како укомпонирати велику персијску повијест у модеран ирански идентитет без прекорачења исламских оквира?
Никако. Углавном зато што данашњи становници Ирана имају везе са античким Персијанцима таман колико и Банту црнци са викинзима.

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7252
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #156 послато: Март 08, 2022, 02:51:43 пре подне »
...зато што данашњи становници Ирана имају везе са античким Персијанцима таман колико и Банту црнци са викинзима.
Поређење је без икаквог смисла, јер поредиш популацију на једној територији у различитим временским оквирима са нечим што нема везе једно с другим ни у територији ни у времену, ни у популацији која је боравила било када на тој територији
« Последња измена: Март 08, 2022, 03:02:40 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1602
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #157 послато: Март 08, 2022, 06:58:57 пре подне »
Поређење је без икаквог смисла, јер поредиш популацију на једној територији у различитим временским оквирима са нечим што нема везе једно с другим ни у територији ни у времену, ни у популацији која је боравила било када на тој територији

Ето ти сад.

Јављам ти се.

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7252
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #158 послато: Август 17, 2022, 12:02:29 пре подне »

<a href="https://www.youtube.com/v/HlPmEJjabwE&amp;ab_channel=arsYenije" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/HlPmEJjabwE&amp;ab_channel=arsYenije</a>

Ван мреже Atlantische

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1943
  • G2a-FT221531
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #159 послато: Август 29, 2023, 09:05:40 поподне »
Прилог овој веома занимљивој и опуштајућој теми, а гледе најновијих токова развоја идентитета наше мухамеданске браће. Шехер Сарај'во од данас краси споменик краљу Твртку I Котроманићу. Ипак, сваки добронамерни и иоле упућенији човек примећује да на споменику фале неке кључне ствари, које би једном заинтересованом пролазнику или туристи подробније дочарали сву славу једне такве историјске личности. Приметно је да нису наведени пуно (хришћанско) име Стефана/Стјепана Твртка I Котроманића, као ни назив титуле којом се крунисао а која садржи име народа и земаља којима је владао.



''Заведени светским чудима, заборависмо на себе и на своје порекло." - М. Капор