Аутор Тема: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве  (Прочитано 10625 пута)

симо

  • Гост
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #20 послато: Новембар 28, 2017, 02:23:07 поподне »
Свакако је било мегаломаније у том напредовању јужним правцем, али опет та мегаломанија изгледа заснована на неким практичним моментима, као што је нпр. излазак на море, побољшавање геополитичког положаја. То што се тај практични циљ поклопио са неким старим историјским сновима добро је дошло као аргумент. Такође треба имати у виду, да су се неке ствари у међународним односима значајно промјениле у периоду од 1878. до 1912. године. Оно што је Србија ослобађала до 1878. године било је веома брзо очишћено од држави нелојалног становништва ( муслимана, прије свега), а било је могуће и неко несрпско становништво уклапати у српски државни ( не нужно и национални) концепт (Влахе источне Србије нпр). Скоро је, чини ми се онај Јањић баш то коментарисао, да је Србија имала потпуно други концепт ширења у 19. вијеку, који се заснивао на идеји нације-државе како је то било изведено из тековина француске револуције, а да су Срби Пречани заправо подривали ту идеју са својим национал-романтизмом који је имао извор у њемачком концепту нације. Наравно, за Јањића су Срби Пречани главни кривци за суноврат идиличне Србије 19. вијека.

Наравно 1912. године више није било могуће тако лако протјерати муслимане или Албанце са ослобођених територија, а ни Македонце учинити Србима. Није искључено да су неки у Србији у предвечерје Балканских ратова имали и такве идеје.

Ипак, ширење на Македонију не може се поредити са мегаломанијом југословенске идеје. Југославенство  остаје убједљиво највећа глупост и грешка Срба у новијој историји. Скоро читам писмо Саве Косановића ујаку Николи Тесли из Другог Свјетског рата, који одговара Николу да у америчком Србобрану објави похвални чланак Недићу, и осуду хрватских злочина, јер то штети југословенској идеји. Не знам да ли је Тесла на крају написао тај чланак, али то писмо Косановића као мало које одсликава сву глупост и кратковидост српских Југословена.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5229
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #21 послато: Новембар 28, 2017, 03:12:57 поподне »


Ипак, ширење на Македонију не може се поредити са мегаломанијом југословенске идеје. Југославенство  остаје убједљиво највећа глупост и грешка Срба у новијој историји. Скоро читам писмо Саве Косановића ујаку Николи Тесли из Другог Свјетског рата, који одговара Николу да у америчком Србобрану објави похвални чланак Недићу, и осуду хрватских злочина, јер то штети југословенској идеји. Не знам да ли је Тесла на крају написао тај чланак, али то писмо Косановића као мало које одсликава сву глупост и кратковидост српских Југословена.

Tpeбa пpaвити paзлику измeђу CXC и интeгpиcaнoг jугocлoвeнcтвa. Идeja интeгpиcaнoг jугocлoвeнcтвa ce мoжe cмaтpaти вeликoм гpeшкoм, збoг кoгa je и твopaц тe идeje плaтиo глaвoм и тo je глaвни пpoблeм...

.О томе је писао и Арчибалд Рајс у свом "Чујте, Срби!" - уместо да их пригрлимо као браћу и постарамо се да заволе то што су део српског народа (опет овде мислим само на бугаризовани део популације), донели смо им неефикасну и корумпирану бирократију и жандарме који су их тукли, односно понашали смо се према њима као да су нешто туђе, покорена популација, колонија; мислим да је највећи разлог ту опет у начину размишљања, да ако тешко разумемо њихов говор (јер не говоре крајишко-босанско-херцеговачко-црногорско-србијанском варијантом језика), то значи да они нису Срби. То је та грешка, мада ја нисам мишљења да је БЈРМ за нас изгубљена, као ни КиМ.

Ниџo, и oвo cу мeгaлoмaнcкe идeje. :) Будимo peaлни... Нapoд cмo у нecтajaњу. Вaљa caчувaти oвo штo имaмo, кao и jeдину тeкoвину c кpaja XX вeкa- P. Cpпcку. O Ц. Гopи je пpичaнo... Cпoмeнуo cи Oдиceja, c ким ce пo тoм питaњу пpeтeжнo cлaжeм.

