Аутор Тема: Свети Немањићи  (Прочитано 15355 пута)

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9662
  • I2a S17250 A1328
Одг: Свети Немањићи
« Одговор #80 послато: Јун 13, 2022, 04:53:28 поподне »
Један не тако познати Немањић - Растко Вуканов:





"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Ješo

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 131
  • Праотац: Нoвaк Т. П. Jeшић (1797.–1853.)
    • Kotraža sajt
Одг: Свети Немањићи
« Одговор #81 послато: Јул 16, 2022, 12:49:23 поподне »
Mislim da sam došao do porekla majke srpskog kneza Stefana Nemanje (1113-1200). Do ovog zaključka sam došao ove godine, pre nekog izvesnog vremena, a to saopštavam i ovde...

Delo - Gesta regum Sclavorum (1300. god.) - koje je sačinjeno od 47 glava, a u svega 16 je uglavnom upisana istorija, dok se u ostalim nalazi mahom fikcija i anahronizmi (Tibor Živković u svom delu gotovo sve objasnio.), u jednoj svojoj glavi kaže jedan veoma zanimljiv podatak...
Naime u 45. glavi ovog dela, kaže se: ...Dragihna, pak, sa svoja četiri sina, Prvošem, Grubešom, Nemanjom i Sirakom izvuče se i pobegne u Drač...
U ovoj glavi delo govori o drugoj vladavini Đorđa Bodinovog, kralja Zete (1114-1118 i 1125-1131) i njegovom konačnom padu.

U gore citiranoj rečenici se pominju Dragihna, sin Branislava, sina Radoslavljeva i unuka Stefan Vojislavljeva, (knez Zete 1016-1048) i brat Kočapara (Gostibor), Grubeše i Gradihne, kraljeva Zete i srpski knez Stefan Nemanja sa bratom Strahimirom i bratancem Prvoslavom Prvošem Tihomirovim. Grubeša, Kočaparov, Gradihnov i Dragihnov brat i jedan od kraljeva Zete, je protiv Đorđa Bodinovog ratovao dva puta. Prvi put 1118., kad je došao na vlast i drugi put kad je poginuo 1125. godine, kada se Đorđe Bodinov vratio na vlast, a kako je konfuzni nadbiskup dukljanski pomalo pomešao bojeve iz 1125. i 1131. godine, već 6 godina mrtvi Grubeša je 1131. godine zbacivao Đorđa Bodinovog sa bratom Dragihnom... Ukratko, Branislavljevi sinovi, Grubeša, Gradihna, Dragihna i Dragilo su ratovali protiv Bodinovog sina Đorđa, sa ciljem da ga zbace i da su se braća podržavala u svim bojevima i da je Grubeša greškom upisan kao učesnik u boju u kom je najzad Đorđe Bodinov i zbačen.

Otkuda su Stefan Nemanja i njegova braća bili sinovi zetskog princa Dragihne Branislavljevog? Nisu bili sinovi, ali veoma moguće je da su Kočapar, Grubeša, Gradihna, Dragihna i Dragilo bili rođeni ujaci njima i da su oni, kao mladići 18-25 god. starosti, pomagali preživelim ujacima u zbacivanju kralja Đorđa, sina kralja Bodina (najverovatnije Božin) i unuka kralja Mihaila.
Pored rođenja u Zeti, izgleda, po svoj prilici za sada, da je matrilinearni deda Stefan Nemanje bio Branislav, pradeda Radoslav, a čukundeda knez Stefan Vojislav, ispada da je Radoš Ljušić u pravu oko toga da je matrilinearni potomak kneza Stefan Vojislava.

Ван мреже Malesevic

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 342
Одг: Свети Немањићи
« Одговор #82 послато: Август 04, 2022, 12:02:56 поподне »
Mislim da sam došao do porekla majke srpskog kneza Stefana Nemanje (1113-1200). Do ovog zaključka sam došao ove godine, pre nekog izvesnog vremena, a to saopštavam i ovde...

Delo - Gesta regum Sclavorum (1300. god.) - koje je sačinjeno od 47 glava, a u svega 16 je uglavnom upisana istorija, dok se u ostalim nalazi mahom fikcija i anahronizmi (Tibor Živković u svom delu gotovo sve objasnio.), u jednoj svojoj glavi kaže jedan veoma zanimljiv podatak...
Naime u 45. glavi ovog dela, kaže se: ...Dragihna, pak, sa svoja četiri sina, Prvošem, Grubešom, Nemanjom i Sirakom izvuče se i pobegne u Drač...
U ovoj glavi delo govori o drugoj vladavini Đorđa Bodinovog, kralja Zete (1114-1118 i 1125-1131) i njegovom konačnom padu.

U gore citiranoj rečenici se pominju Dragihna, sin Branislava, sina Radoslavljeva i unuka Stefan Vojislavljeva, (knez Zete 1016-1048) i brat Kočapara (Gostibor), Grubeše i Gradihne, kraljeva Zete i srpski knez Stefan Nemanja sa bratom Strahimirom i bratancem Prvoslavom Prvošem Tihomirovim. Grubeša, Kočaparov, Gradihnov i Dragihnov brat i jedan od kraljeva Zete, je protiv Đorđa Bodinovog ratovao dva puta. Prvi put 1118., kad je došao na vlast i drugi put kad je poginuo 1125. godine, kada se Đorđe Bodinov vratio na vlast, a kako je konfuzni nadbiskup dukljanski pomalo pomešao bojeve iz 1125. i 1131. godine, već 6 godina mrtvi Grubeša je 1131. godine zbacivao Đorđa Bodinovog sa bratom Dragihnom... Ukratko, Branislavljevi sinovi, Grubeša, Gradihna, Dragihna i Dragilo su ratovali protiv Bodinovog sina Đorđa, sa ciljem da ga zbace i da su se braća podržavala u svim bojevima i da je Grubeša greškom upisan kao učesnik u boju u kom je najzad Đorđe Bodinov i zbačen.

Otkuda su Stefan Nemanja i njegova braća bili sinovi zetskog princa Dragihne Branislavljevog? Nisu bili sinovi, ali veoma moguće je da su Kočapar, Grubeša, Gradihna, Dragihna i Dragilo bili rođeni ujaci njima i da su oni, kao mladići 18-25 god. starosti, pomagali preživelim ujacima u zbacivanju kralja Đorđa, sina kralja Bodina (najverovatnije Božin) i unuka kralja Mihaila.
Pored rođenja u Zeti, izgleda, po svoj prilici za sada, da je matrilinearni deda Stefan Nemanje bio Branislav, pradeda Radoslav, a čukundeda knez Stefan Vojislav, ispada da je Radoš Ljušić u pravu oko toga da je matrilinearni potomak kneza Stefan Vojislava.

Чини ми се да Ваша сазнања заснивате пре свега на претпоставкама које историјски не могу да се провере и не заснивају се на неком опипљивом историјском материјалу, него на слободној интерпретацији. Наука не може тачно да дефинише ни Завиду као историјску личност, а о његовој жени и да не говоримо. Поздрав.