Грујић, Никољдан, Големо Село, Врање
Припада хаплогрупи R1b Z2103. Хаплотип је доста необичан, и за сада се може закључити само да је нека од тзв. "источних" грана, али тешко је рећи која.
Такође, ја немам податак од које је тачно фамилије тестирани...ако неко има више података нека се јави.
Овде ћу набројати породице из Големог Села које славе Никољдан и које су забележене у делу Ристе Николића: "Пољаница и Клисура" (истраживања вршена 1902. и 1903. године), можда се тестирани ако ово прати присети родовског надимка, па самим тим добијемо више информација о даљем пореклу:
"
Павлетовци или Бајандолци, Никољдан, познати су као „старовремци“. Неки кажу да су од њих и породица;
-
Гиздавкини.
-
Речперци нису сви од „једне крви“. Једни воде порекло од Лингура (влашки Цигани) за кога се преудала једна жена (Неда). И данас на њима старији људи запажају неке знаке њиховог порекла. Остали Речпарци су су прави потомци она два брата, што се и по њима познаје. Најпре су се звали
Метерци, односно Цигани, па су доцније названи Речпарци по некоме њиховом претку, деди Стојку – који је био „речпарин“, однсно сточни трговац. Има их 40 кућа, славе Никољдан.
-
Богдановци (по старом
Белчевци), славе Никољдан.
-
Бугарци, Никољдан, су из данашње југозападне Бугарске, где су убили кума и добегли у Големо Село. Због тога се, веле, у њиховој породици увек нађе неко сакато чељаде.
-
Ковачевци (Кржинци), Никољдан, су, по старом презимену
Веселинци, досељени из села Кржинаца код Владичиног Хана где имају рођаке. Побегли су због турског зулума.
-
Таратањци, Никољдан, су из Ушевца, одакле су побегли од Арнаута, који су им отели сестру и понели у Добрејанце. Деда Гмитар са браћом појури за Арнаутима и склони се у данашњу цркву Добрејенску, поред које је водио пут, којим су Арнаути пошли. Када су наишли, ови их нападну пушчаном паљбом, којом приликом су убили два Арнаута и девојку.
-
Шуманци, Никољдан, су из села Шумана,одакле су им дошли прадедови.
-
Цветковићи (Ђорђе), Никољдан, су из Добрејанца."