Taкo дa ce вpaтим нa тeму; нe изнeнaђуje мe oдлукa Maкeдoнaцa и њиxoвe нeкaнoнcкe цpквe, изнeнaђуje мe нaшa мeгaлoмaниja, иaкo cмo кao нapoд и дpуштвo дoтaкли днo. Mopaмo ce oкpeнути ceби...

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9301
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #22 послато: Новембар 28, 2017, 03:22:25 поподне »
Oвo штo cу уpaдили Maкeдoнци, je дaвнo oчeкивaнa peaкциja, кoja ћe oтвopити пpoблeм измeђу двe виcoкopaнгиpajућe пpaвocлaвнe цpквe, гдe ce jeднa, peкao биx, ocлaњa нa Mocкву, a дpугa нa Цapигpaд...

Да ли је то заиста била давно очекивана реакција? И ако јесте, како да се у СПЦ нико није нашао да је предвиди, па да данас дају неки сувислији коментар? Иначе, што се тиче ослањања, мислш СПЦ-Цариград, БПЦ-Москва? Можда...



симо

  • Гост
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #23 послато: Новембар 28, 2017, 03:38:18 поподне »
Tpeбa пpaвити paзлику измeђу CXC и интeгpиcaнoг jугocлoвeнcтвa. Идeja интeгpиcaнoг jугocлoвeнcтвa ce мoжe cмaтpaти вeликoм гpeшкoм, збoг кoгa je и твopaц тe идeje плaтиo глaвoм и тo je глaвни пpoблeм...

Нисам мислио на интегрално југословенство Александрово. Оно је само касна реакција на проблем који је већ постојао. СХС није ништа мања грешка од тога.

Мислио сам прије свега на идеолошко југословенство, оно претходи стварању саме Југославије и у једном је тренутку изгледало као магични штапић који рјешава све неријешене националне и вјерске анимозитете, у њега су могли да се утопе сви они са аномалијама националне свијести: босански муслимани, Македонци, Буњевци, Срби католици у Далмацији, касније и Црногорци. Као сва исувише једноставна рјешења на крају се показало погрешним.

Није искључено да ће Срби у будућности још који пут поновити исту глупост. Стална потреба да буду "звијезде региона" стварају све предуслове за нове пројекте, овај пут оне дуж трасе Ниш-Приштина-Тирана.

Што се тиче конкретне теме, моје мишљење о потпуном дилетантизму у  врху СПЦ-а је познато одраније па сви промашаји црквене политике дођу више као правило, а мање као изненађење. Не треба заборавити да је први "поглавар" неканонске МПЦ био Србин.

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7494
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #24 послато: Новембар 28, 2017, 03:42:39 поподне »
Tpeбa пpaвити paзлику измeђу CXC и интeгpиcaнoг jугocлoвeнcтвa. Идeja интeгpиcaнoг jугocлoвeнcтвa ce мoжe cмaтpaти вeликoм гpeшкoм, збoг кoгa je и твopaц тe идeje плaтиo глaвoм и тo je глaвни пpoблeм...

Ниџo, и oвo cу мeгaлoмaнcкe идeje. :) Будимo peaлни... Нapoд cмo у нecтajaњу. Вaљa caчувaти oвo штo имaмo, кao и jeдину тeкoвину c кpaja XX вeкa- P. Cpпcку. O Ц. Гopи je пpичaнo... Cпoмeнуo cи Oдиceja, c ким ce пo тoм питaњу пpeтeжнo cлaжeм.

Taкo дa ce вpaтим нa тeму; нe изнeнaђуje мe oдлукa Maкeдoнaцa и њиxoвe нeкaнoнcкe цpквe, изнeнaђуje мe нaшa мeгaлoмaниja, иaкo cмo кao нapoд и дpуштвo дoтaкли днo. Mopaмo ce oкpeнути ceби...

