Мислим да је то прилично нетачна дефиниција јер је Далмација доста различит појам у тим временима и данас. То оне који то не знају може да уведе у заблуду. Ево рецимо карте коју сам преузео са хрватске Википедије
Иако за то не постоје историјски извори, моја је пртпоставка да је под углом блиском 90 степени граница ишла од реке Цетине до границе
Савије и Секунде на север. То би одговарало релативно равномерној подели те области на два племена. Додуше због природе тока те реке тешко је утврдити која тачка је узета као референца за границу- да ли је у питању ушће или најисточнија тачка њеног тока?
То је више-мање у складу и са овом картом на којој је једина спорна област Имота, о којој је говорио колега Imoćanin.
Када смо већ код хрватске Википедије, нисам ни најмање сумњао да ћу тамо наћи неке генијалне изуме.
Наравно све то прате знанствене чињенице црно на бело:
Да, није реч о данашњој Далмацији, већ о Далмацији у границама које описује Порфирогенит или боље рећи о Далмацији како су је видели његови извори. Према његовом опису Хрватска се простире између Цетине, мора, Истре и "планина". После доласка Турака један део становништва са те територије је побегао на југ у приморске градове, острва и даље све до Италије, други део на северозапад данашње Хрватске, Градишће па чак и у Моравску и Словачку, а неки су и остали. Ако неки Загорац има заједничког претка са неким Задранином од пре око 1400 година, могуће је да је он потомак тих Хрвата који су из Далмације дошли у Панонију. Међутим ако имају заједничког претка од пре око 500 година, онда је вероватније да је потомак Хрвата који су побегли пред Турцима.
Треба имати у виду да је Порфирогенитово дело писано на основу више извора који потичу из различитих доба и са различитих простора. Неки можда из времена досељења, други ближи његовом добу. Имамо описе граница архонтија, спискове жупа и спискове градова ( према Тибору Живковићу тај списак одражава црквену организацију). Ти извори нису нужно из истог времена, а границе су се могле и мењати у међувремену.
Друго, тадашње познавање географије ових простора није било као данашње. Порфирогенит није имао прецизне топографске карте па да зна где се тачно налази свако брдо и речица, већ информације типа "од места А путује се на север два дана пешице до места Б ".
Тако да је вероватно информација из једног извора била да је Имота у саставу Хрватске, а из другог да се Хрватска граничи са Србијом у "планинама", из трећег да се граничи код Цетине и Ливна ( можда ово треба тумачити тако да се из Хрватске у Србију стизало преко Цетине и Ливна, али не преко Имоте).
Такође утисак је да су се временом жупе уситњавале. Травунија је прво била жупа, па је унапређена у архонтију. Тако је и Имота можда прво била део неке друге веће жупе, па тек онда посебна жупа. Ми данас под жупом подразумевамо плодно поље, али првобитно значење је било област под влашћу жупана.
О томе зашто Порфирогенит не убраја Дукљане у Србе писао сам на сада закључаној теми "Дукља и данашњи Црногорци":
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=6202.msg160620#msg160620 ,
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=6202.msg160622#msg160622 ,
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=6202.msg160626#msg160626 ,
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=6202.msg160846#msg160846 и
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=6202.msg160905#msg160905 .
Нигде се не спомиње да је Часлав проширио своју власт на суседне склавиније. Чак и у непоузданом "Летопису попа Дукљанина" он само обнавља државу својих предака која се распала.
О етничкој припадности обичног народа у раном средњем веку тешко је говорити јер је већина становника била неписмена и није оставила податке о томе како се "изјашњава". Оно мало писмених људи могло се наћи по дворовима и манастирима, па су своју етничку свест формирали или на основу тога у којој држави живе или на основу тога што су прочитали у некој прашњавој књизи.
Ако су Хрвати и Срби ( и евентуални неки Словени који не припадају њима) пре досељења имали различиту генетику, можда ће се једног дана распетљати ко је чији. Ако је пак једина разлика била у томе што су неки Словени прихватили власт једног владара, а други другог ( један од браће и сестара који су по једној верзији довели Хрвате се и зове Хрват) онда ће само знати одговор на питање: Ко нас завади?