Не волим да наводим новинске чланке у овом контексту, али овај је занимљив:
http://www.dnevno.rs/istorijski-zabavnik/zanimljivosti-iz-istorije/90656/tajna-srednjovekovne-srpske-drzave-evo-zasto-je-svaki-nemanjic-bio-stefan
Sveti Stedan bio je krsna slava dinastije Nemanjić i patron-zaštitnik svih vladara iz ove porodice. Njegov lik se nalazio na reversu vladarskog pečata kao i na bazi kovanica. Ovo je bio i razlog više da kraljevi iz dinastije Nemanjića pored svog imena dodaju i ime Stefan.
Тотално сам заборавио да се, поред живописа, овај светац јавља и на печатима и новцу Немањића. Мислим да ово још више оснажује претпоставку да није само владарски култ у питању.
Стефан (грч.
Στεφανοσ) као име значи "онај који је крунисан", Урош значи господар (мађ.
úr,- истина, мишљах да је Урош од латинског
rex, али изгледа да није), па је то
Стефан у Немањиће сигурно дошло неким политичким путем.
Појава лика Св. Стефана на новцу је смислена у оквиру култа који је светитељ имао у владарској породици.
Свети Стефан се јавља и на трима царским печатима:
Стефана Душана и
Стефана Уроша; на којима је представљен лик
Светога Стефана.
Charter: Serbian Royal Documents at the State Archives in Dubrovnik (1186-1479) 13490920 – Dušan 2
Charter: Serbian Royal Documents at the State Archives in Dubrovnik (1186-1479) 13570425 – car Uroš 1
Charter: Serbian Royal Documents at the State Archives in Dubrovnik (1186-1479) 13600929 – car Uroš

Овај култ слављења Светога Стефана после Немањића, заједно са осталим симболима и обичајима власти, преузимају и Котроманићи и Мрњавчевићи.
Краљ Твртко 2. 21. 1382. пише писмо Дубровчанима које почиње призивањем "
првомученика Христовог Стефана", коме у "
Жупи Драчевичкој на месту подесну" подиже град, коме даде име "
Свети Стефан".
Ево шта о култу Светог Стефана каже и Смиља Марјановић-Душанић у својој књизи
Владарске инсигније и државна симболика у Србији од XIII до XV века.
Тај светитељ (тј. Свети Стефан), популаран већ у Дукљи, постаје заштитник династије Немањића. Насликан као заштитник династије већ у Студеници на динарима типа матапана св. Стефан је рпредстављен како предаје заставу или копље/крст краљу Урошу I и његовим наследницима. Још пре Немањине владе његово име је узето за титуларно име рашких владара. Улога светог Стефана као заштитника династије и државе одгвовара његовој улози и у другим младим краљевствима средњовековне Европе. За склоп питања која нас овде занимају значајно је што ће владарско име Стефан постати трансдинастички израз претензија на српски престо (Стефан Лазар, Стефан Твртко, па и Стефан Вук). (стр. 157; референце 25-30)
Дакле, сумње нема да је у питању култ, и да се прославља у рангу крсне славе, али мислим да и даље немамо довољно доказа да бисмо тврдили како је ово била и породична слава Немањића, при том остајући сагласан са твојом констатацијом да тако нешто сигурно не би промакло Сави Немањићу, да то истакне на некој фресци, али можда промиче нама.
