Аутор Тема: Гафови у нашој кинематографији  (Прочитано 12297 пута)

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #60 послато: Мај 14, 2020, 10:29:06 поподне »
Слажем се, али ко овде пита за културу, овде је циљ свакако био више политички. Мислим да ово за широки круг гледалаца ипак није малигно, јер не може изазвати неке негативне последице у социјалном смислу. Гледалац је чуо ово Вранићево предавање, мало се осетио поносним због "школованих војсковођа" и није због тога изазвао никакав рат...

Не верујем да може бити погубно, али је поента да ће у такве изјаве у серији (које су иначе плод маште особе која није историчар) људи веровати више него у оно што пише у Историји за 5. разред. Просто је то та снага медија. То може да "смета" некоме ко научно приступа историјским догађајима. Али генерално се треба водити рачуна када се такви догађаји убацују у филмове, серије. Прихватљиве би биле неке мање корекције, уметничка слобода како неко рече, али не и потпуно изокренут сценарио уз констатацију (ако се не варам) да званична историја греши.

Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #61 послато: Мај 14, 2020, 10:32:11 поподне »
Није да се не слажем с тобом, али, с обзиром да ми дете завршава основну школу поприлично сам у току, историја се не бави само проучавањем писаних извора из прошлости, већ и различите друге грађе, попут остатака неписане материјалне културе (разне врсте грађевина, артефакта и сл), па на крају укључујући и предања и друге сличне неписане изворе.
Богами, мислим да се историја бави баш искључиво писаним изворима. Остацима материјалне културе бави се археологија, предањима етнологија (беше?). Е сад, не спорим да би уџбенике историје требало писати тако да се и резултати археологије рачунају, али баш предања...

Иначе, и мени је једно дете шести а једно осми разред, тако да "учим" историју пуном паром.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Ван мреже Vlax

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #62 послато: Мај 14, 2020, 10:34:42 поподне »
Сматрам да у нашој историји има толико догађаја који могу да побуде понос у нама, да нема потребе за оваквим конструкцијама. А како народ схвата ову причу може се видети у коментарима испод овог одломка на Јутјубу. Има оних који мисле да су то речи Војина Ћетковића, па му честитају што је рекао истину. Шта даље да причам.

Иначе, Небојша, свака част за чланак о Просјацима и синовима (Претпостављам да си ти аутор). Јесенас сам гледао серију и заиста је врхунска. Такође сам уочио негативан став према Југославији и жал за "Враном Јосипом", што вероватно и јесте реална слика тог времена и простора.

Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #63 послато: Мај 14, 2020, 10:40:03 поподне »
А кад се већ говори о овој серији, пошто је "кућа Вранића" у Борчу и пошто су неки моји рођаци учествовали у снимању, жељно сам је ишчекивао. Нисам баш одушевљен резултатом. Није лоше, разумем мотив и намеру писца, али је то некако све превише поједностављено, а глума је, на моменте, трагична. Или комична, зависи како се доживи.

А моја кућа се не види ни једном.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #64 послато: Мај 14, 2020, 10:48:47 поподне »
Мислим да квалитет нечега изостаје ако постоји нека тенденција (остварења која нису дело спонтаности писца или сценаристе, него у служби нечега). Па онда имамо укалупљене жанрове (повратак селу и правим вредностима, (Село гори..., "Мој рођак са села"..., први светски рат, период између два рата и жанр "криминал"). То су неки оквири у којима се креће наша кинематографија последњих деценија и зато нема култних остварења као за време СФРЈ...Без обзира што су поједине теме племените, оне обилују баналностима и претеривањима, што може у карикирање да одведе...Тада је само дело жртва тенденције да се нешто прикаже на одређени начин
« Последња измена: Мај 14, 2020, 10:56:01 поподне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #65 послато: Мај 14, 2020, 11:00:51 поподне »
Уколико се ради о пропагирању нечега, то мора да оде у баналност. Зато ниједан филм који је скорије снимљен на тему првог светског рата, не може по квалитету да приђе филму "Марш на Дрину", јер у време када је сниман, није било говора да постоји тенденција глорификације Србије из тог времена, и можда је управо зато ниво тог филма недостигнут за сва скорија остварења на ту тему. Зато што филм није тенденциозан...Кинематографија нам се озбиљно укалупила и поједноставила (у лошем смислу)
« Последња измена: Мај 14, 2020, 11:06:40 поподне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #66 послато: Мај 14, 2020, 11:10:32 поподне »
У том смислу бих рекао да је наша кинематографија у последње време-гаф (данас је на РТС1 био филм "Сабирни центар" и човек се присети шта значи гледати филм, где те свака и најсуптилнија реакција и најмањи гест било ког глумца привуче и прикује те за екран...а наравно и генијалан сценарио и ту онда се само "погађа у центар")
« Последња измена: Мај 14, 2020, 11:17:23 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Vlax

