Историја српског ваздухопловства почиње 24.12.1912, а Србија је била међу првих петнаест земаља на свету које су у састав својих армија увеле авионе, као и међу првих пет које су их употребљавале у борбеним дејствима. Прва размена ватре између два авиона у историји десила се 27.08.1914:
"...За потребе Прве армије са задатком извиђања борбених положаја основано је Аеропланско одељење на челу са пилотом Мидорагом Томићем. На повратку са једног таквог задатка 27. августа 1914, према селу Јевремовац, Томића је над Мишарским пољем напао аустроугарски авион, са којег је извиђач-стрелац отворио ватру из пиштоља. Како Томић није био наоружан, морао је да се спасава наглим понирањем. Ово је била - највероватније - прва размена ватре између два авиона у историји. У тим првим летовима често су се сусретали са аустроугарским авионима током којих су пилоти отварали ватру из револвера и карабина..."
Наредник Михајло Петровић (1884-1913), први српски војни пилот у току обуке, Француска 1912. Имао је међународну пилотску лиценцу ФАИ број 979 а српску број 1.
Разгледница из 1913. године. Поручник Милош Илић, поручник Живојин Станковић и наредник Миодраг Томић испред авиона Блерио XI у току Балканских ратова.
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D1%81%D1%80%D0%BF%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3_%D0%B2%D0%BE%D1%98%D0%BD%D0%BE%D0%B3_%D0%B2%D0%B0%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0