Скорашње поруке

Странице: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
Српски ДНК пројекат / Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Последња порука НиколаВук послато Април 22, 2024, 12:07:24 поподне »
Шћекић, Петковдан, Горње Заостро, Беране

Тестирани је урадио аутозомни тест код фирме Ancestry DNA и анализом његовог сировог аутозомног фајла је извучен податак о припадности хаплогрупи R1b-M269. Највероватније припада грани R1b-Z2705>FT49714 и роду Пипера, као и други тестирани Шћекић из Курикућа код Берана који је урадио тест на 23 STR маркера и још два њима сродна, нејавна резултата.
32
Историја и генетика / Одг: Илири
« Последња порука drajver послато Април 22, 2024, 11:48:23 пре подне »
С обзиром на његову позицију можемо га сматрати озбиљним индикатором али не и доказом. Међутим, непостојање његове хаплогрупе у археогенетском раду о Сардинији није доказ да та хаплогрупа није постојала.

У реду, одустајем од даље расправе. У праву си.
33
Историја и генетика / Одг: Илири
« Последња порука Кековац послато Април 22, 2024, 11:45:45 пре подне »
Озбиљне индиције? Један анонимни савремени тестирани?

С обзиром на његову позицију можемо га сматрати озбиљним индикатором али не и доказом. Међутим, непостојање његове хаплогрупе у археогенетском раду о Сардинији није доказ да та хаплогрупа није постојала.
34
Историја и генетика / Одг: Илири
« Последња порука drajver послато Април 22, 2024, 11:39:12 пре подне »
Мислим да овакав закључак не можемо донети. Можемо закључити да немамо чврст доказ већ само озбиљне индиције да су такве гране постојале у Бронзаном добу.

Озбиљне индиције? Један анонимни савремени тестирани?
35
Aрхеологија и археогенетика / Одг: The Genetic Origin of the Indo-Europeans / A genomic history of the North Pontic
« Последња порука НиколаВук послато Април 22, 2024, 11:33:39 пре подне »
Поставља се питање где је био "шрахбунд", који је према неким лингвистима обухватао палеобалканске и анадолске језике.

На шта овде конкретно мислиш?
36
Историја и генетика / Одг: Илири
« Последња порука Кековац послато Април 22, 2024, 11:32:37 пре подне »
Можемо дакле закључити да нема других Јамна хаплогрупа на Сардинији у Бронзаном добу? И да становништво у Нурагијском периду има 0% аутосомалне степске генетике. На неки чудан начин у овој индоевропској миграцији су учествовали само носиоци J2b-L283 и то након што су негдје претходно прошли својеврсно аутосомално чистилиште од степске генетике.

Мислим да овакав закључак не можемо донети. Можемо закључити да немамо чврст доказ већ само озбиљне индиције да су такве гране постојале у Бронзаном добу.
37
Хрватска - Република Српска Крајина / Одг: Етничко чишћење Срба у Хрватској
« Последња порука Malesevic послато Април 22, 2024, 10:11:09 пре подне »
Дотични је врло снисходљив према Хрватима, било да се говори о усташком викару Степинцу ("Степинац сигурно није одобравао злочин"), Јасеновцу ("у Србији постоји државни пројекат преувеличавања броја жртава Јасеновца") или нечем трећем, али кад треба да се бију жене (https://www.youtube.com/v/apo6aLdxCTo), у првим је редовима. Укратко, веома храбар човек.

Срби у Хрватској и окупираној Крајини немају чему да се надају са оваквим поличитким и верским вођама.

Владика Јован као и сви ми има своје позитивне и негативне стране. Он човек има своје одређене здравствене проблеме, али што се тиче његовог доприноса за Србе у Хрватској и генерално за српство кад би ми сви дали мали део тога што је он дао, не знам где би нам био крај. Требало би прво да мало посетите нпр. Пакрац, па манастир Јасеновац и видите шта је све доле урађено и то понајвише захваљујући владици Јовану.

Ја не знам чији је пројекат преувеличавање жртава у Јасеновцу, али да се преувеличава, преувеличава се и тиме се директно наноси штета српском народу и жртавам НДХ-а јер се другој страни као на тацни нуди могућност да на основу тог преувеличавања доводи у питање геноцид који је над Србима у НДХ почињен. И знам људе који у разговору отворено кажу да су свесни да наведене бројке жртава у Јасеновцу нису реалне, али да је то већ толико ушло у народ и у медије, да они једноставно не желе да уоште отварају ту тему. Међутим свако ко се бави научним радом, не може ту тематику да гледа из угла свакодневне политкике и српско-хрватског поткусуривања, већ има обавезу да укаже на нетачне и непотпуне информације.