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #67 послато: Мај 15, 2020, 12:27:07 пре подне »
Још једна ствар која ми се није свидела у серији је, на моменте, патетичан однос према селу и односу град-село. Пада ми на памет сцена када се пореде свадба у граду и на селу, где је дијалог куме и младине сестре урађен по принципу "утук на утук", нимало спонтано. А то има везе и са овим о чему Душан пише.

И сам крај је некако неспретно урађен, делује као да је серија недовршена. Мада то је честа бољка наших новијих серија.

На мрежи Мића

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 524
  • R1b-PF7562
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #68 послато: Мај 15, 2020, 01:53:55 пре подне »
Сматрам да у нашој историји има толико догађаја који могу да побуде понос у нама, да нема потребе за оваквим конструкцијама. А како народ схвата ову причу може се видети у коментарима испод овог одломка на Јутјубу. Има оних који мисле да су то речи Војина Ћетковића, па му честитају што је рекао истину. Шта даље да причам.
Слажем се. Не може се Српство бранити долином јоргована . Тиме се пуца у сопствено стопало, јача уверење да се српском историјом не може бавити без митоманије.
"Превише интересовања, премало времена" И. Анђелковић

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #69 послато: Мај 15, 2020, 09:14:55 пре подне »
И сам крај је некако неспретно урађен, делује као да је серија недовршена. Мада то је честа бољка наших новијих серија.

Мислим да је режисер рачунао да ће се серија наставити, односно да ће се снимати нова сезона, али се од тога накнадно одустало због мањка финансијских средстава. Та последња епизода није била "планирано" последња.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10036
  • I2a S17250 A1328
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #70 послато: Мај 15, 2020, 10:20:10 пре подне »
Богами, мислим да се историја бави баш искључиво писаним изворима. Остацима материјалне културе бави се археологија, предањима етнологија (беше?). Е сад, не спорим да би уџбенике историје требало писати тако да се и резултати археологије рачунају, али баш предања...

Пази, то је у књизи за историју за пети разред, кад набрајају историјске изворе. Ту спадају материјални и нематеријални извори. У материјалне, поред писаних, спадају и сви други материјални остаци из прошлости (па су побројане разне ствари - од грађевина, преко оруђа, оружја, одеће, разних других предмета). А у нематеријалне усмена предања. Не могу баш да ти цитирам шта у књизи пише, али се одлично сећам. Ако се добро сећам књига је издање куће "Клет". Могу и да сликам кад ми књига буде при руци.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #71 послато: Мај 15, 2020, 10:30:57 пре подне »
Пази, то је у књизи за историју за пети разред, кад набрајају историјске изворе. Ту спадају материјални и нематеријални извори. У материјалне, поред писаних, спадају и сви други материјални остаци из прошлости (па су побројане разне ствари - од грађевина, преко оруђа, оружја, одеће, разних других предмета). А у нематеријалне усмена предања. Не могу баш да ти цитирам шта у књизи пише, али се одлично сећам. Ако се добро сећам књига је издање куће "Клет". Могу и да сликам кад ми књига буде при руци.

Сасвим је могуће да си у праву. Ја сам, пре пар година, приредио за објављивање на порталу Порекло један есеј Драгослава Срејовића "Искуства прошлости - поруке будућности". Тај рад је на мене оставио јак утисак, иако сам га први пут читао пре више од 20 година. Негде при почетку, у уводном делу који носи поднаслов "Археологија и историја", Срејовић каже: "Две науке које посебно трагају за том изгубљеном прошлошћу јесу историја и археологија. Историја тежи да је разоткрије помоћу писаних извора, а археологија – на основу људских рукотворина." И тако је мени та подела остала за навек.

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #72 послато: Мај 15, 2020, 12:19:56 поподне »
Сасвим је могуће да си у праву. Ја сам, пре пар година, приредио за објављивање на порталу Порекло један есеј Драгослава Срејовића "Искуства прошлости - поруке будућности". Тај рад је на мене оставио јак утисак, иако сам га први пут читао пре више од 20 година. Негде при почетку, у уводном делу који носи поднаслов "Археологија и историја", Срејовић каже: "Две науке које посебно трагају за том изгубљеном прошлошћу јесу историја и археологија. Историја тежи да је разоткрије помоћу писаних извора, а археологија – на основу људских рукотворина." И тако је мени та подела остала за навек.