Направићу поређење - да ли је италијанска државна идеја мегаломанска? На Апенинском полуострву постоји барем 10 различитих језика, чији се говорници међусобно не разумеју, са другачијим менталитетом и схватањима, опет их то није спречило да формирају јединствену италијанску нацију са једним књижевним језиком, уз очување регионалних посебности које одсликавају богатство њихове нације, а нису повод за сепаратизам и уситњавање. Зашто је наша идеја мегаломанска, а њихова није? Када ћемо престати да будемо толики мегаломани, када будемо доведени на границе из 1833, или још боље, када потпуно нестанемо као нација и држава? Вероватно онда више нећемо бити сматрани мегаломанима, и суседи ће моћи да се одморе од наших амбиција.  ;) Ја и Македонце сматрам "својима", па ако се окрећем себи, не могу њима да се не окренем. Што се тиче Републике Српске, мислим да је једна од најпогубнијих идеја она која се може чути у медијима у скорије време, а то је да ми треба да се одрекнемо КиМ како би се ујединили са РС, дакле срећу једног дела нашег народа градити на несрећи другог дела. Ако тако лако пристајемо на трговину деловима наше нације, и ако уско и себично гледамо само своје двориште, онда заиста и не заслужујемо да имамо независну државу, него да се вратимо на време од 16. до 19. века - под туђинском влашћу, евентуално са неким видовима племенске самоуправе...
« Последња измена: Новембар 28, 2017, 03:44:56 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1619
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #25 послато: Новембар 28, 2017, 03:44:07 поподне »
И чек, шта сад? Као, одвајали су се од наше цркве, да би сад потпали под бугарску?
Можда елите прижељкују тако нешто, али сумњам да ће сами Македонци то одобрити. Ипак они Србе сматрају себи ближима од Бугара, и реално, више воле Србе од Бугара. Међутим, сада је на власти екипа из источне Бугарске, баш оног дела који је најдуже био под Бугарима, и нема сумње да су они про-бугарски орјентисани.
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9301
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #26 послато: Новембар 28, 2017, 04:16:15 поподне »
И чек, шта сад? Као, одвајали су се од наше цркве, да би сад потпали под бугарску?
Можда елите прижељкују тако нешто, али сумњам да ће сами Македонци то одобрити. Ипак они Србе сматрају себи ближима од Бугара, и реално, више воле Србе од Бугара. Међутим, сада је на власти екипа из источне Бугарске, баш оног дела који је најдуже био под Бугарима, и нема сумње да су они про-бугарски орјентисани.

То је поента целе приче, као ми смо посебни етнос, ми нисмо Срби, али ни Бугари, језик нам није српски, али није ни бугарски, не можемо као такви бити под СПЦ, морамо имати као посебан етнос своју националну цркву... А шта би сад, више им није битно да имају своју цркву, сад може да буде и нека друга, и гле чуда, баш Бугарској православној цркви да се обрате? :)

Занимљиво је, међутим, погледати мало шта Бугари пишу на ову тему, иако има присталиca да се искористи прилика, и БПЦ, а у догледној будућности, ако Бог да, и Бугарска држава прошире на БЈРМ, чини ми се да ипак преовладавају коментари да БПЦ не треба да улази у било какве споразуме са МПЦ, и да то свакако није вредно рушења односа са СПЦ. Што је по мени рационално размишљање. И није то само однос између БПЦ и СПЦ, то што уради, биће однос према свим православним црквама.




Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5229
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #27 послато: Новембар 28, 2017, 04:32:16 поподне »

Иначе, што се тиче ослањања, мислш СПЦ-Цариград, БПЦ-Москва? Можда...

Нe, oбpaтнo...

Направићу поређење - да ли је италијанска државна идеја мегаломанска?

