84. Алексић, Игњатијевдан, Голо Брдо, Бијељина, J2b-M205>Y22059
Да кренем једним приједлогом/молбом практичне природе - не би било лоше да тестиране из ових општих акција, а који потичу са подручја за која су у току неке од појединачних акција у старту уврштавамо у те акције. Практичније је, ширем аудиторијуму је лакше стављање тих резултата у шири контекст, а чини ми се да никоме не штети.
Што се тиче самог Алексића, господин Томислав Перић у дјелу "Пучиле (прилози за монографију)" из 2008. године наводи: "Једна од старијих породица у Пучилама је породица Алексић. Најприје је овдје дошао Никола Алексић и оженио се Петром Лазић, званом Тојић. Доселили су из Херцеговине, али се не зна ближа локација." Даље он наводи детаљан родослов гране која и данас у Пучилама има потомство. Не помиње грану у Голом Брду. Потврђује да је слава Свети Калистрат. Нема, дакле, сумње у то да је изворна слава Алексића, који потичу из Пучила-Пухара Свети Калистрат. Даље, Радмила Кајмаковић наводи да више породица у Пучилама (такође их убраја међу најстарије) слави Светог Калистрата, помињући Пантиће, Весиће, Гајиће и Јовиће, а испуштајући Алексиће. Међутим, турски попис из 1850/51. године у Пучилама наводи 5 домаћинстава презимена Суботић, у којима налазимо Панту (Пантићи), Јована (Јовићи), Весу (Весићи), Гају (Гајићи) и Алексу (Алексићи). Све их, дакле, повезује презиме, које преводилац чита као Суботић. Шта више, Алекса је син Николе (име које се помиње у монографији о Пучилама), а његов син је Петар, рођен 1850, што се поклапа са предањем које је Александар прикупио од Алексића из Голог Брда. Очигледно је управо удовица овог Петра Алексића са синовима отишла у Голо Брдо, удавши се за Цацановића, те су њих двојица узели Игњатијевдан, као славу земље, а преслужују (у Семберији је такав израз) своју стару славу Светог Калистрата.
Баш јутрос сам, игром случаја, разговарао са господином Мирком Бабићем, дугогодишњим директором Музеја Семберије, о овој слави као ендемској појави везаној за Семберију (пренесеној, евентуално, у Мачву) и дошли смо до закључка да та слава сигурно није изворна, него да се ради о "завјету" неког од предака ових породица, или о неком битном догађају који му се десио на тај дан (избјегао смрт, добио насљедника, оздравио од тешке болести и сл).