Историчари се методолошки оспособљавају да тумаче само писане изворе, у које спадају стари списи и архивска грађа али и епиграфски извори (где се "укрштају" са археолозима и лингвистима), печати (сигилографија, опет делимично преклапање са археолозима), итд. Грађевине, гробови, оруђе, оружје, односно материјална култура у целини гледано је домен археологије.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2394
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #73 послато: Мај 15, 2020, 07:03:21 поподне »
И добро људи,након фине расправе,додјосмо ли до тога како је Мурат преселио на они свијет илити ахирет?Јели га Милош нафато на фору или је то ипак била мало организованија акција?Ја на жалост немам никакве уџбенике историје а не сеќам се ,на жалост,да су нас о боју учили у школи,осим кад је била битка и које учествово и томе слично...

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #74 послато: Мај 15, 2020, 07:34:20 поподне »
И добро људи,након фине расправе,додјосмо ли до тога како је Мурат преселио на они свијет илити ахирет?Јели га Милош нафато на фору или је то ипак била мало организованија акција?Ја на жалост немам никакве уџбенике историје а не сеќам се ,на жалост,да су нас о боју учили у школи,осим кад је била битка и које учествово и томе слично...

Нећемо никад сазнати засигурно како се то одиграло, али сам негде читао да је у питању увежбана тактика српске оклопне коњице, где су најспремнији витезови са најбољом опремом формирали клин који би се са бока устремио право на положај где се налазио непријатељски војсковођа, како би уз фактор изненађења и силином удара оклопне коњице обезглавили непријатељску војску и брзо завршили бој у своју корист. Претпостављало се да је исту тактику користио Стефан Лазаревић у Боју код Никопоља против крсташке војске (као турски вазал).
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #75 послато: Мај 15, 2020, 07:40:11 поподне »
Нећемо никад сазнати засигурно како се то одиграло, али сам негде читао да је у питању увежбана тактика српске оклопне коњице, где су најспремнији витезови са најбољом опремом формирали клин који би се са бока устремио право на положај где се налазио непријатељски војсковођа, како би уз фактор изненађења и силином удара оклопне коњице обезглавили непријатељску војску и брзо завршили бој у своју корист. Претпостављало се да је исту тактику користио Стефан Лазаревић у Боју код Никопоља против крсташке војске (као турски вазал).
Исто као и напад на центар бугарске војске на Велбужду, када је страдао бугарски Цар Михајило Шишман (вероватно су и тада познавали историју ратовања , пошто личи на битку између Александра Великог и Персијанаца, када је на сличан начин нападнут центар Персијанаца, тј. директно противнички  владар, тј. комадант)
« Последња измена: Мај 15, 2020, 07:47:33 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2394
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #76 послато: Мај 15, 2020, 08:02:55 поподне »
Нећемо никад сазнати засигурно како се то одиграло, али сам негде читао да је у питању увежбана тактика српске оклопне коњице, где су најспремнији витезови са најбољом опремом формирали клин који би се са бока устремио право на положај где се налазио непријатељски војсковођа, како би уз фактор изненађења и силином удара оклопне коњице обезглавили непријатељску војску и брзо завршили бој у своју корист. Претпостављало се да је исту тактику користио Стефан Лазаревић у Боју код Никопоља против крсташке војске (као турски вазал).
Ово неодољиво подсеќа на она што је Враниќ испричо у задњој епизоди.

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2394
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #77 послато: Мај 15, 2020, 08:12:53 поподне »
Од кад је ратовања мора бити и неке тактике па све и да је и најпримитивнија,то је ,надам се,јасно.А сад градити историју на миту ми никад неќе бити јасно,осим ако нас они који креирају историју не држе за будале,што није искључено а можда смо и заслужили да нас тако третирају.И тако нам је генерално,не само апропо косовског боја.Видеќу кад надјем ову књигу што ми Небојша препоручи,хоќу ли се мрднути мало...

Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #78 послато: Мај 15, 2020, 08:56:42 поподне »
У овом случају, остаје само мит. Османлијска верзија догађаја је највероватније чиста пропаганда, с вероватно и она, чини ми се, фирентинска.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2394
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #79 послато: Мај 15, 2020, 09:19:10 поподне »
У овом случају, остаје само мит. Османлијска верзија догађаја је највероватније чиста пропаганда, с вероватно и она, чини ми се, фирентинска.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Опрости ми на неупуќености,ако би мого да појасниш те двије верзије.Ја знам само за ову српску а она је очигледно фарсична