Што се тиче ових навода Н1, не би то коментарисао. Оно што је чињеница је да сваки физички напад може да се пријави надлежним органима, како онима где се десио, тако и онима земље у којој осумњичени пребива.
38
Српски ДНК пројекат / Одг: Family Finder SNP резултати
« Последња порука НиколаВук послато Април 22, 2024, 09:39:58 пре подне »
Барић, католик   Дубровник, R1b-L51>U152>Z193>Y323092>PF4363

Дакле родови Мучибабића и Зимоњића су добили католичке рођаке из Дубровника. Не знам колико је често презиме Барић у Дубровнику, односно да ли их има више несродних или не, али можда најчувенији носилац овог презимена је српски/југословенски лингвиста и албанолог, Хенрик Барић.

https://sh.wikipedia.org/wiki/Henrik_Bari%C4%87
39
Генетика / Одг: Британски серијал "Who Do You Think You Are"
« Последња порука Sergio послато Април 21, 2024, 10:34:40 поподне »
Интересантан ВВС прилог из 1980. године.
Линк:
<a href="https://www.youtube.com/v/JcIneL26fZY" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/JcIneL26fZY</a>
40
Херцеговачки родови / Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Последња порука M_Glavonjic послато Април 21, 2024, 10:00:32 поподне »
Десети део:

ОДРЕЂИВАЊЕ ГОДИНЕ КАДА СУ СЕ ДЕСИЛИ ЗЛОЧИНИ НА ШТАВЊУ, ЦРКВИ У МЕЂУРИЈЕЧЈУ И КУМОВСКОМ ГРОБЉУ

У Ровцима постоји још једно предање, које нам верујемо може користити у одређивању јасног временског периода када су се десили злочини, да је Светог Стефана Пиперског протерао Војвода Иваниш Срезојевић из Трмања у Пипере и да се догађај десио 1660. године.

Предраг Т. Шћепановић је написао: „из Роваца потиче још једно предање, које је записао Драгиша П. Влаховић (1927). Оно је веома значајно за нас јер нам даје потврду да је Иваниш Радоњин Срезојевић доживио шездесете године XVII вијека.“ Влаховић је у свом делу написао да је Свети Стефан Пиперски дошао у сукоб са Војводом Иванишем Срезојевићем, око ливада које је користио и да је због тога протеран из Трмања. Предраг Т. Шћепановић даље наводи: „Тако каже ровачка легенда коју је записао Драгиша Ницовић-Влаховић. Она није без основа. Њену потврду налазимо у два записа из којих се изводи закључак да је Иваниш Радоњин Срезојевић био жив на Малу Госпојину (8.септембар, по старом календару) 1660.године.“

Предраг Т. Шћепановић даље наводи: „У „Алманаху“ Зетске бановине (од 1.маја 1931) пише да се Свети Стеван Пиперски упокојио мирно у Господу 20.маја 1697.године. „Његове мошти и сада почивају и чудесима многим прослављају Христа Бога и Божјег угодника Стевана“. По преселењу из Трмања, Стеван Бубуловић (касније прозван Свети Стефан Пиперски) је живио у селу Црнци у Пиперима читавих 37 година, што значи да га је бан Иваниш проћерао из Роваца 1660.године. О томе је писао професор богословије са Цетиња, Влајко Миров Влаховић, у „Гласу Црногорца“.“

Узимајући у обзир предање да је Свети Стефан Пиперски боравио у Трмању 7 година, закључујемо да је он ту боравио у периоду 1653. – 1660. година. Ако пођемо од предања Ровчана, да је Војвода Иваниш протерао Светог Стефана Пиперског из Трмања 1660. године, то значи да је то вероватно била последња година његове владавине. На основу Житија Светих које је писао Свети Јустин Поповић (где се такође помиње 1660. година као година када је Свети Стефан Пиперски напустио Трмање), може се закључити да су се сви ови догађаји и сва ова страдања дешавала у време боравка Светог Стефана Пиперског у Трмању, у Ровцима.

Узимајући ово у обзир, ако се вежемо за период боравка Светог Стефана Пиперског у Трмању у периоду од 1653. до 1660. године, постоји велика вeроватноћа да су се злочин на Штавњу, злочин над Срезојевићима у цркви у Међуријечју и злочин над Васојевићком децом десио у периоду после 1653. године, а пре 1660. године (оквирно од 1657. до 1660. године).

ИЗМЕШТАЊЕ ЦРКВЕ У МЕЂУРИЈЕЧЈУ

Црква свете Госпође у Међуријечју, у којој се десио првобитни злочин над породицом Млађена Срезојевића је неколико година након злочина који се збио над Срезојевићима у њој, као и злочина који се збио на Кумовском гробљу, премештена из села Међуријечје (Предраг Т. Шћепановић је рекао да се налази у делу села која се зове Госпођино поље) у село Мртво дубоко о чему постоји запис у књизи „Ровца етнолошка монографија“ од Мирка Барјактаровића. Било је више разлога за измештање цркве.

Црква је након изградње утврђења на Тари код Колашина (вероватно период између 1647. и 1651. године) постала изложенија Турцима, јер је била поред пута уз поток који се ту улива у реку Морачу. Самим тим су Ровчани сматрали да је богомоља на том месту изложенија Турцима и да је треба изместити.

Са друге стране не мање битан разлог, због кога је црква пренета је вероватно било и то што је народ сматрао да је црква оскрнављена, због злочина који су починили Васојевићи. Богомоља је по предању, које нам је пренео Предраг Т. Шћепановић пребачена иза греда, рука руци, камен по камен, 5km даље у село Мртво Дубоко, где и данас постоји. Одмах поред пута је изорана Велика Камена плоча, громада, за коју се сматра да је гроб неког битног Срезојевића (можда гроб Срезоја или Војводе Иваниша). Могуће је да је црква пренета и зато што је оштећена од ватре током освете Васојевића, али не постоји никакав запис да је црква била спаљена.
Странице: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10