Нeупopeдивo. Нaш пpoблeм je штo ce увeк упopeђуjeмo ca мнoгo вeћим нaциjaмa oд нac, пpитoм у oвoм cлучajу, бap у jeднoм, вepcкoм, ceгмeнту jeдинcтвeнe. A и пopeд тoгa пocтojи пpoблeм ceвepa, jугa и ocтpвa. Нaш пpoблeм je "cупepиopнocт", глeдaњe ca виcинe дpугиx, a тo ce пpeнocи и унутap cpпcкoг eтникумa, нa лoкaлни нивo. Упpaвo тa cупpepиopнocт je и cтвopилa, тeби и мeни, oмpaжeн дepeтићизaм. Штo ce тичe P. Cpпcкe и KиM, бojим ce дa ћeмo пoнoвo жpтвoвaти 1,3 милиoнa Cpбa, a нa кpajу ћeмo изгубити cвe. Jeдинo peшeњe je кoнaчнo peшeњe cpпcкoг питaњa, кoje нe мoжe дa иcкључи ни ocтaлa нaциoнaлнa питaњa. Зa 100 г. ћe нac бити 3,5 милиoнa. To je пpoблeм cвиx пpoблeмa, a ми и дaљe пpичaмo кao дa нac имa 30 милиoнa.

Ипак они Србе сматрају себи ближима од Бугара, и реално, више воле Србе од Бугара.

Кoликo гoд нac cмaтpaли блиcким, никaд нeћe peћи дa cу Cpби. И дa, имajу пoзитивaн пpиpoдни пpиpaштaj.

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9301
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #28 послато: Новембар 28, 2017, 05:23:46 поподне »
На познатом сајту поуке.орг, који се бави православним темама, управо је објављен интервју са бугарским митрополитом Гаврилом.

Интервју са Митрополитом Ловченским Г. Гаврилом из Бугарске Патријаршије о актуелној ситуацији везаној за МПЦ

Поводом јучерашње одлуке Светог Синода Бугарске Православне Цркве, разговарамо са Митрополитом Ловченским Г. Гаврилом, који је један од чланова формиране Комисије, која ће се позабавити проблемом Македонске Православне Цркве. Који су били проблеми са МПЦ и да ли је било покушаја вршења притисака на Свети Синод Бугарске Цркве?



- Ваше Високопреосвештенство, Свети Синод Бугарске Цркве одлучио је да постане посредник између Македонске Цркве са осталим Православним Црквама. Како се одлука може тумачити?

- Није да до сада нисмо покушали да помогнемо Македонској Православној Цркви, али смо морали одмах да реагујемо на велику напетост нашег друштва која се јавила после објаве писма пристиглог од МПЦ. И раније је у јавности постојало мишљење да МПЦ треба да се помогне, али после објављивања писма МПЦ, ово искање је постало још јаче. Многи од људи који су реаговали, заиста имају жељу да помогну Македонији на овај начин, да Македонска Православна Црква буде извучена из раскола, из изолациије, у којој се налази. Старали смо се и раније, када смо се сусретали са духовницима из других Помесних Павославних Цркава, да поставимо питање скидања раскола. Има нешто што и Македонска Православна Црква треба да уради. Стога смо јуче донели сасвим официјалну и уопштену одлуку. У ту сврху смо формирали Комисију за започињање марљивог труда за решавање овог питања, за шта ћемо имати сусрете са МПЦ и осталим Православним Црквама. И све то, да би Македонска Православна Црква могла добити аутокефалију, да би добила благодатно служење, јер како знамо, раскол су једна врата која затварају такву могућност, и због тога не може бити саслуживања.

- Свети Синод је образовао Комисију на челу са Митрополитом Старозагорским Г. Кипријаном. Шта је следеће? Да ли ће заседања Комисије бити редовна? Којим Православним Црквама ће се она прво обратити?

- Сва питања биће решавана од стране саме Комисије. Она се још није састала али ће се то ускоро догодити. Комисија ће темељно истражити околности и проблеме за решавање свих питања, и организоваће састанке, направљене у ту сврху, како са Комисијом Македонске Православне Цркве, тако и са представницима других Помесних Православних Цркава. Трудићемо се да дамо све од себе како би убедили вођства других Помесних Православних Цркава, да се реши животно важно питање наше Македонске Православне Цркве. Најважније од свих је то да буде уклоњен раскол.

- Након што је објављено писмо Струмичког Митрополита Наума, у медијском простору се појавила једна велика иницијатива за то да се Свети Синод БПЦ усмери у једном унапред одређеном правцу. Да ли су покушали да изврше притисак?

