Постоји теолошка аналогија између titulus ecclesiae и крстнога имена.
Помен-дан светца чијим именом је освештана цркве се је празновао ануално. Којим ће светцем бити освештана црква често је зависило од тога ко је подигао цркву. У тзв. Светом Римском Џарству је било тако да су моћни трговци морепловци посвештавали цркву св. Николи кога су сматрали заштитником морепловаца и трговаца, а имућан пастир-трговац подизао би цркву у име св. Георгија. Кићење њеким светачким заштитником био је расширен обичај у свакој инстиуцији (вјеројатно ради користи). Градови, правне институције, секуларни институти, војне јединице и братства, ордени, радне заједнице итд. сви су узимали њекога патрона "специјалиста" по том питању јер је оно придавало кредибилитет или повишавало морал радника и учестника.
Одатле и из начина живота и социјалнога уређења Срба вуче коријене оно што се данас зове "крстна слава".
Одати почаст светцу заштитнику је хришћанска традиција.
На који начин одати почаст је већ наслијеђе предхришћанско и ту се виде трази прасловијенске обредности.