За Кургаше на Бошњачком ДНК пројекту пише да су се у околину Бијелог Поља доселили из Плава, а да су у Плав вероватно избегли из Колашина, па зато претпостављају да су они Ровчани пореклом. Могуће да сам ја пермутовао Кургаша са Феризовићем, који потиче од жупских Поповића, који опет потичу од Никшиног сина Гезимира, али они нису од братства Војводића. Та прича да је свако село у околини Оногошта имало посебно братство Војводића ми делује несувисло, а на тај податак не упућује ни литература. Иначе, Бојановић не би требало да је пореклом Требјешанин нити од братства Војводића, о чему сам му раније већ писао ПП. Гледаћу и ја да тестирам барем неки од ова 3 СНП-а, мада претпостављам да су сви Никшићи позитивни на сва 3, али видећемо.
Тако си ми пролетос давао мале шансе да сам Никшић па сам на крају ипак испао Никшић.
Да ме погрешно не би схватио, не претендујем овде да сам од Војводића јер то братство ми тренутно ништа више не значи од осталих, са моје истраживачке тачке гледишта сасвим ми је небитно да ли ћу припасти неком братству из Драговољића, Кута или самим Војводићима, најбитније ми је да откријем тачно којем. Покушај да се сетиш, да ли си стварно негде прочитао да је Кургаш навео да су од Војводића из 17. века или си пермутовао, бар док не ступим у контакт са тестираним Кургашем. Ако он потврди то предање, мислим да не би требали имати никакву сумњу у то, с обзиром да се ради о предању једне муслиманске породице.
То предање ми је битно из још једног разлога, мене сад ови Big-Y тестови буквално "одржавају" у Никшићкој Жупи у 17. веку, морам признати да бољи резултат од овог нисам могао очекивати у смислу нешто тачније процене миграције мог претка из Жупе у Стари Влах. Пошто су резултати очигледно показали да Кургаш и ја припадамо једном роду, може се закључити да је наш заједнички предак имао синове од којих је један променио веру. С обзиром на то да је мој најстарији до сада познати предак Милинко Бојановић био рођен око 1765. године, претпостављам да су његови стари знали за Кургаше, а можда и сам Милинко из њихових предања. Међутим, од тога нама Бојановићима ништа није остало у усменој верзији, чак ни то да смо пореклом из племена Никшића а камо ли о братству и такав је случај и са осталим исељеницима што каже Синиша, зато ми је фасцинирајуће уколико се испостави да се предање задржало толико дуго у породици Кургаш. Било како било мене интересује следеће, да ли је познато под којим све условима се одвијао процес исламизације у Жупи Никшићкој, конкретно у 17. веку? Да ли је то претежно била одлука појединаца, због личних интереса и привилегија или је то била пре одлука целог братства, из можда безбедносних разлога? Да ли се неко од историчара озбиљније бавио овом тематиком? Шта ви мислите о овоме?