- Покушали су да изврше огроман и невиђен притисак.

- По Вашем мишљењу који је разлог за то?

- Међу људима који су покушали да изврше притисак, има и таквих, који су намерно желели да нашкоде рођеној Цркви, која би после једног неканонског решења могла упасти у раскол, у каквом смо били 70 година. Но, највећи део људи имао је добру намеру, али нису имали неопходну стручност за то како се треба поступити у овом тренутку. Уверени смо да се огромна већина друштва радује дугоочекиваном закључивању договора о пријатељству Бугарске и Македоније, и природно је, има жељу да се помогне и Македонска Православна Црква. И то је оно што покушавамо да урадимо.

- Један од проблема који стоји пред Македонском Православном Црквом, је и име, које су изабрали - Охридска Архиепископија. По уставу БПЦ-БП - члан 1, ставка 3 - Бугарска Црква је правни наследник Охридске Архиепископије, следствено томе Македонска Црква ни до данас, није та обновљена Охридска Архиепископија. Сматрате ли, да тај проблем може бити решен, и шта је најприкладније урадити, да се не створи препрека за нарушавање Устава БПЦ и историјске реалности, а у исто време прихватајући канонску Македонску Цркву?

- То су питања којима ће се занимати Комисија. Природно, спремни су да нас прогласе за Мајку Цркву, ако им испунимо жеље, али са друге стране у њиховом Уставу пише да је Македонска Православна Црква правни наследник Охридске Архиепископије. У нашем пак Уставу пише да је БПЦ правни наследник Охридске Архиепископије, што је историјска истина. Јасно је, да ми - Мајка Црква, не можемо да будемо правни наследници, а да то у исто време буде и наше чедо. То су управо питања, са којима Комисија треба да се занима и да води разговоре, тако да један будући назив неће противречити Уставима. Тамо постоје и други проблеми, на пример, гркоговореће Цркве не желе да признају назив Македонска Православна Црква. Име се јавља веома озбиљном препреком. По том питању још треба да се воде преговори и да видимо како може да се реши овај случај, јер су то често пута постављали као озбиљан проблем. Чак ми је Струмички Митрополит Наум, када је долазио код мене у Ловеч, рекао, да им је Васељенски Патријарх поставио услов да промене име, и да се не називају Македонска Православна Црква, а то је мишљење и свих Грка и гркоговорећих Цркава. Видите да ствари нису нимало једноставне, и треба да се наћи најбоље решење. Крајни циљ је изузетно важан - да добију благодатно служење и да буду придружени породици братских Помесних Православних Цркава.

Наставак следи...



На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9301
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #29 послато: Новембар 28, 2017, 05:24:09 поподне »
Наставак...

- Да ли је постојала опасност да се на јучерашњем заседању Св. Синода одлучи, да се призна аутокефалност Македонске Цркве и да се уђе у евхаристијску заједницу са њом? Да ли је било стварне опасности за Бугарску Цркву да уђе у раскол или пак да буде дискредитована од других Помесних Православних Цркава?

- Велика опасност је постојала за Бугарску Православну Цркву. Велика опасност, зато што је то нешто на шта ми немамо канонско право. Да смо то урадили, тада би смо ишли против одлуке свих Православних Цркава. Оне су признале постојање раскола, који је наложен од Српске Цркве, и оне нам не би признале право да га укинемо. Ово је јасно, и било би много глупо и погубно са наше стране, ако би смо ми направили такву фаталну грешку. Слава Богу, па по речима Јеванђеља "када су двојица или тројица, сабрани у име моје, тамо сам и ја међу њима", Господ је умудрио Свети Синод БПЦ да донесе правилну одлуку.

- У неким медијима су се већ појавили коментари, да је Св. Синод у суштини јуче одлучио да не решава проблем са МПЦ. Није ли преузимање иницијативе за сарадњу са осталним Православним Црквама почетак решавања проблема?

