На овој теми можемо продискутовати о томе колико су неки закључци Владислава Скарића тада били исправни. Данас када имамо и днк резултате лакше је направити ту паралелу.
Рад је иначе чисто кабинетски, па га тако и треба схватити. Иако је повезивање на основу топонима некада непоуздано, чини се да је Шкарић ипак код неких родова био јако близу, или чак сасвим погодио даље порекло.
Подсећања ради, аутор је на основу живе традиције српског становништва Крајине о пореклу из Старе Херцеговине/Старе Србије, покушао да пронађе везу са овим крајевима на основу сличних топонима, презимена, крсних слава, итд.
Скарић се фокусирао пре свега на топониме са специфичнијим именом. Исто важи за презимена и славе.
Везе на основу сличног/истог презимена нису сасвим поуздане, што се може можда видети на примеру Вукобратовића из Крајине. Конкретно Скарић за њих мисли да би могли бити од Вукобратовића из Зубаца. Иако су и Вукобратовћи и Зупци (највећим делом) I2-PH908, чини се да веза не псотоји.
Занимљиво је повезивање родова који славе ретку славу Св. Ватроломеј (предњаче Кецмани) са једном херцеговачком породицом из околине Грахова са истом славом. Овде би генетика евентуално могла дати одговор.
За Рориће из околине Гламоча, Скарић верује да долазе из околине Невесиња где постоји топоним са сличним именом. Ово је можда занимљиво за крајишке породице које славе Марковдан (I2-CTS10228).
Дрљаче, Св. Трифун (исти род са Бигама, R1a-Z92), аутор проналази на западу Србије и то са истом славом. Није сигурно да ли је у питању скорашња веза, или нешто друго.
За Мацуре, Аранђеловдан, I1-Z63, аутор сматра да су из Братоножића.
За Кричке J2b1, каже да су од Крича из Потарја.
Има још занимљивих родова, па у наредном периоду можемо поменути још неке од њих...
Поријекло православнога народа у сјеверозападној Босни (В. Скарић, Гласник Земаљског музеја, 1918)