- Ми немамо други начин на који можемо да помогнемо МПЦ, осим тог. Ако ми упаднемо у раскол, од сада па на даље, ми нећемо моћи да им помогнемо, а ни они нама ништа неће моћи да помогну. Да ли смо то требали да урадимо? Како онда то да решимо? Ово је корак ка решавању тог проблема, а друго је било, да затворимо прилику да помогнемо Македонској Православној Цркви.

- Пре одлуке на Светоме Синоду да ли сте имали консултације са митрополитима из других Помесних Православних Цркава, из Грчке, Србије, Русије?

- Разговарао сам са мени познатим духовницима из Грчке, Русије и Србије а и моја сабраћа архијереји су говорили. Као што смо већ истакли, Грци имају проблем са именом Цркве у Македонији. Руска Црква такође жели да помогне, али да то уради преко Српске Цркве, и да нађе начин да им се дарује аутокефалија. Оформљена Комисија ће да упути одређена питања, припремиће се протоколи, и на крају ће постати јасно како стоје ствари, ко ствара проблеме за признавање, и потом ће већ бити могуће прећи на њихово решавање.

- Колико ће времена Комисија која је оформљена од Св. Синода, продужити свој рад?

- Док проблем не буде решен. Не могу вам рећи тачно време. Тај процес може бити решен брзо, али може да буде решен не тако брзо. Са наше стране зависи да се потрудимо да посредујемо и да решење буде постигнуто од свих Помесних Православних Цркава. Македонски народ страда у положају у коме се налази. Дај Боже, да ускоро Македонска Православна Црква постане једна од канонских Помесних Православних Цркава и да имамо пуну заједницу у Христу.

Са Митрополитом Гаврилом, за данашњи дневни лист "Стандарт", разговарао Ангел Карадаков

Са бугарског за Поуке.орг превео Настојатељ Манастира Пиносава, игуман Петар (Драгојловић).


Извори: поуке.орг, добротољубие.цом

Дакле, Бугари се очигледно не залећу, а прати их и стигма етнофилетизма, због којег и упитах Милоша, да ли је мислио на полуге СПЦ-Царигад БПЦ-Москва, иако и митрополит Гаврило види Москву као неког наслоњеног на Београд, и vice versa.



Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7494
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #30 послато: Новембар 28, 2017, 05:35:10 поподне »
Нeупopeдивo. Нaш пpoблeм je штo ce увeк упopeђуjeмo ca мнoгo вeћим нaциjaмa oд нac, пpитoм у oвoм cлучajу, бap у jeднoм, вepcкoм, ceгмeнту jeдинcтвeнe. A и пopeд тoгa пocтojи пpoблeм ceвepa, jугa и ocтpвa. Нaш пpoблeм je "cупepиopнocт", глeдaњe ca виcинe дpугиx, a тo ce пpeнocи и унутap cpпcкoг eтникумa, нa лoкaлни нивo. Упpaвo тa cупpepиopнocт je и cтвopилa, тeби и мeни, oмpaжeн дepeтићизaм. Штo ce тичe P. Cpпcкe и KиM, бojим ce дa ћeмo пoнoвo жpтвoвaти 1,3 милиoнa Cpбa, a нa кpajу ћeмo изгубити cвe. Jeдинo peшeњe je кoнaчнo peшeњe cpпcкoг питaњa, кoje нe мoжe дa иcкључи ни ocтaлa нaциoнaлнa питaњa. Зa 100 г. ћe нac бити 3,5 милиoнa. To je пpoблeм cвиx пpoблeмa, a ми и дaљe пpичaмo кao дa нac имa 30 милиoнa.

Кoликo гoд нac cмaтpaли блиcким, никaд нeћe peћи дa cу Cpби. И дa, имajу пoзитивaн пpиpoдни пpиpaштaj.

Све зависи како се поставиш. Ако одмах поставиш да је неко изнад тебе, никад те неће ценити и увек ће те сматрати неким према коме је дозвољено оно што иначе није дозвољено. Ренесанса у Италији је остварена када су били подељени на више десетина углавном супротстављених малих градова-република, дакле било је потенцијала да свака од тих република инсистира на свом локал-патриотизму и јединственом доприносу баш њихове републике општем културном тренду, али не, под вођством Пијемонта они су превазишли то недржавотворно ситничарење и прогласили целокупно достигнуће ренесансе италијанским достигнућем. Ја нисам ни имао на уму да је исправно што смо покушавали да направимо неку југословенску нацију у коју би уклопили католички и муслимански елемент, али прављење српске нације која би обухватила и православни српски елемент из Македоније је сасвим друга ствар, и потпуно је легитимна. И ја сматрам да је то "гледање са висине" један од наших већих проблема, али мислим да то није одлика свих Срба, већ поглавито његовог динарског дела, а мислим да се то управо ублажава у додиру и мешањем са моравско-вардарским делом нашег народа, и прави једну сјајну смесу чији је прави пример топлички Гвоздени пук.  :)

Гледано историјски, Цариградска патријаршија је увек била супротстављена бугарским интересима, док Егзархија свој настанак дугује искључиво утицају Русије, па према томе сматрам да ће и сада Руси да поступе неразумно и на неки начин подрже БПЦ око Македоније; Руси имају слични проблем као и ми, увек имају реакцију уместо акције. Око природног прираштаја Македонаца, они су у још горем сосу него ми, јер их је мање а исељавају се у иностранство истим или још бржим темпом, и имају мало деце; њихова села, са малим бројем изузетака, су већ сада скоро сва пуста. Једино ако си мислио на укупно становништво Мкд, са Албанцима и Торбешима, са њима можда имају већи природни прираштај.  ;)
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1619
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #31 послато: Новембар 28, 2017, 05:50:20 поподне »
Кoликo гoд нac cмaтpaли блиcким, никaд нeћe peћи дa cу Cpби. И дa, имajу пoзитивaн пpиpoдни пpиpaштaj.

По мени, искрено говорећи, и не морају.
Можда је чак и боље бити "два посебна" народа која живе у искреној љубави и слози, него да ми њих присвајамо, па нас они мрзе и због тога трче Бугарима у руке...

У ствари, баш због тврдог бугарског става о томе да не постоји македонска нација, да не постоји македонски језик и израженог присвајања свих Македонаца, они нас више воле од Бугара.
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9301
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #32 послато: Новембар 28, 2017, 06:23:54 поподне »
По мени, искрено говорећи, и не морају.
Можда је чак и боље бити "два посебна" народа која живе у искреној љубави и слози, него да ми њих присвајамо, па нас они мрзе и због тога трче Бугарима у руке...

У ствари, баш због тврдог бугарског става о томе да не постоји македонска нација, да не постоји македонски језик и израженог присвајања свих Македонаца, они нас више воле од Бугара.

Tu, deorum hominumque tyranne Amor! ;D

Па како нас воле, кад иду Бугарима у загрљај, каква је то самостојност, што би рекли Словенци, ако се манифестује прелетањем у други табор?

Добро, ми смо имали катастрофалан приступ, околности су биле такве да и није било неког времена да се доле утврде ствари можда елегантније, али овде о томе и не говоримо, већ коментаришемо то право да буду своји, а које ће на крају искористити неко други, а што би нас Србе, ако се сећамо последњих сто година своје историје, морало да подсети да је то искључиво српско-бугарска ствар, која ће можда у овом случају бити решена у бугарску корист.

Иначе, то је занимљиво, Бугари им не признају ни језик, ни нацију, ни цркву.



симо

  • Гост
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #33 послато: Новембар 28, 2017, 06:42:11 поподне »
Tu, deorum hominumque tyranne Amor! ;D

Па како нас воле, кад иду Бугарима у загрљај, каква је то самостојност, што би рекли Словенци, ако се манифестује прелетањем у други табор?

Добро, ми смо имали катастрофалан приступ, околности су биле такве да и није било неког времена да се доле утврде ствари можда елегантније, али овде о томе и не говоримо, већ коментаришемо то право да буду своји, а које ће на крају искористити неко други, а што би нас Србе, ако се сећамо последњих сто година своје историје, морало да подсети да је то искључиво српско-бугарска ствар, која ће можда у овом случају бити решена у бугарску корист.

Иначе, то је занимљиво, Бугари им не признају ни језик, ни нацију, ни цркву.

Питање Цркве у Македонији није више питање ни Срба, ни Македонаца, ни Бугара ни Грка. То је, као и питање Цркве у Украјини, питање односа Московске и Цариградске Патријаршије, или у коначници, у датом тренутку, питање односа Руса и Американаца. 

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5229
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #34 послато: Новембар 28, 2017, 06:47:10 поподне »
Питање Цркве у Македонији није више питање ни Срба, ни Македонаца, ни Бугара ни Грка. То је, као и питање Цркве у Украјини, питање односа Московске и Цариградске Патријаршије, или у коначници, у датом тренутку, питање односа Руса и Американаца.

Oкoлo-нaoкoлo, дoђocмo дo зaкључкa...

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7494
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #35 послато: Новембар 28, 2017, 07:31:22 поподне »
Колико видим по овом интервјуу, изгледа да ће Грци енергичније да војују нашу битку од нас самих.  ;) На њихове ставове и принципе би и ми требало да се угледамо, нажалост, то није случај. Ако се овако настави, већ видим кроз неких 5 година мање-више исти овакав наслов, само са другим актерима - ЦПЦ и АПЦ (Црногорска и Албанска православна црква).  ;D
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5229
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #36 послато: Новембар 28, 2017, 08:01:49 поподне »
Колико видим по овом интервјуу, изгледа да ће Грци енергичније да војују нашу битку од нас самих.  ;) На њихове ставове и принципе би и ми требало да се угледамо, нажалост, то није случај. Ако се овако настави, већ видим кроз неких 5 година мање-више исти овакав наслов, само са другим актерима - ЦПЦ и АПЦ (Црногорска и Албанска православна црква).  ;D

У чиje ћe мajчинcкo гнeздo дa ce cвиje тзв. ЦПЦ? Вepoвaтнo тзв. XПЦ...:)

Aлбaнcкa пpaвocлaвнa цpквa je пoмecнa-aутoкeфaлнa.  Moждa cи миcлиo нa Kocoвcку Пpaвocлaвну Цpкву?

На мрежи Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1619
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #37 послато: Новембар 28, 2017, 08:13:26 поподне »
Tu, deorum hominumque tyranne Amor! ;D

Па како нас воле, кад иду Бугарима у загрљај, каква је то самостојност, што би рекли Словенци, ако се манифестује прелетањем у други табор?


Их, па знамо врло добро и на нашем примеру да жеље власти и жеље обичног народа ретко иду руку под руку.  :)
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7494
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #38 послато: Новембар 28, 2017, 08:27:45 поподне »
У чиje ћe мajчинcкo гнeздo дa ce cвиje тзв. ЦПЦ? Вepoвaтнo тзв. XПЦ...:)

Aлбaнcкa пpaвocлaвнa цpквa je пoмecнa-aутoкeфaлнa.  Moждa cи миcлиo нa Kocoвcку Пpaвocлaвну Цpкву?

Па и ЦПЦ-овцима треба заштита неке помесне, аутокефалне цркве. ХПЦ и КПЦ то нису, једино остаје АПЦ као будућа милогорска "мајчинска" црква.  ;) Ионако тврде да су Илири и да немају ништа заједничко са Србима, а ни са осталим Словенима (можда Хрватима једино).
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1619
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Издвајање БЈРМ из јурисдикције Српске православне цркве
« Одговор #39 послато: Новембар 28, 2017, 08:40:09 поподне »
Па и ЦПЦ-овцима треба заштита неке помесне, аутокефалне цркве. ХПЦ и КПЦ то нису, једино остаје АПЦ као будућа милогорска "мајчинска" црква.  ;) Ионако тврде да су Илири и да немају ништа заједничко са Србима, а ни са осталим Словенима (можда Хрватима једино).

Мислим да би Милогорској цркви најбоље "легао" Ватикан као мајчинска црква. Ионако су већи србомрсци од хрватских католичких свештеника.  :)
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"